Help.. vreemdgegaan, voel me vreselijk

30-05-2015 11:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
En terecht. Normaal wordt het niet meer, je hebt het zelf kapotgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog maar 20 en dan al zoveel drama binnen jullie relatie. Mijn advies (ondanks dat je nu zegt dat je niets liever wilt dan samen een toekomst opbouwen): ga allebei een tijdje je eigen leven leiden, en zie wat de toekomst brengt (en wat er nog meer om je heen gebeurt). Je gaat niet zomaar vreemd, en ook niet allebei, en als je het zo erg vindt al zeker niet meerdere keren.



En normaal worden: dat wordt het nooit nadat er vreemd gegaan is binnen een relatie, ik spreek uit ervaring. Het is aan jou (jullie) om te kijken wat je ervan geleerd hebt en wat je ervan meeneemt in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Je bent veel te jong aan 'n vaste vriend begonnen. Tijd om je gemiste vrijheid in te halen voor je je ooit nog 'ns aan iemand wil binden.
Shoot first, ask questions later!
Vergeef jezelf. Het is dan wel niet netjes wat je hebt gedaan, maar je bent nog zo jong en gezien je leeftijd en hoelang je al samen bent met je vriend, sta ik er niet gek van te kijken dat het gebeurde. Je vriend heeft het zelf ook gedaan. Je hebt spijt. Leef daar ook dan naar en laat het de laatste keer zijn dat je vreemd gaat. Nu en in de toekomst, met wie je ook samen bent.Je hebt nog zo lang in je leven te gaan om gebukt te gaan onder schuldgevoel. Zet dat verdriet om in daden en wordt de vrouw die zoiets nooit meer doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft.. Het laat z'n littekens achter en vroeg of laat krijg je daar toch mee te maken.
ach gossie. Volwassen worden kan pijn doen he. Maar leer ervan, ben eerlijk naar elkaar en jezelf, en sta jezelf toe te groeien. Jezelf klein houden in je schuldgevoel gaat niets oplossen.
quote:ana_isabel schreef op 30 mei 2015 @ 11:30:

Vergeef jezelf. Het is dan wel niet netjes wat je hebt gedaan, maar je bent nog zo jong en gezien je leeftijd en hoelang je al samen bent met je vriend, sta ik er niet gek van te kijken dat het gebeurde. Je vriend heeft het zelf ook gedaan. Je hebt spijt. Leef daar ook dan naar en laat het de laatste keer zijn dat je vreemd gaat. Nu en in de toekomst, met wie je ook samen bent.Je hebt nog zo lang in je leven te gaan om gebukt te gaan onder schuldgevoel. Zet dat verdriet om in daden en wordt de vrouw die zoiets nooit meer doet.GMTA
Alle reacties Link kopieren
Je kan de boel wel lijmen, maar de barsten blijf je zien.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Noesepoes schreef op 30 mei 2015 @ 11:30:

Ik kan mij niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft.. Het laat z'n littekens achter en vroeg of laat krijg je daar toch mee te maken.

Als je gaat sporten maak je je spieren kapot. Bij het weer aangroeien krijg je feitelijk een soort litteken, ofwel: sterkere spieren.



Niet alle schade is permanent en destructief. Je kan er ook van groeien.
quote:JollyJ schreef op 30 mei 2015 @ 11:32:

[...]



GMTA



Je moet me weer wat leren hoor

wat bedoel je?
quote:ana_isabel schreef op 30 mei 2015 @ 11:34:

[...]





Je moet me weer wat leren hoor

wat bedoel je?Great Minds Think Alike
20 jaar en dan al problemen alsof je veertig bent. Stop eens met het hebben van relaties en ga proberen om met jezelf een leuk leven te hebben. Je kan altijd nog achter de geraniums zitten
Alle reacties Link kopieren
Great minds think alike





Build a bridge and get over it...

Jullie zijn allebei fout geweest, weten nu allebei wat het is en hoe dat voelt, en hebben er allebei spijt van en je beseft dat je met elkaar door wilt. Laat het los. Het is gebeurd, je hebt er van geleerd. Ga verder.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het zo lekker is, omdat het zo lekker is,

'k Heb zeven jaar gevreeën met die meid van rooie Chris.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Normaal wordt het sowieso nooit meer. Je hebt er bewust voor gekozen de kans dat het ooit normaal wordt overboord te gooien. Hoop dus niet op normaal, dat gaat het niet meer worden. Je hebt nu een fragiele kapotte vaas en daar zul je het mee moeten doen. Of je beseft dat je vriend niet degene is voor jou en gaat lekker rondsletten voor je met iemand anders een nieuwe vaas begint.



Ik denk zelf dat als je zo vaak bent vreemdgegaan en je niks aantrok van de gevoelens van je vriend dat je dan niet de juiste bent voor hem. Waarschijnlijk ben je wel aan hem gehecht omdat je niet weet hoe het anders kan. Van oprechte liefde is hier volgens mij geen sprake.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, jullie zijn wel gemaakt voor elkaar zeg. Ga uit elkaar, ga groeien en bloeien en ga pas weer een relatie aan als je daar ook klaar voor bent. Niets schandelijks aan om nu gewoon te bedenken dat dit het niet is en je kunt jezelf wel wijsmaken dat dit 'the one and only is', maar daar hebben jullie je allebei niet naar gedragen. Gewoonte en gewend zijn aan elkaar maakt nog geen lang en gelukkig leven samen.
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje dan: moraal is doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 mei 2015 @ 11:35:

20 jaar en dan al problemen alsof je veertig bent. Stop eens met het hebben van relaties en ga proberen om met jezelf een leuk leven te hebben. Je kan altijd nog achter de geraniums zitten



Zó mee eens.

Je bent 20 en hebt, buiten je vaste vriend, met wie je al vijf jaar (!) bent, vast niet veel ervaring op het gebied van liefde en relaties.

Jullie groeien samen groot en daarbij hoort fouten maken, het goedmaken, op je bek gaan, opkrabbelen en doorgaan.



Val jezelf niet zo zwaar.

Je zat praktisch nog in de puberteit toen het allemaal gebeurde.

Je hersenen zijn nog niet eens volgroeid.

Echt hoor, je hebt nog zestig tot tachtig jaar de tijd om het rechte pas te bewandelen.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:JollyJ schreef op 30 mei 2015 @ 11:35:

[...]



Great Minds Think Alike 👍
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt allemaal, voor alle fijne reacties en tough love. Ik voel me in elk geval al een stuk beter doordat ik mijn hart hier heb kunnen luchten!
quote:Eleonora schreef op 30 mei 2015 @ 12:18:

[...]

Je zat praktisch nog in de puberteit toen het allemaal gebeurde.





?

Ze is 20 (al een tijdje geen puber meer) en ze was tot 2-3 maanden geleden nog bezig met vreemdgaan:

zomer 2014 was het helaas weer raak. In de periode van augustus 2014 tot ongeveer maart 2015 is dit nog zo’n 5 keer gebeurd, op zijn initiatief (op 1 uitzondering na).

Ach kom, hersenen groeien tot het 24ste en volgens sommige bronnen tot het 25ste levensjaar.

Niet dat het allemaal fraai is of zo maar jemig, 20 jaar en dan al zo lang serieus samen zijn.

Pfffff.....

De puberteit mag dan officieel zo'n beetje met 17 voorbij zijn maar duurt doorgaans tot de adolescentie en dat is toch echt pas op je 20ste.



Ik vind de toevoeging dat het zo'n beetje steeds op zijn initiatief gebeurde alleen onzin.

TO heeft in ieder geval ingestemd met het vreemdgaan.

Hij deed het niet in zijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn jullie geknipt voor een open relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven