Het vreselijke wachten

13-05-2007 19:30 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Ik heb een jaar samengewoond met mn vriend en ik heb nu besloten er punt achter te zetten, vanwege blow/gok/aggresief gedrag,

maar ik heb de huur voor deze maand al betaald, en kan pas eind mei hulp krijgen voor mijn verhuizing!

maar de tijd dat we nog samen zijn, verloopt ook vol snijdende spanningen,ruzie etc.......dus ik wou dat ik de tijd vooruit kon spoelen en nu al weg was, ik ga een flatje in!

maar wie heeft er tips om deze tijd door te komen? wie heeft ook zo'n situatie meegemaakt en kan vertellen wat toen het beste was?

alvast bedankt voor de tips

groetjess
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen?

Zorgen dat ik NU een verhuisteam had, tijdelijk ergens anders gaan wonen en dan rustig per 1 juni in mijn flatje.



Waarom kan er niet eerder hulp komen?

Dat je de huur al hebt betaald zou in mijn ogen geen doorslag moeten geven. Je zegt dat hij agressief is. Ik zou het risico op een escalatie die niet willen nemen.

Oja, spullen kan je misschien tijdelijk in een opslag doen ergens.

En als je hem nog wel vertrouwt met je spullen, dan kan je ook zelf tijdelijk wieberen totdat de verhuizing er is. Of in elk geval voor een paar dagen.

Kan hij zelf niet tijdelijk ergens anders logeren. Hij vindt dit vast ook niet ideaal?
Alle reacties Link kopieren
Of de tijd delen? Dus jij een week of wat ergens logeren en dan hij weer ergens logeren? Ik weet het niet, als ik hoor wat voor een type je ex is, kan ik me voorstellen dat hij niet helemaal redelijk en flexibel is.



Ik heb het zelf een keer meegemaakt en toen ging mijn ex het huis uit tot ik verhuisd was. Een vriendin van me koos ervoor zelf weg te gaan en haar ex daar te laten wonen en weer een andere vriendin (ja, het lijkt wel besmettelijk) bleef samen met haar ex in het huis wonen maar daar was na een tijdje inderdaad de spanning om te snijden.

Als ergens logeren geen optie is, zoveel mogelijk buiten de deur zoeken, ga naar vriendinnen, onderneem veel en probeer aanwezigheid tot slapen te beperken. Het is vervelend, maar bedenk: aan alles komt een einde, ook aan vreselijke tijden.
Alle reacties Link kopieren


hoi,

Ik heb een jaar samengewoond met mn vriend en ik heb nu besloten er punt achter te zetten, vanwege blow/gok/aggresief gedrag,

maar ik heb de huur voor deze maand al betaald, en kan pas eind mei hulp krijgen voor mijn verhuizing!

maar de tijd dat we nog samen zijn, verloopt ook vol snijdende spanningen,ruzie etc.......dus ik wou dat ik de tijd vooruit kon spoelen en nu al weg was, ik ga een flatje in!

maar wie heeft er tips om deze tijd door te komen? wie heeft ook zo'n situatie meegemaakt en kan vertellen wat toen het beste was?

alvast bedankt voor de tips

groetjess
Ik heb begin dit jaar zelf in deze situatie gezeten. Ik woonde op dat moment 1,5 jaar samen met mijn ex, maar door allerlij problemen ging het niet meer en was voor mij al heel lang de koek op. Op 22 januari 2007 heb ik de knoop doorgehakt en de relatie verbroken. Omdat de flat op mijn naam staat(het is officieel een studentenflat), was het dus ook logisch dat ik hier met de huisdieren(kon hij zelf toch niet verzorgen) zou blijven wonen.



Mijn ex had op het moment dat ik de knoop doorhakte helemaal niets. Hij had nog geen nagel om aan zijn....te krabben. Contact met zijn familie was dus danig verstoort waardoor hij ook niet op hen terug kon vallen. Vrienden had hij door zijn geestelijke gesteldheid al te lang laten verslonzen. Omdat ik uit een heel hecht gezin kom (had de keus of weer even terug naar mijn ouders, of naar mijn broer) had ik opdat moment er samen met mijn ouders en broer voor gekozen om tot de tijd dat mijn ex wat anders had terug te gaan naar mijn ouderlijk huis. De hond nam ik mee en de katten bracht ik onder bij mijn broer en schoonzusje. Door deze oplossing kon mijn ex zoeken naar iets anders.

Omdat ik mijn ex veel te goed ken, en bang was dat meneer deze situatie in de lengte der dagen zou uitbuiten, had ik concrete afspraken met hem gemaakt en dit zwart op wit gezet.

Mijn ex, die werkeloos was, kreeg een maand de tijd iets voor zich zelf te zoeken en zich zelf in zijn onderhoud te voorzien. Wel heb ik deze maand alle rekiningen zelf netjes betaald.

als ex na die maand niet opgerot zou wezen, had ik hem zonder pardon op strata late zetten, des noods met de hulp van de politie.

Gelukkig is het niet zo ver gekomen. Ik kreeg 2 weken na dat het uit was bericht dat ex wat anders had en ik terug kon naar mijn flatje. Ex had alle sleutels netjes op tafel gelegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven