Het leed dat scheiden heet

21-01-2017 22:27 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 26-08-2018 22:19
99.50% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 21 januari 2017 @ 23:37:

[...]





Nou nou, is dat alles wat je hebt? Jij zegt normaal zulke wijze dingen, geef me eens goede raad . Of een goede tip in hoe ik hem zonder dat de sporen naar mij wijzen om kan leggen .

Er een paar Joego's op afsturen, toch?



Vind het heel rot voor je, maar zo te lezen heb je de goede beslissing genomen. Ik wens je veel strijdlust. Nou eigenlijk wens ik je veel rust, maar dat zal er wel niet in zitten voorlopig.
O, ik lees nu dat arsenicum beter is dan Joego's.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 26-08-2018 22:24
99.91% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Jeetje VF, ik lees altijd met plezier je bijdrages en wat klote dat je dit overkomt. Het meest geniepige van dit soort types is dat ze onder je huid gaan zitten.

Gun hem niet dat jij aan jezelf gaat twijfelen, er is niks mis met jouw en je vertrouwen in mensen, er is niks met je ogen als je je partner blind vertrouwde, van dit soort mensen verliezen we allemaal. Het grote verschil tussen bedriegers en niet bedriegers is dat je heel anders naar de wereld kijkt. Gevers handelen vanuit hun hart, nemers kennen dat niet en vernietigen alles op hun pad. Je wint alleen als je dolblij bent dat je zelf niet zo bent.
Ik krijg er kippenvel van. Wat vreselijk voor jou en de kinderen. Heel veel sterkte.
o jee wat naar. wanneer verwacht je alles officieel geregeld te kunnen hebben?
quote:fashionvictim schreef op 22 januari 2017 @ 09:41:

[...]





Dit is ook wel ongeveer wat er bij ons aan de hand is. En wat ik bijna onverteerbaar vind is dat hij er nog mee weg lijkt te komen ook. Hij heeft me financieel echt enorm uitgekleed (en doet dat eigenlijk nog want betaalt geen cent mee), hij heeft inderdaad ook spullen van me gestolen en onder andere spullen van mijn overleden moeder gewoon expres omdat het kon vernietigd, hij zet mijn oudste kind inderdaad in die daardoor psychisch enorm in de knoop zit en als hij gedronken heeft doet hij de gekste dingen. Maar bij de rechter hing hij een enorm zielig verhaal op alsof ik een soort wraakzuchtige ex ben en hij een zielig slachtoffer van een gemene vrouw.

Het erge is: de rechter schoof het feit dat hij drinkt, dat hij dat ook in bijzijn van onze kinderen doet, gewoon terzijde. Dat iemand alcoholist is wil niet zeggen dat hij geen goede vader kan zijn, waren haar letterlijke woorden. Mijn advocaat en ik waren met stomheid geslagen.



Dit is inderdaad uiterst pijnlijk. De dingen die logisch lijken blijken als je in een juridisch spel zit totaal van de baan. Het verbaast me wel dat je advocaat hiervan opkeek. Immers is de wet die in 2009 is ingegaan een heilig huisje geworden. Contact gaat boven alles.

Ook al is het besef dat je je kinderen niet meer kunt beschermen heel erg. Je kunt wel wat doen. Ik weet niet hoe oud je kids zijn maar je kunt je kinderen al vroeg leren wat manipulatie,verslaving en emotionele chantage is en hoe mensen hierop reageren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex loog voor de rechter...kwam met vervalste papieren...Ze heeft het gewoon voor waar aangenomen. Ik kreeg de volle laag...Je wil het niet weten. Hij heeft in alles zijn gelijk gekregen. De omgekeerde wereld. En nee, ik nam geen wraak zoals velen dachten en nog denken. Hij handelde en handelt nog steeds niet in het belang van ons kind. Wilde destijds terwijl het buiten flink vroor heel het huis leeg komen halen...terwijl ik er met ons kind nog woonde. Diep triest.
Wat een onrecht lees ik hier in jullie posts
Alle reacties Link kopieren
En wat doe je eraan...tja zo zakelijk mogelijk reageren en doen. Je kinderen zo goed mogelijk opvangen en 1000 x op je tong bijten als ie weer iets heeft gedaan of gezegd richting je kinderen en je graag wil laten weten wat je van hem vindt...proberen te voorkomen dat ze vanaf jouw kant ertussen zitten. Proberen hen aan jouw kant een veilige vertrouwde omgeving te bieden. Overeind blijven en doorgaan. Hoe moeilijk ook. Ze hebben je nu nog harder nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 21 januari 2017 @ 23:15:

This too shall pass. Maar als we een schema op moeten stellen om de druiloor om de beurt op z'n hoofd te butsen kan dat hoor! Knuffels!



Oh, heerlijk! Mag ik ook, mag ik, mag ik



Nou alle gekheid op een stokje. Voor mij gelukkig alweer meer dan 15 jaar geleden maar man man wat lag ie dwars. Over van alles en nog wat. Rustig ademhalen. Het is eigenlijk pas over nu kinderen volwassen zijn.

Tot die tijd wens ik je heel veel geduld en sterkte.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Och FV, één van mijn oudste forummatties.

Wat vreselijk dat je dit moet overkomen, wat een lul met vingers zeg.

Ik leef met je mee, en met de Prins en Dotje.



Dus je bent al bij de rechter geweest en er is al uitspraak gedaan? Is alles officieel? Is er een ouderschapsplan? Is hij niet veroordeeld tot alimentatie?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat een rechter zegt: Dat iemand een alcoholist is wil niet zeggen dat hij geen goede vader kan zijn. Ik ben net als jij echt stomverbaasd hierover.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:rianne323 schreef op 22 januari 2017 @ 10:09:

Ik krijg er kippenvel van. Wat vreselijk voor jou en de kinderen. Heel veel sterkte.Jij krijgt kippenvel omdat iemand die je niet kent gaat scheiden? Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi FV



Ook ik lees je al jaren en wil je even sterkte wensen!



Zelf ben ik 6 jaar geleden gescheiden en nooit 1 traan om hem gelaten. Wel om t feit hoe t ging, teleurstelling naar mezelf en voor ons kind.

Financieel werd ik uitgekleed en toen ik, na een weekend weg terug, kwam thuis waren alle meubels weg. Dat was geloof ik echt de treurigste dag in mijn leven. Mijn gehuil echoode zo hard door een leeg huis. Ik heb niet teruggevochten maar ben mijn leven gaan oppakken. Geen energie voor een vechtscheiding en de focus gelegd op mijn verdriet en verwerking ervan. Dat hielp!

Inmiddels zijn we on speaking terms maar ik vertrouw hem echt niet meer! Nooit meer!

Ik ben er sterker door geworden en ik gok dat dit voor jou t zelfde zal gelden.

Door altijd te blijven bedenken dat dit zijn persoonlijkheid is en weinig met mij te maken heeft, ben ik er door heen gekomen.



Ook mbt verslaving zijn jouw zorgen mij niet vreemd!



Ik hoop dat de rust voor jou en je kinderen snel weer is wedergekeerd en dat t geluk weer aan jouw zijde staat (dat staat t al, want je bent van deze lul af!)



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Je kent me niet maar toch even een knuffel, scheidingen zijn gewoon k#t.

Het boos zijn op jezelf dat je dingen hebt laten gebeuren, signalen gemist hebt hoort bij het rouwproces en verwerken van een breuk.

Blijf lief voor jezelf, iedereen kan achteraf wel met de kennis van nu van alles vinden van eerdere keuzes maar ja.... toen wist je dit niet.



Keep strong voor je kinderen, ze zullen je er dankbaar voor zijn later!!!



Hoe oud zijn je kinderen? Er zijn organisaties die maatjes hebben voor kinderen met gescheiden ouders. Die maatjes hebben ook gescheiden ouders....
Jee FV, ook ik had niet verwacht dat je de TO zou zijn van dit topic. Weinig woorden van mijn kant, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met alles. Denk aan die twee prachtige kinderen van je en uiteindelijk, ooit, komt het goed. Je bent een oersterke vrouw, jij kunt dit.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat een ontzettend naar einde van je nieuwe liefdesgeluk FV. En het begin van een scheiding. Ik hoop echt heel erg dat de zaken zich gaan omkeren in jouw voordeel binnenkort. Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Ronduit kut sterkte voor jou en je kinderen.

Tang boeng gudu
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 januari 2017 @ 10:53:

Ik snap echt niet dat een rechter zegt: Dat iemand een alcoholist is wil niet zeggen dat hij geen goede vader kan zijn. Ik ben net als jij echt stomverbaasd hierover.Ik ook. Bizar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Jeetje FV, wat vind ik dit rot om te lezen. Voor jou en ook voor de prins en je jongste.



Laat maar horen als je crowdfunding nodig hebt voor die Roemenen / Joego's / Arsenicum



Jij kunt dit, dat weet ik zeker!
Het is zoals het is
quote:Youk79 schreef op 22 januari 2017 @ 12:17:

Jeetje FV, wat vind ik dit rot om te lezen. Voor jou en ook voor de prins en je jongste.



Laat maar horen als je crowdfunding nodig hebt voor die Roemenen / Joego's / Arsenicum



Jij kunt dit, dat weet ik zeker!

Crowdfunding voor arsenicum



Ik weet betere middelen daarvoor
Alle reacties Link kopieren
Och FV, ook ik had niet jouw naam bij dit topic gedacht.



Lees je al jaren en omdat jouw zoon dezelfde geboortedag heeft als mijn kind, is er een linkje. En dan nu helaas moeten lezen dat je door zo'n rotscheiding moet.



Wees vooral behoedzaam hoe je over je ex praat in bijzijn van je kinderen. En druk je naasten dit ook op hun hart. Het is wel de vader van je dochter. En als vaderfiguur voor je zoon. Ook als is hij nog zo'n slechte echtgenoot gebleken. Dat zijn twee verschillende zaken.

En probeer zo zakelijk mogelijk alles af te wikkelen. Kinderalimentatie is geen gunst, maar een verplichting. Die hoort hij na te komen, al dacht de mijne daar iets anders over.

En helaas voelen de kinderen dat dan ook (toen waren ze al ouder). Naast het feit dat hij zich, na de scheiding, ook niet meer verplicht voelde om ze om het weekend bij zich te hebben. Eigenlijk vrijwel nooit. Wat ik als ex-echtgenoot wel prima vond, want toch niet te vertrouwen, maar ik zag echt wel dat de kinderen een vader(figuur) miste. En voel me nog steeds schuldig daardoor.



En wat op dit forum ook heel populair is om te roepen dat als je kinderen hebt en gaat scheiden van een man die zich van een heel andere kant laat zien, hoe je dan in Godsnaam kinderen bij zo'n loser kinderen kon willen. En dat doet ook geen goed voor je inschattingsvermogen. Was ik dan echt zo slecht in het kiezen van een man, een vader voor mijn kinderen.



Het belangrijkste is, dat jij nog steeds er bent voor je kinderen. Ze op jou kunnen vertrouwen en mogen vertrouwen. Altijd. Die kracht zit in je. Blijft in je zitten. Vertrouw daarop.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
He wat rot.



Hier ook een scheiding achter de rug na een relatie van 6 jaar waarvan 2 getrouwd. En een dreumes. Gelukkig is alles snel afgehandeld en doet ex niet moeilijk. Ondanks dat hij niet wilde. Voor ons kleintje doen we nu het beste. Maar voelt vreemd om elkaar nog 3x per week te zien vanwege ons ukkie.

Ik ben soms bang voor de klap die nog komen gaat en de verwerking. Ook vanwege het tempo waarin alles geregeld is. Het besluit heeft wel lang geduurd bij mij
Alle reacties Link kopieren
Stopt hij ook met zijn functie als trainer, van het team waar je zoon in zit ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven