Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…



Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.



Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.



Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.



De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.



Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Ach plensbui toch
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ach nee toch! Wat erg om dit ze lezen.... Geen woorden voor.......sterkte



Alle reacties Link kopieren
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, wat balen nu!
Alle reacties Link kopieren
Och plensbui toch... wat erg.

Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ach meisje toch... Wat naar! Heel veel sterkte!!
Vreselijk Plensbui! Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!
Alle reacties Link kopieren
Plensbui, je voelt je wel heel machteloos wanneer je je vriend zo ziet hè? Veel sterkte
Nee toch Plensbui... Ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ach meisje toch, wat naar voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meis, wat heftig allemaal! Ik leef met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Het valt allemaal niet mee... Wens jullie heel veel sterkte!
Lieve Plensbui, wat een rotbericht nu weer. Ik hoopte zo voor jullie dat het beter ging.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Wat een emotionele achtbaan zeg...

Sterkte, je kunt zo weinig doen hé, maar jij bent er steeds voor hem, lief! Hou vol hoor.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, ik had zo'n goede hoop. Zit hier zo te duimen dat het de goede kant op gaat. Ik gun het jullie zo
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
ach vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven