Het einde

07-04-2015 18:55 437 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 19 april 2015 @ 18:12:

@victory2015, die onbewuste gevoelens geloof ik ook inderdaad. Dat is klote, maar dat zal ongetwijfeld ook het geval zijn bij mijn ex.

Naar een ander hoppen; heb ik over nagedacht. Ik doe het niet omdat het zou voelen alsof ik vreemdga. Treurig dat ik het zo bekijk. Maar in mijn liefde voor haar ben ik nog trouw, hoewel ik haar niks meer verschuldigd ben op dat gebied. Zou de liefde minder diep zitten, dan had ik wellicht een poging gewaagd.



Ik vind het niet treurig, het klinkt als een soort onvoorwaardelijke liefde: "jij wilt niet verder met mij, maar dat verandert niets aan mijn liefde en gevoel voor jou". Dat is alleen maar mooi.

Ik heb zelf dat het voelt alsof ik haar in de steek laat op het moment dat ze me het hardste nodig heeft. Terwijl ze natuurlijk zelf daar voor gekozen heeft... Gelukkig heb ik ook wel het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb. Je kunt alleen iemand helpen als diegene geholpen wil worden...
Alle reacties Link kopieren
Zo is t... heb ook alles gegeven, helaas is t niet genoeg... Maar ook wil jezelf nog van alles, je kan de ander niet dwingen. T zal uitzitten worden :(
Onvoorwaardelijke liefde.. dat is het zeker. Ja. En die ga ik uitzitten tot het een plekje heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Best wel apart eigenlijk dat ze slecht nieuws krijgt en het dan uitmaakt met jou, heb overigens niet alles meegelezen dus misschien zie ik iets over het hoofd, maar het lijkt me juist als je slecht nieuws krijgt over iets buiten je relatie dat je je aandacht meer steekt in het 'slechte nieuws' en juist steun kan gebruiken van iemand waar je alles mee kan delen, ook al denk je er al aan het uit te maken of het er over te hebben. Nu haalt ze nog meer dingen in haar hoofd die ze juist niet kan gebruiken, ook al maakt zij het uit, het is niet 1..2..3.. uit haar hoofd.



Je bent in ieder geval goed bezig door dingen te gaan doen om het jezelf wat gemakkelijker te maken, ik zit in precies dezelfde situatie.. Gelukkig zit er bij mij verbetering in en dat merk ik zelf ook wel. Alleen soms nog even flink moeilijk ermee. Merk ook dat ik na mijn relatiebreuk veel emotioneler ben geworden in het algemeen, waardeer sommige kleine dingen veel meer die andere voor me doen bijvoorbeeld. Krijg sneller een brok in me keel als iets me raakt. Herkenbaar voor mensen hier?



Op de schaal van 1 op 10, in de mate waarin mijn ex mij nog beïnvloed, zit ik op een 5 denk. Wat zeker een 9 of 10 is geweest.



Hoe kijk jij de komende tijd tegemoet @fireflywentby, van plan te gaan daten/ doelen stellen in het algemeen voor jezelf/ je ex terug proberen te krijgen/ … vul maar in … ?
@master, dat slechte nieuws.. Ik snap wat je zegt. Klinkt ook niet logisch nee, maar ik weet dat het slechte nieuws zoveel grond onder haar voeten heeft weggehaald, dat alles leek te wankelen. En dan kan een relatie op dat moment te veel aandacht vragen, dus dat moet dan zsm weg om meer rust te krijgen.



Fijn om te horen dat het steeds beter met jou gaat. Je verdient het!



Mijn plannen.. Ik ga zeker niet proberen mijn ex terug te krijgen. Ik geloof daar niet in. Ik ga ook niet wachten op mijn ex. Ze heeft me veel pijn gedaan, en mijn vertrouwen in de duurzaamheid van haar liefde is flink beschadigd. Dat gaat niet zomaar hersteld worden. Mijn ex en ik zijn echt klaar. Het heeft niet zo mogen wezen.



Mijn plan is om het verdriet er te laten zijn, tot het minder wordt.

Daten..nog lang niet.

Ik wil eerst weer comfortabel zijn met mezelf. Ik neem genoeg tijd om mijn zelfvertrouwen op te bouwen en ook het vertrouwen in de liefde en de toekomst. En ik schenk mijn lichaam aandacht in de vorm van sporten en gezond eten, zodat ik me wat beter voel.
Alle reacties Link kopieren
Tjaa, ik weet natuurlijk niet wat er precies speelt, maar ik begrijp wel dat alles kan gaan wankelen en sommige dingen dan meer in de weg komen te zitten..



Bedankt voor de steun richting mij, wordt gewaardeerd!



Als ik het van jou lees, komt dat ook absoluut goed, zo nu en dan nog lekker dingen van je afschrijven als het even niet naar je zin goed. Je instelling en gedachten zijn in ieder geval goed denk ik, lekker doorgaan in het leven en die trap verder beklimmen naar je doelen/streven!



Wordt jij in je dagelijkse leven nog geconfronteerd met je ex? Komt ze uit de buurt? Onderneemt ze dezelfde activiteiten als jou? Etc. Etc. Zo ja, wil ik graag weten hoe je daar mee om zou gaan, dit is namelijk voor mij nog een struikelblok, ik kom haar gegarandeerd weer eens tegen op korte termijn en wil het liefst gewoon normaal met haar kunnen praten zodat zij ziet dat ik mijn zaken ook weer op het juiste pad heb en we beide verder kunnen. Hier zit ik namelijk wel tegenop, heb vaak dat ik snel dichtsla op het moment dat het voor mijzelf 'belangrijk' is om een goede indruk achter te laten..
@master, Ik PM je morgen wel even in reactie op je vragen.
.
Alle reacties Link kopieren
Het doet goed om te lezen dat er meer mensen zijn die t zelfde voelen, denken ,... zoals ik. Vannacht weer gedroomd over hem pffff Probeer ook vanalles naar boven te halen om t niet zo mooi te laten lijken als ik dacht dat t was... Maar t is moeilijk. Ik weet dat er meteen n ander was en ben zo jaloers op haar. Maar we zijn al 6 weken verder en t zal mij verder ook wel lukken... Gelukkig hoef ik hem niet meer te zien, nu is de afstand in mijn voordeel. Ik wens jullie allemaal n fijne zonnige dag toe...
@swifty, dank je! Ik ben inderdaad begonnen met een nieuwe sport om de focus wat te verleggen. En ik probeer te denken aan de wat minder positieve eigenschappen van haar. De eerste paar dagen waren heel zwaar, daarna werd het langzaam beter. Maar nu 6 weken later, is het alsof ik voor het eerst echt besef dat het écht voorbij is en dat mijn ex en ik nooit, maar dan ook nooit, meer samen zullen zijn. Dat doet pijn. Mijn lichaam doet zeer. En het overvalt me nu opeens na 6 weken. Maar ik ga voor een echte stijgende lijn vanaf dit punt.



@limburg, Zo is het. De afstand is nu inderdaad een voordeel. Geniet jij ook maar van de zon.
Alle reacties Link kopieren
Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Het bizarre gevoel haar nooit meer te zullen zien, voelen, horen, enz. Nooit meer dit... Nooit meer dat... Het ene moment vol goede moed richting toekomst, en bij het minste geringste het gevoel hebben weer terug bij af te zijn en een enorm gemis voelen. Je afvragen of de ander dat ook heeft. Inderdaad letterlijk pijn voelen, alsof je griep hebt.
@victory2015

Precies dat. Dat afvragen of de ander het ook heeft, deed ik ook.

Ik heb mijn antwoord gekregen: Nee, zij heeft dat niet. Ze is wel verdrietig dat ik zoveel pijn ervaar, maar ze heeft rust.



Ik probeer te bedenken dat dat misschien nog wel gaat komen bij haar, maar misschien gaat ze nooit verdriet om mij krijgen.



Ik troost mezelf met de gedachte dat ze me nooit zal vergeten en dat de relatie voor haar tot nu toe de beste en fijnste was. Omdat ze dat altijd, ook bij het afscheid nog, heeft gezegd. Gebrek aan echte passie voor mij. Daar ging het fout bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn van die dingen waar je eindeloos over kunt piekeren. Ik denk dat mijn ex het ook anders ervaart dan ik. Sowieso heeft ze veel meer aan haar hoofd dan alleen de verbroken relatie. De relatie was niet perfect, maar voor mij goed genoeg. Voor haar niet, bij haar lijkt het altijd beter te moeten. Vermoeiend. Zij zal waarschijnlijk op een andere manier verdriet gaan ervaren, namelijk het besef dat ze iets onmogelijks nastreeft. Ik heb soms de neiging om te hopen dat het verdriet voor haar nog veel erger zal zijn, ze enorme spijt gaat krijgen. Onzin eigenlijk, want dat hoop ik helemaal niet, het is mijn eigen frustratie, ik geloof nog steeds niet in kwade bedoelingen, allebei hebben we verloren op onze eigen manier.



Goed dat je jezelf kunt troosten met die gedachte. Bij mij geldt eigenlijk hetzelfde: ze heeft altijd ervaren dat dit de beste relatie ooit was. Ze heeft zichzelf (onbewust, goedbedoeld) voor de gek gehouden, dingen niet uitgesproken, en de relatie langzaam stuk laten gaan. Daar ging het fout bij haar... En ik heb het niet gezien...
Alle reacties Link kopieren
@victory2015:inderdaad zo voelt t... soms sterker en vandaag weer in zwakte, dan is t fijn om ook hier je verhaal te kunnen doen en andere verhalen te lezen...Ik heb al moeten horen dat hij vanaf dag 1 heel gelukkig is, steeds samen met haar en alles loopt zoals hij wilt.. Ernaar vragen (via derden) doe ik dus nooit meer!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel al zo ver dat ik moet toegeven (en ook to hem) , dat ik zijn problemen nooit volledig had kunnen oplossen, toch voor n paar jaar nog niet. Maar had t leuker gevonden als t einde anders was geweest...Dus we zijn op weg...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook wel het besef dat het beter is zo. Dat het te ingewikkeld was geworden en dat de kans klein was dat het weer goed zou komen. En toch... stel... ze laat me nu weten dat ze het toch weer wil proberen... ik denk dat ik het zou doen...
Alle reacties Link kopieren
@victory2015: zoals ik me nu voel, ik ook. Maar we mogen ons zo voelen... Als je iemand gevonden hebt waar je je goed bij voelde, geborgen en zo veel meer... dan mag je t ook missen zoals wij doen... Alleen moeten we er ook ooit in geloven dat we dat opnieuw zullen vinden, ook.al lijkt dat nu niet zo...
@victory2015.. hebben wij dezelfde ex misschien? ook de mijne zegt dat alles tussen ons goed, rustig, fijn en mooi was. En dat dat toch niet goed genoeg is, omdat ze niet tevreden kan zijn. Ik denk dat de mijne een gevoel van passie najaagt die idealistisch is. Er zal vast een punt komen waarop ze zullen inzien dat "goed" gelukkiger maakt dan "perfect".
Alle reacties Link kopieren
Zei de mijne ook..alleen ik kon t probleem van de afstand niet oplossen... Hij wou dagelijks bij elkaar zijn en n oplossing voor de week dat hij zijn kinderen had (4) en met de morgen stond... Voor de rest ging t heel goed tss ons. Dus ik maar denken als die afstand er niet geweest was...maar het was er :(
Alle reacties Link kopieren
N gedachte die ik toch moet kwijt geraken, want al dat gepieker helpt niet!! Maar de gedachte dat "als..." niet geweest was, dan was ik samen met hem oud geworden... doet toch zeer!!! Die radartjes in t hoofdje mogen toch eens stoppen... Maar we hebben allemaal onze "als..."
Alle reacties Link kopieren
@limburg: ik ben er wel van overtuigd dat ik ooit weer een dergelijke liefde zal vinden, misschien nog wel mooier. Ik ben alleen wat ongeduldig, ik zou willen dat het er nu al was. Dat we niet eerst door die pijn heen moeten...



@fireflywentby: zo klinkt het soms wel inderdaad

Ik hoop het voor ze, dat ze dat besef krijgen. Bij mijn ex zit het in haar systeem. Ze is de hele dag zo bezig met wat allemaal beter moet, dat ze de mooie dingen die ze heeft niet meer ziet. Dat gaf mij soms ook echt het gevoel alsof ik niet goed genoeg was, dat wat ik allemaal deed niet gewaardeerd werd, dat is heel vervelend...
Alle reacties Link kopieren
@victory2015: dat zou ik ook willen. Als ik naar mijn ex kijk is dat bij hem de oplossing, en t werkt goed zo te horen. Dan denk ik op tinder te gaan, maar t schrikt me af en ik denk niet dat t de oplossing is, maar ook ik ben zo ongeduldig en wil dat deze pijn ophoudt...
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 20 april 2015 @ 10:27:

@victory2015.. hebben wij dezelfde ex misschien? ook de mijne zegt dat alles tussen ons goed, rustig, fijn en mooi was. En dat dat toch niet goed genoeg is, omdat ze niet tevreden kan zijn. Ik denk dat de mijne een gevoel van passie najaagt die idealistisch is. Er zal vast een punt komen waarop ze zullen inzien dat "goed" gelukkiger maakt dan "perfect".



Ik denk dat we met zijn drieën dezelfde ex hebben



Mijn ex dacht dat de relatie DIRECT perfect moest zijn, terwijl ik van mening was dat sommige dingen moeten of kunnen groeien en dat dat ook gebeurde, alleen zij dacht er teveel bij na en maakte het uit. Zij dacht dat ook dat alles zo moest zijn volgens het boekje, op dat punt zaten we schijnbaar niet op een lijn. Ze mocht willen dat ze nog eens zo iemand trof als mij!
Alle reacties Link kopieren
Weet precies wat jullie voelen.
Alle reacties Link kopieren
@iris369: valt niet mee he ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven