Het is uit!! :(

20-10-2016 00:22 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal,



Na een heel lang gesprek met mn vriend is het na 8 jaar uit. Ik twijfelde eraan of het diep genoeg zat of dat ik ervaring mis oid (deze twijfels zijn vaak en lang terug gekomen), ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik heb deze twijfels altijd angstvallig weggeduwd maar ze kwamen steeds weer harder terug. Ik vind het verrot. Ik voel me zwaar klote en nu het zover is vraag ik me weer af of ik me er echt wel goed aan heb gedaan enz enz. Ik voel me er misselijk van, als ik aan zijn verdriet denk en de gedachte hem voorgoed kwijt te zijn. Is dit normaal? Ik hoop dat ik kan slapen, want ik voel me helemaal kapot....:( (voor het verhaal lees mijn andere topic..)..

Het voelt nu een beetje als nu ik hem niet heb, wil ik hem hebben, knuffelen enz. Is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Heb je andere topic gelezen en je bent dus verliefd op een ander?
Alle reacties Link kopieren
Na 3 jaar heb ik ook een punt achter onze relatie gezet afgelopen weekend. Het is zeker verdrietig, maar weet ook dat het de goede beslissing is. Zoiets heeft gewoon tijd nodig en geef het de tijd om het te laten bezinken. Zo n lange tijd was je samen en ben je gewend aan elkaar en veel dingen ondernomen samen. Maar waar deuren dicht gaan gaan ergens anders deuren open. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Het is logisch dat je dubbele gevoelens hebt. Je houdt van hem, je hebt 8 jaar lang lief en leed met hem gedeeld en natuurlijk doet het dan pijn om te zien als hij pijn heeft en verdrietig is.



De komende periode zul je goed moeten kijken of je hém mist of dat je moet wennen aan je "nieuwe" leven zonder hem, dus dat je de gewenningen mist van altijd iemand bij je hebben. Geef het tijd. Het zal de komende periode niet gemakkelijk zijn voor hem, maar ook zeker niet voor jou.



Toch sterk dat je voor jezelf hebt gekozen want er zijn zat mensen die jarenlang blijven hangen bij iemand waar ze eigenlijk niet meer gelukkig mee zijn.



I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en de relatie was prima, met hem was niets mis alleen heb ik zelf een onrustig gevoel dat ik niet kan plaatsen ...
Waarom schrijf je niet gewoon verder in je andere topic? Hoe dan ook, logisch dat het niet makkelijk is. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 20 oktober 2016 @ 00:28:

Heb je andere topic gelezen en je bent dus verliefd op een ander? Dat kan toch? Hoef je je wenkbrauw niet voor op te trekken hoor. Het kan jou ook overkomen
T is super kut. Maar heel normaal.

Je bent heel lan met iemand om gegaan en nu is het in eens over. Geef het de tijd en ga leuke dingen doen!!



quote:Bblientje schreef op 20 oktober 2016 @ 01:08:

[...]



Dat kan toch? Hoef je je wenkbrauw niet voor op te trekken hoor. Het kan jou ook overkomen Dat kan, maar ik vind het op z'n minst apart dat ze dat er nu niet bij vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het verliefdheid is of dat ik me gewoon prettig voelde bij het idee ervan.



Dit valt me zo zwaar, zit nu steeds te denken of dit niet de grootste fout van mijn leven is. Voel me zo gespannen en misselijk..
Commitment is niet voor iedereen haalbaar
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt het uitgemaakt, voor een zogenaamd betere vent?

Hoegenaamd beter?

Verliefdheid?...zooo verliefd?..klopt dat?

.

Ja, dat is wel dom ja.

.

Ik ken altijd geen betere vent, wel een andere vent, maar beter?..nee.

Ik wil maar zeggen, daar waar het gras groener lijkt, word het vaak geler.

Grauw zelfs.

Als je vent gewoon werkt, lief is,..niet aan de zuip is, geen geweld pleegt, niet vreemdgaat,geen crimineel is ect ect..dan heb je al een betere tegenwoordig.

Dus ik snap altijd dat woord beter niet.

Betere sex mischien?...ook al zoo inhoudsloos.

En ja, ook spanning verdwijnd.

De ontevredenheid van de mens, wekt zijn spanning af, en vanaf nu ga jij dat meemaken.

Ik hou er niet van.

Ben liever gewoon tevreden.

Simpel, en eenvoudig.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Vrouw-1993 schreef op 20 oktober 2016 @ 00:33:

Na 3 jaar heb ik ook een punt achter onze relatie gezet afgelopen weekend. Het is zeker verdrietig, maar weet ook dat het de goede beslissing is. Zoiets heeft gewoon tijd nodig en geef het de tijd om het te laten bezinken. Zo n lange tijd was je samen en ben je gewend aan elkaar en veel dingen ondernomen samen. Maar waar deuren dicht gaan gaan ergens anders deuren open. Sterkte

Dit.

TO helaas, dit hoort er echt bij. Wees lief voor jezelf en geef het de tijd. (Ik adviseer je sterk om NIET te gaan rebounden)

quote:Marindewar schreef op 20 oktober 2016 @ 06:33:

Ik weet niet of het verliefdheid is of dat ik me gewoon prettig voelde bij het idee ervan.



Dit valt me zo zwaar, zit nu steeds te denken of dit niet de grootste fout van mijn leven is. Voel me zo gespannen en misselijk..Als je twijfelt, even afstand nemen! (Dan krijg je namelijk vanzelf antwoorden wat je het beste kunt doen)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook absoluut geen zin in contact leggen met anderen. Absoluut niet. Ik ben hier gewoon helemaal kapot van.



Ik weet dat aan iedereen wat mankeerd, dat weet ik echt wel. Aan mij net zo goed.

Het gevoel wat ik elke keer weer terug kreeg was dat ik weleens op eigen poten zou willen staan. Die gevoelens gaven mij zoveel onrust. Ik heb geprobeerd zolang ik dit al heb keer op keer mijn gevoelens weg te duwen, maar het onrustige gevoel in mij kwam steeds harder terug. Ik kan het niet blijven wegduwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt dat ik als een ondankbaar kreng over kom, maar geloof mij, ik heb vaak genoeg tegen mijzelf gezegd wat jullie mij nu zeggen.. het gras is aan de andere kant niet groener ... iedereen heeft zo zijn eigenaardigheden ... maar de onrust bleef terug komen en dat vind ik niet eerlijk naar zowel mijzelf als hem. Het doet me ontzettend pijn, maar zo doorgaan vond ik ook geen optie en hij dan ook niet.
Herkenbaar, had ik ook met ex. Ik had gewoon ruimte nodig.



Ik bedoel met ruimte ook even afstand nemen van de andere persoon waar je verliefd op bent. (Niks mis mee i.m.o, dat kan gebeuren en je was tenminste eerlijk erover)

Even tot jezelf komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 20 oktober 2016 @ 07:32:

Dus je hebt het uitgemaakt, voor een zogenaamd betere vent?

Hoegenaamd beter?

Verliefdheid?...zooo verliefd?..klopt dat?

.

Ja, dat is wel dom ja.

.

Ik ken altijd geen betere vent, wel een andere vent, maar beter?..nee.

Ik wil maar zeggen, daar waar het gras groener lijkt, word het vaak geler.

Grauw zelfs.

Als je vent gewoon werkt, lief is,..niet aan de zuip is, geen geweld pleegt, niet vreemdgaat,geen crimineel is ect ect..dan heb je al een betere tegenwoordig.

Dus ik snap altijd dat woord beter niet.

Betere sex mischien?...ook al zoo inhoudsloos.

En ja, ook spanning verdwijnd.

De ontevredenheid van de mens, wekt zijn spanning af, en vanaf nu ga jij dat meemaken.

Ik hou er niet van.

Ben liever gewoon tevreden.

Simpel, en eenvoudig.



Grootste lijn ben ik het helemaal met je eens. Gras is nooit groener, etc...



Maar schijnbaar kan je ook bij een ideale man een bepaalde klik missen, waardoor je verder gaat kijken.

En dan vind ik veel belangrijker dat de degene die "niet goed genoeg" is, de vrijheid krijgt om zijn/ haar leven te delen met iemand die hem /haar wel volledig weet lief te hebben en niet met dwalende ogen nog naar anderen kijkt en op zoek blijft naar een "betere."



Ik ben liever alleen dan met een man die op zoek is naar iets beters. Hoeveel ik ook van hem houdt, ik hoef me niet als 2e rang te laten behandelen, al is het maar in gedachte.



@TO, blijf vooral voorlopig even alleen om erachter te komen wat je nu echt wil. En nee, jij bent niet de aangewezen persoon om je ex te troosten. Natuurlijk hou je nog van hem en hij van jou, maar daar zou je alleen valse hoop mee geven. Sterkte, maar vooral veel zelfreflectie voor jou.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Wegduwen hoeft natuurlijk niet, maar op eigen poten staan kan natuurlijk ook in een relatie. Ipv Wegduwen had je ook samen kunnen kijken voor een oplossing.



De gevoelens die je nu hebt horen erbij, laat ze maar komen en neem afstand van je ex.





Alle reacties Link kopieren
quote:Vrouw-1993 schreef op 20 oktober 2016 @ 00:33:

Zoiets heeft gewoon tijd nodig en geef het de tijd om het te laten bezinken. Zo n lange tijd was je samen en ben je gewend aan elkaar en veel dingen ondernomen samen. Maar waar deuren dicht gaan gaan ergens anders deuren open. SterkteDat is je uiteindelijke beloning voor al het verdriet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 20 oktober 2016 @ 07:54:

Herkenbaar, had ik ook met ex. Ik had gewoon ruimte nodig.



Ik bedoel met ruimte ook even afstand nemen van de andere persoon waar je verliefd op bent. (Niks mis mee i.m.o, dat kan gebeuren en je was tenminste eerlijk erover)

Even tot jezelf komen.Je ex is je ex gebleven? Ja, inderdaad en hoe los hij mij ook laat qua dingen doen met vriendinnen. Ergens zat me toch iets dwars.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marindewar schreef op 20 oktober 2016 @ 07:52:

Ik snap echt dat ik als een ondankbaar kreng over kom, maar geloof mij, ik heb vaak genoeg tegen mijzelf gezegd wat jullie mij nu zeggen.. het gras is aan de andere kant niet groener ... iedereen heeft zo zijn eigenaardigheden ... maar de onrust bleef terug komen en dat vind ik niet eerlijk naar zowel mijzelf als hem. Het doet me ontzettend pijn, maar zo doorgaan vond ik ook geen optie en hij dan ook niet.



Als je zo vaak onrustig bent en twijfelt is dit misschien niet de man voor jou. Je bent nog jong, er zijn geen kinderen, misschien moet je even op jezelf zijn.



Uitmaken is een grote stap. Toch heb je het gedaan. Zelf was ik indertijd erg verdrietig maar ook enorm opgelucht. Nu ben ik alweer meer dan 20 jaar met mijn huidige man en ik denk echt nooit over weggaan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marindewar schreef op 20 oktober 2016 @ 08:04:

[...]



Je ex is je ex gebleven? Ja, inderdaad en hoe los hij mij ook laat qua dingen doen met vriendinnen. Ergens zat me toch iets dwars.Kun je dit eens even toelichten?...dat met vriendinnen doen, dat snap ik geloof ik niet helemaal.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven