Hij gaat op vakantie met een andere vrouw

18-11-2014 16:31 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zonder overleg een vakantie geboekt met zijn beste vriendin, een knappe vrouw met wie hij erg veel optrekt. Dit is ten koste van onze vakantie, en bovendien tijdens Oud&Nieuw. En nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 09 december 2014 @ 12:14:

Eerst wordt TO door iedereen bewonderd vanwege diezelfde schrijfkunsten. Mijn sarcasme droop van mijn allereerste post in dit topic vanaf.

En aangespoord ook nog. Klopt, ik spoorde haar aan om voor een (Viva) forum te gaan schrijven.

En nu ze haar gevoelens op die manier verwoordt, nu het uit is, de pijn die daarbij ook komt kijken, is ze opeens ongeloofwaardig geworden?



En het mooie is dat er meteen een aantal volgers is als er 1 roept dat het nep is. Ik werd nog bedreigd met gestafd worden en ik moest wegblijven uit dit topic.

De toon van een 1e reageerder zet vaak de toon voor een heleboel anderen die erin meegaan. Dat zie je vooral bij de mensen die wel in dit verhaal meegaan. Mijn hemel wat wordt er meegekirt, vooral met haar prachtige schrijfstijl.



Ik herinner me een lovestory en omdat die man een porsche reed, werd het voor mensen ook ongeloofwaardig. Want leek teveel bouquetreeksverhaal. Voor mij niet, ik ken zulke mensen ook.

Dat eea buiten bereik van de eigen ervaringen of waarschijnlijkheid valt, zegt nog niet dat het niet waar kan zijn. Bepaalde details vermelden hoeft niet (grote borsten of welke auto) en lijkt op smeuiiger maken dan nodig is. Maar is dat meteen verdacht, omdat er hele scenario's worden geschreven of verfilmd op die manier?



Ergens smullen we van die bouquetreeksverhalen, maar als ze slecht aflopen klopt er iets niet aan de TO die het zo mooi kon beschrijven?Ik houd helemaal niet van de bouquetreeks!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Beamen is nog iets anders dan volgen.



Daarnaast zijn degenen die de schrijfkunsten prijzen niet ineens mensen die omslaan. Zoveel mensen zoveel meningen.



Heb je nog iets van ex gehoord TO? Zag dat er nog iemand anders om vroeg, maar daar nog geen antwoord op had gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb andere redenen waardoor ik het wel aannemelijk vind.

Maar waarom uberhaubt een discussie over de geloofwaardigheid/ trollenjagen enz?

Elke TO en reageerder kan iets mooi en geloofwaardig neerzetten of juist onderuit halen.

Ik snap dat willen ontmaskeren nooit zo.

Het is niet of redder of veroordeler moeten zijn van een TO of een verhaal/probleem wat gepost wordt.



Mensen die meedenken/meeleven, dat mag gewoon.

Daar is oa zo'n forum nou juist voor.

imo dan.

De echtheid van het probleem of de identiteit van een TO blijft vaak gissen.

Daarom is het ook "anoniem". (meer of minder dan, sommigen van forum kennen elkaar ook daarbuiten. Of worden herkend irl).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Trol hunten mag sowieso niet.

Daar is Napraat voor.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 09 december 2014 @ 12:17:

De mensen die haar geloven, kicken juist op de drama. Zoals zo vaak te zien op het forum vinden mensen het heerlijk om de reddende engel uit te hangen. Dus ook hier.Dat kan je dan wel van het hele forum roepen. Ik neem tenminste aan dat je alleen serieus reageert op topics waarvan je denkt dat ze echt zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ach het leest wel lekker weg. Mij maakt het niet uit of het verhaal op werkelijkheid gebaseerd is of puur fictie.



Wat ik wel raar vind is dat zoveel mensen mee mopperen op de bff, terwijl er tussen TO en haar vriend iets goed scheef zat. Het niet aangeven van grenzen van TO was in mijn ogen de grootste veroorzaker van de problemen.
quote:shehot schreef op 09 december 2014 @ 12:43:

Ach het leest wel lekker weg. Mij maakt het niet uit of het verhaal op werkelijkheid gebaseerd is of puur fictie.



Wat ik wel raar vind is dat zoveel mensen mee mopperen op de bff, terwijl er tussen TO en haar vriend iets goed scheef zat. Het niet aangeven van grenzen van TO was in mijn ogen de grootste veroorzaker van de problemen.Dat ze die niet aangaf is fout, maar ex+bff hadden ieder ook beter moeten weten. Lijkt mij dat ze dit van een ander ook niet zouden pikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 09 december 2014 @ 10:02:

[...]



Dat dacht ik ook. Het is ook totaal niet geloofwaardig dat je eerst al je berichten verwijdert omdat er mensen meelezen, en daarna zó uitgebreid verslag doet van je eigen emoties.Dat lijkt me nogal logisch!! Nu is het uit met haar vriend dus nu hoeft ze geen rekening meer met hem en zijn BFF te houden...
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 09 december 2014 @ 12:17:

De mensen die haar geloven, kicken juist op de drama. Zoals zo vaak te zien op het forum vinden mensen het heerlijk om de reddende engel uit te hangen. Dus ook hier.



Waarom reageer jij dan op topics? Om ze onderuit te halen?

Ik reageer idd omdat ik het leuk vind om een verhaal te volgen en te weten hoe iets afloopt.

Niet om de hele tijd te lezen dat een topic niet echt is. Daarmee wordt het topic doodgeslagen en is er niks meer aan. Als ik denk dat iets niet echt is reageer ik niet.



Zullen we nu weer verder on-topic gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 09 december 2014 @ 12:35:

Trol hunten mag sowieso niet.

Daar is Napraat voor.Napraat is een van de vele kletstopics voor een beperkt clubje geworden, dat nodigt niet echt uit om daar eens lekker na te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 09 december 2014 @ 13:37:

[...]



Napraat is een van de vele kletstopics voor een beperkt clubje geworden, dat nodigt niet echt uit om daar eens lekker na te praten.



Mwah dat vind ik wel meevallen. Dit topic is ook al ter sprake gekomen.



Blijft een regel dat trolhunten in een topic niet mag.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 09 december 2014 @ 14:03:

[...]





Mwah dat vind ik wel meevallen. Dit topic is ook al ter sprake gekomen.



Blijft een regel dat trolhunten in een topic niet mag.En heel irritant is voor de serieuze reageerders.
Alle reacties Link kopieren
Dit leidt wel lekker af. Zit je net weer even te zwelgen in je liefdesverdriet- gelooft het halve internet je verhaal niet.
Natuurlijk is het geen fake, dan had je minstens iedere 3 bladzijden een cliffhanger ingebouwd.



Sterkte met je verdriet
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening is dat als je goed kan schrijven, je ook boeiend kan vertellen over alledaagse liefdesproblemen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat dit nep is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ach, ik vind dat gezever "ik geloof er niets van!" of over groene Noorse mannetjes altijd zo ontzettend flauw. Als ik iets niet geloof reageer ik verder gewoon niet of zet dat in Napraat. Wat is het nut om dat hier voortdurend neer te blijven zetten? wat schiet je daar mee op?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ma_Griffe schreef op 09 december 2014 @ 18:04:

Natuurlijk is het geen fake, dan had je minstens iedere 3 bladzijden een cliffhanger ingebouwd.



Sterkte met je verdriet Dankjewel
Graag gedaan
quote:Susan schreef op 09 december 2014 @ 18:07:

Mijn mening is dat als je goed kan schrijven, je ook boeiend kan vertellen over alledaagse liefdesproblemen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat dit nep is.Vandaar die hordes lezers hier.
Alle reacties Link kopieren
Crumble het komt wel goed met jou! Je hebt ook al boosheid gevoeld en dat is een handige emotie om over deze breuk heen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een soap Ik vermaak me kostelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu en nog wat van ex of BFF gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Het is heel erg verdrietig. Ik houd van hem, en het lijkt alsof hij toch echt ook van mij houdt. Hij was fantastisch als vriendje. Netjes, hartelijk, knap, intelligent, enthousiast, stond voor me klaar links en rechts, was er altijd voor me, echt een lot uit de loterij. Ik was zo trots op hem, zo ontzettend blij met hem. Maar hij begreep me niet, hij behandelde me niet als volwaardig partner, hij mokte om wat ik niet was en we konden geen ruzie maken. Ik vind het zo droevig dat liefde niet genoeg was. Maar misschien was er ook gewoon niet genoeg liefde. Misschien ontmoet hij binnenkort het meisje waarmee alles wel op z'n plaats valt.
Hij was fantastisch als vriendje.



Koester de goede herinneringen, ongeveer 1x in de 2 weken een half uurtje is wel voldoende.

Ga niemand lopen of zitten haten want daar word je doodmoe van.

Eet veel chocolade en huil uit bij lieve vrienden.

Schrijf een boek ...alsjeblieft

Word zo spoedig mogelijk weer gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Je moet het niet zielig voor je vriend vinden. Het is zijn eigen verantwoordelijkheid geweest, zijn eigen aandeel, zijn eigen keuze. Ipv te vragen 'of je het zeker weet' had hij er ook alles aan kunnen doen om je vertrouwen terug te winnen. Maar nee, jullie krijgen zelfs ruzie terwijl jij allang je grens hebt aangegeven. Hij dramt kennelijk nog steeds zijn eigen zienswijze door, zelfs als het al uit is. Is hij überhaupt verdrietig dat het uit is? Of is ie meer in zijn eer aangetast ofzo? Nu de kaarten anders geschud zijn? Jammer dat ie niet begrijpt waarom het uit is. Daar zou hij eens heel goed over na moeten denken. WIL hij het eigenlijk wel begrijpen? Wil hij zich in jou verplaatsen? Hij kan de meest fantastische man zijn, maar erg empatisch is ie niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven