Help

28-03-2015 08:08 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
God, ik weet niet waar te beginnen. Eens in de zoveel tijd kom ik hier en leef ik als 'lurker' mee met iedereens verhalen. Nu zit ik zelf midden in de penarie, en is het misschien fijn om van onbekenden advies te krijgen.



Sinds april 2008 zit ik in een (in mijn optiek) fijne relatie met een jongen die gedurende het begin van onze relatie 2009/2010 3 keer een moment heeft gehad waarop hij enorm twijfelde aan onze relatie. Dat waren geen leuke momenten, waarop hij me wegduwde, onvriendelijk was etc. In deze periode had hij ook moeite om zijn baan en studie overeind te houden en het leek alsof hij op alles wilde verwoesten om zich heen, wanneer het leven hem ook maar even tegen zat. Toch bleef ik voor hem kiezen en bleven we een stel. In 2012 hoorde ik (helaas via via) dat hij in 2010 was vreemd gegaan. Ik was ziedend, eigenlijk nog meer over de lange leugen erover dan de gebeurtenis zelf. Ik heb hem voor me laten vechten en uiteindelijk kwamen we er sterker uit. We maakten mooie reizen, beleefden fijne dingen en ook werk/studie technisch kwam zijn (en ons) leven weer op de rit. Sinds 2012 had ik het gevoel dat alles koek en ei was, dat we een enorm hecht en sterk koppel waren en had ik de afgelopen maanden zelfs de verwachting dat we binnen nu en enkele jaren misschien wel zouden trouwen. Ik zag 2012 daarom misschien ook als een nieuwe start, waarbij de eerdere jaren niet helemaal meetelden.



Sinds afgelopen zomer heeft hij een enorm leuke baan als docent en gaat zijn studie goed. Werken in het onderwijs is zwaar, hoor ik van meer mensen die dit pad hebben bewandeld. Dus toen eind januari mijn vriend vaak afstandelijk deed en aangaf moe te zijn door het werk, heb ik dat voor waar aangenomen. Er kwam bovendien een uitwisseling naar het buitenland aan, met allerlei repetities en overleggen in de avond erbij en een hoop stress. Hij zei steeds me geen zorgen te maken, niet zo onzeker te doen over onze relatie. Hij was gewoon moe. Ik verwachtte dat als hij inmiddels op reis was voor de uitwisseling, de stress wel zou wegvallen. Helaas was hij ook via skype toen erg afstandelijk. Maar goed: de verantwoordelijkheid 24/7 voor een hoop leerlingen in het buitenland is zwaar. Het zou vast goed komen wanneer hij terug kwam. Begin maart kwam hij terug en 1.5 week later zouden we met vrienden zelf op vakantie gaan. De moeheid bleef, de afstandelijkheid bleef. Ik bleef vragen wat er mis was, voelde me er inderdaad erg onzeker door. 4 dagen voor vertrek van onze vakantie kwam het hoge woord eruit: hij had twijfels. Helaas moest hij in die week nog 2 dagen overwerken en hadden we goed en wel 1 avond het erover te hebben voordat we zouden gaan. Ik heb hem meerdere keren gevraagd of het wel verstandig was te vertrekken, maar hij vond van wel. We spraken die ene avond alles door en hadden een soort plan van aanpak. We zouden bovendien als stel op vakantie gaan.



Op vakantie aangekomen voelde ik me gedurende de hele reis behandeld als een stuk rottende kaas in je ijskast, wat je liever niet meer aanraakt. Hij deed niet echt onaardig, maar ontweek me en wilde me niet aanraken. Ik liep vervolgens 9 dagen lang op mijn tenen. Tegen het einde van de vakantie had ik een gesprek met de vriendin die mee was. Zij wist van ons verleden en vroeg me "gaat hij niet weer vreemd?". Ik zei: "nee, dat kan echt niet. Hij heeft me gezworen me nooit meer zoveel pijn te doen en bovendien heeft hij het veel te druk met zijn werk en overwerken om daar tijd voor te hebben..."



En ik hoor het mezelf zeggen en het is alsof er niet een, maar tig kwartjes vallen. Ik heb de vraag weggestopt, want ik wilde voor de rest de vakantie niet verwoesten. Bovendien moesten hij en ik bij terugkomst (afgelopen zondagavond) nog naar een concert. Ik wilde dan in de loop van de week wel wat strenger gaan zijn en dit bespreekbaar maken. Bij thuiskomst gingen we naar het concert en hadden een relatief leuke avond. Na het concert vroeg hij me of ik een leuke avond had gehad en stelde zelf dat wel zo te hebben ervaren, evenals de vakantie. Maar: wel als vrienden. Ik werd boos, vond dat hij niet zijn best had gedaan en voor ik het wist flapte ik DE vraag er alsnog uit. Het antwoord was ja: hij gaat al sinds voor kerst met een collega naar bed.



Het was alsof de grond onder mijn voeten verdween en zelfs toen wilde ik nog dat het goed kwam. Hij leek er vooral op aan te sturen dat hij hoopte dat ik het zou uitmaken, maar dat vond ik wel een erg makkelijke oplossing voor hem. Uiteindelijk vroeg ik hem dan ook te stoppen met laf verzinnen van excuses, twijfels aangeven ("maar je hebt geen kans gehad" "we hebben toch 7 jaar gebouwd aan ook mooie dingen" etc), en zelf een knoop door te hakken. Dat kwam, soort van: "ik denk dat het dan maar uit moet zijn denk ik". Daarna volgde een tijdje drentelen door het huis voor spullen en toen vertrok hij, terwijl we nog geen dag terug waren van vakantie en hooguit een uur van het concert.



Daarna volgden dagen van blijven ademen en een hoop vrienden die me hebben opgevangen, gezorgd hebben dat ik at en frisse lucht kreeg en nu ben ik enkele dagen bij mijn ouders. Ik hoor van mensen waar hij verblijft dat hij erg egoïstisch praat en denkt momenteel, over alles in het leven. Er is dus geen normaal gesprek mee te hebben. Hij gaf ergens in het midden van de week aan dat hij voorlopig nog niet na wilde denken over verdelen van spullen en het huis, "pas na een maand ofzo". En ook: "misschien denk ik er over een maand of een half jaar anders over". Ik werd er toen boos van, maar nu heb ik besloten dat een maand misschien wel fijn is voor afstand. Gister is hij weer langs geweest om spullen te halen en heb ik hem gevraagd genoeg kleding etc. voor een maand mee te nemen en dat we daarna wel zullen praten.



Dit omdat ik met mijn hart (en ook omdat hij dit aangeeft) hoop dat hij dan in heeft gezien dat dit een stomme beslissing was. Maar met mijn verstand hoop ik dat de maand mij de rust geeft in te zien dat ik dit niet meer moet willen. Dat de twijfel en het vreemd gaan een terugkerend patroon zijn, wat ik niet verdien. Maar dat is oh zo moeilijk in te zien! Immers: ik voel het ook echt alsof ik geen kans heb gehad. Al die maanden heeft hij niets gezegd en heb ik dus keuzes gemaakt (bv vertrekken op vakantie) op halve informatie. Ik heb nooit aan onze relatie kunnen werken. En buiten dit gedrag om vind ik hem nog altijd de leukste, de liefste en de mooiste. Ik wil hem en ons leven samen helemaal niet kwijt.



Toen hij gister kwam was ik de hele tijd kalm. Helaas heb ik me bij het vertrek toch laten meeslepen in huilend vragen of hij het een kans wilde geven. Waarop hij zei: "waarom wil je een kans? Jij en wij hebben al vijf jaar geen kans"... waarmee hij nu dus eigenlijk zegt dat we al vijf jaar geen goede relatie hebben gehad. Maar dat kan ik niet geloven. Hoe kun je bij iemand blijven als je al zo lang twijfelt? Een prachtig huis samen huren, dure reizen ondernemen, me tot verkort het gevoel geven te willen trouwen en voor altijd samen gelukkig te zijn? Ik vind het zo moeilijk te geloven..



Ik hoop dat het een beetje een samenhangend verhaal was zo, sorry voor de lengte ervan.. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee wil, advies horen en mijn verhaal kwijt. Misschien lucht het op.
Ik hoop ook dat die maand je doet inzien dat je beter verdient. Ik snap niet dat je iemand, die je blijkbaar al de hele relatie voor de gek houdt, nog steeds de liefste en leukste kunt vinden.

Sterkte
Ten eerste een

Vind je hem echt een goede man om mee oud te worden? Wil je zon iemand als voorbeeld voor je kinderen later?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 maart 2015 @ 08:15:

Ik hoop ook dat die maand je doet inzien dat je beter verdient. Ik snap niet dat je iemand, die je blijkbaar al de hele relatie voor de gek houdt, nog steeds de liefste en leukste kunt vinden.

Sterkte Knip dit uit en plak het op je koelkastdeur.
Alle reacties Link kopieren
Indien jij de relatie een acht geeft en voor de ander is het een 4 dan is het toch geen goede relatie. Ik denk dat het in een relatie belangrijk is om regelmatig te checken of de ander ook nog wel gelukkig is, een relatie kan niet voort bestaan omdat alleen jij er gelukkig van wordt. Signalen van je partner negeren vind ik niet liefdevol.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Wees blij als je zo snel mogelijk af bent van die slappe zak hooi. Sorry hoor maar jij geeft hem kans op kans en hij vergooid het elke keer. Ga door met leven zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 maart 2015 @ 08:26:

Indien jij de relatie een acht geeft en voor de ander is het een 4 dan is het toch geen goede relatie. Ik denk dat het in een relatie belangrijk is om regelmatig te checken of de ander ook nog wel gelukkig is, een relatie kan niet voort bestaan omdat alleen jij er gelukkig van wordt. Signalen van je partner negeren vind ik niet liefdevol.Dat heb ik regelmatig gedaan! Hij gaf tot half januari aan dat alles goed zat en hij gelukkig met me was als ik er om vroeg. Toen de afstandelijkheid begon heb ik meerdere malen geïnformeerd wat er speelde, waarop hij aangaf alleen maar moe te zijn en dat ik niet zo onzeker moest doen over onze relatie. Als ik hem en alles wat hij zei in twijfel had getrokken, was dat ook geen goede basis voor een relatie geweest lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een teleurstelling. Hij blijkt niet jouw lieve, betrouwbare partner te zijn, maar een knappe, egoïstische vrijbuiter.

Ik hoop ook dat je in gaat zien dat je niet terug moet willen. Er is niks te vechten in een relatie waar de ander stiekem vreemd gaat als hij een lekkertje tegenkomt. Wat wil jij dan gaan vechten? Met woorden zeggen dat jullie het fijn hebben terwijl hij gewoon zijn stijve in een ander wil stoppen?

En jij blijft lijdzaam wachten terwijl hij een paar maanden uitprobeert of hij straks nog net zo geil wordt van zijn collega? Indien niet keert hij terug naar jouw hotel waar hij dan weer rustig kan afwachten op zijn volgende mokkeltje. Zo ja, laat hij jou vallen als een baksteen, want gaat hij gewoon met haar door.

Die kerel houdt helemaal niet van jou, dat is de crux in dit verhaal. En jij bent een geweldige partner, maar je moet je man nog gaan vinden. In de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het gewoon niet eerlijk gespeeld. Hij heeft gelogen, ook over het feit dat alles heel goed was. Het was gemakkelijk voor hem, in alle opzichten.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen! Moeilijk en verdrietig, maar er zijn veel leukere mannen voor jou. Hij is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend klote, sterkte!

Ga inzien dat je echt beter af bent zonder hem, je verdiend beter! Fijn dat je wordt opgevangen door je omgeving.

Alle reacties Link kopieren
quote:nevar schreef op 28 maart 2015 @ 08:35:

[...]





Dat heb ik regelmatig gedaan! Hij gaf tot half januari aan dat alles goed zat en hij gelukkig met me was als ik er om vroeg. Toen de afstandelijkheid begon heb ik meerdere malen geïnformeerd wat er speelde, waarop hij aangaf alleen maar moe te zijn en dat ik niet zo onzeker moest doen over onze relatie. Als ik hem en alles wat hij zei in twijfel had getrokken, was dat ook geen goede basis voor een relatie geweest lijkt me?





Je doet net alsof het alleen van zijn geluk afhangt of de relatie blijft voortbestaan. Dat je jezelf rot voelt over zijn gedrag is volgens jou niet relevant?



Je wist dondersgoed dat er iets niet lekker zat en je deed alsof je het negeerde want hij ontkende, maar echt uit je hoofd was het niet.



Onderstaande quote is een goed voorbeeld van hoe je jezelf voor de gek houdt:



quote:Hij leek er vooral op aan te sturen dat hij hoopte dat ik het zou uitmaken, maar dat vond ik wel een erg makkelijke oplossing voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat niet voor je!



En maar goed ook. Want hij zou je niet gelukkig hebben gemaakt.



Wees blij dat je van hem af bent en nu vrij bent om een echt leuke man te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk klinken die afgelopen 5 jaar ook weer niet...
"misschien denk ik er over een maand of een half jaar anders over".



Ik mag toch hopen dat je nog over enig zelfrespect beschikt, en hem never nooit meer laat terugkomen in je leven!



Wat een loser is dit zeg, daar ga je toch niet op wachten/je leven voor on hold zetten/nog een keer terugnemen om vervolgens weer door te worden besodemieterd?
Alle reacties Link kopieren
Even balen en flink uithuilen, en dan is het klaar met deze zak.

Je verdient echt veel beter, je hoeft echt niet te zitten wachten tot iemand klaar is met vreemd gaan en jou weer even goed genoeg vindt tot er zich wat beters aandient.

Wees geen gewillig afwachtend vrouwtje maar neem het heft in eigen handen! Over een paar maanden ben je dan zo blij en opgelucht en trots op jezelf dat je van die sukkel af bent!

Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel erg veel bezig met wat goed is voor hem en wat hij wil. Wat wil jij eigenlijk? Wil jij je de rest van je leven afvragen of je hem nog kunt vertrouwen? Hij heeft je al twee keer maanden lang besodemieterd. Noem jij dat liefdevol? Hij liegt gewoon keohard tegen je.
Alle reacties Link kopieren
Hem loslaten is het beste wat je voor jezelf kunt doen. Hij heeft idd zelf ook verantwoordelijkheid om eerlijk naar jou te zijn. Echter met iemand die niet eerlijk is in de relatie kun je de relatie niet voort zetten en moet je ook niet willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig.... maar ik meen het deze man is je op geen enkel opzicht waard!



Hoop ook echt dat je dat in gaat zien. Je verdient beter dan dit.



Hoe zie je dit verder? Altijd een half vetrouwen en ergens wetende dat hij je dit zo weer aandoet, want bij jou kan hij dit. Al twee keer gedaan en je wil hem nu weer een kans geven?



Meisje toch...



Hoe je het went of keert dit heeft geen toekomst. Jou toekomst hoort te liggen bij een man die voor je gaat. Deze man niet.



Je gevoel gaat het je zwaar maken maar luister naar je verstand! JIJ Verdient beter!!
Alle reacties Link kopieren
Dus hij gaat meerdere keren vreemd en zegt dat jullie relatie al 5 jaar slecht is en je geeft hem een maand bedenktijd?

Gaat het wel goed met je?
Alle reacties Link kopieren


Er lopen veeél leukere mannen rond

die wel 100% voor jou gaan.



Laat hem lekker bij die collega blijven jij verdient veel beter!
vind ik hem nog altijd de leukste, de liefste en de mooiste.



Ik mag hopen dat je in die maand in gaat zien dat hij echt niet de leukste, liefste en mooiste man op aarde is. Je verdient zo veel beter. Een man die eerlijk tegen je is en niet vreemd gaat. Eens in de fout gaan is niet goed te praten, maar twee keer al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijzonder dat je noemt dat je niet de kans hebt gehad om te werken voor de relatie. Alsof jij alleen verantwoordelijk bent voor de relatie tussen jullie. Hij heeft echter wel ruimschoots de kans gehad om eraan te werken, maar heeft de keuze gemaakt om dit niet te doen. Welke antwoorden heb je nog meer nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 maart 2015 @ 08:15:

Ik hoop ook dat die maand je doet inzien dat je beter verdient. Ik snap niet dat je iemand, die je blijkbaar al de hele relatie voor de gek houdt, nog steeds de liefste en leukste kunt vinden.

Sterkte IK hoop voor je hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven