Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker

18-09-2016 09:28 1373 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms weet je het gewoon ineens, dit gaat fout. Hoe fout weet ik nog niet maar dit gaat helemaal fout.

Gisterenavond dus naar dat optreden van die band geweest, bij ons stamcafé in het dorp. Ik ben gewend me goed te kleden, kort stijlvol jurkje, hoge hakken. Wij gaan nooit naar dit soort avondjes eigenlijk. Ik was als een vlag op een modderschuit. Iedereen liep in jeans, vrijetijdskleding dus (ik heb dat niet eens in mijn kast hangen!). Uiteraard was P ook voor de gelegenheid gekleed. Superstrakke zwarte jeans, zwart topje, halve laarsjes, haar in een staart en bijna geen make-up maar wel met felrode lippen. Alle kerels vergaapten zich aan haar, de mijne ook.

Haar man stond er stoïcijns en onaangedaan bij, hij is dat vast gewend. Gedraagt zich superieur en dominant.

Die van mij hield zich wat op de achtergrond, want we waren met onze oudste zoon L gegaan, die P voor het eerst ontmoette. Zijn studievriend was er ook bij want die was voor het weekend komen logeren. Die twee knullen konden hun ogen niet van haar afhouden (ze is 16 jaar ouder dan hen!) en staken hun bewondering niet onder stoelen of banken. Gezegd moet worden dat er hier in ons dorp niet veel spannende meisjes rondlopen en dat iemand die er maar een beetje goed uitziet ook meteen erg opvalt.

Fijn gratis reclame voor haar dus, maar het ergste was dat het onze vriendengroep gisterenavond wel heel duidelijk werd hoe vreselijk dominant de man van P zich tegenover haar gedraagt en hoe ontzettend maling zij daaraan heeft.

De tweede helft van de avond vermaakte ze met haar grappige en vrolijke verhalen haar mannelijke fanclub (want buiten J hangen er nog twee mannen om haar heen, duidelijk geïnteresseerd). Begrijp me goed, het gaat allemaal heel subtiel, maar ik stond daar met een hartslag van 250 te glimlachen terwijl ik zin had om te huilen omdat ik de blik in de ogen van J niet verkeerd in kan schatten. Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker. En ik vind dat zij hem ook op een speciale intense manier aankijkt als ze tegen hem spreekt.



Haar man wilde op een bepaald moment naar huis en kondigde dat op een wat hufterige manier aan. Zij draaide zich naar hem om en zei dat hij vast kon gaan, ze nam wel een taxi naar huis. Hij bleef natuurlijk...



Fout fout fout!



Thuisgekomen trok ik het niet meer, ik had teveel gedronken en begon ruzie te maken met J. De jongens waren niet met ons naar huis gegaan, maar naar een dancing een stuk verderop. J bleef heel rustig en ik beschuldigde hem ervan dat hij verliefd op P was. Hij keek me heel rustig aan en antwoordde en als dat zo zou zijn, wat kan ik daar dan aan doen? Toen verdween hij naar bed. Ik ben ten einde raad
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 23 september 2016 @ 16:55:

Ik zou een scheiding aanvragen. Dit houdt toch niemand vol?

Wat er allemaal gebeurt op zo een korte tijd steeds

Scheiding nu al aanvragen?! Dat gaat me te snel, maar ik denk echt dat hij op het eerste gezicht verliefd op haar is geworden en zij op hem. Hij zei altijd dat zoiets niet bestond, maar deze week ontwijkt hij de vraag.

En dan nog, als je zoiets overkomt, wat doe je er dan mee? Misschien moet ik daar een nieuw topic van maken.
Xyz
Tja, hij vindt het vast alleen maar makkelijk als jij niet in de buurt bent. Het klinkt allemaal weinig liefdevol. Enne.. je verplicht je dochter toch niet echt om te koken voor haar pa en broer? Dat doen ze maar lekker zelf of is het hebben van een piemel een goede reden om je handjes niet te laten wapperen in La France??
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 23 september 2016 @ 16:59:

[...]





Er wel eens aan gedacht dat ie dat juist doet om de reden die Viva-Amber geeft?Volgens mij is er hier iets ernstigers aan de hand dan de zin om vreemd te gaan. Vreemd gaan is toch niet zo moeilijk...
Xyz
quote:M-Flo schreef op 23 september 2016 @ 17:01:

[...]



Volgens mij is er hier iets ernstigers aan de hand dan de zin om vreemd te gaan. Vreemd gaan is toch niet zo moeilijk...



Hopla!! Daar heb je het al. Moet je daar niet eerst achter zien te komen dan in plaats van ervandoor gaan?



Edit: dat ie vreemd gaat/zou willen gaan is vooralsnog alleen maar jouw interpretatie. Ik zou ook dol worden van jaloerse beschuldigingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jibba schreef op 23 september 2016 @ 17:01:

Tja, hij vindt het vast alleen maar makkelijk als jij niet in de buurt bent. Het klinkt allemaal weinig liefdevol. Enne.. je verplicht je dochter toch niet echt om te koken voor haar pa en broer? Dat doen ze maar lekker zelf of is het hebben van een piemel een goede reden om je handjes niet te laten wapperen in La France??Ha, nou ja, mijn man heeft daar niet echt tijd voor en mijn oudste zoon woont door de week voor zijn studie in zijn flat in een grote stad. De jongste gaat met mij mee, dus mijn dochter zal wel bij mij komen eten. Misschien komt ze ook wel gewoon met haar broertje en mij mee volgende week. Het huis van schoonma staat hier 10 minuten lopen vandaan. Het staat wel boven op een behoorlijke helling, dus het is nogal een klim. Maar dat is bijzaak.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Een mens kan verliefd worden je beheerst als echtgenote niet de gevoelens van je man. Het is de vraag wat zij zelf aan die gevoelens kan doen als deze er al zijn en het niet alleen een door jouw verzonnen spook is. Zolang hij niets doet met de verliefdheid is er toch geen reden om hem te straffen. Jij kunt ook verliefd worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 23 september 2016 @ 17:04:

[...]





Hopla!! Daar heb je het al. Moet je daar niet eerst achter zien te komen dan in plaats van ervandoor gaan?



Edit: dat ie vreemd gaat/zou willen gaan is vooralsnog alleen maar jouw interpretatie. Ik zou ook dol worden van jaloerse beschuldigingen.Ik ben het ontwijkende gedrag beu Grob, ik wil gewoon een normaal antwoord op een voor mij belangrijke vraag. Dat krijg ik niet, dus dan neem ik een ander initiatief. Ik blijf zo niet doormodderen.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 23 september 2016 @ 17:06:

Een mens kan verliefd worden je beheerst als echtgenote niet de gevoelens van je man. Het is de vraag wat zij zelf aan die gevoelens kan doen als deze er al zijn en het niet alleen een door jouw verzonnen spook is. Zolang hij niets doet met de verliefdheid is er toch geen reden om hem te straffen. Jij kunt ook verliefd worden.Als we er samen over zouden kunnen praten dan kan ik daar wat mee, maar niet komen lunchen terwijl er geen afspraak in zijn agenda staat en andere kleine ontwijkende gedragingen. Ik wil weten wat er speelt.
Xyz
quote:M-Flo schreef op 23 september 2016 @ 17:10:

[...]





Ik ben het ontwijkende gedrag beu Grob, ik wil gewoon een normaal antwoord op een voor mij belangrijke vraag. Dat krijg ik niet, dus dan neem ik een ander initiatief. Ik blijf zo niet doormodderen.



Je hebt hem vanaf het begin af aan al verwijten gemaakt over die P. , je was helemaal overtuigd van je eigen gelijk. Dan zou ik ook mijn hakken in het zand zetten. Want als jij er toch al zo zeker van bent, waarom zou ik me dan nog verdedigen? Dat geloof je bij voorbaat al niet.

Een gesprek aangaan is iets heel anders dan hem van alles verwijten en beschuldigen.
quote:M-Flo schreef op 23 september 2016 @ 17:00:

[...]



Scheiding nu al aanvragen?! Dat gaat me te snel, maar ik denk echt dat hij op het eerste gezicht verliefd op haar is geworden en zij op hem. Hij zei altijd dat zoiets niet bestond, maar deze week ontwijkt hij de vraag.

En dan nog, als je zoiets overkomt, wat doe je er dan mee? Misschien moet ik daar een nieuw topic van maken.



Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je dat doen. Voor mijn part met een nieuwe nick.

En dan niet zo mega uitgebreid, maar een korte en overzichtelijke OP.

Misschien krijg je dan ook serieuzere reacties, want door jouw manier van forummen komt je behoorlijk ongeloofwaardig over. Dan gaat iedereen geiten en klooien (ja, ik ook!).

Even aangenomen dat je verhaal klopt: dat wil je dan niet toch?



*oh god, ik heb een aanval van erge softheid geloof ik*
Vreemd gaan of vreemd doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 23 september 2016 @ 17:17:

[...]





Je hebt hem vanaf het begin af aan al verwijten gemaakt over die P. , je was helemaal overtuigd van je eigen gelijk. Dan zou ik ook mijn hakken in het zand zetten. Want als jij er toch al zo zeker van bent, waarom zou ik me dan nog verdedigen? Dat geloof je bij voorbaat al niet.

Een gesprek aangaan is iets heel anders dan hem van alles verwijten en beschuldigen.Alleen na dat concert. Toen had ik wat gedronken en dat doe ik normaal nooit. Na twee wijntjes ben ik al paf... Maar de rest van de week heb ik geprobeerd erover te praten en dat kon ineens niet meer.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Dus.. Hij heeft feitelijk gezien niets misdaan. Het enige is dat hij duidelijk in zijn hoofd bezig is met zijn gevoelens en gedachten ordenen, en hij jou daar even niet in kan toelaten. En jouw reactie is lekker passief-agressief vertrekken naar een ander huis. Jep, dat gaat vast wònderen doen voor je huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 23 september 2016 @ 17:28:

[...]





Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je dat doen. Voor mijn part met een nieuwe nick.

En dan niet zo mega uitgebreid, maar een korte en overzichtelijke OP.

Misschien krijg je dan ook serieuzere reacties, want door jouw manier van forummen komt je behoorlijk ongeloofwaardig over. Dan gaat iedereen geiten en klooien (ja, ik ook!).

Even aangenomen dat je verhaal klopt: dat wil je dan niet toch?



*oh god, ik heb een aanval van erge softheid geloof ik*

Hahaha!

Dat geiten deed me ook goed hoor! Ik heb ondanks alles ook moeten lachen om al die reacties. En het ongeloofwaardige was ook een eye opener. Ik vertel nog geen kwart van mijn leven hier en jullie geloven me al niet meer. Dat is een bijzondere ervaring. Misschien is mijn leven, wat voor mij doodnormaal is, ook wel niet helemaal doorsnee. Maar omdat ik al zo lang hier woon tussen mensen die ook zo leven is het normaal geworden. Ik blijf overigens een nuchtere hollandse meid, maar het kan geen kwaad eens wat meer naar de realiteit van het leven te kijken.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiehagedis schreef op 23 september 2016 @ 17:42:

Dus.. Hij heeft feitelijk gezien niets misdaan. Het enige is dat hij duidelijk in zijn hoofd bezig is met zijn gevoelens en gedachten ordenen, en hij jou daar even niet in kan toelaten. En jouw reactie is lekker passief-agressief vertrekken naar een ander huis. Jep, dat gaat vast wònderen doen voor je huwelijk.Ik begrijp dat je het niet slim vindt maar ik ga even weg om erger te voorkomen. Ik ben ook maar een mens
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Caketopper schreef op 23 september 2016 @ 17:37:

Vreemd gaan of vreemd doen...That's the question :-)
Xyz
Nou, ben blij dat we je dan toch nog ergens mee hebben geholpen.



Probeer gewoon een nieuwe topic met een nieuwe nick, en je zult zien dat de reacties heel anders zijn. Daar kun je dan misschien tips krijgen waar je wél wat aan hebt. Daar heb je niks mee te verliezen toch?
Alle reacties Link kopieren
to..waarom stuur (mail) je hem geen brief..zonder verwijten maar over je gevoel. je twijfels en onzekerheid..en wat de waarde van jullie huwelijk voor jou is..wat hij voor je betekent
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 23 september 2016 @ 17:51:

Nou, ben blij dat we je dan toch nog ergens mee hebben geholpen.



Probeer gewoon een nieuwe topic met een nieuwe nick, en je zult zien dat de reacties heel anders zijn. Daar kun je dan misschien tips krijgen waar je wél wat aan hebt. Daar heb je niks mee te verliezen.

Maar ik schrijf gewoon uit mijn gevoel snap je? Ik ben misschien van nature wat langdradig? Denk altijd dat mensen, als ik het niet goed uitleg, er niets van begrijpen. Voor mij doet alles wat ik schrijf ertoe.

Ik lees hier en daar wat andere topics en die zijn zo vlak dat ik daar niks mee kan. Krijg daar geen beeld bij.
Xyz
quote:clowntjemeteenrodeneusje schreef op 23 september 2016 @ 17:54:

to..waarom stuur (mail) je hem geen brief..zonder verwijten maar over je gevoel. je twijfels en onzekerheid..en wat de waarde van jullie huwelijk voor jou is..wat hij voor je betekentKan ook nog ja (maar hou het wel een beetje binnen de perken, het blijft een man hè, die hebben meestal niet zoveel geduld voor geneuzel).
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 23 september 2016 @ 17:56:

[...]





Kan ook nog ja (maar hou het wel een beetje binnen de perken, het blijft een man hè, die hebben meestal niet zoveel geduld voor geneuzel).goede toevoeging inderdaad
Ik vind het ook passief agressief gedrag, heel onverstandig.

Ik denk dat hij na al dat gemekker aan zijn hoofd een zucht verlichting slaat, dat meen ik echt.

Jij noemt hem ontwijkend, en daar twijfel ik ook niet aan, maar wat voor vragen stel jij?
quote:M-Flo schreef op 23 september 2016 @ 17:55:

[...]



Maar ik schrijf gewoon uit mijn gevoel snap je? Ik ben misschien van nature wat langdradig? Denk altijd dat mensen, als ik het niet goed uitleg, er niets van begrijpen. Voor mij doet alles wat ik schrijf ertoe.

Ik lees hier en daar wat andere topics en die zijn zo vlak dat ik daar niks mee kan. Krijg daar geen beeld bij.



Ja hoor, dat snap ik echt wel. Maar dat werkt op een forum helaas niet zo, en dat heb je nu ook wel gemerkt.

Wil je serieuze reacties, blijf dan bij de kern en vermijdt randzaken die er niet toe doen. Is nl. van geen enkel belang voor je probleem (maar dat heb ik al eerder gezegd volgens mij).
Alle reacties Link kopieren
quote:clowntjemeteenrodeneusje schreef op 23 september 2016 @ 17:54:

to..waarom stuur (mail) je hem geen brief..zonder verwijten maar over je gevoel. je twijfels en onzekerheid..en wat de waarde van jullie huwelijk voor jou is..wat hij voor je betekentDat is een goede. Daar heb ik volgende week alle tijd voor. Heb niets te verliezen, ook al zou het niks opleveren. Maar eigenlijk uit ik mezelf altijd wel. Mijn man is degene die weinig zegt. Ik weet nooit precies wat hij denkt, dat heeft al vaker irritatie veroorzaakt. En als hij het dan eindelijk zegt dan wordt hij ook meteen heel boos. Een typische binnenvetter dus.
Xyz
quote:M-Flo schreef op 23 september 2016 @ 17:59:

[...]



Dat is een goede. Daar heb ik volgende week alle tijd voor. Heb niets te verliezen, ook al zou het niks opleveren. Maar eigenlijk uit ik mezelf altijd wel. Mijn man is degene die weinig zegt. Ik weet nooit precies wat hij denkt, dat heeft al vaker irritatie veroorzaakt. En als hij het dan eindelijk zegt dan wordt hij ook meteen heel boos. Een typische binnenvetter dus.



Kijk, en nú is het al een stuk herkenbaarder (heb daar ook wel wat ervaring mee). Zie je nou?

Hou het overzichtelijk, en zeker in de brief/mail die je naar hem wil schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven