Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…



Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.



Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.



Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.



De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.



Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Ah lieffie! Wat een geweldig goed nieuws en wat ontzettend begrijpelijk dat je niet kan stoppen met huilen. Laat maar komen, dat moet er gewoon uit!



Hele dikke knuffel nogmaals
Alle reacties Link kopieren
Plensbui, wat fijn dat er lichte verbetering merkbaar is.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Heb je mensen waar je mee kan praten? Denk ook aan jezelf hoor, slapen is heel belangrijk.

Natuurlijk moet je huilen alle emoties komen er nu uit.
Help iedereen een handje
Morgen Plensbui, hoe is het vannacht gegaan?
Alle reacties Link kopieren
plensbui.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Ook hier nog iemand die aan je denkt
Alle reacties Link kopieren
ik denk en leef met je mee
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe alleen nog maar mee gelezen, maar wil je toch even heel veel sterkte wensen!

Ik kijk letterlijk iedere dag in jou topic in de hoop op een positief bericht! Heb er echt vaak aan gedacht deze week..



Gelukkig ziet er nu allemaal wat beter uit.. Veel sterkte Plensbui!
Alle reacties Link kopieren
Zorg goed voor jezelf en ik hoop dat je steun en zorg krijgt van anderen.
Ook ik denk ieder dag aan je!



Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat het goed gaat
Help iedereen een handje
Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kom iedere dag even kijken in de hoop op vooruitgang. Heel veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu?



Sterkte en laat de emoties maar komen.
Hoi Plensbui, hoe gaat het nu? Kom je even een brengen. Veel kracht en sterkte!
Heel veel sterkte, plensbui
Alle reacties Link kopieren




Thinking of you!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is alles OK. Sterkte in deze moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Plensbui, hoe gaat het met je vriend? En met jou??
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren is het weer bergaf gegaan.

Gisterenavond heeft mijn vriend een hoge koortspiek gehad tot 40.8°C. Vandaag merkte de verpleegkundige op dat hij een grauwe verkleuring kreeg van zijn vingers. Blijkbaar heeft hij een infectie op zijn arteriële katheter in zijn arm, waarop hij een bloedklonter heeft ontwikkeld. Ze hebben deze met een operatie in spoed moeten weghalen, omdat zijn weefsels onvoldoende zuurstof kregen. Het was een moeilijke ingreep (heeft veel langer geduurd dan gepland was), maar gelukkig hebben ze de klonter toch kunnen verwijderen. Voor deze ingreep hebben ze contrast moeten gebruiken, wat slecht is voor zijn nieren, die al deels aan het falen waren na zijn infectie. Het is onduidelijk hoe zijn nieren hier uit gaan komen. Ik weet niet hoeveel hij nog gaat kunnen doorspartelen, het stopt maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve meid toch wat een ellende allemaal.
Sterkte vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik hoopte zo dat het beter ging na je vorige berichten.

Wat een onzekerheid zeg.

Sterkte!
.
Alle reacties Link kopieren
Sjee Plensbui.... het houdt maar niet op hè? Ik denk aan jullie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat een zorgen weer. Sterkte
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven