Hij is zo snel boos

24-04-2012 15:29 402 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van me heeft me gekoppeld met een van haar vrienden.

Ik heb een tijdje met hem gesmst en een paar keer (4x) afgesproken. Het was gezellig maar ik weet natuurlijk niet of er een vaste relatie in zit. Daarvoor wil ik hem beter leren kennen.



Hij verwacht heel veel van de afspraakjes, annalyseert alles wat ik doe en zeg. Bijv. in de bios kuch ik enkel en dan zegt hij: 'Gaat het?'



Aan het eind van de afspraakjes krijg ik boze smsjes. Dat hij boos is omdat ik niet deed zoals hij verwacht en dat hij niet aan het lijntje gehouden wil worden. Hij wil zekerheid en duidelijkheid.

Ik heb gezegd dat ik hem dat gewoon nog niet kan geven. Dit is nog zo'n pril begin, dat kun je gewoon nog niet weten.



Ik kreeg net weer een verwijtend smsje. Dat ik niet dingen moet gaan doen die ik niet meen.



Hoe kan ik hem dit nu duidelijk maken? Ik heb hem al laten doordringen dat ik het gewoon af wil tasten maar die ruimte krijg ik niet.
quote:madille schreef op 02 mei 2012 @ 12:12:

Volgens mij is dit een geval waarin 'narcissistic rage' dreigt. Hoeft niet, maar kan wel. Ik zou er maar voor oppassen.



"Narcissistic rage - a term first coined by Heinz Kohut in 1972 - is a reaction to narcissistic injury, a perceived threat to a narcissist’s self-esteem or self-worth. (...) Narcissistic rage occurs on a continuum from instances of aloofness, and expression of mild irritation or annoyance, to serious outbursts, including violent attacks. (...)For Kohut, narcissistic rage is related to narcissists' need for total control of their environment, including "the need for revenge, for righting a wrong, for undoing a hurt by whatever means".(...)During the rage they are prone to shouting, fact distortion and making groundless accusations."Ah daar is ie weer. U heeft de man in kwestie al jaren in behandeling en heeft na gedegen onderzoek deze diagnose kunnen stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ben eigenlijk ook wel benieuwd. Hoe is het Kirsten?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, er is in tussen tijd nog best veel gebeurd.



Om een lang verhaal kort te maken, toen ik vorige week naar de verjaardag van die vriendin ging was hij er ook. Toen ik het tijd vond om naar huis te gaan, stond hij toevallig ook op en wilde vertrekken. Ik heb in de gang expres lang nagepraat met die vriendin om tijd te rekken maar hij heeft me opgewacht bij mijn fiets. Hij maakte me weer verwijten en ik zag hem weer boos worden. Ik vroeg hem me met rust te laten waar hij niet op inging. Wilde er zo snel mogelijk vandoor gaan aangezien ik me best bedreigt voelde. Hij pakte me bij mn arm vast en zei dat hij me niet zo makkelijk zou laten gaan en dat ik het nog wel zou zien. Ik zei dat ik ging gillen en hij liet me los. Ik heb hard naar huis gefietst en ik zag er waarschijnlijk erg geschrokken uit, want mn vader vroeg gelijk wat er aan de hand was.



Wat er die avond gebeurd was ging voor mij echt te ver, dat was mijn grens en ik weet nu heel zeker zeker dat het vragen om problemen is als ik met hem op vakantie ga.

Ik ga dus niet meer.



Dit is het dus, jullie hebben me met jullie reacties gesteund en me een schop onder mn kont gegeven. Heerlijk voelt dit, ik heb er controle over nu. Ik bepaal zelf wat ik wil en laat!!



Die vriendin was er zachtjes uitgedrukt niet happy mee dat ik niet meeging, en alles 'verpestte' daardoor. Ik kan er eigenlijk niet mee zitten.. ik had niet echt het gevoel dat ik van echte vriendschap kon spreken.



Liefs,Kirsten
Alle reacties Link kopieren
Goed zo meid!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirsten_ schreef op 11 mei 2012 @ 23:30:

Hey allemaal, er is in tussen tijd nog best veel gebeurd.



Om een lang verhaal kort te maken, toen ik vorige week naar de verjaardag van die vriendin ging was hij er ook. Toen ik het tijd vond om naar huis te gaan, stond hij toevallig ook op en wilde vertrekken. Ik heb in de gang expres lang nagepraat met die vriendin om tijd te rekken maar hij heeft me opgewacht bij mijn fiets. Hij maakte me weer verwijten en ik zag hem weer boos worden. Ik vroeg hem me met rust te laten waar hij niet op inging. Wilde er zo snel mogelijk vandoor gaan aangezien ik me best bedreigt voelde. Hij pakte me bij mn arm vast en zei dat hij me niet zo makkelijk zou laten gaan en dat ik het nog wel zou zien. Ik zei dat ik ging gillen en hij liet me los. Ik heb hard naar huis gefietst en ik zag er waarschijnlijk erg geschrokken uit, want mn vader vroeg gelijk wat er aan de hand was.



Wat er die avond gebeurd was ging voor mij echt te ver, dat was mijn grens en ik weet nu heel zeker zeker dat het vragen om problemen is als ik met hem op vakantie ga.

Ik ga dus niet meer.



Liefs,Kirsten









aangifte doen van bedreiging?Mijn god wat een vreselijk enge ZAK!!!! heel goed dat je niet gaat, en die vriendin van je, sorry maar dat is inderdaad ab-so-luut géén vriendin te noemen. Wat een K**wijf!!!

wat zei ze op het vastpak/opwacht verhaal dan?? geloofde ze zeker ook weer niet?

Jemig meid ik ben héél blij dat jij je onderbuik gevoel hebt gevolgd na die vreemde smsjes. Dat wij er hetzelfde over dachten als jij (uit jouw verhalen) zal je heus gesterkt hebben, maar de credits voor het tijdig herkennen van de engerd in deze zogenaamd 'leuke' man zijn geheel en al voor jouzelf hoor!!!
Wijs besluit meis wat een mafketel die gast zeg! Edit: en met zo'n vriendin heb je geen vijand nodig. Succes met alles, hoop dat je die engerd niet meer tegenkomt. Wat denkt ie wel zeg!?
Jezus... Heel verstandige beslissing dat je niet meegaat, dit gaat inderdaad te ver. Ik zou eerlijk gezegd aangifte gaan doen tegen hem als je nog meer gedonder verwacht en laat die "vriendin" van jou maar in de **** zakken...



.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de update. Super goed van je! Wat een enge gast is dat zeg. Het lijkt me verstandig om 'm in de toekomst op afstand te houden. De mening van jouw vriendin is hierin niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god wat een engnek zeg! Goed dat je die beslissing hebt gemaakt hoor. Heb je je vader alles verteld?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ah bah wat voel ik me naar. Ik heb in het begin van dit topic nog gezegd dat ze het niet persé voor hem moest laten om mee te gaan op vakantie omdat hij waarschijnlijk toch niet de ballen had.



Zo zie je maar dat ik een naieve doos ben, blij dat anderen er niet mee akkoord waren nu.. Neem het aub niet verkeerd op Kirsten, maar wees "blij" dat het nu gebeurde en niet op vakantie, anders was je nog veel verder weg van huis :(.
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 12 mei 2012 @ 00:06:

Ah bah wat voel ik me naar. Ik heb in het begin van dit topic nog gezegd dat ze het niet persé voor hem moest laten om mee te gaan op vakantie omdat hij waarschijnlijk toch niet de ballen had.



Zo zie je maar dat ik een naieve doos ben, blij dat anderen er niet mee akkoord waren nu.. Neem het aub niet verkeerd op Kirsten, maar wees "blij" dat het nu gebeurde en niet op vakantie, anders was je nog veel verder weg van huis :(.Voel je niet naar, je bedoelde het niet verkeerd, maar enigszins naïef was het inderdaad, dat is gebleken. Het siert je wel dat je dat nog even komt melden nu
quote:fantastissima schreef op 12 mei 2012 @ 00:16:

[...]





Voel je niet naar, je bedoelde het niet verkeerd, maar enigszins naïef was het inderdaad, dat is gebleken. Het siert je wel dat je dat nog even komt melden nu Dank je.. nu heb ik ook weer iets geleerd. Ik zou me toch onwijs schuldig hebben gevoeld moest er iets ergers gebeurd zijn op die vakantie ><. Ik hoop oprecht dat dit het laatste is geweest voor Kirsten.
Alle reacties Link kopieren
quote:fantastissima schreef op 12 mei 2012 @ 00:16:

[...]





Voel je niet naar, je bedoelde het niet verkeerd, maar enigszins naïef was het inderdaad, dat is gebleken. Het siert je wel dat je dat nog even komt melden nu Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, wat een enge vent!



Goed dat je niet meegaat op vakantie! En je vriendin is die titel niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Shokking dat je vriendin hem nog uitnodigt als ze weet dat jij ook op die verjaardag komt...
Alle reacties Link kopieren
wat jij zegt, Madille.

De 'vriendin' is gewoon een ontzettende meeloopster, want ohw jee stel dat háár vakantie ook verpest wordt door deze engerd. Misschien is ze zelf wel bang van hem geworden inmiddels?

Kende je deze groep / vriendin al lang Kirsten?

Kom je ze nog tegen als je geen contact meer hebt met haar? (ik hoop het niet voor je....)
quote:Kirsten_ schreef op 11 mei 2012 @ 23:30:

Die vriendin was er zachtjes uitgedrukt niet happy mee dat ik niet meeging, en alles 'verpestte' daardoor. Ik kan er eigenlijk niet mee zitten.. ik had niet echt het gevoel dat ik van echte vriendschap kon spreken.

Die vriendin is een egocentrische trut.

"Ikke ikke ikke zal het allemaal weleens even regelen/koppelen" en als het helemaal fout uitpakt omdat meneer een Engerd Pur Sang is, verpest jíj de vakantie?

Dacht het dus niet, Kirsten! Je zorgt goed voor jezelf! Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Kirsten, jij mag hartstikke trots op jezelf zijn!





En die vriendin? Die zou ik persoonlijk liever kwijt zijn
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:vogelkip schreef op dinsdag 24 april 2012 15:38 Verbreek het contact. Als je er nu al geen positieve energie uit kunt halen, dan gaat dat ook niet lukken over zes maanden, en ook niet over 10 jaar. Kap het af, je wordt er nu al niet gelukkig van.Dit en ook niet in combinatie met kinderen (tsja denk vast voorruit)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, je was ondertussen al verder ik plaatste meteen reactie bij het eerste verhaal... Maareh je hebt 'm nu door? Echt die creeps die je in films ziet die bestaan echt! Zo zie je maar
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje Kirsten, wat moet dat eng zijn geweest!! Wat een eikel zeg, echt aangifte doen hoor!! Jou een beetje bedreigen, wat denkt ie wel!! Of desnoods enkel een melding maken als aangifte niet lukt ofzo, die jongen gaat dat vast nog vaker bij andere meisjes flikken. Heel goed van je dat je niet meer mee op vakantie gaat.



Hoe kijkt de rest van de 'vrienden'groep er tegenaan? Allemaal net als je vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zowel die vent als die vriendin eng. Ik zou ze mijden als de pest. Ofwel die vriendin is berekenend, of die vriendin heeft een plaat voor haar kop, omdat ze niet weet hoe die vent echt in elkaar steekt.



Ik ben het eens met de meeste nieuwe reacties.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Eensch met iedereen... Conclusie?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Zohee, dit had ik echt niet verwacht. Wat heb jij het goed aangevoeld allemaal!



Zéker niet meer meegaan op vakantie nee, pfff wat een engerd! En die vriendin van je is geen vriendin te noemen, die denkt echt alleen maar aan zichzelf zeg!



Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Getver, wat een smerige engerd. Jou ook nog een beetje bang maken. Ik hoop dat hij je nu met rust laat. En die vriendin verdient inderdaad het predikaat vriendin niet. Bah.



Ik vind het trouwens wel een serieuze bedreiging, dat je het allemaal nog wel zal zien. Is het niet verstandig om daar melding van te doen bij de politie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven