Help!!!! Mijn vrouw duimt.

13-04-2012 14:57 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forummers,



Met enige schroom open ik een nieuw onderwerp.



Al vanaf dat wij samen zijn heeft mijn vrouw de vervelende eigenschap dat ze duimt. Meestal doet ze dit tijdens het slapen. Niet zo heel erg zou je zeggen.

De laatste 3 jaar duimt ze ook als ik erbij ben. Dus beneden tijdens TV kijken of als ze een boekje zit te lezen. Ik heb haar verteld dat ik me er echt aan stoor.

Nu probeert ze er wel rekening mee te houden en beneden komt het niet zo heel vaak meer voor.

Maar op bed doet ze het nog steeds heel vaak. Ik begin er echt een afkeer van te krijgen. Ik heb haar dat ook regelmatig verteld maar ze zegt dat ze er echt geen erg in heeft dat ze het doet.



Het is de laatste tijd zelfs zo erg dat mijn sexuele behoefte er door beïnvloed wordt.



Ik heb er al veel met haar over gesproken maar dat lost niks op.



Mijn vraag aan jullie is, wat moet ik hiermee? Zijn er middelen om het tegen te houden?
quote:zoutopmijnhuid schreef op 14 april 2012 @ 17:24:

[...]

Het is niet normaal. Ook bij een kind niet. Het betekent, dat de zuigbehoefte niet optimaal wordt bevredigd.



En dat wordt dan opgelost door te duimen.

Welke narigheid ontstaat er door een 'onbevredigde zuigbehoefte'?
quote:bram79 schreef op 13 april 2012 @ 14:57:

[...]

Al vanaf dat wij samen zijn heeft mijn vrouw de vervelende eigenschap dat ze duimt. Meestal doet ze dit tijdens het slapen. [...]

Maar op bed doet ze het nog steeds heel vaak. Ik begin er echt een afkeer van te krijgen. Ik heb haar dat ook regelmatig verteld maar ze zegt dat ze er echt geen erg in heeft dat ze het doet.

[...]Wat verwacht je van haar dat ze doet tijdens haar slaap om het duimen te stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Lilaemme,



Dat is nou net mijn punt. Ik vind het niet alleen vreemd (zoals Fashionvictim dat ook vindt), maar het misvormt ook je mond (tanden, kaak). Het duimen moet iets zijn van baby-/peuterperiode, maar niet meer zodra men kleuter is of ouder wordt.



Maar ik ben vooral vanwege medische bezwaren tegen duimen, d.w.z. je zou het zo snel mogelijk moeten afleren. Ik denk - als je je onprettig voelt, en je het duimen als de enige oplossing daarvoor ziet - je toch om zou moeten zien naar andere oplossingen die geen medische problemen i.t.t. duimzuigen.
World of Warcraft: Legion
Het is niet per definitie zo dat duimen hoe dan ook je kaak en tanden vervormd. Dat ligt aan hoe je duim zuigt, hoe je je tong in je mond hebt en waar je tegen aan drukt met je duim.



Nee het staat niet charmant, nee het 'hoort' niet meer bij volwassenen, maar zolang mijn tanden keurig in een rechte rij blijven staan, ik niemand hier verder schade mee berokken, behalve dat ik het zelf in veel situatie beschamend vind, blijf ik die enkele paar keer duimen in het jaar. Ooit komt er een moment waarop ik het goed vind geweest, maar tot op heden vind ik het prima zo, in de privesfeer. Mijn ouders hebben al het mogelijke gedaan, belonen, straffen, vies spul op m'n duim smeren, duim afplakken met pleisters. Het hielp niet. Het is heel goed mogelijk dat ik als baby of peuter zijde te weinig zuigmogelijkheden had, maar daar is op dit moment geen sprake meer van. Ik vind het fijn, het brengt me tot rust. En tuurlijk zit dat tussen mijn oren, maar daar ga ik een psych niet voor lastigvallen. Pas wanneer ik hier zelf schade aan ga ondervinden, door misvormde tanden, is er een zeer zwaarwegende reden om te stoppen.



Maar zoals ik al aangaf, ik heb keurig rechte tanden, geen raar duimpje, geen verlepte stinkende oma duim, niemand , behalve vriend en ouders, weet ik mijn omgeving dat ik af en toe duim en ze hebben ook geen reden om dat te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook! Geen enkele partner in mijn leven heeft hier ooit moeilijk of vervelend over gedaan! Wat jammer voor jouw vrouw.... De een rookt, drinkt of gokt... Een ander duimt.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurentien1970 schreef op 15 april 2012 @ 18:04:

Ik duim ook! Geen enkele partner in mijn leven heeft hier ooit moeilijk of vervelend over gedaan! Wat jammer voor jouw vrouw.... De een rookt, drinkt of gokt... Een ander duimt.Heb je dan ook zo'n afgezogen, verlepte oma vinger die naar spuug ruikt? (not judging, just asking, ok sort of judging sorry)
Alle reacties Link kopieren
Gokken en drinken vind ik wel van een ander kaliber dan duimen hoor.
Niet iedere duimzuiger heeft een aparte duim hoor. Hier een keurig nette duim, zonder rimpeltjes of iets dat maar lijkt op een duimzuig duim.. En stinkt niet naar spuug of wat dan ook-;). Echt, het kan hoor-;). Al ben ik niet zo'n duimzuiger die iedere dag uren met haar duim in de mond zit, maar ook van vroeger kan ik me niet herinneren dat mijn ene duim anders was dan de ander. Ook nooit op-of aanmerkingen over geweest van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand die lang heeft geduimd. Ik ben ermee gestopt toen mijn tandarts dreigde dat mijn tanden scheef zouden gaan staan (wat ze uiteindelijk toch deden, dus ik had ook gewoon door kunnen gaan ). Het is vrij makkelijk af te leren, gewoon Byte-ex op je duim smeren. Dat smaakt vies en dan laat je het wel uit je hoofd. Of een pleister op je duim plakken. Maar als ze dat niet wil begin je weinig met dat soort technieken. Als duimen jullie ergste probleem is hebben jullie een heel goede relatie. Je kunt hier een halszaak van maken, maar is het dat je waard?
Alle reacties Link kopieren
gewoon vreselijke kinderachtig dat duimen en daarnaast ook nog is smerig, Zal ook niet mijn vriendin / vrouw zijn die dat telkens moet doen want ik zou me er ook groen en geel aan ergeren ( op eventueel tijdens het slapen na dan)



en ja er is echt wel iets aan te doen. Als je zegt dat je er niks aan kan doen ben je niks beter dan een dikke vreetzak, een roker of een drugsgebruiker die ' er ook niks aan kunnen doen '
Alle reacties Link kopieren
quote:ditisookeennick schreef op 14 april 2012 @ 11:47:

[...]





en



Niks 'en'.



Verdiep jezelf in hoe neuropatronnen worden doorbroken.



Actie in soortgelijke situaties is vereist die je hersenen niet met gedrag associëren.



Dat betekent dat je iets anders moet doen, waar je hersenen niet op rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik liet de OP aan m'n vriend lezen met de mededeling 'jemig, waar maakt die vent zich druk om zeg', maar vriend blijkt het róerend met TO eens!

Zitten we hier romantisch in Verweggistan op een terrasje naar de ondergaande zon te kijken, hebben we ineens een hele discussie over TO en z'n duimende vriendin..;)
Alle reacties Link kopieren
@Stoettie Hou je de vakantie verder wel gezellig
Alle reacties Link kopieren
ik ben 21 .. en duim ook, heb het een hele tijd heel vervelend gevonden.. en me doodgeschaamd, maar vanalles geprobeerd om er vanaf te komen... & dat is niet gelukt !!



begin van mijn relatie heb ik met moeite zonder duim geslapen.. (doe het alleen als ik naar bed ga, of een periode heb met veel stress/spanning/verdriet..) Maar na 2 jaar is het erin geslopen, en vriend geeft aan dat hij dit niet erg vind... zolang ik maar niet de hele dag met m'n duim in m'n mond loop, nu moet ik zeggen dat ik dáááar helemaal geen behoefte aan heb gelukkig!



Alle reacties Link kopieren
Ik zie het al voor me.. Een hoog bejaarde vrouw van rond de 80 met een duim in haar mond en een hand in dr grijze krulletjes
Alle reacties Link kopieren
Jezus, dat je je dáár druk om maakt.. Wat een enorme zeikstraal ben je dan. Laat haar lekker zeg. Controlefreak. We hebben het over een duim in haar mond, niet over het roken van hasj ofzo.. Mijn hemel, wat een sneue bedoening.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook te maken met een vriendin die duimt. Gelukkig worden mijn sexuele behoeften er niet door beïnvloed. Maar ik voel wel met Bram mee eerlijk gezegd. Het is zó niet charmant.
Alle reacties Link kopieren
zoveel duimende vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Oud topic maargoed, altijd nieuwelingen die zich er in herkennen.
wij slapen nooit.
Jij wil zeker dat ze ergens anders op zuigt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het als vrouw zijnde ook ontzettend kinderachtig en kan mij voorstellen dat een man er op afknapt.. Net zo als een vent de hele tijd met zijn hand in zijn broek zit.. Daarnaast is het ook nog eens slecht voor je tanden etc...
Alle reacties Link kopieren
waarom is het slecht voor zijn tanden als hij met zijn hand in zijn broek zit?
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 21 september 2014 @ 17:06:

waarom is het slecht voor zijn tanden als hij met zijn hand in zijn broek zit?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik kan verdomd leuk uit de hoek komen:-)
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin die duimt? Nooit meegemaakt, wel veel die vingeren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven