Hij heeft nog steeds contact met exen

25-11-2014 09:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van 18 jaar ben ik 5 jaar single geweest. Sinds een jaar heb ik een leuke vent leren kennen via het internet.

We hebben het echt heel fijn samen .

Dat we allebei een verleden hebben ( en dan ik met kind ) is vrij normaal op onze leeftijd.

Dat bij dit verleden exen horen is ook vrij logisch .



Mijn vriend heeft 5 jaar in het buitenland gewoond en heeft een Colombiaanse ex , lekker makkelijk , dat is iig ver weg.

Met haar heeft hij ongeveer 2 jaar samen gewoond en ze hebben nog contact via de chat.

Ben ik hier heel blij mee ?? Nee niet echt , maar het is nooit een geheim geweest, ze zijn als "vrienden"uit elkaar gegaan en wie ben ik dan om het te "verbieden"??

Zelf heb ik contact met mn ex , liever niet maar we hebben een kind samen en daar kun je dan eenmaal niet omheen . Ik ben hier heel open in en vertel altijd wat er speelt enz .

Over het contact met Colombia hoor ik eigenlijk nooit iets met als rede omdat het gevoelig ligt bij mij !



Maar nu ben ik er gister bij toeval achter gekomen dat er nog een ex is uit Isla Margarita waar contact mee word onderhouden zo n twee keer per maand .

We hebben plannen om te gaan samen wonen en ik vraag me serieus af hoe je dit kunt verzwijgen voor iemand waarmee je van plan bent een leven te gaan opbouwen .

Het feit dat er contact is : Niet dol enthousiast , maar dat hoort er nu een maal bij .

Het feit om het bewust te verzwijgen , daar kan ik lastig mee omgaan .

Ook Isla Margarita ligt niet om de hoek dus hoef ook hierbij niet bang te zijn dat ze samen even gezellig koffie drinken oid .

Maar waarom een jaar lang hier niks over zeggen terwijl het blijkbaar toch belangrijk voor je is ?

Zo n beetje het eerste wat ik heb gezegd toen we onze relatie begonnen was dat ik eerlijk zijn de belangrijkste eigenschap in een relatie vind.

Is het heel raar dat ik me best in de maling genomen voel? Of overdrijf ik ?
Hoe heftig reageerde jij op de Colombiaanse? Het is vaak de verwachtte reactie van de ander die maakt dat iemand dingen verzwijgt...
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat hij het bewust verzwegen heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 25 november 2014 @ 09:06:

Hoe heftig reageerde jij op de Colombiaanse? Het is vaak de verwachtte reactie van de ander die maakt dat iemand dingen verzwijgt...Heel scherp, Ze zegt het zelf al in haar post "Over het contact met Colombia hoor ik eigenlijk nooit iets met als rede omdat het gevoelig ligt bij mij !"



Tja TO dan snap ik wel dat je vriend niet staat te springen om je iets over een andere ex te vertellen
quote:marana schreef op 25 november 2014 @ 09:06:

Hoe heftig reageerde jij op de Colombiaanse? Het is vaak de verwachtte reactie van de ander die maakt dat iemand dingen verzwijgt...



Inderdaad.

Ook omdat je contact eigenlijk maar stom vindt aangezien ze geen kinderen hebben. Heb niet het idee dat jij er makkelijk mee omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook mijn bek dicht houden als jij zo overdreven reageert.

Die meiden wonen hartstikke ver weg,waar maak je je druk om?



Jou ex zal dichterbij wonen en jullie hebben een kind samen. Je vriend doet ook niet moeilijk toch?



Waarom ben jij zo jaloers?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ligt overigens nog een wereld aan mogelijkheden tussen 'heel blij zijn over ex-contact' en 'ex-contact verbieden'.
Alle reacties Link kopieren
"Over het contact met Colombia hoor ik eigenlijk nooit iets met als rede omdat het gevoelig ligt bij mij !"



En dat is het toch ook? Anders zou je hier geen topic over openen. Je komt best wel jaloers en claimerig over eerlijk gezegd.



Maar hij heeft in het buitenland gewoond voor zijn werk of gelukzoeken(relatie)? Je moet voor jezelf ook een beetje nagaan wat voor persoon hij is en wat zijn motieven destijds waren. Dan snap je hem wellicht beter. Misschien waren die vrouwen wel de enige relaties in zijn leven en koestert hij het ofzo. Weet ik veel. Daarom uitzoeken en niet direct conclusies trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd , dat klopt wel . Mijn reactie op de Colombiaanse was niet heel blij . Dat kwam mede doordat hij haar financieel ook nog ondersteunde en ik dat niet snapte . Hier hebben we het uitgebreid over gehad en hij heeft uitgelegd hoe dat zit. Omdat ik zelf maar 1 ex heb , waarmee liever geen contact moest ik ook leren hoe hiermee om te gaan . En ik vind zelf dat ik dat toch wel redelijk snel onder de knie heb gekregen

Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt is het misschien ook wel logisch dat je verder maar niks verteld .

Het feit blijft dat we willen gaan samen wonen en ik me afvraag hoe je dat dan geheim wil houden .

Het bewust achterhouden : hij dacht laat ik dit maar niet vertellen idd door mijn eerdere reactie ...
Eerlijkheid is belangrijk, maar eerlijkheid is zo moeilijk als je ziet dat je iemand (je geliefde) kwetst met je eerlijkheid, of ongerust maakt, of op een andere manier pijn doet...
Alle reacties Link kopieren
quote:06roos schreef op 25 november 2014 @ 09:19:

Ja idd , dat klopt wel . Mijn reactie op de Colombiaanse was niet heel blij . Dat kwam mede doordat hij haar financieel ook nog ondersteunde en ik dat niet snapte . Hier hebben we het uitgebreid over gehad en hij heeft uitgelegd hoe dat zit. Omdat ik zelf maar 1 ex heb , waarmee liever geen contact moest ik ook leren hoe hiermee om te gaan . En ik vind zelf dat ik dat toch wel redelijk snel onder de knie heb gekregen

Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt is het misschien ook wel logisch dat je verder maar niks verteld .

Het feit blijft dat we willen gaan samen wonen en ik me afvraag hoe je dat dan geheim wil houden .

Het bewust achterhouden : hij dacht laat ik dit maar niet vertellen idd door mijn eerdere reactie ...



Aha, aanvullende informatie



Mijn man mag gerust een avond uit eten gaan met zijn ex, heeft hij geen behoefte aan maar ik vind contact met je ex behouden de normaalste zaak van de wereld.

Een ex is iemand waar je een deel van je leven mee deelde, belangrijker dan een normale vriend, zou toch jammer zijn zo'n bijzonder persoon in je leven niet meer te zien alleen omdat de relatie niet lukte?



Maar.... financieel steunen vind ik een ander verhaal, ik begrijp dat de levensstandaard hier hoger is, maar ik zou niet samen willen wonen met een man die ex-vriendinnen geld geeft, dat zou mij te ver gaan.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Zo hee, wat reageer jij daar fel op.



Ik heb ook zo nu en dan contact met exen of (de horror) een ex scharrel. Met verjaardagen, en zo nu en dan zelfs zomaar. Om te vragen hoe het gaat.



Vertel ik mijn vriend ook niet altijd. Omdat ik het niet eens het vermelden waard vind, want zo interessant zijn die gesprekjes niet. Maar bewust geheimhouden doe ik ook niet. Ik vertel het mijn vriend namelijk ook niet altijd als ik mijn zusje heb gesproken. Of een vriendin.



Ik bepaal toch wel lekker zelf met wie ik contact onderhoud!
RedeN.



En zolang dat contact bestaat uit wissewasjes uitwisselen is er echt geen probleem. Stel je niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ondersteunt hij haar? Omdat het moet ( alimentatie) of omdat hij dat wil?



Ik snap wel dat dit niet leuk is maar het is wel zijn geld, jullie wonen niet samen.

Hij mag zelf weten of hij een pakje wegpaft per dag of een ex extra geld geeft.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ow hij geeft zijn ex geld, altijd fijn belangrijke info die altijd pas na de OP komt.

Waarom doet hij dat?
Als je eerlijkheid wil moet je beginnen met een plek zijn waar hij eerlijk kan zijn. Blijkbaar kan jij hem op dit gebied niet de veiligheid geven om eerlijk te zijn. Dan is het niet gek dat hij iemand die hij maar 2 keer per maand spreekt verzwijgt. Eerlijkheid moet van twee kanten komen.
Alle reacties Link kopieren
Idd. ligt er aan wat er gecommuniceerd wordt. Ik heb op mijn 18e in Frankrijk een jongen uit Mexico ontmoet. Toen alleen vrienden. Uit gekkigheid ontstaan maar toen zijn in de zomervakantie een vriendin en ik 6 weken naar Mexico gegaan en hebben daar met hem en een vriend rondgereisd en geslapen bij familie etc. (djeez als mijn dochter dat nu zou doen zou ik een hartstilstand krijgen maar toen vond ik het heel raar dat mijn ouders bezwaar hadden..haha)..maar goed. dikke mik en heel eerlijk voor allebei elkaars grote liefde ..maar toen nog geen internet gsm etc (ben nu 37 ) maar tot op de dag van vadnaag hebben wij altijd contact gehouden. soms half jaar niet..maar nu met facebook geregeld..gekkigheid tijdens het WK. Hij is getrouwd en kids , ik was ook getrouwd tot juni en heb ook kids..maar het zijn nu ook wissewasjes en alleen twee jaar geledne keer over gehad wat als.......maar ik zie en zag er ook geen kwaad in verder. gewoon leuk als vrienden en iemand daar kennen en vragen hoe familie is etc..en dan heb i nog niet eens samengewoond oid maar echt jeugdliefde.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Hier om heb ik deze topic geopend , ik heb geen ervaring met exen op deze manier ...

Ik wilde gewoon graag weten hoe andere mensen hierover denken en of het heel raar is dat ik er niet zo blij mee ben.

Wil me niet aan stellen of jaloers zijn .....denk echt wel bij me zelf stel je niet zo aan .



Heb op mn 16 een relatie gekregen en ben daar 18 jaar aan blijven plakken ....ik heg geen ervaring met dit soort dingen en mn gezonde verstand laat me wel ook wel eens in de steek .....

Alleen daarom deze topic , niet om me aan te stellen oid .
quote:06roos schreef op 25 november 2014 @ 09:19:

Ja idd , dat klopt wel . Mijn reactie op de Colombiaanse was niet heel blij . Dat kwam mede doordat hij haar financieel ook nog ondersteunde en ik dat niet snapte . Hier hebben we het uitgebreid over gehad en hij heeft uitgelegd hoe dat zit. Omdat ik zelf maar 1 ex heb , waarmee liever geen contact moest ik ook leren hoe hiermee om te gaan . En ik vind zelf dat ik dat toch wel redelijk snel onder de knie heb gekregen

Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt is het misschien ook wel logisch dat je verder maar niks verteld .

Het feit blijft dat we willen gaan samen wonen en ik me afvraag hoe je dat dan geheim wil houden .

Het bewust achterhouden : hij dacht laat ik dit maar niet vertellen idd door mijn eerdere reactie ...



Ah, er speelde dus meer?

Dat geld-aspect lijkt me ook een lastige. Heb weinig begrip (en daardoor respect) voor dat soort ongelijkwaardige Buitenlandse-Bruid-constructies.
quote:06roos schreef op 25 november 2014 @ 09:44:

Hier om heb ik deze topic geopend , ik heb geen ervaring met exen op deze manier ...

Ik wilde gewoon graag weten hoe andere mensen hierover denken en of het heel raar is dat ik er niet zo blij mee ben.

Wil me niet aan stellen of jaloers zijn .....denk echt wel bij me zelf stel je niet zo aan .



Heb op mn 16 een relatie gekregen en ben daar 18 jaar aan blijven plakken ....ik heg geen ervaring met dit soort dingen en mn gezonde verstand laat me wel ook wel eens in de steek .....

Alleen daarom deze topic , niet om me aan te stellen oid .Oke maar waarom geeft hij die ex nog geld?
Alle reacties Link kopieren
Het ondersteunen is / was omdat daar de leven standaard heel anders is dan hier en hij haar op die manier nog wilden helpen.

En het is idd zijn eigen geld en moet zelf weten wat hij er mee doet , daar gaat het echt niet om.

Ben zelf alleen staande moeder , zonder ondersteuning van ex.....en weet dat het zelfs in nederland financieel niet erg makkelijk is . Mn vriend heeft meer dan eens hulp aan mij aan geboden , maar dat wil ik niet

Hij heeft geen kinderen btw
Alle reacties Link kopieren
quote:06roos schreef op 25 november 2014 @ 09:51:

Het ondersteunen is / was omdat daar de leven standaard heel anders is dan hier en hij haar op die manier nog wilden helpen.

En het is idd zijn eigen geld en moet zelf weten wat hij er mee doet , daar gaat het echt niet om.

Ben zelf alleen staande moeder , zonder ondersteuning van ex.....en weet dat het zelfs in nederland financieel niet erg makkelijk is . Mn vriend heeft meer dan eens hulp aan mij aan geboden , maar dat wil ik niet

Hij heeft geen kinderen btw



Wil jij geen ondrrsteuning of krijg je die gewoon niet? Normaal zou je toch iig recht hebben op kinderalimentatie ? ( correct me if i'm wrong).



Jij neemt zelf geen hulp aan van je vriend. Jou keuze. Zij doet dat wel.



Wat vind je nou zo erg? Dat hij nog contact heeft of dat hij haar geld geeft? Je komt namelijk wat jaloers over terwijl jij zelf kiest omzijn hulp niet aan te nemen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Wees trouwens blij dat ze nog contact hebben. Ze kan ook gewoon het geld aannemen en niks laten horen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik vind het juist lief dat hij haar wat toestopt. Ze zijn vrienden gebleven, het leven is daar zwaarder. Jij wilt geen geld aannemen, zij wel. Ik zou vrienden (als ik het geld had) ook wat toestoppen als ze slecht rondkomen, nu ik het zelf minder heb, krijg ik ook vaak genoeg wat van andere.

Mijn vorige ex is mijn beste vriend, ik spreek hem een paar keer per week. Mijn bijna exman spreek ik dagelijks, niet alleen over de kinderen. Behalve partners zijn wij vrienden. Dat is denk ik het verschil. Sommige stellen zijn partners andere vrienden en partners. Als mijn relatie over gaat, is de vriendschap niet perse over (ligt ook aan reden einde relatie).

Ik meld zelden als ik iemand heb gesproken, exen/ buren/ vrienden/ familie. Alleen als er iets te vertellen is. Niet omdat het geheim is, maar het is het vermelden niet waard..
Alle reacties Link kopieren
Zolang het contact met exen puur vriendschappelijk is, moet je je er geen zorgen over maken.



Mijn vriend heeft ook nog contact met exen, ik heb zijn laatste ex zelfs gezien. Vond haar vooral schattig en klein (ben zelf best lang), maar geen bedreiging. Hij had me uitgelegd waarom ze uit elkaar waren gegaan. Ik heb ook een ex waarmee ik een kind heb, en daar ook regelmatig contact mee. Daar praat ik met mijn vriend ook regelmatig over.



Je moet altijd denken, exen zijn niet voor niets exen.



Wat ik alleen vreemd vind, is dat hij redelijk wat verzwegen heeft. Communicatie en openheid is noodzakelijk in een relatie, zeker als jullie van plan zijn om samen een leven op te bouwen. Daar zou je met hem over kunnen praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven