Het einde

07-04-2015 18:55 437 berichten
.
@limburg

Vind je? Dank je. Ik schrijf gewoon veel. Heel veel.
Alle reacties Link kopieren
@fireflywentby: echt waar... net of de woorden er vloeiend uitkomen... T is echt fijn om je commentaar te lezen. We denken wel zoals jij, alleen jij krijgt t ook nog mooi op papier...
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t jullie allen vandaag gegaan? Ik had een goede dag als je t zo mag zeggen...
Dank je, ik vind dat echt fijn om te horen! Het is sowieso fijn om hier met elkaar te delen. Schrijven is zo'n beetje de enige manier waarop we dat kunnen doen. Dus dat is fijn.



Ik had ook een relatief goeie dag. Ik had zowaar het gevoel dat ik kon ademen vandaag. Voor het eerst in 6 weken. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede dag. Ik heb wel, net als meer mensen hier als ik het zo lees, dat het wakker worden erg moeilijk is. Dat er dan toch een dreun komt van het besef dat het voorbij is. Ik sta nog steeds iedere ochtend onder de douche te huilen, daarna gaat het dan gelukkig beter

Ik had vandaag voor het eerst dat ik een soort van boos was. Boos dat ze me (voor mijn gevoel) er niet in meegenomen heeft. Dat we al zo lang een relatie hadden en dat ze dan op het moment dat het moeilijk werd haar eigen plan heeft getrokken en mij niet de mogelijkheid heeft gegeven mee te denken over eventuele oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat jullie ook n betere dag hadden... Ik vind t ook fijn om hier alles met jullie te delen en mee te lezen... Kijk er zelfs naar uit , om eerlijk te zijn.@victory: die boosheid begin ik ook af en toe te ervaren...Ook ik heb geen kans gehad om oplossingen te geven Misschien gaan we stilaan over naar de volgende fase...
@victory2015

die boosheid heb ik ook bij tijd en wijle. In het begin een tijd gehad, en nu soms weer. En ook boze onverschilligheid, waardoor ik denk "zoek het inderdaad lekker zelf uit met je probleem". En dat wisselt zich weer af met verdriet, onbegrip en ongeloof. Allerlei emoties. Maar het enige constante in dit alles is mijn gemis en liefde voor haar.
Alle reacties Link kopieren
@fireflywentby: een achtbaan van emoties met daarin die constante lijn... Vannacht gedroomd dat hij mij belde, weet niet meer wat er gezegd is maar zijn stem voelde zo warm en vertrouwd aan... :(
Nieuwe dag, Limburg! Vandaag hopelijk weer een beetje beter dan gisteren.
Alle reacties Link kopieren
@fireflywentby: goedemorgen... Inderdaad... zelfmedelijden met t douchewater weggespoeld, we beginnen eraan... Voor jou en iedereen hier n fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe dag, nieuwe kansen! Fijna dag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat maar fijne dag iedereen
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 22 april 2015 @ 22:59:

@victory2015

die boosheid heb ik ook bij tijd en wijle. In het begin een tijd gehad, en nu soms weer. En ook boze onverschilligheid, waardoor ik denk "zoek het inderdaad lekker zelf uit met je probleem". En dat wisselt zich weer af met verdriet, onbegrip en ongeloof. Allerlei emoties. Maar het enige constante in dit alles is mijn gemis en liefde voor haar.

Inderdaad af en toe van die onverschilligheid ook: "blij dat ik me er allemaal niet meer druk om hoef te maken" en "het was toch nooit goed genoeg". En dan het volgende moment haar weer intens missen en enorm verdrietig zijn om de situatie waar ze nu in zit. Zo tegenstrijdig...

Hier een goede dag, lekker gewerkt, dat helpt toch wel, een beetje afleiding van werk en kinderen e.d. Ik zou ook weer moeten gaan sporten, maar dat lukt me toch nog niet echt om me daartoe te zetten...
@victory2015, Bedoel je dat je eigenlijk vooral ook verdriet hebt om de situatie waar zij in zit nu? Wat dat betreft ben ik aardig egocentrisch. Ik heb verdriet om de situatie waar ik in zit. Ik vind het jammer dat ik echt geloof en denk dat ik nooit meer iemand ga ontmoeten waar ik het zo fijn mee ga hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoe in vredesnaam kan iets wat zo goed is..................................dan zo eindigen?



Die vraag zou jij je eens moeten stellen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 23 april 2015 @ 17:15:

@victory2015, Bedoel je dat je eigenlijk vooral ook verdriet hebt om de situatie waar zij in zit nu? Wat dat betreft ben ik aardig egocentrisch. Ik heb verdriet om de situatie waar ik in zit. Ik vind het jammer dat ik echt geloof en denk dat ik nooit meer iemand ga ontmoeten waar ik het zo fijn mee ga hebben.

Beide, ik heb verdriet omdat ik niet meer bij mijn allerliefste kan zijn, maar inderdaad ook om de situatie waar zij nu in zit. Ze heeft veel over zich heen gekregen, dingen waar ze geen invloed op had, maar die haar heel veel verdriet doen. Het verdriet dat ze heeft om de verbroken relatie is maar een onderdeel van het totale verdriet. Ik hou van haar en het doet me pijn dat ze hier doorheen moet.

PS: dat laatste denk ik ook bij iedere verbroken relatie (niet dat dat er enorm veel zijn hoor). En toch wordt ik iedere keer weer verrast gelukkig
@elle5460, ik snap dat je die vraag stelt. Maar denk je niet dat ik mezelf die vraag nog elke dag stel? Dat het uit is, dat de relatie voorgoed over en voorbij is, wil niet zeggen dat de relatie op zich niet goed was. Mensen lopen rond met angsten. Hebben blokkades in hun hoofd en gevoel. Zijn vermoeid. Durven niet. Willen niet. Wensen vrijheid. Zijn onzeker. Allemaal redenen om een relatie te beëindigen voor sommigen.

Voor mij was de relatie goed, omdat ik van mijn ex hield. Toevallig zielsveel. Voor mij is "zielsveel" toereikende liefde. Voor mijn ex is "onvoorwaardelijk" pas toereikend. En haar liefde voor mij, had het punt van onvoorwaardelijk niet bereikt binnen onze relatie.

Dus om je vraag te beantwoorden: Voor mijn ex was de relatie goed, maar niet goed GENOEG. Voor mij was de relatie goed. En zij was genoeg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hard maar mischien toch een kern van waarheid, zij niet genoeg van jou.

.

Dus.....

ga jij nu op zoek naar iemand die net zoveel van jou houd, als jij van haar.

Liefde is niet te meten, maar dat het uit raakte...dat weer wel.



Dus...moet het ook niet genoeg voor jou zijn geweest!

Stamp het je hoofd in.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik weet dat zij niet genoeg van mij hield... Maar ik denk dat ik "op zoek" moet naar iemand die liefde op hetzelfde niveau wilt delen. Mijn ex gelooft in onvoorwaardelijke liefde voor een partner. Ik niet. En zij zoekt de persoon waarbij ze dat kan voelen. Onvoorwaardelijk is alleen voor je kind, vind ik.



Maar afijn, voor nu ga ik even lekker niemand zoeken. De relatie was hoe dan ook genoeg voor mij. Dat was het echt. Op de lange termijn misschien niet, maar voor het moment was het meer dan genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 07 april 2015 @ 21:08:

[...]





Er zijn twee soorten mannen die op dit forum komen.

1. Willen serieus met vrouwen praten en ons standpunt horen. TS is hier waarschijnlijk 1 van en er is niks mis mee, vind ik.

2. Ondanks dat de meeste websites door mannen en hun mening gedomineerd wordt, kan deze groep het niet hebben dat er ook zoiets is als een plek waar vrouwen met elkaar praten en het voor elkaar opnemen. Zij denken daadwerkelijk dat ze ons en onze mening kunnen beheersen en voelen hier ook sterke (pathetische) dwang toe. Zij doen dit oa door altijd de kant van de man te kiezen bij een conflict. Ook houden ze ervan elke vrouw af te zeiken die zich niet precies gedraagt of eruit ziet zoals zij dat willen. Door ons te 'straffen' met beledigingen proberen ze ons in het gareel te houden.



Zozo.Ik herken me in beide groepen niet. Mag er een categorie 3 bij voor mannen met een plaksnor die gewoon op het forum met de leukste discussiewijze en -toon blijven plakken en zich geen reet interesseert voor welk geslacht er achter de avatars schuilt?



(Ik lees overigens graag de mening van vrouwen hoor, maar ik kom hier nou niet zo zeer om contact te leggen met een andere sekse of diersoort ofzo.)
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 23 april 2015 @ 17:49:

Ik weet dat zij niet genoeg van mij hield... Maar ik denk dat ik "op zoek" moet naar iemand die liefde op hetzelfde niveau wilt delen. Mijn ex gelooft in onvoorwaardelijke liefde voor een partner. Ik niet. En zij zoekt de persoon waarbij ze dat kan voelen. Onvoorwaardelijk is alleen voor je kind, vind ik.



Maar afijn, voor nu ga ik even lekker niemand zoeken. De relatie was hoe dan ook genoeg voor mij. Dat was het echt. Op de lange termijn misschien niet, maar voor het moment was het meer dan genoeg.



Ik vind het heel verstandig om allereerst op je zelf terug te vallen en met jezelf weer je eigen evenwicht te zoeken.

Veel te veel mensen vluchten krampachtig in een nieuwe relatie, maar een nieuwe relatie kun je veel leuker en beter inrichten als je er onafhankelijk instapt, als je het niet perse nodig hebt om je goed te voelen, maar het wel een mooie toevoeging is aan een reeds compleet leven.
Alle reacties Link kopieren
dbbl
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 18:05:

[...]





Zozo.Ik herken me in beide groepen niet. Mag er een categorie 3 bij voor mannen met een plaksnor die gewoon op het forum met de leukste discussiewijze en -toon blijven plakken en zich geen reet interesseert voor welk geslacht er achter de avatars schuilt?



(Ik lees overigens graag de mening van vrouwen hoor, maar ik kom hier nou niet zo zeer om contact te leggen met een andere sekse of diersoort ofzo.)

Jaja...want dieren kunnen tegenwoordig ook al schrijven.

Dieren worden ook steeds slimmer!!!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 18:16:

[...]





Ik vind het heel verstandig om allereerst op je zelf terug te vallen en met jezelf weer je eigen evenwicht te zoeken.

Veel te veel mensen vluchten krampachtig in een nieuwe relatie, maar een nieuwe relatie kun je veel leuker en beter inrichten als je er onafhankelijk instapt, als je het niet perse nodig hebt om je goed te voelen, maar het wel een mooie toevoeging is aan een reeds compleet leven.Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Zo zie ik het ook, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
@fireflywentby: wat zeg je t weer mooi... onvoorwaardelijke liefde is alleen bij kinderen... Fijn dat er nog iemand zoals mij denkt



Mijn relatie is ook gedaan, maar was ook goed en heel fijn, daarom dat ik zo'n moeite heb... Ik hield heel veel van hem... En inderdaad er er speelt wel meer mee dan alleen liefde... Voor hem was dit misschien niet "het" , voor mij wel. Mijn dagje was vandaag wel eentje van boos/-en nuchterheid. Een voorval deed zich voor op t werk en wou hem meteen sms'en. Het besef dat dit niet kon maakte me boos... boos op hem. Hij nam deze beslissing en ik had niks te zeggen... Nuchter: het besef dat hij er echt niet meer is, maar deze keer wel zonder gehuil..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven