Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…



Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.



Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.



Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.



De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.



Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Wat rot. Ik denk aan je veel sterkte.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
He plensbui wat een rotnieuws weer.

Ik denk aan je. Kom elke dag even spieken hoe het gaat in de hoop op goed nieuws.



Sterkte
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Sterkte Plensbui5, ik denk aan jullie.
Veel sterkte
Lieve Plensbui,



Wat een ellende voor jullie. Ik hoop toch nogsteeds op een goed einde. Een mens kan gelukkig veel hebben. Maar ik snap je wanhoop.



Denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
Wat een zorgen allemaal en je bent zo machteloos. Veel kracht toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Knuffel!!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wat erg. T is echt leven van uur tot uur hé. Houd hoop!



Wat voor infectie heeft je vriend?
Ach lieverd wat vreselijk. Heel veel sterkte, ik blijf voor je hopen dat hij snel op gaat knappen.

Hele dikke
Alle reacties Link kopieren
Sterkte plensbui... wat naar naar dat het weer bergafwaarts ging...



Blijf hoop houden. Al is dat moeilijk. .. ik denk aan je!
Moeilijk, wat een tegenvallers. Hoe zal hij hier uit komen? En trek jij het nog wel, Plensbui?

Iig maar weer een , je bent niet alleen!!
Alle reacties Link kopieren
wat een narigheid!



sterkte, TO
Alle reacties Link kopieren
Oh nee wat een ellende, heel veel sterkte Plensbui. Ik hoop zo dat het goedkomt het moet gewoon.

Help iedereen een handje
Wat een nare wending weer. Het ging juist zo goed. Houd moed Plensbui!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Plensbui!

Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Plensbui, wat jammer dat het toch weer minder ging! Ik denk aan jullie!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk zo'n terugval. Heel veel sterkte
Verdorie Plensbui, wat naar weer. Sterkte!
Een hele grote hug voor jou en je vriend
Och... Plensbui, wat vreselijk jammer, dat dit er bij is gekomen. Ik hoop en bid echt voor je dat, het allemaal goed gaat komen! Hoe is hij de nacht doorgekomen? Sterkte Meis!
Hoe is de nacht verlopen, Plensbui?? Kan je zelf nog een beetje slapen of lig je alleen maar te malen???

Oh Plensbui, wat vreselijk. Hoe gaat het nu? Ik denk aan je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven