Het draait alleen om mijn gezin en verder niks!

17-03-2015 18:14 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker hoor ik op me heen: 'het gaat me om mijn leven/gezin en de rest kan ..."

Ik vind dat altijd zo negatief overkomen naar anderen toe.

En ik hoor dit steeds vaker.

Misschien ligt het aan mij maar soms denk ik weleens naastenliefde? Die is toch ver te zoeken?

Tuurlijk is je eigen leven belangrijk maar dat schijt aan de rest daar heb ik best moeite mee om dat telkens weer te horen.

Hoe ervaren jullie dit eigenlijk of misschien ervaren jullie dit wel helemaal niet.

Het gaat om mijn leven

Totaal aantal stemmen: 79

Nee, dit herken ik niet (30%)
Op de eerste plaats maar ik geef ook om anderen (53%)
Op de eerste plaatst en schijt aan de rest (16%)
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar weet het niet zeker.

Aangetrouwde familie zei laatst op een feest dat ze de grenzen moeten dichtgooien, en dat we moeten afsplitsen van de eu en dat was ook onder het mom: ik denk nu ik een gezin heb alleen aan mezelf en mijn kinderen.



Of bedoel je het meer in het dagelijks verkeer? Dus makkelijk afspraken afzeggen met vrienden en kennissen, en niet meer zien wat er in de straat of bij de buren gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dat nooit eigenlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het leven met m'n partner staat op 1 maar daar staat nog heel veel naast (ouders, vrienden, werk, sport). Toen ik vorig jaar in een slechte periode zat stond ons 'gezin' wel op nummer 1 en hadden we echt schijt aan de rest maar nu ik beter ga worden is er weer ruimte voor die andere mensen en dingen. Wel vinden we elkaar echt het allerbelangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 17 maart 2015 @ 18:20:

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar weet het niet zeker.

Aangetrouwde familie zei laatst op een feest dat ze de grenzen moeten dichtgooien, en dat we moeten afsplitsen van de eu en dat was ook onder het mom: ik denk nu ik een gezin heb alleen aan mezelf en mijn kinderen.



Of bedoel je het meer in het dagelijks verkeer? Dus makkelijk afspraken afzeggen met vrienden en kennissen, en niet meer zien wat er in de straat of bij de buren gebeurt?



Eigenlijk alles wel een beetje wat je zegt.

Het draait om mijn leven en daar draait het om. Of anderen shit hebben daar wordt niet eens meer over gesproken.

Want hee das niet mijn probleem. Nee dat is ook niet jouw probleem maar ik vind dat zo iewl klinken.

Zo negatief.
Alle reacties Link kopieren
Herken ik niet. Maar naastenliefde staat bij mij ook op de 2e plaats hoor. Ik ga mijn naasten pas liefhebben zolang ik en mijn dochter de primaire levensbehoeften bezitten.
Ja ik hoor dat ook wel eens en dan denk ik joh je bent toch veel meer dan alleen moeder of echtgenote? En dan die mensen die alleen maar dingen als gezin willen ondernemen want anders is het niet gezellig ook al zegt een van de gezinsleden van "ga maar zonder mij".
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen zijn niet eens bij machte om hun eigen problemen op te lossen, laat staan die van anderen. Of ze nu een gezin hebben of niet.
Ik denk soort gelijks wel eens ja. Ivm met beperkte energie. Eerst alles voor mij en mijn geliefden ( kunnen ook vrienden zijn ) Bij genoeg energie help ik mee op school, doe boodschapjes voor de buurvrouw als ze ziek is of geef haar kinderen een slinger naar school.

Luister ik naar de problemen van de andere buurman ect.

Maar ik zeg ook gewoon nee tegen dingen die ik niet wil of waar ik geen energie voor heb.
Ik heb die zin wel eens gehoord maar hij komt meestal van mensen die wat hebben meegemaakt of gekwetst zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik signaleer die trend wel op dit forum. Bij alles wordt er gezegd: zolang ik er met mijn belastingcenten maar niet voor hoef te betalen.

Beetje PVV-mentaliteit en het huidige kabinet draagt er ook lekker aan bij. Verdraagzaam zolang het geen geld kost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gezegd en leef er ook een beetje naar.

Maar dat zie je terug in bijvoorbeeld overwerken: dat doe ik niet als mijn gezin er last van heeft. Een ander helpen: alleen als mijn gezin er geen last van heeft.

En dit geeft mij rust. Eerst mijn gezin en dan de rest...zie het niet als egoisme ofzo. Want ik heb genoeg over om er voor een ander te zijn.
anoniem_85525 wijzigde dit bericht op 17-03-2015 19:15
Reden: verdomd..was nog niet klaar hoor.
% gewijzigd
Je moet eerst goed voor jezelf zorgen, wil je goed voor een ander kunnen zorgen. Dat vind ik wel. En als het erop aankomt staat mijn gezin op 1, natuurlijk. Maar gelukkig heb ik daarnaast ruimte genoeg om me te bekommeren om anderen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf denk ik dat mensen die 'schijt aan de rest' hebben vooral heel erg teleurgesteld zijn in 'de rest'. Kan mij wel indenken dat als iemand zich in heel veel bochten heeft gewrongen om er te zijn voor anderen en zelf in tijden van nood 0,0 terugkrijgt ineens heel duidelijk de prioriteiten op orde heeft.



Voor mijzelf: wat Sorende schrijft. Gezin is prioriteit nummer 1, ik probeer goed voor mijzelf te zorgen en daardoor heb ik ook tijd en energie om ook anderen tot steun te zijn als dat nodig is. Die anderen trekken mijn 'batterij' niet leeg, dat laat ik niet gebeuren. Dus dan raak je ook niet gedesillusioneerd denk ik in de medemens.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken m vooral van nieuwbakken moeders.

Die zijn druk op zoek naar een nieuw evenwicht met kind en zeggen het vooral om jou als vriend een beetje op afstand te houden

( 'niet te veel afspreken, gezin komt op de eerste plaats')

Ik moet zeggen dat ik daarbij altijd een beetje verontwaardigd wordt zo van "heee, ik ben toevallig ook heel leuk hoor"



Aan de term "van mijn belastingcenten.... bla bla bla heb ik ronduit de schurft.

Ja er gebeuren ook dingen van mijn belastingcenten waar ik het niet mee eens ben en er gaan ook vast belastingcenten naar mensen die het in mijn ogen niet verdienen. So be it, ik kan me er niet druk om maken.
Ik lees dat toch vooral hier op de kinderpijlerT..
Als iemand die lang single is geweest kan ik beamen dat vrienden en kennisen die kinderen krijgen inderdaad nog maar aan 1 ding denken, het gezin.

Heel logisch en natuurlijk misschien maar wel een vreemde en eenzame gewaarwording. Vooral als ze wel verwachten dat jij met alles meeleeft dat hun gezin overkomt maar enige interesse in de single vriendin? Neu.. Te moe, te druk, eerste stapje van kind te belangrijk dan wat er dan ook maar kan spelen bij vrienden zonder kinderen. Tja.. Als mensen zo worden met hun gezin dan verliezen ze ook een hoop vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Denk het oerinstinct van een moeder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 17 maart 2015 @ 20:22:

Denk het oerinstinct van een moeder.Denk het ook. Maar ik denk ook dat je af en toe bewust je best kan doen om uit je cocon te komen en om je heen te kijken hoe het met anderen gaat. Ik heb een verlies verwerkt zonder mijn beste vriendin, die ging op in haar gezin. veel later was ze helemaal verbaast als ik het had over die moeilijke periode.. Was voor haar juist een toptijd geweest met haar gezin vertelde ze.. Ik voelde me zo eenzaam en gekwetst. Ik hoop dat ik niet zo wordt als ik een kind heb.
quote:bloemetje77 schreef op 17 maart 2015 @ 20:30:

[...]





Denk het ook. Maar ik denk ook dat je af en toe bewust je best kan doen om uit je cocon te komen en om je heen te kijken hoe het met anderen gaat. Ik heb een verlies verwerkt zonder mijn beste vriendin, die ging op in haar gezin. veel later was ze helemaal verbaast als ik het had over die moeilijke periode.. Was voor haar juist een toptijd geweest met haar gezin vertelde ze.. Ik voelde me zo eenzaam en gekwetst. Ik hoop dat ik niet zo wordt als ik een kind heb.

Niet elke moeder wordt zo hoor,vaak zijn die vrouwen ook al zo voor er kinderen komen.

'Nee hoor,zonder mijn vriend/man ga ik niet meer stappen hoor,wij doen alles samen'

Ik heb dat nooit zo goed begrepen maar goed..
Alle reacties Link kopieren
Relaties en kinderen maken alles anders. Eerst gaat het vriendje vóór, daarna de kindjes, de levens worden anders. Misschien tijd voor nieuwe vriendschappen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het een verdrietig verhaal bloemetje77. Mijn beste vriendinnen hebben geen kinderen, maar ik ben niet minder in ze geïnteresseerd. Ik vind het met een baby wel moeilijker afspreken, dat geef ik toe. De eerste dagen was ik wel compleet van de wereld, maar dat werd gelukkig vanzelf steeds minder ;) Je moet er van beide kanten je best voor doen, vind ik. Misschien allebei een beetje inleveren, maar jouw verhaal vind ik wel erg sneu.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een vriendin, herinner ik me nu, die op een gegeven moment een kind kreeg. In het begin was ik er vaak; vond het enig, maar kennelijk kon ik me toch niet helemaal inleven. Ik zei ook wat oningeleefde dingen, waarover ik dan weer zat te piekeren. Ze kreeg vriendschap met haar nieuwe buren die ook een jong kind hadden, ze kreeg steeds meer vriendinnen en ik voelde me minder thuis want als ik daar kwam zaten ze met elkaar te praten met een soort insider-talk en ik zat er maar bij. Dus ik kwam daar steeds minder. Het is vanzelf zo gelopen en ik heb er niet om getreurd.



De laatste tijd zie ik haar wel weer (na zo'n 15, 20 jaar), krijg weer mailtjes, maar ze heeft toch weer nieuwe hobby's zoals hardlopen, trainen, weighwatchers en die zijn ook niet helemaal mijn ding. Dus ja.. het blijft wel een leuke meid, maar ja. Ik denk nog steeds dat ik haar snel kwets als ik iets zeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch dat het gevoel dat ik op mijn qui-vive moet zijn een teken is dat het nooit meer wordt zoals vroeger, toen we gingen winkelen, verbouwen enz. Toen voelde ik me een stuk spontaner.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 17 maart 2015 @ 21:12:

Ik denk toch dat het gevoel dat ik op mijn qui-vive moet zijn een teken is dat het nooit meer wordt zoals vroeger, toen we gingen winkelen, verbouwen enz. Toen voelde ik me een stuk spontaner.

Is ze zo snel gekwetst dan?

Als je niet gewoon jezelf kunt zijn dan zou ik het lekker laten zoals het nu is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven