Het leed dat scheiden heet

21-01-2017 22:27 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 26-08-2018 22:19
99.50% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:33:

[...]





Ik ben eigenlijk nog niet echt woedend geweest, volgens mij. Ik ben wel boos hoor, maar ongeloof, teleurstelling, verbazing en ook een soort meewarigheid voeren de boventoon.Je bent murv geslagen. Ongeloof en -ja- meewarigheid. Zo werkt dat. Maar ik lees je al heel lang en je bent echt een leeuwin.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:23:

[...]



Edit: herkennen andere gescheiden vrouwen dat? Dat je zo teleurgesteld bent in jezelf, dat het zo ver heeft moeten komen?Ik had dat ook. Heel diep ergens van binnen wist ik dat het niet goed zat. Ik ben vaker van plan geweest om op te stappen. Maar dan waren daar nog de kinderen, mijn gevoel en mijn ex die zei dat het dit keer echt beter zou worden. Uiteindelijk is hij er vandoor gegaan op het meest rotte moment wat je je kan bedenken. Ik kan me soms nog wel voor m'n kop slaan dat ik het zo ver heb laten komen. Maar, achteraf, is dit veel beter voor mij geweest. Ik ben nu alleen veel gelukkiger dan samen.
FV: waren we niet tegelijk zwanger? Dan is jullie jongste rondom een jaar toch?



Naja al zijn je kinderen 50+, het is een naaistreek dat hij doet alsof jij de vortex of evil bent naar de buitenwereld
Alle reacties Link kopieren
Ik lees je altijd graag! Sterkte vrouw... Geen advies maar een welgemeende knuffel. Komtie:
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:37:

[...]





Nou nou, is dat alles wat je hebt? Jij zegt normaal zulke wijze dingen, geef me eens goede raad . Of een goede tip in hoe ik hem zonder dat de sporen naar mij wijzen om kan leggen .ik ben even aan het appen met wat roemenen
pffff ze zijn veel te duur
Alle reacties Link kopieren
Jeetje fash,

Ik open dit topic en had jou niet als to verwacht



Ik wist niet beter dat je relatie dikke prima was en samen nog een jong kindje...



Maar goed ik weet als geen ander hoe ineens dat tij kan keren en je denkt huh? Hoe heb ik alle signalen kunnen missen , of i leek iets anders je voorgehouden waar je op vertrouwde.



Ja mensen kunnen heel hard en naar worden tijdens een scheiding.

Alle reacties Link kopieren
quote:[S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 00:02[/message]:

pffff ze zijn veel te duur



is hun prijs in euro,s?

kan ook zijn dat het bedrag in hun munteenheid is.

1 euro is 4,5 leu.
wij slapen nooit.
Vroeg me onlangs al af waar je gebleven was, wat naar allemaal

Probeer niet te hard te zijn voor jezelf, ik hoop dat er snel meer rust komt voor jou en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden is altijd ellendig. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.

Veel sterkte.
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:37:

[...]





Nou nou, is dat alles wat je hebt? Jij zegt normaal zulke wijze dingen, geef me eens goede raad . Of een goede tip in hoe ik hem zonder dat de sporen naar mij wijzen om kan leggen .Dat kun je doen door op de rode zakelijke draad te blijven, verder nul communicatie . Zelf met de voetjes omhoog te gaan zitten en hem zijn fouten laten maken. Zijn theatershow vindt zeer binnenkort Niemand meer interessant.
Ik zei het al, maar intens kut FV.



Arsenicum. Helpt altijd.
quote:valentinamaria schreef op 22 januari 2017 @ 00:05:

[...]





is hun prijs in euro,s?

kan ook zijn dat het bedrag in hun munteenheid is.

1 euro is 4,5 leu.ik versta ze sowieso niet, dat is nog eventjes een complicerende factor
Dat vorige klinkt alsof ik inmiddels 4 echtgenoten om zeep heb gebracht met arsenicum.





Dat valt wel mee.



Stuk of 2. Vermoedelijk.
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:23:

[...]





Nou, nu achteraf valt het een na het andere kwartje, nog sneller dan de jackpot uit een gokkast. Ik denk wel degelijk dat ik bepaalde signalen niet heb willen zien. En dat valt me tegen van mezelf.



Edit: herkennen andere gescheiden vrouwen dat? Dat je zo teleurgesteld bent in jezelf, dat het zo ver heeft moeten komen?



Yup heel herkenbaar en ontzettend onnodig.

(Al voelt dat niet zo nu)

Toen ik net ging scheiden was ik vooral ontzettend boos op mezelf, teleurgesteld en het voelde alsof ik gefaald had.

Maar weet je, om een huwelijk te verpesten heb je doorgaans twee mensen nodig dus je ex heeft minimaal 50% schuld aan jullie scheiding . (Om t maar ff simpel te zeggen)

Wees niet zo hard voor jezelf, dat heb je nergens aan verdiend.

En als ik je goed begrijp gedraagt je ex zich als een natte tosti waar je geen liefde meer van kan verwachten dus "moet" jij nu extra van jezelf houden.

Niet meer zo boos zijn op jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:23:

[...]





Dat je zo teleurgesteld bent in jezelf, dat het zo ver heeft moeten komen?Sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel . Ik ken het. Bij mij was het van de een op de andere dag . Heel naar, ook daarvoor al de boeman gemaakt. Nu -twee jaar later- ziet ex eigen fouten/ problematiek meer in en zijn omgeving ook (ik ben er namelijk niet meer om de problemen aan te wijten). Hij heeft de meest afschuwelijke capriolen uitgehaald (schelden, dreigen spullen in te nemen, torenhoge partneralimentatie vragen, anderen tegen mij opzetten, etc). Ik heb ook fouten gemaakt, maar zeker niet van dien asrd (vindt hij nu ook), was totaal in shock. Ben wel doorgegaan en heb voor de kinderen de communicatie zo netjes mogelijk gehouden. Dit loont echt enorm merk ik nu. We kunnen nu goed overleggen en stellen beiden de kinderen voorop. Ik ben achteraf erg blij dat we gescheiden zijn. Ik ben zo veel gelukkiger nu. Zou ook zelf eerder weggaan nu, als ik opnieuw in een dergelijke relatie zou zitten. Voel me vrijer en rijper als mens. Ik wens je alle kracht en wijsheid toe .
Ik voel me zo moedellooos
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:19:

[...]





Oeh, graag! Heel hard, het liefst.



Ik kan soms zo verbaasd zijn dat je denkt iemand te kennen, maar dat nu dan ineens zo'n totaal andere kant tevoorschijn komt.



Een ding is zeker, als dit allemaal achter de rug is moet ik toch echt mijn smaak in mannen eens onder de loep gaan nemen. Echt, wat ben ik daar gigantisch slecht in, zeg. Gek genoeg doet me dat meer verdriet dan het scheiden zelf. Ik heb mezelf nogal teleurgesteld.



Dat is niet jou schuld gudu. Verwijt jezelf niet dat hij een wolf in schaapskleren is.



Sterkte! Mop
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je in die man vergist. Ontzettend klote dat je nu ook aan je eigen beoordelingsvermogen twijfelt. Heel begrijpelijk ook wel. Je hebt je gegeven in de liefde. Dat is knap en had zo mooi kunnen zijn. Ik hoop dat je snel weer in jezelf gelooft en op jezelf durft te vertrouwen.sterkte.
Luister FV, jij hebt je (voor zover ik weet en je bent mij al opgevallen tijdens je blogs) al door een paar lastige/ rot situaties moeten worstelen in je leven en ze het hoofd kunnen bieden. Dat deze eikel je pakt op je zwakke plek is een enorm lage en laffe streek, maar ik weet zeker dat jij deze boosheid om kunt zetten in kracht. Kracht om hier mee om te kunnen gaan en hem het hoofd te kunnen bieden. Jij bent een enorm sterke vrouw, en dat steekt hem natuurlijk. En je hebt ons hier om je frustratie er uit te gooien. Head up, ook dit kun je aan zonder hem om te leggen. Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Heeey FV, wat kut dit!



Die teleurstelling in jezelf is niet nodig. Zijn masker is ineens afgegaan, hoe had je dat van te voren kunnen weten?? Neem jezelf niks kwalijk, híj heeft zich anders voorgedaan en nu komt zijn ware aard naar boven.

En blijkbaar kun je blij zijn dat je van die koekwaus af bent !



Rug recht, kin omhoog, adem in en uit en laat hem je niet raken.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Heel veel sterkte. Ik ken het zelf niet maar in mijn directe familie wel meegemaakt. Scheiden is gewoon vervelend. Hier was het de vrouw die vreemd was gegaan en weg wou, maar voor alles moesten ze naar de rechtbank. Heel slopend voor iedereen.

Voor je oudste was deze man toch vaderfiguur? Ik hoop dat hij dit voor beide kinderen blijft zijn. Al zal dat nu niet makelij zijn want dat ik jouw zwakke plek op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar allemaal FV ik had je zoveel beters gegund.

Ik heb geen tips voor je, wel een vraag, ik las in een ander topic over een achterliggend probleem van hem. Dat maakt denk ik dat de omgang van jullie kind met hem heel onveilig is?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik weet precies waar je doorheen gaat. Hier is het alweer zo'n zes jaar geleden maar tot op de dag van vandaag blijft hij bij tijd en wijle vervelend doen helaas. Laat regelmatig subtiel weten dat ik veel niet goed doe met ons kind. Hij ging vreemd, kwam weinig voor ons kind, wilde geen vaste zorgregeling, bij de mediator schrok hij van de alimentatieberekeningen en begon vervolgens nog meer te liegen en te bedriegen. Ik ben bedrogen, voorgelogen en financieel besodemieterd. Hij heeft dingen gedaan die absoluut niet in het belang van ons kind zijn (en nog staat zijn eigen belang voor op) maar naar de buitenwereld toe speelde en speelt hij de perfecte papa die enorm verdrietig was en een ex had die wraak wilde. Hij draait de dingen om. Hij heeft ten tijde van de scheiding zelfs een familiestuk dat me zeer dierbaar was en vrij veel waard was, gestolen. Ook zette hij ons kind in, vooral psychisch. En helaas speelt hij tot de dag van vandaag mind games met ons kind. Die daar niets van snapt en in de war raakt natuurlijk. De man is kwaadaardig. Maar helaas speelt hij het naar de buitenwereld zo goed dat maar weinig mensen het door hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 21 januari 2017 @ 23:36:

[...]



Oh vrouw wat moet jij je in de steek gelaten en bedrogen voelen. En wat is het vreselijk dat je je kinderen nu niet kunt beschermen zoals je dat zou willen. Tijd inderdaad... maar intussen. Mijn ervaring die ik eerder beschreef leek er op. Maar er waren geen kinderen en dat maakt het zoveel makkelijker om met 'niets' opnieuw te beginnen. Dat 'niets' bleek voor mij heel veel: ik besefte dat dit soort man niet bij me paste en heb een heel andere keuze gemaakt daarna. Dat was 25 jaar geleden en ik dacht vandaag nog (ben even niet lekker) dat mijn man zo ontzettend zorgzaam en begripvol is zonder een watje te zijn en dat ik in deze situatie bij mijn ex het uit had kunnen zoeken en weer had mogen verschijnen als ik helemaal 'perfect' functioneerde in zijn wereld.Dat laatste....Heel herkenbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven