Het gaat te snel

30-06-2015 10:32 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Graag jullie visie op het volgende:



Sinds een maand date ik met een jongen waar ik stiekem een beetje kriebels voor krijg. Ik heb hem twee maanden geleden leren kennen en vorige maand bleek het toch wel heel goed te klikken en besloten we te gaan daten.



Onze dates zijn vooral op zijn initiatief geweest. We hebben in totaal 5 dates gehad, waarbij we alle keren behoorlijk wat uurtjes samen zijn geweest. Afgelopen weekend is hij voor de eerste keer blijven slapen, ook weer op zijn initiatief. We hebben toen ook seks gehad.



Gister merkte ik aan hem dat hij wat afstandelijker deed. Ik ging er maar vanuit dat hij erg moe was en het daar aan lag (hij was ook heel moe, had ie zelf aangegeven). ’s Avonds kwam echter het hoge woord eruit: hij vond het wat snel gaan tussen ons.



Hier even over gepraat. Ik moest me geen zorgen maken, hij vindt me zeker leuk maar wil me graag nog beter leren kennen voordat we intiem zijn/blijven/worden, geen idee hoe ik het moet noemen. Hij wil een klein stapje terug doen. Hij speelt geen spelletjes, daar moet ik me geen zorgen over maken, hij is juist heel serieus. Hij wil me dus erg graag blijven zien.



En nu weet ik niet meer hoe ik moet doen tegen hem. Hij heeft aangegeven dat het zeker niet aan mij ligt, maar dat hij zelf te enthousiast is geweest. En dat is ook zo, ik ben juist afwachtend geweest en heb goed naar hem gekeken/geluisterd, waarbij ik wel voldoende bevestiging heb gegeven dat ik hem leuk vind en graag tijd met hem doorbreng, zonder verder druk op hem te leggen.



Zelf ken ik het begrip ‘te snel gaan’ niet zo goed, als ik iemand leuk vind en graag tijd met hem spendeer dan volg ik altijd gewoon mijn gevoel en gaat het vanzelf. Ik hoef niet meteen een relatie maar als het goed voelt en gezellig is, is het voor mij goed.

Op dit moment is er bij mij dus een beginnende verliefdheid aan het ontstaan. Maar het spontane is er voor mij wel een beetje af. Moet ik hem wel goedemorgen sms’en? Of moet ik het juist van hem laten komen? Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik er klaar mee ben, ik wil hem best de tijd geven om me beter te leren kennen, maar ik heb ook geen zin om straks hotel de botel verliefd te zijn en misschien afgewezen te worden. Hoewel ik wel denk dat hij me oprecht een leuke meid vindt, het risico blijft dat hij zich uiteindelijk bedenkt en dan wil ik niet met een gebroken hart achterblijven (oke, zo dramatisch is het niet, maar jullie snappen me hopelijk).



Zijn hier ervaringsdeskundigen? Mensen met tips? Wat adviseren jullie me? Ik wil sowieso wel een soort van deadline voor mezelf aanhouden. Ik ben ik, what you see is what you get, dus ik vind dat hij best binnen een X periode een goed beeld kan hebben van wie en wat ik ben.
Alle reacties Link kopieren
Een maand??? Ik zou gewoon even rustig afkijken, om me heen kijken en doorgaan met je leven. Zoveel gedoe in zo'n korte tijd, dat belooft wat voor de toekomst.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ok, dus jullie hebben seks gehad, op zijn iniatief en nou vindt hij het te snel gaan??

Zoals t op mij overkomt wil hij zich vooral indekken dat jij niet teveel van hem gaat verwachten (want veel mannen denken nog steeds dat vrouwen na 1x seks spontaan deeply in love zijn en kindjes willen maken)

(Sorry als ik mensen over 1 kam scheer)

Ik zou er vooral rekening mee houden dat hij na een paar keer seks mededeelt dat hij je erg lief leuk whatever vindt maar zich nog niet wil binden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed lees is hij afstandelijker geworden nadat jullie sex hebben gehad?



Dat is vaak geen goed teken. Als hij daarna gaat twijfelen is hij waarschijnlijk not into you. Hij vind je leuk maar waarschijnlijk niet leuk genoeg voor relatiemateriaal.

De buit is zeg maar binnen.



Als mannen echt voor je gaan is mijn ervaring dan is het gewoon goed.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en die zullen vast voorbij komen maar termen als rustiger aan doen is vaak een verkapte vorm van iets dood laten bloeden.



Hopelijk is het bij jou anders maar in het begin zoals je al zei als je verliefd bent wil je gewoon bij elkaar zijn en niet rustiger aan doen.
anoniem_172416 wijzigde dit bericht op 30-06-2015 10:46
Reden: T
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het niet zo'n goed teken, helaas.

Ik zou het inderdaad maar van hem af laten komen
Alle reacties Link kopieren
Een maand is inderdaad kort. Ik weet alleen niet hoe ik nu moet communiceren met hem, dat is een beetje mijn probleem. Verder date ik wel exclusief, ik hou niet graag deurtjes open, dat vind ik niet netjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij just not that into you is, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Betekend nog niks denk ik. Ik kreeg na een maand ook te horen dat ze het te snel vond gaan, we hadden het gevoel dat we elkaar al maanden kende terwijl we nog maar maandje contact hadden, zo goed voelde het!.



Heb toen gewoon een stapje terug gedaan, wel gewoon gesmst zoals ik al deed tijdens het daten maar niet teveel aangestuurd op een volgende date. Paar dagen daarna liet ze al weten dat ze gewoon door wou daten en 2 dates kreeg ik de vraag hoe lang we nog door gingen daten, dus toen een officiële datum aangehangen.



Overigens heb ik met seks gewacht, maar dat was omdat ik destijds nog niet zoveel ervaring had. Nu zijn we alweer een jaartje verder. Maar daten is zeker ingewikkeld af en toe.



Gewoon niet onzeker worden en vooral niet gaan twijfelen aan jezelf. Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bal helemaal bij hem leggen en voorlopig zeker geen seks met hem hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Stellar en Loetje. Geen goed teken, zeker niet nét nadat jullie seks hebben gehad. Ik zou flink wat afstand bewaren; in eerste instantie om hem niet het gevoel te geven hem te claimen of zo, maar vooral ook om jezelf te beschermen tegen al te heftige gevoelens.
Misschien een beetje suf, maar hoe was de sex?
Alle reacties Link kopieren
Sja hij heeft seks gehad en veel mannen ontwikkelen exact daarna bindingsangst of zijn ze niet toe aan een relatie en vinden ze het te snel gaan. Heel frappant is dat.
Omg dit klinkt serieus exact hetzelfde als wat ik momenteel heb. Ik heb het daarom ook afgekapt met hem. Misschien zelfde jongen hahahha
Alle reacties Link kopieren
Seks wil ik sowieso niet meer hebben, ik denk dat we sowieso niet meer op privéplaatsen afspreken maar vooral even leuke dingen in de openbaarheid gaan doen (drankje doen, o.i.d.).



De seks... Mwa. Ik werd er niet zo warm van. Heb het idee dat hij niet heel ervaren is. Hij leek het daarentegen wel heel erg leuk te vinden.



Het is niet dat ik twijfel over het feit of hij me wel of niet leuk vindt, ik denk (en mijn vriendinnen ook) dat hij me juist heel leuk vindt. Ik heb het idee dat hij niet zoveel ervaring heeft met relaties, daten etc. en dat hij daarom niet goed weet wat hij ermee aan moet. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jij kan wel vinden dat hij je heel leuk vindt, maar hij zegt in feite tegen je dat hij je niet leuk genoeg vindt. Waarom geloof je hem niet?
Alle reacties Link kopieren
Iemand die knettergek van jou is, die vindt niets te snel gaan. Kijk, zeker in dit geval, niet naar zijn woorden maar naar zijn daden. Uit zijn daden spreekt niet erg veel enthousiasme voor jullie contact.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje seks gehad, nu beetje afremmen, af en toe afspreken, seks hebben en dan weer naar huis.



Als je daar geen zin in hebt zou ik het lekker afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Uit zijn daden bleek juist wel dat hij me heel leuk vindt. Hij wilde altijd afspreken (stuurde nooit aan op seks), hij wilde mijn ouders ontmoeten, hij onderhield contact, hij wilde blijven slapen (oke, toen kwam van het één het ander), hij vroeg zelfs wanneer ik naar hem thuis kwam om zijn familie te ontmoeten (wat ik nog niet gedaan heb, juist omdat ik dat ook wat snel vond).



Ook tijdens het stappen stelde hij me gewoon voor aan kennissen als het meisje waar hij mee date en misschien spoedig een relatie mee zou hebben. Hij knuffelt en zoent me gewoon in het openbaar, hij is niet alleen lief in privésferen. Hij praat over me met zijn vrienden op de sportschool etc.



Ik zie juist in zijn daden dat hij me wel leuk vindt, alleen gister zei hij dus (woorden) dat hij het rustiger aan wil doen. Wat ik overigens prima vindt, maar ik vraag me wel af of dit een verloren zaak is en zo niet, wat voor soort contact ik met hem moet hebben (moet ik hem wel of niet goedemorgen sturen, of welterusten, moet ik hem wel of niet vragen iets leuks te doen samen, etc.?). Seks is voorlopig geen optie meer voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Dus in het kort: ja, hij ging snel :')
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het goed is om je weer wat meer op je eigen leven te richten. Dan merk je vanzelf wat er komt vanuit hem.



Wat betreft goedemorgen appen: vraag het hem, wat hij daarvan vindt.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
he's just not that itno you. En hij is m aan het smeren.. dit noemen ze de "fade out' ..
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Oh, hij zal je gerust wel leuk vinden. Maar hij is blijkbaar niet zo hoteldebotel verliefd, dat hij al zijn tijd en energie in jou wil (blijven) steken.



Ik denk ook niet dat je dat met wel, of juist niet goedemorgen appen / willen afspreken / andere contactpogingen kunt beïnvloeden. Hooguit kun je jezelf hierin te veel opdringen, maar hij vindt je leuk, of niet (voldoende). Het maakt dus niet zoveel uit wat je doet. Alleen voor jezelf en jouw gevoelens is het verstandig om wat afstand te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wil dat hij twijfelt aan jouw gevoelens kun je ook expliciet de bal bij hem leggen: ik vind jou leuk maar jij vindt dat het te snel gaat. Daarom neem ik nu wat afstand en hoor ik het wel als je weer wat af wilt spreken.



Dan wel ook echt doen en niet blijven appen.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem letterlijk laten weten dat ik hem echt leuk vind en dat ik het raar vindt dat hij het precies na zaterdag te snel vindt gaan. Heb gezegd dat ik hem niet zal pushen of claimen. Hij heeft aangegeven dat hij eerlijk blijft over wat hij ervaart/voelt en dat ik me geen zorgen hoef te maken over zijn intenties en dat hij graag leuke dingen (als in uitgaan, poolen, uit eten, dus geen seks) wil blijven doen. En dat geloof ik ook, ik twijfel er niet over of hij een spelletjesspeler is.



Heb in ieder geval vandaag geen contact opgenomen en dat ga ik ook niet doen. Ik wacht wel af wanneer hij dat doet. En dan zal ik tegen hem zeggen dat ik het van hem laat afhangen.
quote:wa3ustah schreef op 30 juni 2015 @ 12:11:

...dat ik me geen zorgen hoef te maken over zijn intenties en dat hij graag leuke dingen (als in uitgaan, poolen, uit eten, dus geen seks) wil blijven doen..En de frequentie van afspraken gaat dus fors omlaag? Ik zou dan denken dat hij de tijd die hij overhoudt gaat besteden aan het daten met anderen. Heeft hij daar iets over gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven