Help! Onterecht jaloers en ik baal ervan

25-04-2017 15:27 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik ben jaloers en baal daarvan. Het is niet zo dat ik altijd jaloers ben in mijn relatie maar nu wel.

Mijn vriend gaat ongeveer 4 keer per week naar de sportschool. Dat vind ik prima, het kan goed samen met de zorg voor ons kindje en ik heb ook eigen activiteiten. Maar nou liet hij toen hij begon bij deze sportschool vallen dat hij erg tevreden is over de coaches. Een oudere man en een vrouw van zijn leeftijd. Ik ging kijken op de website van de sportschool omdat hij zo enthousiast was en zag daar dat die vrouwelijke coach dus echt knap is en sportief, helemaal het type waar mijn vriend op valt. Ik lief het toen maar gaan en trok me er niet zoveel van aan. Maar de laatste tijd vertelt hij wel eens over haar, komt hij telkens wel heel vrolijk terug na het sporten en is hij tegen ons best chagrijnig. Jaloezie is echt raar, want eigenlijk is er nog geen bewijs dat hij überhaupt haar leuk vind. Maar zei heeft alles wat ik niet heb. Een knap gezichtje, lang haar en ze is hartstikke slank en sportief. Bovendien heeft ze net als mijn vriend een passie voor sport. Ik heb een middelmatig gezicht, ben een paar kilo te zwaar (vooral na de bevalling), niet strak en kan niet echt sporten ivm een afwijking aan mijn heupen. Als ik mezelf vergelijk met haar voel ik me dik en lelijk en ik haal me van alles in het hoofd (dat hij haar leuk vind, opgewonden van haar wordt). Nou zaten we vorige week samen op de bank en zag ik dat hij een appje kreeg van iemand met dezelfde naam als zij. Ik vroeg wie dat was en hij liet het appje lezen. Er stond niets bijzonders in: zij was jarig geweest en hij feliciteerde haar (ze zitten ook in een groepsapp met een aantal mensen van de sportschool) en vroeg in datzelfde appje of er nog ruimte was in een groepsles. Niks spannends dus en hij deed er niet geheimzinnig over maar het zit me niet lekker. Ik voel me zo onzeker en ken mezelf niet zo.
en is hij tegen ons best chagrijnig.



Waarom dit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 25 april 2017 @ 15:30:

en is hij tegen ons best chagrijnig.



Waarom dit?Het valt me op, maar ik weet niet waarom hij dat doet
Lastig die jaloerse gevoelens! Ik zou ze gewoon uitspreken tegen je vriend zoals je hier ook doet. Dan kan je er samen over praten. Hij hoeft zich niet anders te gedragen, maar het kan fijn voor je zijn om ze te delen en hij krijgt zo de kans te reageren.
Gisteren afscheid genomen van wederzijdse verliefdheid :(



Heeft het hier mee te maken nog?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou kunnen Corona, ben me nadien wel bewuster geworden van dat er in een langdurige relatie schijnbaar best gevaar is om verliefd op een ander te worden. Als het mij gebeurde, waarom zou het hem dan niet gebeuren?
quote:Saraah86 schreef op 25 april 2017 @ 15:33:

Dat zou kunnen Corona, ben me nadien wel bewuster geworden van dat er in een langdurige relatie schijnbaar best gevaar is om verliefd op een ander te worden. Als het mij gebeurde, waarom zou het hem dan niet gebeuren?Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij chagrijnig tegen jullie doet vind ik wel een rode vlag.



Maar je kan er nu nog niks over zeggen. Ik denk ook dat de onzekerheid een beetje in jezelf zit, want je lijkt niet tevreden met je uiterlijk. Zonder dat je jezelf altijd maar moet veranderen om een man te behagen, misschien helpt het alsnog om een keer naar de spa te gaan en een nieuw kapsel te nemen? Zodat jij je weer lekkerder in je eigen vel voelt: dat straalt vaak alleen maar positief af op de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kende een sportschool waar relaties zijn ontstaan. Helaas ook soaps waarvan een (bezette) klant vreemd ging met de vrouw die werkzaam was in de club, achter de bar.

Endorfine, wie kent het niet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Lastig dat je last hebt van jaloerse gevoelens! Maar je vriend is toch niet voor niets bij jou. Jij zegt dat ze alles heeft wat jij niet hebt, maar wie zegt dat hij dat wil? Hij is niet voor niets op jou gevallen! Daarnaast liet hij het berichtje wat die kreeg zelfs gewoon aan jou lezen en deed er dus niet geheimzinnig o.i.d. over (had ook gekund als hij haar echt leuk vond). Ik denk dat je wat meer in jezelf moet geloven
My life, my way
.........
quote:NDD93 schreef op 25 april 2017 @ 15:41:

Dat hij chagrijnig tegen jullie doet vind ik wel een rode vlag.



.

Hoezo?

Misschien kan hij moeilijk poepen, heeft hij ruzie met zijn baas, een pijnlijke pukkel op zijn kont.
quote:Jaja007 schreef op 25 april 2017 @ 15:43:

Ik kende een sportschool waar relaties zijn ontstaan. Helaas ook soaps waarvan een (bezette) klant vreemd ging met de vrouw die werkzaam was in de club, achter de bar.

Endorfine, wie kent het niet.Ik ken ook wel kantoren waar dat voorkomt. En kroegen. En schoolpleinen. En vliegtuigmaatschappijen.
Ben jij vreemdgegaan, TO?
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat 4x per week naar de sportschool, maar hij gaat 7 dagen in de week naar jou...

Tuurlijk is zij sportief met bij horend lijf; ze runt niet voor niets een sportschool. Dus waarschijnlijkheid ze ook nog heel contactueel ingesteld en makkelijk benaderbaar. EN ze heeft een paar honderd klanten ;) Wat zou maken dat nou net die kerel van jou het waard zou zijn voor haar om d'r naam te grabbel te gooien door vreemd te gaan net een klant?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga jij niet naar een andere sportschool. Als je een paar pondjes verliest en wat strakker in je vel komt te zitten. Voel je je wellicht beter. Er zal toch wel een sport die je ook met een heup afwijking kunt beoefenen. Je zult je vast stukken beter voelen.
quote:Saraah86 schreef op 25 april 2017 @ 15:33:

Dat zou kunnen Corona, ben me nadien wel bewuster geworden van dat er in een langdurige relatie schijnbaar best gevaar is om verliefd op een ander te worden. Als het mij gebeurde, waarom zou het hem dan niet gebeuren?Heb je hem gevraagd waarom hij zo doet tegen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom praat je er niet over met je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Ja jee.... ga gewoon wat aan jezelf doen i.p.v met een naar narrig hoofd jezelf vergelijken met een vrouw waarmee jouw vriend sport. Om vervolgens jouw vriend eigenlijk te willen afrekenen op vreemdgaan.



Het begint echt in jouw hoofd dus doe wat met jouw lijf om jouw hoofd in balans te krijgen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben niet jaloers aangelegd. Toch ben ik twee keer in mijn leven jaloers geweest. Mijn eerste lange relatie (van mijn 20e tot 25e) had een goede vriendin waarmee hij af en toe samen iets deed. Dat vond ik prima, en toch voelde ik bij haar iets van jaloezie. Vijf jaar nadat wij uit elkaar waren, trouwde hij met haar.



Een andere man, waarmee ik samenwoonde, had er een handje van om de deur altijd op een kier te laten staan (bij wijze van spreken) en ging uiteindelijk twee keer vreemd. Beide keren met vrouwen die hij al veel langer kende voordat dat gebeurde en waar ik dus, alleen bij die vrouwen, niet bij zijn andere vriendinnen, ook een jaloers gevoel bij had.



In mijn huidige relatie (10 jaar) ben ik nog nooit ook maar een moment jaloers geweest.



Door deze ervaringen geloof ik er heilig in dat als ik jaloerse gevoelens zou hebben, er ook echt iets aan de hand is waar ik iets mee moet. geen idee of dat bij jou ook zo is. Praat erover zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt ergens anders vrolijk en gezellig zijn en thuis saggerijnig al reden genoeg om jaloers op te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat af gaan vallen. Kan nooit kwaad om iemand te laten zien dat je wat voor hem over hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 25 april 2017 @ 18:29:

Ik vindt ergens anders vrolijk en gezellig zijn en thuis saggerijnig al reden genoeg om jaloers op te zijn.Veel mannen doen dat. Vrouw: "bij anderen thuis doe je altijd zo leuk, maar thuis ben je niet te genieten!" Die vrouw hééft hij al en aangezien zij jaloers is is de kans dat zij er vandoor gaat als hij zijn gewone sjachrijnige dagelijkse gezicht laat zien, niet zo groot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij wordt opgewonden van haar.



Dit mag en gebeurd nu eenmaal bij mannen en vrouwen. Wat jij ook bespreekt met hem of niet; het verandert niks in hoeverre HIJ de beslissing maakt om iets met haar te doen (of een andere vrouw). Je kunt mensen hier niet in sturen.



Wat je wél kunt is hopen dat hij dit niet doet uiteraard... maar niet teveel want belangrijker; ten aller tijden zorgen dat JIJ goed in je vel zit. Jij bent de enige persoon in je leven waarvan vaststaat dat die er je hele leven voor je gaat zijn.

Op anderen zul je nooit 100 procent kunnen rekenen zoals je op je zelf kunt.



Of hij wel of niet ooit vreemdgaat is iets wat niemand kan voorspellen.

Wat ik wél kan voorspellen is dat, mocht je helaas overkomen dat hij vreemdgaat, het makkelijker is met de gedachte 'zijn verlies, ik ben een goede partner' dan 'zie je nou, er is iets mis met mij, ik ben waardeloos'. Dat eerste krijg je als je van jezelf houd.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 25 april 2017 @ 19:14:

Ik zou wat af gaan vallen. Kan nooit kwaad om iemand te laten zien dat je wat voor hem over hebt.Ik zou niet afvallen voor hem, maar voor mijzelf. Beetje afvallen, ga zwemmen een paar keer in de week en koop je af en toe iets leuks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven