Hij gaat op vakantie met een andere vrouw

18-11-2014 16:31 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zonder overleg een vakantie geboekt met zijn beste vriendin, een knappe vrouw met wie hij erg veel optrekt. Dit is ten koste van onze vakantie, en bovendien tijdens Oud&Nieuw. En nu?
Tussen 'veel mogen' en 'niks kunnen schelen' zit natuurlijk een wereld van verschil. Gunnen versus onverschilligheid. Het eerste is met liefde, het tweede zonder. Dat verschil voel je echt wel als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 21 november 2014 @ 15:54:

Tussen 'veel mogen' en 'niks kunnen schelen' zit natuurlijk een wereld van verschil. Gunnen versus onverschilligheid. Het eerste is met liefde, het tweede zonder. Dat verschil voel je echt wel als het goed is.



En toch zit er een groot gevaar in het interpreteren daarvan.

Mensen halen heel veel uit je gedrag.

En misschien, maar dat zeg ik heel voorzichtig, dat mannen tóch graag een partner hebben die hun behoorlijk tegengas geeft en niet veel goed vinden.

Ik hoor dat namelijk heel veel om me heen en merk dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Tegengas is juist gezond. Hoe leer je elkaar anders kennen en weet je wat je aan elkaar hebt?



TO geeft tegengas en het ware gezicht van haar vriend komt tevoorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geblabla, die gast moet je gewoon vanaf..Lijkt Hope en Steffy gate wel...
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm privacy betrokkenen
anoniem_211204 wijzigde dit bericht op 05-12-2014 06:32
Reden: Verwijderd ivm privacy betrokkenen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een gedoe relatie. Dat wil je toch niet? Je wil toch een vriendje waar je het gezellig mee hebt? Waar je gezellig mee op vakantie gaat, dagjes weg, en noem maar op.



Jullie relatie is al zover beschadigd dat dit nooit meer helemaal te lijmen valt.

De basis is er niet. En daarom loopt het niet lekker en gaat ook niet gebeuren.

Want een basis leggen dat moet je beiden doen en dat is bij jullie niet aan de orde geweest en zal ook niet meer komen want er is al een ander.

En halloo hoe naïef kun je zijn dat dit niks te betekenen heeft?
Goed zo TO, verdrietig maar blijf bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Crumbcake,

Wat een ontwikkelingen allemaal. Het is al eerder gezegd, maar ik heb bewondering voor de manier waarop je het allemaal verwoordt.

Ik ben het volledig eens met wat je zegt en vind het knap van je dat je in deze lastige situatie je eigen grenzen respecteert.



Veel sterkte de komende tijd!
Wat een verhaal! Ik ben overigens ook van mening dat de relatie verbreken wellicht het beste is.



Wat ik wel lastig vind hierin is dit:

Het is al door een paar mensen gezegd dat je enorm goed schrijft, het is gewoonweg een verhaal geworden. Dat betekent ook dat de meeste lezers sympathie voor je hebben en voor je verhaal. Lastig aan een forum vind ik toch al dat je het verhaal altijd maar van 1 kant leest en in dit geval is dat een mooi beschreven kant....

Ik denk dat het onredelijk is dat hij over jouw "minpunten" is begonnen, maar wellicht zitten er ook (een paar) dingen in met een kern van waarheid die de moeite van het overdenken waard zijn.

Ik wens je vooral veel wijsheid met het overdenken van alles en een keuze voor jezelf te maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Powerv87 schreef op 21 november 2014 @ 14:53:

[...]





Hmm klopt ook Suzy65. Wat bijzonder dat jij en die ander dan als dag en nacht van elkaar verschillen. Grenzen accepteren kan zeker ook helpend zijn, je kan er gebaat mee zijn dat je weet waar je aan toe bent. De laatste zin vind ik mooi. Naar mijn mening heb ik dat in mijn relatie wel aangegeven, maar vond diep van binnen soms ook dat hij dat meer uit zichzelf zou moeten bedenken en doen. Dat hij uit zichzelf mij graag aandacht wilde geven en dat ik belangrijk voor hem was. Dit bleek achteraf niet echt zo te zijn, en was ook ambivalent in het geven van deze aandacht. Naar mijn idee was hij erg gericht op hemzelf, niet op een 'samen'. Dat was er voor hem niet echt. Als je dat niet kunt opbrengen of dat gevoel niet hebt, zoals wellicht de vriend van TO, lijkt het me moeilijk om ermee door te gaan.



Je ziet vaak dat je in een volgende relatie zoekt wat er ontbrak in de vorige, he.

Nou is die relatie met die andere vrouw inmiddels ook stukgelopen, dus het is denk ik niet zo dat het een wel "werkt" en het andere niet. Ik denk dat het een tussenweg moet zijn: bepaalde mate van vrijheid met de betrokkenheid die bij een relatie hoort. Eigen dingen doen maar ook genoeg samenzijn. De verbinding blijven zoeken en ook tonen/ uiten, door lieve dingetjes, waardering, kleine gebaren, aanraken, intimiteit, seks, echt goed luisteren, eigenlijk van alles waaruit blijkt dat je nog steeds blij bent als ie bij je is. Dat liefde niet vanzelfsprekend wordt en je niet langs elkaar heen leeft. Je blijft verdiepen in wat je zelf & wat de ander nodig heeft en dat ook blijven checken/ afstemmen.



In elk geval zelf ook aan de bel trekken van : "hoho, ik ben er ook nog, he schat!"

Niet pas als je iets al langere tijd mist en je ergert.



Sommigen vinden eenmaal gevonden liefde nogal vanzelfsprekend: morgen ben je ook nog en volgende week ook, dus schuiven ze de partner ergens naar achter in de agenda: die kan wel even wachten. Tot het een keer te laat is en je beseft dat je de allerbelangrijkste op de hele wereld eigenlijk nog maar het minste van je tijd en aandacht gaf. Voor lief nam.



Dat is ook een beetje de valkuil van een liefdespartner hebben: dat mensen denken dat zo'n match made in heaven niet meer stuk kan, voor altijd is, een soort garantie erbij cadeau krijgen. Dat als dat hart eenmaal veroverd is, ze het wel heel bont moet maken om zijn liefde kwijt te raken. Volgens mij zijn het eerder de vrouwen die hem eindeloos bevestigen. Ook omdat ze bang zijn hem (of zijn egootje) te kwetsen of een zeur te zijn. Maar niks zeggen is bijna automatisch iets goedvinden. Wie zwijgt stemt toe. Het komt dan niet in hem op dat haar liefde ook niet zomaar blijft voortbestaan als hij die niet blijft voeden. Dat geldt andersom natuurlijk ook, maar op eoa manier vindt een man eerder dat hij een goede catch is. Zich zekerder voelen dan dat (veel) vrouwen zo zelfverzekerd over zichzelf denken.



Ik denk dat TO's vriend zich een hoedje is geschrokken dat zij zo dacht over hem. Daar had ie geen idee van. Ze was altijd zo lief en meegaand. Tot hij haar opeens bijna helemaal kwijt was.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
TO: hoe gaat het nu? Eea al een beetje kunnen laten bezinken? En hij?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Met jou kan meneer niet op vakantie en met perfecte Miss Tieten wel???? En dan ook nog naar een exotisch broeierig oord waar zij in bikini gaat paraderen in haar siliconen voorgevel??? Wat een eikel. Nee hoor heb respect voor jezelf en kies voor jezelf. Dat hij lief is etc. is geen reden om je zo te laten behandelen. Word een sterke vrouw en bonjour hem de deur uit. Wat denkt hij wel niet, dat ie ongestraft van 2 walletjes kan eten en dat jij na afloop van zijn reis zijn vieze sokken en ondergoed kan gaan wassen?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mmm bovenste regel niet gelezen, hij heeft geannuleerd. Maar het feit dat hij in eerste instantie zonder overleg met jou van plan was om op reis te gaan met een andere vrouw is toch op zijn zachtst gezegd vreemd en niet goed.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
TO je schrijft inderdaad goed. Misschien kun je het op schrift beter overbrengen dan verbaal?



Mijn advies, haal stukken uit dit topic en mail het als verhaal naar hem. Misschien dat je dan wel naar hem over kunt brengen wat er allemaal in je omging de afgelopen dagen?



Het proberen waard?



Verwerk er ook je kwetsbare stuk in. Dat je een beetje stoer probeerde te doen door er niks van te willen zeggen, totdat de bom bij jou barste en het er misschien wat te heftig uit kwam allemaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 21 november 2014 @ 18:27:

Met jou kan meneer niet op vakantie en met perfecte Miss Tieten wel???? En dan ook nog naar een exotisch broeierig oord waar zij in bikini gaat paraderen in haar siliconen voorgevel??? Wat een eikel. Nee hoor heb respect voor jezelf en kies voor jezelf. Dat hij lief is etc. is geen reden om je zo te laten behandelen. Word een sterke vrouw en bonjour hem de deur uit. Wat denkt hij wel niet, dat ie ongestraft van 2 walletjes kan eten en dat jij na afloop van zijn reis zijn vieze sokken en ondergoed kan gaan wassen?Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Dit drama heeft een 'wordt vervolgd....' omdat beide partijen er steeds weer aan mij blijven doen. Indien 1 van de partijen eruit stapt is er ook geen drama meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 21 november 2014 @ 18:57:

Dit drama heeft een 'wordt vervolgd....' omdat beide partijen er steeds weer aan mij blijven doen. Indien 1 van de partijen eruit stapt is er ook geen drama meer.



Steeds weer?



Crumb heeft drie (3!) dagen geleden voor het eerst haar verhaal gedaan. Daarna is er heel veel op haar af gekomen. Vriend annuleerde de vakantie. Vriend nam haar het kwalijk. Vriend leek toch voor haar te kiezen. Dan weer niet. Dan weer wel. Dan weer niet.



Mag het arme mens even de tijd nemen om dit allemaal een beetje te laten bezinken?



Juist omdat het leest als een roman, verwacht je een ontknoping. In een roman zou Crumb Vriend aan de kant zetten. En zou ze nog voor de feestdagen Mr. Right tegen het lijf lopen, waarmee ze Oud en Nieuw zou vieren in Parijs. (Crumb, wat zou ik je dat gunnen!)

Maar goed, in het echte leven lopen dingen nu eenmaal anders. Nemen mensen beslissingen die voor de toeschouwer minder bevredigend zijn.



Mijn mening?

Crumb, je schreef ergens dat je pas een jaar in deze relatie zit. Een jaar, en dan al zo veel gedoe.

Weet je, hij heeft je niet alleen heel lullig behandeld in die toestand met BFF, hij heeft ook laten zien hoe hij dealt met tegenslag. Hij gooit het op jouw bordje. Hij walst totaal over jouw gevoelens heen, en als hier ruzie door ontstaat, heeft hij opeens "problemen op zijn werk". Tuurlijk!



Als je 17 jaar, drie kinderen en een hypotheek verder zat, zou ik er misschien (maar misschien ook niet) anders over denken. Maar nu zeg ik: kappen. Definitief. Ik geloof niet dat dit nog te lijmen valt.



Maar dat hoef je niet vandaag te doen, of morgen. Of ooit. Dat mag je helemaal zelf weten. Ik hoop alleen dat je je eigen posts nog eens doorleest alsof het iemand anders was die het geschreven was. Wat zou jij die vrouw adviseren? Gaat zij ooit gelukkig worden met deze man?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Maak het uit! Maak het uit!!!! MAAK HET UIT! MAAK! HET! UIT!
Alle reacties Link kopieren
Dit duurt al veel langer dan 3 dagen, die vriendin is er al vanaf het begin incl het gezeur over haar geweldige karakter en massieve voor gevel. Dit is niet van vandaag op morgen ontstaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 22 november 2014 @ 06:41:

Dit duurt al veel langer dan 3 dagen, die vriendin is er al vanaf het begin incl het gezeur over haar geweldige karakter en massieve voor gevel. Dit is niet van vandaag op morgen ontstaan.Klopt, maar daarvoor vond dacht ze dat ze alles maar goed moest vinden.

Het probleem bestaat al beel langer, het inzicht is nog pril.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het nu TO?
*Denkt dat BFF ook op viva zit*



Gaat het nog TO? Het ziet er allemaal niet rooskleurig uit
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat to lekker weekend aan het vieren is en morgenvroeg weer eens inlogt vanaf haar werkcomputer. Mijn vorige post droop al van sarcasme maar mijn vermoeden wordt bevestigd.



Jammer voor iedereen die hier zo begaan is met haar en zoveel mooie adviezen geven.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 23 november 2014 @ 09:14:

Ik denk dat to lekker weekend aan het vieren is en morgenvroeg weer eens inlogt vanaf haar werkcomputer. Mijn vorige post droop al van sarcasme maar mijn vermoeden wordt bevestigd.



Jammer voor iedereen die hier zo begaan is met haar en zoveel mooie adviezen geven.Dat is niet jammer.
quote:louise1 schreef op 21 november 2014 @ 10:26:

Wat kun jij prachtig schrijven! Echt een talent. Daar moet je iets mee doen. Voor een tijdschrift( enforum) schrijven ofzo. Ik weet niet wat je in je echte leven doet maar hier ligt jouw kracht, serieus.



Zelden zo een spannend en dramatisch verhaal gelezen hier.

Goed verhaal idd,lekker lang en veel drama.

Het wachten is nu op het moment dat ze er achter komt dat ze per ongeluk zwanger is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven