Het einde

07-04-2015 18:55 437 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ook veel succes voor jou!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie mensen?
Hey master, gaat goed hier. Ik mag niet klagen. Hoe gaat het met jou en die nieuwe meid?
Alle reacties Link kopieren
Kijk, goed om te horen!



Hmmm.. met mij gaat het wisselend eigenlijk, om eerst te beginnen over die nieuwe meid, dat klikt nog steeds goed. Ze is nu op vakantie sinds 7 juli en nu is haar aanwezigheid wat minder uiteraard, merk toch wel dat ik dat lastig vindt. Merk eigenlijk dat ik de hele situatie lastig vindt, het lijkt wel of het 'bang' ben om met haar af te spreken. En waarom precies? Zelf denk ik dat ik bang ben weer gekwetst te worden of om mezelf weer pijn te doen sinds mijn ex. Gelukkig weet ze van mijn situatie af en daar gaat ze goed mee om, ze steunt me heel erg. Alleen ik weet zelf niet wat ik ermee aan moet, heb jij advies? Aan de ene kant sta ik echt wel open om haar beter te leren kennen, ze gaf aan me echt te willen zien als ze terug is en voordat ik op vakantie ga. Ik ben haar een keer op een feestje tegen gekomen, toen hebben we eventjes gepraat. Nu had ik laatst weer een feestje waar zij ook was en ik zag haar lopen bij de bussen, maar omdat het altijd een beetje een chaos is op zo een moment dat iedereen vanaf de bussen naar het festivalterrein loopt riep ik wel 'Heeeee (naam)' en ze zei iets terug, maar we wisten beide als we naar elkaar toe zouden gaan en gaan praten dat je dan je vrienden snel uit het oog verliest, dus we zeiden, we zien elkaar later nog wel!



Dat is dus niet gebeurd, mijn telefoon begaf het vrij snel en was dus niet meer bereikbaar... Niet dat ik daar nu zo wakker van lag maar ik weet dat we beide even het verlangen hadden om elkaar te zien, aangezien we elkaar veel spreken. Het had dus een mooi moment kunnen zijn elkaar beter te leren kennen..



Als ze terug is van vakantie wil ik sowieso de situatie uitleggen waarom ik eigenlijk niet eerder met haar afgesproken heb, dan kom ik nu namelijk op het volgende punt; mijn ex.



Moet zeggen dat het sowieso al een stuk beter met me gaat hoor, sinds de breuk in januari. Maar ik merk ook wel dat ik het er op sommige momenten nog erg moeilijk mee heb. Zaterdagavond lag ik vroeg in bed en moest ik gewoon weer even een traantje laten, het lijkt wel of het voor mij een open einde blijft en ik het daar gewoon moeilijk mee heb, kan het eigenlijk niet anders zeggen. En ik weet niet of ik haar als persoon echt zo mis, of dat het komt omdat ik voor het eerst echt verliefd was en het op een aparte manier eindigde voor mij, maar merk wel dat ze echt nog wel in mijn hart zit en ik daarom ook nog niet klaar ben voor een nieuwe 'date'.



Aan de andere kant, met die nieuwe meid heb ik het erover gehad en zij zat een beetje in dezelfde situatie als mij langer geleden en ze vertelde mij dat het gevoel wat iemand je geeft ook andere mensen je kunnen geven. Dat zit namelijk in mijn hoofd, dat alleen mijn ex dat kan, daarom blijf ik een beetje hangen denk...



Soms denk ik weleens, zal ik nog eens vragen aan mijn ex waarom ze het toen echt heeft uitgemaakt en dat het voor mij nog steeds moeilijk is, maar dat durf ik gewoon niet en dan denkt ze misschien wel 'pfff komt die weer'. Ik heb er zelf geen goed gevoel bij zeg maar om dat te doen, dat zou ik alleen pas weer doen als we misschien ooit weer iets naar elkaar toe groeien. Ik merk ook aan mezelf wel dat ik het echt nog niet afgesloten heb, als ik terugdenk aan de tijd dat alle puzzelstukjes in elkaar vielen hoe ik me toen voelde en hoe ik er nu bij zit, mis ik het echt wel. Gewoon de hele situatie, haar ouders, het vertrouwde gevoel die ik bij haar thuis had, het feit dat ik liever bij haar thuis zat dan in mijn eigen huis met mijn eigen ouders....



Ik ben benieuwd hoe andere hier over denken en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven want ik wil door!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hier nog steeds een achtbaan aan emoties. Soms gaat het goed, soms ben ik verdrietig maar het meest ben ik boos om wat hij heeft gedaan. Niet de hele dag door gelukkig maar in vlagen. Wel merk ik dat ik steeds meer emotionele afstand neem van hem. Kan nu ook naar oude foto's van ons kijken zonder meteen verdrietig te worden. Niet dat ik dat per se wil maar heb laatst van oude telefoon foto's gehaald en dat ging goed. De situatie met zijn nieuwe partner vind ik wel nog heel moeilijk. Wil daar niets van zien, horen of weten. Heb nu even rust maar als de trainingen weer beginnen dan komt dat ook weer terug.

Heb nu wel sinds 2 weken dat ik me probeer voor te stellen hoe een relatie of zelfs alleen maar intiem zijn met een andere man zou zijn. Eerst kon ik me er niets bij voorstellen maar nu inmiddels wat meer.



@master: het klinkt voor mij alsof je de relatie nog niet helemaal hebt verwerkt. Dat kan je ook niet afdwingen maar je kunt wel bepaalde dingen doen om steeds niet weer alles op te rakelen. Heb je nog contact met je ex? Als dat wel zo is kan je naar mijn idee echt beter afstand nemen anders wordt je er steeds weer in je verdriet getrokken. Je houdt de deur op een kier voor je ex en blijft naar die kier staren in de hoop dat de deur open gaat maar dat houdt jou nu tegen in je leven.

Je schrijft dat je liever bij haar zat dan bij je ouders. Heb je het nog wel oké thuis? Ik weet natuurlijk niet wat je mogelijkheden zijn maar als je het niet meer fijn hebt thuis zou je kunnen kijken naar een eigen huis of kamer.
@master, dat het spannend is om op date te gaan met die nieuwe meid is logisch. Aan de andere kant zou ik het ook niet te groot maken. Het is een date, gezellig een drankje zonder dat je vast zit aan de afspraak om verder te gaan met elkaar. Misschien klikt het leuk tijdens de date, misschien niet, maar dan kun je per date bekijken hoe je je voelt daarin. Ik zou haar gewoon uitnodigen voor een drankje.



Wat vaika zegt vind ik een goeie. Als je nog contact hebt met je ex (ook al is het sporadisch) zou ik dat afkappen, omdat die open deur zorgt voor een langere verwerkingstijd. Het afkappen van contact is nooit leuk en is best eng, maar het zal je ongetwijfeld helpen. Als je echt merkt dat je de behoefte hebt om te vragen wat de reden van de breuk is, dan moet je dat doen. Ik denk wel dat je je moet realiseren dat het antwoord kan zijn, 'gewoon, het gevoel was weg'.

Kun je daar dan wel mee verder? Soms hebben mensen geen duidelijk aanwijsbare reden waarom ze dingen doen. Uiteindelijk heb ik van mijn ex ook niks meer gekregen dan, 'de verliefdheid was opeens weg.' Maar daar moest ik het wel mee doen.



@vaika, het klinkt alsof het inderdaad wat beter gaat. Het gaat de goede kant op dus, fijn om te horen. Die achtbaan zal nog wel even blijven ja, maar dat je bijvoorbeeld al naar foto's kunt kijken zonder dat je helemaal breekt, zegt ook al iets. Fijn om te horen. Het blijft gek om te bedenken hoe het is om met een ander te zijn, he? Daarom vind ik het gek dat jouw ex (en de mijne ook) het blijkbaar wel gelijk kon. Maar goed dat jij je er nu ook iets meer bij kunt voorstellen. Ik kan het nu gelukkig ook.
Alle reacties Link kopieren
Vindt het wel mooi van je gezegd vaika; 'Je houdt de deur op een kier voor je ex en blijft naar die kier staren in de hoop dat de deur open gaat maar dat houdt jou nu tegen in je leven.'



En zo is het denk wel een beetje, gewoon omdat ik om haar geef denk, onze band samen leek zo sterk en voor mij was dat ineens weg, dat mis ik denk gewoon.. Heb nu eigenlijk amper contact met haar, misschien 1 keer in de 2 maanden, maar dan zijn het meer 'zakelijke' dingen ipv funtalk bv. Vindt het ook moeilijk vanuit mezelf lijkt het om een normaal gesprek te voeren met haar omdat ik constant spanning voel omdat ik toch denk dat ik alles verkeerd doe bij haar. Dat moet eruit, ik kom haar sowieso in de toekomst nog tegen, waarschijnlijk volgend weekend sowieso, maar ik wil van die spanning af. Zij zal ook ongetwijfeld merken en zien aan mij dat ik me anders gedraag, kan alleen maar vervelend worden vanaf haar kant gezien misschien.



Thuis heb ik het wel oké hoor, heb opzich een prima band met mijn ouders, zou het soms wel graag anders zien want we zijn wat gesloten hier thuis. Bij haar thuis kon ik lekker mezelf zijn en daar waren ze vrij open over alles, dat deed mij schijnbaar goed.



Wat betreft de nieuwe meid, ik ga sowieso nog met haar afspreken, kan het kwaad om te vertellen dat ik daar een soort van 'moeite' mee heb, zat vanavond nog te twijfelen of ik het al tegen haar wilde zeggen en het erover te hebben maar wil ook weer niet zo een zielenpiet worden, al kent ze me al goed genoeg daarvoor hoor.
Ik zou niet zeggen dat je moeite hebt met afspreken. Moeite is een moeilijk woord en niet een goede voorbode voor een leuke date. Als je spanning hebt of zenuwen, dan vind ik dat al anders en dat kun je prima aangeven. Maar als ik jou zo hoor, ben je misschien niet helemaal klaar om opnieuw te daten met iemand. Wat vind je zelf? Heb je echt heel erg zin om die nieuwe meid te ontmoeten?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ja ik vindt het dus lastig om te zeggen of ik er wel klaar voor ben inderdaad. Daarom denk ik dat ik het sowieso met haar erover ga hebben, kijken wat ze er van vindt.



Of ik heel erg zin heb om haar te ontmoeten weet ik ook niet echt, maar dat had ik volgens mij ook niet echt bij mijn ex, dat ik echt dacht van woeehoeeee! Aangezien ik dat vaak pas krijg op het moment dat iemand mij op mijn gemakt stelt.



Misschien komt het ook omdat ik sowieso geen dater ben? Bij mijn vorige vriendinnen ging het vaak eigenlijk zo op een manier dat ik eerst vrienden met ze was, ze steeds beter leerde kennen, ze ook regelmatig zag en dan pas ging daten. Nu is het voor mij misschien extra spannend omdat ik bang bent dat ze mij gek of raar vind?
Het gevoel dat iemand jou gek of raar vindt bij daten is heel normaal. Daten is enorm spannend. Je bent je opeens heel erg bewust van jezelf en je bent je bewust van het feit dat de ander iets van jou gaat vinden. Daten brengt erg veel onzekerheid met zich mee. Of je nu klaar bent voor het daten of niet. Dus het gevoel dat je nu hebt is heel normaal. Misschien kun je dus gewoon aangeven dat je het spannend vindt en dat je haar rustig wil leren kennen? Dat is voor jou prettiger en zij weet dan ook een beetje waar ze aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
Hallokes allemaal....



Fijn om weer van jullie te horen en nog fijner om te lezen dat t met iedereen al beter gaat of de goede richting uit.



@master: ik herken mij in dingen die je zegt. Ik heb ook steeds meer t gevoel dat ik een relatie begin te missen, en niet meer mijn ex als persoon die dat moet zijn. Ook ik wil verder, maar dat daten schrikt mij af. Ik ben ook geen dater, heb 2 lange relaties gehad dus.... Op dat gebied heel onzeker!

Maar ik denk dat fireflywentby gelijk heeft, dat dit voor ieder van ons is...

Ik zou wel voor die nieuwe meid gaan, maar op jouw tempo en t zeggen zoals je t denkt en voelt.

Awel als ik iemand tegenkom, hoop ik dat hij zoals jou is... wat bedoel ik hiermee??Dat hij mij zegt dat hij t langzaam aan wil doen, dat hij onzeker is over t nieuwe, geen dater is... Ik zou mij meteen er goed bij voelen!! Klinkt misschien raar, maar zo ben ik.

@vaika: ook ik ben vorige week bij gemeenschappelijke vrienden onverwacht foto,s tegen gekomen en eerlijk, ben fier op mezelf hoe ik er mee omging. Ook ik begin mij dingen voor te stellen met n nieuwe partner, maar ben er wel wat bang voor... Ben geen dater dus.... Maar ik kan me wel al voorstellen dat ik weer n relatie kan hebben met iemand anders. Begin meer te beseffen dat ik n relatie begin te missen en alles wat er rond hangt, en t mag en.kan met iemand anders.



@fire: fijn om je hier ook weer te horen. Fijn dat je je steeds weer beter voelt!!
Ja, fijn dat het iets beter gaat inderdaad. Ik heb via via iemand leren kennen en daar ben ik nu mee aan het daten. Wat erg spannend is. Maar het mooiste is wel dat ik na mijn ex nooit had gedacht iemand tegen te komen waar ik naar kon kijken en kon denken: je bent leuk, gezellig, knap en ik voel me op mijn gemak bij jou.

Dat ik die gedachte kan hebben bij deze vrouw, voelt al heel fijn en leek tot voor kort onwerkelijk omdat ik zo dol ben geweest op mijn ex. Ons daten is ontzettend pril, maar wel fijn. Ik hoop dat dat de goeie kant op gaat, ook voor mijn date, en dat we het op een goeie manier kunnen aanpakken samen. Alles in een rustig tempo.
Alle reacties Link kopieren
@fire: hoe fijn voor je!! Ik zit hier echt met n glimlach dit te lezen. Ik hoop dat alles waarvan je droomt uitkomt!! Neem de tijd die je nodigt hebt, en heel veel geluk samen!!
Haha dank je ik ben ook heel blij met mijn nieuwe date, maar ik durf er niks van te verwachten. Ik ben echt heel blij dat ik haar heb ontmoet, we passen tot nu toe prima bij elkaar, en tegelijkertijd maakt wat ik voel voor haar mij juist erg bang dat dit vroeg of laat op een teleurstelling uitloopt. De liefde lijkt soms zo complex omdat iedereen bagage heeft. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Dat begrijp ik. Maar om te weten of t iets zal worden, zal je toch n begin moeten maken. De tijd wijst de rest uit. Geniet ervan...
Zal ik doen, dank u
Alle reacties Link kopieren
@fireflywentby: mooi gesproken moet ik zeggen, stelt me een tikkeltje gerust. ga het er sowieso wel even met haar over hebben hoe ik er over denk en voel en dan ben ik benieuwd hoe zij erin staat.



En wat mooi dat je iemand tegen bent gekomen waar je naar kijkt en dat je denkt: 'je bent leuk, gezellig, knap en ik voel me op me gemak bij jou'. Ik denk zelf namelijk ook dat ik dat gevoel alleen bij mij ex kan hebben, dit is een bevestiging dat dat dus niet zo is. Alleen moet ik het zelf nog meemaken!



@limburg: interessant om te horen dat je een beetje hetzelfde denkt als hoe ik erover denk, ben erg benieuwd hoe jij dit aan gaat pakken!



Waar ik ook blij mee ben is dat ik altijd weet als ik ergens mee zit dat ik het hier kwijt kan en wel bij jullie. Inmiddels kennen wij elkaars verhaal aardig en weten hoe we erin staan en daar ben ik gewoon blij mee
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal....



Ik werd deze morgen wakker met de gedachte : als fireflywentby terug iemand vindt waarvan ze die dingen allemaal denkt, dan is er hoop voor mij.... Moet hem alleen nog tegenkomen, maar t kan wel!



En inderdaad master, ook ik ben ondertss aan jullie gehecht ;)
@master hou ons op de hoogte!



@limburg, Ja dat kan voor jou ook inderdaad, ik had het nooit durven dromen. Gek hoe je bij zo'n nieuwe date opeens anders denkt over de relatie met je ex. Je gaat het minder idealiseren, dat is wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wow, had vannacht toch een bizarre droom... Werd ook met een raar gevoel wakker; droomde dat mijn ex haar verjaardag vierde en het was bij mij thuis. Ze deed op het begin heel onaardig tegen mij maar dat veranderde in de loop der tijd. De verjaardag was snel afgelopen en voor ik het wist lag ik met haar in haar eigen bed en hadden we 'seks'.. Ik werd wakker en dacht huh!?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel eens master, van die vreemde dromen. Vannacht droomde ik over nieuwe vriendin van ex. Soms ben ik ex in mijn droom compleet aan het uitschelden. Allemaal verwerking. Wel naar begin van de dag hè.



Firefly: leuk voor je dat je iemand hebt ontmoet! Ik kan me voorstellen dat het spannend is, je hart weer openstellen. Maar wel stoer als je er toch voor gaat! Geniet er van.



Limburg: Ik dacht precies hetzelfde haha. Komt met de tijd echt wel goed. Ik ben alleen zo ongeduldig. Maar op dit moment ben ik nog helemaal niet toe aan iets nieuws, moet tijd maar haar werk laten doen.
Dan is dit de week van 'dromen over ex'. Ik had twee nachten geleden voor het eerst in lange tijd een droom over mijn ex. Ze vertelde in mijn droom over haar relatie. Als ik deze droom vergelijk met de dromen die ik in het begin had, is het al heel wat beter. In het begin droomde ik elke nacht dat ze overleden was en dat ik niet wist waar ze gebleven was, dus ging ik op zoek naar haar op de bodem van de oceaan. Ik weet nog heel goed hoe mijn hele lichaam zeer deed van deze dromen, nacht na nacht. Ik voelde letterlijk mijn hart pijn doen en alles in mijn lichaam deed zeer.

Die dromen zijn lang gebleven. Pure verwerking. En dan is deze droom waarin ze vertelt over haar nieuwe relatie een heel stuk beter. Hopelijk droom ik deze week dat ik haar vertel over mijn date, dat zou een goed vervolg zijn. ;)



@master pure verwerking dus. Vervelend wel..



@vaika heel spannend ja. Ik merk dat ik verwacht dat dit elk moment klaar is. Mijn laatste relatie is mijn enige referentiekader op dit moment. Die was uit het niets voorbij. ik ben bang dat mijn date er ook vandoor gaat op het moment waarop ik voor haar wil gaan. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Hallokes allemaal... ik doe effe mee met die dromen. Ik droomde vorige week dat ik mij aan t verstoppen was voor ex in n huis met heel veel kamers. Elke keer als hij mij vond,verstopte ik mij in n andere kamer. Toen hij mij tenslotte vroeg waar ik mee bezig was, zei ik : ik moet met jou afsluiten. Pure verwerking dus.



In mijn stad zijn ze een groep voor singles gestart enkele maanden geleden. Ik heb me nu ingeschreven... Of ik er iets mee ga doen weet ik nog niet, maar ik ga of probeer verder te gaan.



Fijn weekend allemaal !!
Wat voor groep is dat? Is het om elkaar te ontmoeten en uiteindelijk te gaan daten of heeft het een ander doel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven