Hij heeft weer gelogen...

28-07-2016 10:07 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatieschets: hij (31) en ik (30) zijn 2,5 jaar samen en wonen nu een jaar samen. Ik was in het begin erg wantrouwig maar dat kwam door mijn vreemdgaande vader. We hebben hier samen aan gewerkt en daar was hij begripvol in gelukkig. Ik ook naar hem toe, dat ik het erg voor hem vind dat ik hem onterecht wantrouwde en dat ik er keihard aan werk. Het is duidelijk dat open- en eerlijkheid heel belangrijk voor mij is in een relatie.



Moment #1: omdat ik wantrouwig was had hij verzwegen dat hij contact (bellen en whatsapp) had met een oude vriendin van vroeger (geen ex, maar ze kennen elkaar al heel lang en hebben een hele sterke band). Ze was al een keer ter sprake gekomen en ze hadden heel veel contact maar hij zei dat ze op een gegeven moment geen contact meer hadden. Achteraf bleek dus dat ze onder werktijd contact hadden en hij wiste alles achteraf. Toen ik daar achter kwam ontkende hij het eerst en toen ik met bewijzen kwam gaf hij toe. Ik kwam er achter omdat hij iets op zn telefoon liet zien en zij precies toen iets stuurde waardoor ik het zag. We hebben er toen heel rustig en open over gesproken en de conclusie was dat ik begreep dat hij het had verzwegen omdat hij bang was voor mijn (overdreven) reactie en dat ik misschien van een mug een olifant zou maken. Hij zegt dat er helemaal niks tussen hun is en dat hij haar niet eens aantrekkelijk vind maar dat het een 'vertrouwde' band is omdat hij haar al 20 jaar kent.

Haar situatie was ook niet echt top, haar vriend wilde niet dat ze met mijn vriend contact had maar ze deed het stiekem. Ze deden het dus allebei stiekem.

We hadden er goed en open over gesproken en hij zei dat hij niet eens meer contact met haar wilde en dus zelf geen contact meer zou opnemen. En als zij weer contact op zou nemen dan zou hij het me laten weten. Niet omdat ik alles wil weten, maar ivm wat er is gebeurd en de afspraak dat we open en eerlijk zouden zijn over alles. In de afgelopen maanden zei hij geen contact meer te hebben. Ik heb er in het afgelopen jaar ook nog 3 keer naar gevraagd. Of hij iets van haar had gehoord, want vond het best raar dat zij dan ook ineens niks meer liet horen. Antwoord was altijd nee.



Ik had na de eerste keer ook gezegd: als je nog een keer liegt dan is het klaar. Je kunt gewoon open zijn.



Moment #2: gisteravond vroeg hij me of ik een ander nummer op spotify aan wilde zetten op zn tel (die is verbonden met onze speaker). Nadat ik dit had gedaan keek ik naar wie hij recent had gebeld, had het gevoel dat ik daar naar moest kijken. En ja hoor, hij had gisteren 2 keer met haar gebeld. Zij belde hem. Dus ik vroeg opnieuw aan hem: Nog iets van (naam) gehoord? Hij: nee. Toen liet ik het bewijs zien en stortte hij in. Net zoals de vorige keer toen ik hem 'betrapte'. Net zoveel spijt. Ik vroeg me af hoe het nou kon want ik had juist aangegeven dat ik het oke vond als hij contact met haar heeft, als hij er maar eerlijk en open over is. Blijkbaar had hij toch het gevoel dat hij het me niet kon vertellen. Ze schijnen het afgelopen jaar regelmatig contact te hebben gehad via whatsapp en bellen. Niet afgesproken. Maar hij heeft iedere keer al het 'bewijs' gewist zodat ik het niet kon zien. Behalve gisteren dus. Vergeten. Ze hadden alleen binnen kantooruren contact omdat ik het dan niet zou merken.



Ik denk niet dat hij vreemd is gegaan en het gaat met niet eens om haar. Het gaat mij erom dat hij in m'n gezicht tegen me heeft gelogen. Voor de tweede keer. Ik voel me heel erg gekwetst en ik denk erover na om onze relatie te verbreken, ondanks dan de relatie verder echt top is en dat ik denk dat ik geen leuker persoon dan hem ga vinden. Maar ik kan gewoon niet tegen liegende mensen. En helemaal niet iemand die zo dichtbij je staat en keihard in je gezicht liegt.



Wat zou jij doen?
Waarom belde ze?
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag hij van jou geen vrouwelijke vrienden hebben?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het idioot dat hij het niet verteld.

Waarom mag zij van haar vriend geen contact meer hebben met jouw vriend?

Dit verhaal rammelt aan alle kanten en ik zou er goed pissig over zijn.

Nu moet je je aan je woord houden "als je nog een keer liegt dan is het klaar".

Als je dat niet doet geef je hem een vrijbrief om te doen wat hij wil, hij komt er toch mee weg.
Alle reacties Link kopieren
waarom mag hij geen contact hebben met een oude vriendin?



wanneer mijn partner zou over-de-top zou reageren zou ik het misschien liever ook voor me houden en het niet vertellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 juli 2016 @ 10:10:

Waarom mag hij van jou geen vrouwelijke vrienden hebben?Waar lees je dat? TO vond het juist niet erg als ze contact hadden. Dat gelieg erom en wissen van berichten is het probleem, en dat lijkt me terecht. Als ze vriendschappelijk met elkaar om gaan, zou dat toch niet nodig zijn?
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Dus omdat jouw vader vreemdging mag je vriend geen vrouwelijke vrienden hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je vertrouwt hem niet dus kun je er beter mee stoppen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 juli 2016 @ 10:10:

Waarom mag hij van jou geen vrouwelijke vrienden hebben?Dat mag wel...maar niet stiekem! Wil gewoon dat hij er open over is. In het verleden was ik wel wantrouwig en dat heeft wel dingen kapot gemaakt denk ik. Maar ik ben enorm veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ga werken aan jezelf. Hij zou niet moeten liegen, maar wat er bij jou vanaf spat vind ik erger.



Ga het vertrouwen zoeken in jezelf. Als je dan eens echt met een vreemdganger in aanraking komt dan heb je ook de kracht daar mee te dealen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 28 juli 2016 @ 10:13:

Dus omdat jouw vader vreemdging mag je vriend geen vrouwelijke vrienden hebben?Dit heb ik toch niet gezegd? Het mag wel, alleen wees er dan open over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmsnipper schreef op 28 juli 2016 @ 10:14:

Ga werken aan jezelf. Hij zou niet moeten liegen, maar wat er bij jou vanaf spat vind ik erger.



Ga het vertrouwen zoeken in jezelf. Als je dan eens echt met een vreemdganger in aanraking komt dan heb je ook de kracht daar mee te dealen.Hier ben ik het ook mee eens
.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat jullie gewerkt hebben aan het vertrouwen en toch voel je de behoeft hem te controleren. Wellicht dat hij liegt omdat je onredelijk bent hierover? Dit soort gedrag zou ik niet tolereren hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 juli 2016 @ 10:09:

Waarom belde ze?Ze belt altijd met problemen. Ruzie met haar vriend, dan is het ineens uit, dan ging haar ex vechten met haar nieuwe vriend. En nu zegt ze dat ze kanker heeft. Mijn gevoel zegt dat ze veel liegt. Hij zegt zelf ook dat ze veel liegt maar hij denkt niet dat ze liegt over ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 28 juli 2016 @ 10:12:

waarom mag hij geen contact hebben met een oude vriendin?



wanneer mijn partner zou over-de-top zou reageren zou ik het misschien liever ook voor me houden en het niet vertellen.





Sorry, ik vind TO juist heel open erin staan, ze klinkt me niet overdreven overstuur of veeleisend. Ik zou het ook niet trekken, TO: er is ook geen reden om te liegen. Daarmee haalt hij de basis van jullie relatie -vertrouwen, openheid, eerlijkheid- voor de tweede keer onderuit, hij neemt het risico dat het jullie band gaat verslechteren. Dat zou me ook steken. En terecht dat je vraagtekens hierbij zet.



Trouwens, het is wel vreemd als hij conversaties en belhistorie wist: hoe weet je dat er NIET meer is voorgevallen. Over het neutrale/vriendschappelijke contact heeft hij ook de waarheid niet gesproken.



Laat je niet voorhouden dat jij de reden bent dat hij dat niet durfde te delen oid. Dat is lekker makkelijk...voor hem. Je hebt aangegeven dat je hun contact oke vindt, en dat hij hier open met je over kon praten. Dat wist hij. Toch kiest hij ervoor dit NIET te delen.





Trek dus niet de conclusie dat hij het niet kon vertellen omdat hij jou geen scene wilde zien maken erover: hij wilde het niet met je delen. Omdat het misschien wel leuk en spannend was, zo. Hij heeft daarin keuzes gemaakt, niet jij.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het niet erg is dat hij een vrouwelijke vriendin heeft waarom moet hij dan over elke scheet verantwoording afleggen?

Waarom moet TO persé weten wanneer zij appen/bellen etc en wat de inhoud van die conversaties zijn?



Je zegt dat hij van alles mag maar dan wel zolang jij hun privacy mag schenden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 28 juli 2016 @ 10:13:

Je vertrouwt hem niet dus kun je er beter mee stoppen.Ik vertrouw hem wel want ik weet bijvoorbeeld zeker dat hij niet is vreemdgegaan.
quote:Lara30 schreef op 28 juli 2016 @ 10:14:

[...]





Dit heb ik toch niet gezegd? Het mag wel, alleen wees er dan open over.

En waarom denk je dat hij dat niet is?

Waarschijnlijk omdat wanneer hij wél open is hij nog veel meer gezeik krijgt.

Dus dan maar stiekem,wat niet weet wat niet deert en dus ook geen gezeik.
quote:Lara30 schreef op 28 juli 2016 @ 10:14:

[...]





Dat mag wel...maar niet stiekem! Wil gewoon dat hij er open over is. In het verleden was ik wel wantrouwig en dat heeft wel dingen kapot gemaakt denk ik. Maar ik ben enorm veranderd.



Ja dat denk ik ook.



En dat open zijn is wat anders dan het leuk vinden dat hij appt met een vriend(in). Open zijn klinkt als controle.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hexx schreef op 28 juli 2016 @ 10:11:

Ik vind het idioot dat hij het niet verteld.

Waarom mag zij van haar vriend geen contact meer hebben met jouw vriend?

Dit verhaal rammelt aan alle kanten en ik zou er goed pissig over zijn.

Nu moet je je aan je woord houden "als je nog een keer liegt dan is het klaar".

Als je dat niet doet geef je hem een vrijbrief om te doen wat hij wil, hij komt er toch mee weg.Haar vriend zag mijn vriend denk ik als een bedreiging. Ik zie haar niet als een bedreiging. Daarom vind ik het extra raar dat hij het verzwijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ze is een vriendin, waar hij kennelijk nooit iets mee gehad heeft en die hij al 20 jaar kent (17,5 jaar langer dan dat hij jou kent)



Ik snap wel dat hij dit niet aan je verteld: je bent hysterisch!



Lieverd; adem in, adem uit.

Je man heeft naast een relatie met jou ook nog zelf een leven.

Accepteer dat, of geef hem de vrijheid om zichzelf te kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 28 juli 2016 @ 10:12:

waarom mag hij geen contact hebben met een oude vriendin?



wanneer mijn partner zou over-de-top zou reageren zou ik het misschien liever ook voor me houden en het niet vertellen.Ik heb niet gezegd dat het niet mag. Hij moet er alleen eerlijk over zijn en niets verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kers schreef op 28 juli 2016 @ 10:13:

[...]





Waar lees je dat? TO vond het juist niet erg als ze contact hadden. Dat gelieg erom en wissen van berichten is het probleem, en dat lijkt me terecht. Als ze vriendschappelijk met elkaar om gaan, zou dat toch niet nodig zijn?Dit is precies hoe het zit!
quote:Lara30 schreef op 28 juli 2016 @ 10:15:

[...]





Ze belt altijd met problemen. Ruzie met haar vriend, dan is het ineens uit, dan ging haar ex vechten met haar nieuwe vriend. En nu zegt ze dat ze kanker heeft. Mijn gevoel zegt dat ze veel liegt. Hij zegt zelf ook dat ze veel liegt maar hij denkt niet dat ze liegt over ziek zijn.





Dus het is ook nog een liegende muts.



Hij praat wel erg naar jouw mond he? Om dan wat anders te gaan doen. Vind hem ook maar een rare slapjanus.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 juli 2016 @ 10:16:

Wanneer het niet erg is dat hij een vrouwelijke vriendin heeft waarom moet hij dan over elke scheet verantwoording afleggen?

Waarom moet TO persé weten wanneer zij appen/bellen etc en wat de inhoud van die conversaties zijn?Hij hoeft ook geen geschiedenis te wissen, dan. Als er niks is om verantwoording over af te leggen.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven