"HET" is er niet meer

23-08-2013 11:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal ,



Ik zit al een flinke tijd met zo'n vreselijke knoop in me maag en ik kan er gewoon op geen enkele manier goed mee omgaan.

Vooral omdat ik ook niet weet waar en wanneer dit alles is fout gegaan.



Ik heb nu al ruim een jaar een hele lieve vriend, we hebben zoals iedere relatie onze ups en downs gehad maar toch zijn we overal samen doorheen gekomen.



Ik heb een dochter uit een eerdere relatie en ook hun samen ging vanaf dag 1 meteen goed, maar nu sinds kort. "HET" mist gewoon.



Ik merk aan hem dat alles wat ik doe in zijn ogen irritant en vervelend is, alles wat ik zeg op hem vervelend of zeurderig overkomt terwijl het hele normale dingen zijn. Wanneer andere mensen diezelfde dingen zeggen zijn ze ineens grappig, het is gewoon op.



Ik wil alleen maar dat alles goed komt, omdat we wel echt nog heel erg veel van elkaar houden maar daardoor push ik hem teveel door dingen te zeggen die hij eigenlijk niet wilt zeggen, onze relatie voelt ongezond en is ongemakkelijk, het lijkt allemaal wel gefoceerd,



Soms denk ik dat het het beste is als ik hem gewoon even ze ding laat doen, hem wat meer met rust laat maar het is zo lastig.



Wat kan ik doen zodat hij weer gaat beseffen dat wij echt perfect bij elkaar passen, wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat het gewoon weer goed komt, dat hij zijn gevoel terug krijgt??



Ik heb voorgesteld om uit elkaar te gaan omdat het op deze manier ook niet werkt, maar dat wou hij ook niet.



Ik ben zo in de war
"Wat kan ik doen zodat hij weer gaat beseffen dat wij echt perfect bij elkaar passen"



Misschien passen jullie toch niet zo perfect bij elkaar als jij denkt/hoopt?
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem eens wat hij wel wil of wat hij als oplossing ziet.

Je zegt ups en downs in het 1e jaar. hoezo?

Is de eerste tijd niet vooral verliefd zijn en ups.



Wellicht ervaart hij de down zaken zwaarden als jij en ziet hij er te weinig plussen tegenover staan terwijl hij nog wel van je houdt.

Maak e.a. eens bespreekbaar om te bezien hoe hij er in staat.

Hij is nog niet gillend de deur uit gelopen dus dat is positief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is 'HET' en wat voelt ongezond aan in jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
In een jaar tijd al obstakels en ups & downs en nu een crisis? Belooft niet veel goeds.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wil jij te graag en push je hem te veel. Geef hem wat meer de ruimte om zichzelf te zijn en kijk dan eens verder wat er nog is. Zo maak je je relatie alleen maar kapot.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich na een jaar al irriteert aan alles wat je doet en zegt, dan lijkt me dat jullie absoluut niet perfect bij elkaar passen. Of ligt dat dan aan mij?
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
quote:jongemama20 schreef op 23 augustus 2013 @ 11:50:

Als hij zich na een jaar al irriteert aan alles wat je doet en zegt, dan lijkt me dat jullie absoluut niet perfect bij elkaar passen. Of ligt dat dan aan mij?Inderdaad, als hij zich nu al ergert aan jou, is een goed gesprek misschien nodig.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Poeh ik denk dat veel ups & downs in 1 jaar ook niet veel goed voorspellen. Misschien passen jullie toch niet zo goed bij elkaar als je denkt.



Hem laten inzien dat jullie perfect bij elkaar passen lijkt me onmogelijk.

Hij moet het zelf zien, anders ga je hem iets voorspiegelen waar hij eigenlijk niet in gelooft en gaat het op en duur nog mis.
Je kunt een lastige aanloopfase hebben waarbij je elkaar slecht begrijpt en dus ruzie krijgt ook al hou je veel van elkaar, maar dat is iets anders dan weer de koek op is en het samen-zijn geforceerd wordt.



Het is aan jullie om te kijken wat het is, want het tweede voorspelt niet veel goeds voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Zeg tegen hem dat je merkt dat de relatie niet zo lekker loopt. En dat je er graag verbetering in wil brengen.

Dat zal hij ongetwijfeld ook willen.



Spreek met elkaar af dat ieder voor zich een aantal punten op papier zet. Punten waaraan je je ergert aan de ander en wat een punt van verbetering moet worden.



Dat hoeven geen hele vellen te worden maar gewoon wat kernpunten.



Ga dan ieder met je briefje de punten om-en-om doornemen. Zorg ervoor dat jullie samen open staan voor verbetering.

En maak niet de fout door op een punt van kritiek boos te worden. Dan werkt het niet.



Dan weten jullie na het korte 'overleg' precies waar de knelpunten zitten en kunnen jullie er samen aan werken om het te verbeteren.



Mocht je na b.v. een maand of drie merken dat het allemaal niets uithaalt. Of de wil tot verbeteren ontbreekt. Dan moet je je afvragen of jullie wel bij elkaar passen. En moet je dus hele andere keuzes gaan maken om afscheid van elkaar te gaan nemen.

Maar als er nog bij beide gevoel is en de wil om een doorstart te maken zou ik serieus dit systeem eens proberen.



Succes, ik hoop dat jullie er uit komen.
Hou de eer aan jezelf en bedank hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook ruim een jaar een relatie, maar wat jij zegt over de normale ups en downs die elke relatie heeft heb ik echt niet hoor! Niet in het eerste jaar in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerfreak schreef op 23 augustus 2013 @ 13:01:

Ik heb nu ook ruim een jaar een relatie, maar wat jij zegt over de normale ups en downs die elke relatie heeft heb ik echt niet hoor! Niet in het eerste jaar in ieder geval.Idem. Sterker nog, vriend en ik zijn 4,5 jaar samen en nog steeds herken ik het niet. Het klinkt gewoon niet goed, dat hij zich ergert aan alles wat je zegt. De koek lijkt idd op te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof jullie relatie over is. Dat hij niet wil dat de relatie over is betekent toch niet dat jij dan maar door moet gaan met hem?



De ups en downs in de relatie herken ik overigens ook totaal niet. Mijn vriend en ik hebben nooit downs in onze relatie (ups wel ). We hebben weleens een moeilijke periode door omstandigheden buiten onze relatie (ziekte, overlijden etc.) maar dit leidt niet tot problemen binnen onze relatie. Misschien ook iets om eens over na te denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven