Het is uit...

28-05-2016 07:48 266 berichten
Hoihoi



Ik moet even van mij afschrijven.



Sins vorig jaar feb heb ik een vriend. We zijn allebij nog jong (20,22). Het eerste jaar was top! Heel veel leuke dingen gedaan, reisjes etc.



Maar sins jan van dit jaar ben ik ziek geworden. Paniek en angstaanvallen. We zouden er samen voor gaan vechten dat ik zo snel mogelijk weer beter zou worden!



Maar vorige week vertelde hij ineens dat hij het niet meer ziet zitten.... er zijn wat persoonlijke dingetjes waar hij zich aan irriteerd. We hebben een andere levensstijl.

Hij denkt dat het op de lange termijn nog meer irritaties gaat geven bij hem....



Ik voel me zo in de steek gelaten. Ik durf al niks omdat ik "ziek" ben, en nu komt dit er ook nog eens bij!!! Ik voel me nu zo alleen!



Hij komt vandaag langs om nog te praten, en zijn spulletjes mee te nemen.

Ik heb een hele tas gemaakt waar herinneringen aan zitten van ons samen. Hij mag t allemaal mee nemen.



Ik wil ervoor vechten om hem niet te verliezen. Maar zijn keuze staat vast. Ik heb vanalles geprobeert.





Ik voel me zo in de steek gelaten nu. Het gaat al rot met me, en dan komt dit er ook nog eens bij!!!
Dat is heel erg lieverd.

Niet het einde van de wereld uiteindelijk maar nu even wel.



Het is wél heel duidelijk.

Samen er voor gaan zodat het met jou snel beter gaat zat er bij hem niet in.

Dat maakt hem geen slecht mens maar door het nu, op dit moment, als je het al zwaar hebt, uit te maken, laat hij zien dat hij een grote complicatie in jullie relatie niet aan kan.



En dan is zonder hem zijn uiteindelijk toch echt beter dan met.

Dat besef komt wel met de tijd.

Nu nog even niet.



Veel sterkte met het gesprek.

Kom hier gerust uithuilen en van je afschrijven als dat achter de rug is.



Alle reacties Link kopieren
Dat is gewoon klote.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik snap hem heel goed.

22 jaar oud en zijn wijf legt de verantwoordelijkheid van een gedragsstoornis waar hij niks aan kan veranderen bij hem.



Heel goed inschattingsvermogen deze jongen. Die komt er wel.



Oh, en die tas met "alle herinneringen" zou ik thuis gelijk in de kliko mikken.
Chagrijnig Wizky?

Waarom ga je nou schoppen tegen iemand die al verdriet heeft?

Van een beetje medegevoel is nog nooit iemand minder geworden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot voor je! Het is uiteindelijk ook niet goed als hij uit medelijden bij je zou blijven. Maar ik kan me voorstellen dat je nu denkt en voelt: ook dit nog! Sterkte hiermee, en ik hoop dat je je angsten snel zult overwinnen.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 08:07:

Ik snap hem heel goed.

22 jaar oud en zijn wijf legt de verantwoordelijkheid van een gedragsstoornis waar hij niks aan kan veranderen bij hem.



Heel goed inschattingsvermogen deze jongen. Die komt er wel.



Oh, en die tas met "alle herinneringen" zou ik thuis gelijk in de kliko mikken.



Jemig serieus..., doe normaal.

To: even goed huilen, lekker veel chocolade eten en daarna weer doorgaan! Het komt echt goed en je gaat je beter voelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 08:07:

Ik snap hem heel goed.

22 jaar oud en zijn wijf legt de verantwoordelijkheid van een gedragsstoornis waar hij niks aan kan veranderen bij hem.



Heel goed inschattingsvermogen deze jongen. Die komt er wel.



Oh, en die tas met "alle herinneringen" zou ik thuis gelijk in de kliko mikken.Waarom zo gemeen?
Alle reacties Link kopieren
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 08:07:

Ik snap hem heel goed.

22 jaar oud en zijn wijf legt de verantwoordelijkheid van een gedragsstoornis waar hij niks aan kan veranderen bij hem.



Heel goed inschattingsvermogen deze jongen. Die komt er wel.



Oh, en die tas met "alle herinneringen" zou ik thuis gelijk in de kliko mikken.



Nouja zeg.



Jij weet 100% zeker dat je nooit psychische problemen krijgt of ziek wordt?
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig zeg. Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt waar je steun van hebt. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 28 mei 2016 @ 08:22:

[...]





Nouja zeg.



Jij weet 100% zeker dat je nooit psychische problemen krijgt of ziek wordt?



Ze zegt niks over haar gedragsstoornis, wel over de verantwoordelijkheid ervan. En als we heel eerlijk zijn; is deze post inderdaad wel heel bot maar misschien ook eerlijk?

Tuurlijk moet to verdrietig zijn, maar kom op zeg zijn nog zo jong en op die leeftijd heb je inderdaad geen zin in problemen thuis. Het leven moet dan voornamelijk leuk zijn toch?



Naja TO sterkte gewenst, huil een week uit, pak jezelf dan bij elkaar en ga aan jezelf werken.
Ik vind die manier van Pearle echt debiel.



Maar mij stoorde deze zin ook:



We zouden er samen voor gaan vechten dat ik zo snel mogelijk weer beter zou worden!





Dat kan niet. Heel vervelend TO en een dikke knuffel maar ik kan je ex niet helemaal ongelijk geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 08:20:

[...]



Waarom zo gemeen?

Omdat hij zelf de meeste problemen heeft.

Sommige dingen zijn heel simpel.

Dit is er een van.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Heel erg cliché, maar hij is je niet waard! Was het leven maar zo dat alles altijd goed ging, en dat relaties altijd alleen maar leuk waren. Helaas is dat niet zo, om dan maar meteen op te geven vind ik zwak en niet van echte liefde getuigen.



Maar goed kan mij voorstellen dat de klap nu extra hard aankomt. Heel veel sterkte toegewenst, en hopelijk kom je snel van je klachten af.
Die tas met herinneringen zijn voor hem. Ik wil t niet in huis hebben. Ik geef t aan hem. En hij mag bepalen wat hij ermee doet...



En.. stomme reacties blijf je houden. Zeker hier. Mar ach. Die neem ik voor lief
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 08:47:

Heel erg cliché, maar hij is je niet waard! Was het leven maar zo dat alles altijd goed ging, en dat relaties altijd alleen maar leuk waren. Helaas is dat niet zo, om dan maar meteen op te geven vind ik zwak en niet van echte liefde getuigen.



Maar goed kan mij voorstellen dat de klap nu extra hard aankomt. Heel veel sterkte toegewenst, en hopelijk kom je snel van je klachten af.Meteen op gegeven? TO zegt in januari ziek te zijn geworden dus uberhaupt niet meteen en haar klachten zijn vaak er niet ineens zomaar. Daar is vaak een heel proces aan vooraf gegaan. Dus ik gok dat hij het al heel lang probeert.
dubbel.
Klopt goede-fee. Het is een moeilijke periode geweest van 5 maanden. De ene week ging beter dan de ander.



Maar hij heeft zijn keuze gemaakt. Ik moet me erbij neerleggen. Maar HOE kan ik mij erbij neerleggeb als ik heel veel van hem hou??
Alle reacties Link kopieren
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 08:47:

Heel erg cliché, maar hij is je niet waard! Was het leven maar zo dat alles altijd goed ging, en dat relaties altijd alleen maar leuk waren. Helaas is dat niet zo, om dan maar meteen op te geven vind ik zwak en niet van echte liefde getuigen. Kom op hoor die knul is 22. De wereld ligt nog aan zijn voeten dan wil je dat je leven leuk en ongecompliceerd is. Wel vervelend voor TO natuurlijk, maar zijn reactie is niet onbegrijpelijk.
Ik snap je verdriet helemaal TO en ook je gevoel dat je nu echt alles kwijt bent, maar hij kon jouw last niet dragen en dat is niet zo vreemd. Niet iedereen kan dat namelijk en dat kun je hem ook niet kwalijk nemen, want het is ook enorm zwaar.



Een dikke en ooit schijnt de zon ook weer voor jou
Het is ook niet zo dat ik hem niet snap. Ik zou t ook moeilijk vinden! Maar woensdag begint mn therapie ( eindelijk) en dan laat hij me alleen.. dat voelt gewoon kut
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 08:58:

Klopt goede-fee. Het is een moeilijke periode geweest van 5 maanden. De ene week ging beter dan de ander.



Maar hij heeft zijn keuze gemaakt. Ik moet me erbij neerleggen. Maar HOE kan ik mij erbij neerleggeb als ik heel veel van hem hou??

Heel vervelend voor je TO.

Hoe je dat doet? Neem fysiek afstand door hem niet meer te zien. Neem digitaal afstand door hem te verwijderen van je facebook, whatsapp en waar dan ook. Koop een doos chocolade en kijk samen met een vriendin, je zus of wie dan ook zoetsappige films op Netflix en huil bij haar uit. Zoek afleiding door leuke dingen met je vriendinnen te doen. En ga op vakantie met een vriendin.
Dankje Sandra.



Maar hoe moet ik leuke dingen gaan doen, als ik niet naar buiten durf oid. Bang voor een angstaanval



Ik zit al 5maanden thuis en ik kan niks. Mijn vriend kwam 1x in de week langs. Ik was daar zo blij mee. En nu ben ik dat kwijt...
Zo te horen moest je vriend jouw problemen oplossen. Deze relatie was totaal niet gelijkwaardig dan.

Je vriend als jouw verzorger.

Een jongen/man van 22 wil helemaal niet bezig zijn met problemen van een ander. En opgesloten zitten in huis door de ziekte van zijn vriendin.

Tijd voor jou om in therapie te gaan.

Zonder relatie heb je alle tijd om aan jezelf te werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de tip van Sandra een hele goeie is. Je moet er even doorheen, maar er komt weer een andere leuke jongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven