Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…



Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.



Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.



Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.



De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.



Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Plensbui



We leven mee.



Niet dat het ons verder aangaat maar wat zeggen de dokters nu? Gebeurt het vaker dat patiënten tijdelijk een terugval hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook stil mee gelezen... wat een kracht heb jij!!

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
NEE. wat een naar nieuws..ik duim zo hard en denk vrijwel iedere dag aan jullie..

sterkte lieve plensbui, je bent een sterke vrouw. respect.
Alle reacties Link kopieren
Och lieve Plensbui,



Hoop dat er nu weer een periode van herstel aanbreekt!
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
wat een nare tegenvaller. Het houdt maar niet op hè?

Zo veel kracht gewenst!

Plensbui, hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
De toestand van mijn vriend blijft onveranderd. Hij is bij momenten opnieuw erg suf, op andere momenten is hij wel wekbaar. Vrijdag merkte de verpleging op dat zijn teelballen erg gezwollen waren. Mijn vriend heeft opnieuw een blaasontsteking, met een dubbele bijbal- en teelbalontsteking opgelopen, die vermoedelijk aan de basis ligt van zijn achteruitgang en waarvoor hij opnieuw een antibioticakuur krijgt. Voor zijn hospitalisatie had hij nog nooit antibiotica genomen... Zijn hersenscan blijft wel goed en vandaag kon hij naar zijn onderbuik wijzen toen de verpleging vroeg waar het pijn deed.



De kat van mijn vriend is gisteren overleden. Het beestje was 15, doof en blind op één oog en we wisten dat het niet lang meer zou duren, maar ik vind het zo erg dat ik hem niet in leven heb kunnen houden...
Alle reacties Link kopieren
Meid je krijgt t allemaal wel voor je kiezen.
Och kind toch, ook dat nog. Wat een horrorfilm is je leven op dit moment hé. Heel veel sterkte hoop dat je vriend nu eindelijk gaat opknappen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg dat mijn vriend geen afscheid heeft kunnen nemen. Hij zag dat beestje zo graag. Ik was er gelukkig wel bij toen hij stierf, en ik denk niet dat hij heeft afgezien.
Alle reacties Link kopieren
Herstelt je vriend wel naar hoe hij was voor de hersenbloeding of houdt hij blijvende hersenbeschadiging over of je weet? Hij ligt nu al 2 mnd in t ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Ach het zit toch ook niet mee. Wat sneu.

All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 14 juli 2015 @ 21:36:

Herstelt je vriend wel naar hoe hij was voor de hersenbloeding of houdt hij blijvende hersenbeschadiging over of je weet? Hij ligt nu al 2 mnd in t ziekenhuis.Hoe hij er mentaal gaat uitkomen, blijft onduidelijk. Wel lijkt hij wel nog geen bewegingen gemaakt thv zijn rechter lichaamshelft. Ook zijn spraakcentra was aangedaan bij de bloeding. Hij heeft nog niet gesproken, maar lijkt wel gesproken spraak te verstaan.
Het blijft maar komen.
Ach meid toch! Het zit niet mee. Maar wat je vriend betreft klinkt het toch iets positiever. Behalve dan die ontsteking.... houd moed



Alle reacties Link kopieren




Ik lees dit topic nu voor het eerst. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Niet alleen door mijn persoonlijke omstandigheden (recent overlijden), maar ook door het onderwerp van mijn promotie. Doordat ik veel computerwerk doe vergeet ik soms dat dingen niet alleen plaatjes zijn maar ook mensen. Het lezen van dit topic bracht alles ineens dichter bij... (mocht je trouwens vragen hebben die mag je me altijd (via pb) stellen)



Fijn dat je vriend stapjes de goede kant uit zet. Wat #$&(@# dat alles nu tegelijk lijkt te komen, dag lief poezenbeest hopelijk heb je een mooi plekje uitgekozen in de poezenhemel .

Hersenen zijn een bijzonder orgaan dat meer kan dan we denken (doch trager hersteld dan andere organen). Ik zie soms mensen met een beroerte die na 2 maanden maar een klein beetje vooruitgang hebben geboekt maar na een half jaar bijna alles weer kunnen. Anderen doen er jaren over en weer anderen krijgen nooit de volledige functie terug. Ik zal voor jou en je vriend duimen dat zoveel mogelijk zich hersteld *duimduimduimduim*
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte meid. Wat verschrikkelijk dit.
Alle reacties Link kopieren


Blijf aan jullie denken, veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Och vrouw toch... ook dat nog.

Ik blijf aan jullie denken
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wat blijft het toch spannend en wat krijgen jullie er veel narigheid bij. Sterkte en vanaf nu heel veel goed nieuws toegewenst
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven