Het leven na een lange relatie

04-11-2015 21:33 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Wat is er toch veel in mijn leven gebeurd de afgelopen maanden!



Van 'Lange relatie loopt niet lekker' naar 'Het leven na een lange relatie'.



Ik heb getwijfeld over de nieuwe titel; die klinkt misschien wat negatief, terwijl er heel veel leuke, mooie en positieve dingen gebeuren in mijn leven. Dat ik toch voor deze titel kies, is omdat het verleden mij dit heden heeft gegeven.



Ben ik dan blij met het stuklopen van ons huwelijk? Nee, absoluut niet. Ik ben destijds getrouwd omdat ik voor ogen had samen gelukkig oud te worden. Dat is ons niet gelukt en daar heb ik veel verdriet van.



Hoe mooi is het dan, dat na mijn mislukte huwelijk een nieuw en ander leven voor mij ligt waar ik enorm nieuwsgierig naar ben!



Ik zal doorgaan met schrijven op dit forum. Jullie reacties helpen mij om mezelf bewust te zijn van de vrolijke momenten en geven mij steun op moeilijke momenten.



Dank jullie wel!
Ik ga ook meelezen. Jammer dat ik niets te verbouwen heb. Wil ook wel een aannemer (0;
Alle reacties Link kopieren
Op naar nóg meer geluk Raider!

Ik word vrolijk van lezen dat het jou zo goed gaat!

Hoe is het met Herman?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het met Bob?
Alle reacties Link kopieren
Wat een spontane reacties van jullie!



Ik zal (proberen, want geen inde hoe dat moet) een linkje naar mijn oude topic plaatsen in mijn OP.



Met Herman gaat het heel goed. Het is een heel aanhankelijk beessie en onweerstaanbaar lief! Hij kwebbelt er flink op los. Morgen mag hij voor het eerst (even) naar buiten. Eerder durfde ik niet aan. Ik ben heel erg benieuwd. Ik zorg dat ik wat in mijn tuin asn 't rommelen ben, zodat ik 'm in de gaten kan houden. Bob gaat een kattenluikje plaatsen, zodat Herman straks lekker zijn eigen gang kan gaan.



Ik heb Bob van de week voor het eerst boos meegemaakt. Niet op mij hoor; het ging over zijn werk. Ik moest er stiekem wel een beetje om lachen. Dan is hij zo serieus (logisch hoor) op dat moment. Ik vind het heel fijn om te ervaren dat hij gericht boos is. Hij reageert het niet op anderen af. Nadat hij zijn verhaal aan mij had vertelt, was het ook goed. Dan is het voor hem over. Dat kan ik echt waarderen. Ik ben ook niet bang dat bij ons een ruzie (want die zal er echt wel eens komen) lang duurt of verkeerd gaat. Ik kijk al uit naar de goedmaakseks!



Mijn advocaat heeft contact gehad met de advocaat van mijn ex-man. Mijn ex is het nog steeds niet eens met de verdeling. Ik probeer er maar niet aan te denken, maar ik kan er vreselijk boos om worden. En als ik daar boos om word, komt er verdriet en frustratie naar boven. Ook het gevoel van gebruikt te. zijn.



Ik heb zojuist mijn ex schoonouders gemaild. Niet met verwijten over hun zoon, maar om hun te laten weten hoe het met mij gaat. Ik heb niets over Bob gezegd. Ik had best een goede band met ze, maar nu hoor ik niets van ze. Ik weet ook niet zo goed of ik ze mis. Dat vind ik een harde reactie van me en ik schrik ook van die gedachte.
Wat een vervelende klier, die ex. Ik denk dat hij het niet goed kan zetten dat jij je leven vrij snel zo goed hebt opgepakt. Dit lijken wat speldenprikjes te zijn. Maar hij mag je niets verwijten, dat is zeer onterecht, jij hebt tot het laatst toe alles geprobeerd met hem. Hij was degene die niets wilde. Jij zat te trekken aan een dood paard. Maar blijkbaar heeft het dit nu even nodig.



Ik vind het wijs van je dat je probeert om er weinig energie in te steken. Maar wel vervelend dat het op deze manier langer duurt dan nodig is.

Ik ben benieuwd of je schoonouders reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wat je schoonouders betreft: weet je Raider, het blijven zijn ouders en ex heeft er recht op dat ze meer aan zijn kant staan (ook als ex onterecht reageert naar jou toe). Overigens zou het wel jammer zijn als ze het niet kunnen opbrengen om normaal te blijven doen tegen jou, want dat kan best samengaan. Extra jammer omdat jij niet kunt terugvallen op je eigen ouders.

Maar trek het je niet persoonlijk aan! Het is niet tegen jou, maar voor hem.



Knuffel voor Herman! (En uiteraard ook voor Bob!)
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ik heb je weer gevonden
Alle reacties Link kopieren
Wat een weloverwogen keuze voor deze topic titel.



Je hebt de overgang naar een nieuwe relatie al gemaakt maar zult, zeker zolang de scheiding nog niet rond is (wat een loser, die ex van je) zo nu en dan nog wel even herinnerd worden aan 'die lange relatie'.



Laat je hem in je volgende topic achterwege
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Cora, ik begrijp Het echt wel als mijn schoonouders meer aan de kant van mijn ex staan. Maar of dat zo is? Zelfs dat weet ik niet. Misschien heeft mijn ex wel hele nare dingen over mij gezegd. Ik schaam me trouwens voor deze slechte gedachte van me.



Soms ben ik nieuwsgierig naar mijn ex-man. Hoe het met hem gaat. Soms maak ik me een beetje zorgen over hem.



Stom dat slechte gedachtes en bezorgdheid samen kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan de reden zijn dat je ex zo loopt te klieren met de verdeling, dat hij het misschien allemaal wat rooskleuriger met zijn nieuwe liefde had gezien. Maarja realiteit is altijd anders
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet wat je ex-schoonouders voelen en denken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij verdrietig zijn om de breuk en het te pijnlijk is om te reageren. Of ze weten niet hoe ze er mee om moeten gaan dus doen ze maar niets.

Ik begrijp dat het lastig is voor jou, ze zijn zo lang in je leven geweest.



Wat naar dat je ex het nog steeds niet eens is met de verdeling. Is hij het er echt niet mee eens of wil hij het rekken om het rekken?
Alle reacties Link kopieren
Herman houdt niet van regen; da's duidelijk!



Herman mocht net voor het eerst naar buiten. Ik ging ondertussen wat rommelen in de tuin.. Hij ging op onderzoek uit, maar bleef gelukkig wel in de buurt. Totdat het ging regenen. Eerst ging hij onder een struik zitten, maar toen ik de deur opendeed, wist hij niet hoe snel hij naar binnen moest komen. De held.....
Ha ha, geef hem eens ongelijk!
fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in het zelfde bootje. Ex heeft na een relatie van 14 jaar waarvan 6 getrouwd er een punt achter gezet. Veel verdriet van gehad maar ook ik kijk positief en nieuwschierig uit naar mijn eigen toekomst. Bied nieuwe kansen en mogelijkheden :D
Alle reacties Link kopieren
Och Anira, eerst een :hug:! Fijn hè, als het lukt (en dan echt lukt, dus niet omdat je het zo wilt) om positief te zijn. Ik merk dat de ellende en het verdriet niet minder is met een positieve kijk op het leven, maar dat ik wel redelijk goed (met ook wel mijn twijfels en zwakke momenten) met die ellende en het verdriet om kan gaan.



Bob komt zo nog naar mij toe. Hij was vanavond naar een sportwedstrijd. Ik kan er al helemaal naar uit kijken dat hij zo tegen me aankruipt in bed. Ook zin om zijn verhaal te horen; hij kan zo enthousiast vertellen. Eigenlijk ben ik best mutserig
Alle reacties Link kopieren
Mutserig? Dat vind ik nou helemaal niet!



Even ego: inmiddels gisteren was ik jarig. Mijn kersverse ex-echtgenoot is ook tijdens onze 11 jaar huwelijk regelmatig mijn verjaardag vergeten, zo ook vandaag. En daar zit ik niet mee, maar dat hij ook de kinderen helemaal niet had helpen herinneren en dat die me dus ook helemaal niet gefeliciteerd hebben (ze zijn dit weekend bij hem, maar ik heb ze vandaag meerdere keren gezien ivm voetbal), dat voelt dan toch wel even raar.

Toch een hele fijne verjaardag gehad: vanmiddag lekker opgeschoten met het op orde brengen van mijn huis, waar ex nu drie weken uit is, en vanavond kwam er een vriendin eten. Het eten was heerlijk en het was enorm gezellig. Dan besef ik pas weer hoe eenzaam ik de afgelopen jaren geweest ben, met een man die zijn eigen leven leidde en zich elke avond terugtrok in zijn werkkamer...



Sorry Raider voor de topicvervuiling, maar ik krijg altijd weer een stukje positieve energie van hoe jouw leven nu gaat, en dat maakt het oppakken van mijn eigen leven na een lange relatie weer wat makkelijker! We kunnen het!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Cora, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!



Drie weken, da's nog heel erg vers. :hug:En wat moet dat rot voelen als je ex en je kinderen (die daar absoluut niets aan kunnen doen) je niet hebben gefeliciteerd. Wat ontzettend lomp van je ex.



Die eenzaamheid in het huwelijk herken ik (nu) ook. Die leegte. Ik voelde dat eerst toen hij mij negeerde, niet reageerde op mijn pogingen tot contact, tijdens mijn verblijf in het vakantiehuisje. Inmiddels, terugkijkend op mijn huwelijk was die eenzaamheid er veel eerder.



Wat fijn dat je een leuke avond met je vriendin hebt gehad. Mooie momenten van warmte, begrip, jezelf kunnen zijn en misschien zelfs heerlijk lachen! Koester het!



Enne, mij helpt om elke dag bewust iets leuks te doen. Doe ik nog steeds. Ik wird al vrolijk van alleen maar het bedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen reactie op mijn mail ontvangen van mijn schoonouders. Ik had nog wat hoop... Ik weet ook niet zo goed, wat ik voor een reactie ik terug zou willen ontvangen. En toch steekt het. Het voelt alsof ik word genegeerd. Ik denk dat ik nog liever een negatieve reactie had ontvangen dan geen reactie.



Herman is vanaf zaterdag elke dag even buiten, maar zit (nu) toch heel graag binnen. Wel heel gezellig!



Bob heeft zijn beide ouders nog, maar zijn vader zit op een gesloten afdeling. Hij is aan het dementeren en herkent Bob niet meer. Bob vraagt of ik meewil naar zijn ouders. Het wordt zo wel heel echt tussen ons.
Je schoonouders willen er misschien voor je exman zijn? Jammer he. Sommige mensen kunnen niet na een scheiding met beide om blijven gaan.



Wat leuk je nieuwe schoonouders ontmoeten! Als je weinig van dementie weet is het misschien fijn je een beetje in te lezen?
Ach, RT, wat rot voor je dat je ex schoonouders helemaal niet thuisgeven. Naar hun redenen daarvoor kun je waarschijnlijk alleen maar gissen. Het enige wat jij kunt doen is loslaten en dat lijkt me voor jou niet zo simpel want je hebt al zoveel los moeten laten in dit afgelopen jaar.

Toch heb je al laten zien dat je steeds de juiste beslissingen voor jezelf weet te nemen dus het is logisch dat je hier even verdrietig over bent maar aangezien je er niks aan kunt veranderen zit er niks anders op dan het achter je te laten.



Goed teken dat Bob je wil voorstellen aan zijn ouders. Het getuigt van vertrouwen dat hij je kennis laat maken met zijn dementerende vader. Wanneer gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook ergens best voorstellen dat het moeilijk en heel verdrietig is als je kind zijn partner op zo'n manier in de steek laat. Misschien durven ze de confrontatie niet aan, willen misschien niet meer narigheid over hun zoon horen, sommige ouders vinden dat ze hun kind onvoorwaardelijk moeten steunen en gaan daarin zelfs voorbij aan wat zij zelf aanvaardbaar vinden. Vaak zijn ze dan bang om hun kind te kwetsen of kwijt te raken. Je hebt zelf een sterk karakter waardoor je een mening en een daadkracht hebt die helaas niet iedereen gegeven is.



Niettemin kan ik me enorm goed voorstellen dat je teleurgesteld bent en dat het lijkt alsof al die jaren contact er niet toe doen voor hun maar ik denk dat zij ook enorm met deze situatie in hun maag zitten.Het heeft jou ook een tijd gekost voordat je in de pen durfde te klimmen, gun hun ook tijd en wellicht verassen ze je nog.
Alle reacties Link kopieren
vanwege de reactie van je ex-schoonouders...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Wat mooi dat Bob jou ook zo diep toelaat in zijn gevoelsleven door jou mee te willen nemen naar het verzorgingshuis van zijn demente vader. Ik zou meegaan als ik jou was. Laat hem dit met jou delen.



Ik snap dat je teleurgesteld bent dat je niets gehoord hebt van je ex-schoonouders, maar je kunt niet in hun hoofd kijken. Vul dus niet het meest negatieve scenario in.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Geronimo; misschien moet ik mijn schoonouders gewoon wat tijd geven. Ik hoop het.



Ik vind het gevoel dat Bob het fijn vindt als ik zijn ouders zie. Het gevoel dat hij het serieus meent met ons. Mijn gevoel voor hem lijkt nog steeds sterker te worden! Ik schrok (niet negatief bedoeld hoor!)wel een beetje van zijn vraag, omdat ik er nog niet bij stil had gestaan dat dit moment ging komen. Hij had ook echt wel erover nagedacht. Hij wil graag de feestdagen samen doorbrengen en dacht dat het misschien prettig was voor mij (de schat! ) als ik zijn ouders al eens heb gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven