Hij is zo snel boos

24-04-2012 15:29 402 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van me heeft me gekoppeld met een van haar vrienden.

Ik heb een tijdje met hem gesmst en een paar keer (4x) afgesproken. Het was gezellig maar ik weet natuurlijk niet of er een vaste relatie in zit. Daarvoor wil ik hem beter leren kennen.



Hij verwacht heel veel van de afspraakjes, annalyseert alles wat ik doe en zeg. Bijv. in de bios kuch ik enkel en dan zegt hij: 'Gaat het?'



Aan het eind van de afspraakjes krijg ik boze smsjes. Dat hij boos is omdat ik niet deed zoals hij verwacht en dat hij niet aan het lijntje gehouden wil worden. Hij wil zekerheid en duidelijkheid.

Ik heb gezegd dat ik hem dat gewoon nog niet kan geven. Dit is nog zo'n pril begin, dat kun je gewoon nog niet weten.



Ik kreeg net weer een verwijtend smsje. Dat ik niet dingen moet gaan doen die ik niet meen.



Hoe kan ik hem dit nu duidelijk maken? Ik heb hem al laten doordringen dat ik het gewoon af wil tasten maar die ruimte krijg ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft zelf aan dat hij NIET gaat stoppen.



Melding maken, berichtjes en contact vastleggen. Zoveel mogelijk betrouwbare mensen inlichten. Het gebeurt heel vaak dat zo'n persoon het zó draait dat JIJ de schuldige lijkt voor anderen, zelfs voor vrienden.



Wat een gestoorde, zeg.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Waar ik eerder nog hoopte dat niet meegaan op vakantie een voldoende statement was, zeg ook ik nu: doe aangifte! Hij heeft je bedreigd, fysiek aangepakt en gewaarschuwd dat het hier niet bij blijft. Doe daar iets mee meid! Heb je toevallig getuigen? Nee zeker?



Wat die vriendin van je betreft: geen woorden voor.... met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Jee zeg, wat een engerd! Ik zou inderdaad de tips hierboven van nederlandertje opvolgen en even heel alert blijven. En hopelijk stopt 'ie snel hiermee. Of hij legt het aan met jouw 'vriendin'; 't is een lekker stel zo te lezen...
Oh enne.... zit dat busje haarlak al in je jaszak en je tas?
Alle reacties Link kopieren
@ enn, ja ik heb die avond aan mn vader verteld wat er gebeurd was en die was in alle staten, zo boos was hij.

Met die vriendin heb ik het contact verbroken. Zo iemand hoef ik niet als 'vriendin'.



@ BubblyToes, ik ken die vriendengroep via die vriendin. Via haar ben ik er ingerold. Ik ken ze nu ongeveer een jaartje.

Die vrienden kijken er luchtig tegenaan. Ze zijn al jaren met hem bevriend en vinden het een aardige gast. Ik maak het volgens hen erger dan het is.

Die vriendin ging meer met ze om dan ik. Als ze vrijdag uitgingen ging ik weleens mee voor de gezelligheid. Verder heb ik niet echt veel met ze en hun ook niet met mij. Dus dat ze mij niet echt geloven had ik in die zin wel verwacht.



@ fru1t3lla

je hoeft je echt niet naar te voelen hoor. Op dat moment leek het voor jou een goed advies voor me. Neem het jezelf nou maar niet kwalijk. Je kon toen ook niet weten dat het zo zou gaan.



@meerminder

Busje haarlak of deo is wel een goed verdedigingsmiddel.

Aangifte doen is een grote stap al heb ik nu ook geen veilig gevoel. Maar er zijn geen getuigen en het is zijn woord tegen het mijne.. En zal de politie mij wel serieus nemen?



@nederlandertje

Ik heb de smsjes nog en de mails heb ik niet verwijderd. Is dat voldoende bewijs denk je?



Gister had ik nog een opgelucht gevoel dat ik er zelf de controle over had van het niet meegaan op vakantie. Maar nu heb ik het gevoel er nog niet van af te zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirsten_ schreef op 12 mei 2012 @ 11:32:

Gister had ik nog een opgelucht gevoel dat ik er zelf de controle over had van het niet meegaan op vakantie. Maar nu heb ik het gevoel er nog niet van af te zijn..

Je hebt nog steeds de controle.



Als je het contact verbreekt met die 'vriendengroep' zal je hem niet zo snel meer tegenkomen toch?



Mocht ie weer contact met je opnemen en je bedreigen, dan zeg je dat als hij je niet met rust laat je naar de politie stapt. Het liefste per mail, dan ligt dat vastgelegd.

Mocht ie je dan blijven lastigvallen dan stap je ook daadwerkelijk naar de politie. Hopelijk houdt het dan snel genoeg op (dat schaadt zijn imago natuurlijk) en zo niet, dan ligt er alvast wat gedocumenteerd en doe je van alles een melding daar.



Wat een psycho zeg, brrrr....
Alle reacties Link kopieren
Hm ik weet niet of ik hem op de hoogte zou stellen van het naar de politie gaan hoor. Straks kunnen ze niet zo snel iets doen en dan heb je hem alleen nog maar bozer gemaakt. Ik denk dat je echt beter helemaal nergens meer op kan reageren (deed je al niet meer toch?). Hij heeft het veel te bont gemaakt en al zijn 'rechten' op sympathie en eerlijkheid verspeelt. Je bent hem 0,0 verschuldigd.



Maar ik zou zeker wel aangifte doen. Hij merkt de rest dan vanzelf wel. Goed dat je al die smsjes en mailtjes hebt bewaard. Heb je een blauwe plek overgehouden van dat hij je vastpakte? Dan daar een foto van maken en bewaren.



En over die vriendengroep: nou daar mis je dan ook niks aan.

Lekker nieuwe echte vrienden maken waar je wel wat aan hebt
Meid, je hebt wel degelijk de controle nog. Je hebt hem laten weten dat je van zijn gedrag niet gediend bent en je hebt afstand gedaan van die vakantie, zelfs toen je vriendin liet merken dat ze dat niet leuk vond. Echt goed van je!



Lees nu dat je je vriendengroep nog niet zo gek lang kent en dat het meer via-via is gegaan. Nu ben ik nog blijer dat je niet meegaat met die vakantie. Je zou daar echt een groot probleem hebben gehad. En geloof me, hij wist dat hij sterk zou staan daar....



Wat betreft die aangifte: ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Alles wat je bewaard hebt aan mails/sms etc. gewoon meenemen. En al zou het nu nog niet genoeg zijn, dan is er in ieder geval melding van gemaakt. Je weet (helaas) nu dat hij nog niet klaar met je is, dus houd in je achterhoofd dat er nog meer kan gaan komen. Als je dan alvast melding van hommeles hebt gemaakt bij de politie, kunnen ze in de toekomst sneller handelen. En schaam je vooral niet. Denk niet dat je "vast niet genoeg" hebt. Ze hebben vast wel gekker gezien daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een melding doen bij de politie. Dat betekent dat ze hem niet benaderen, heeft geen strafrechtelijke gevolgen, maar jij, en hij dus ook, bent dan wel bekend. Ik zou zeker even contact opnemen met de politie en je laten adviseren.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal ontzettend eens met meerminder.

Gewoon doen, neem anders even iemand mee om je wat sterker te voelen. Het kan best overwhelming zijn om langs het bureau te gaan om melding te maken/ aangifte te doen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Meerminder. Doe een melding en neem je vader mee. Fijn trouwens dat die achter je staat, dat deed mijn pa toen ook en dat heeft me veel geholpen. Het is ook goed dat hij ervan weet.

Melding dien geeft ook een serieus signaal naar die idiote vriendengroep dat er echt iets aan de hand is.



Je bent goed bezig meid!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je je vader op de hoogte hebt gestelde en eens met BWitched doe een melding, vraag anders aan je vader of hij mee gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou inderdaad melding doen bij de politie, ook die smsjes en dergelijke laten zien en ook tegen hen zeggen dat je bang voor hem bent. Ik denk niet dat ze meteen in actie schieten maar ze leggen dan op zijn minst wel een dossier aan die je later kan gebruiken moest het zo ver komen (laten we hopen van niet).



Ik ben een beetje bang dat dit niet het laatste is wat je van hem hoort :/. Misschien met andere mensen optrekken om hem zoveel mogelijk uit de weg te gaan? Die gast en die vriendengroep sporen niet...
Alle reacties Link kopieren
Bij een melding doen ze nog niets, behalve registeren. Die vrienden horen dus ook niets als niemand iets vertelt. Feitelijk heeft hij volgens mij ook nog niets strafbaars gedaan. Wat niet wegneemt dat zijn gedrag niet acceptabel is natuulijk. Ik zou denk ik die mails en sms berichten ook ergens vast laten leggen, of zorgen dat je ze goed bewaart.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Bij mijn zus was het zo dat hij een paar keer echt flink over de schreef moest gaan voordat ze actie ondernamen. Maar het was dan ook in zijn gebied van herkomst en een hoop nat-hout-werkt-beter mentaliteit bij die lokale politie.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad melding doen en alles vastleggen.

Ik hoop dat, zoals iemand anders al zei, hij vanzelf ophoudt, maar ik heb het vermoeden van niet.



Die vriendengroep en 'vriendin' laten is geen slecht idee geweest, ze nemen het totaal niet serieus, dus zouden ze je ook niet beschermen of zich drukmaken als ze jou alleen lieten met die vent. En dan als er wat gebeurt achteraf heel verbaasd doen van "dat doet ie anders nooit!" of zelfs "ze zal wel iets geflikt hebben om die toffe gast zo ver te krijgen!".

Ben jij ineens de gestoorde of zelfs de borderliner. (Als dat niet al zo is, dankzij de verhalen van die gast)
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandertje schreef op 12 mei 2012 @ 18:45:

Inderdaad melding doen en alles vastleggen.

Ik hoop dat, zoals iemand anders al zei, hij vanzelf ophoudt, maar ik heb het vermoeden van niet.



Die vriendengroep en 'vriendin' laten is geen slecht idee geweest, ze nemen het totaal niet serieus, dus zouden ze je ook niet beschermen of zich drukmaken als ze jou alleen lieten met die vent. En dan als er wat gebeurt achteraf heel verbaasd doen van "dat doet ie anders nooit!" of zelfs "ze zal wel iets geflikt hebben om die toffe gast zo ver te krijgen!".

Ben jij ineens de gestoorde of zelfs de borderliner. (Als dat niet al zo is, dankzij de verhalen van die gast)



Nee, ik heb geen bordeline oid. Ik kan echt zeggen dat ik geen flauw idee heb waarom hij zo tegen me doet. Dat gezegde van waar twee kijven hebben er twee schuld, maar dit kan hier echt niet op van toepassing zijn!



Ja, misschien ligt het ook wel een beetje aan mij in de zin van dat ik in het begin toch wat naief was, en dat ik niet zo'n zelfverzekerd type ben. Een ander had het wss minder snel gepikt en ben ik daarin te lief geweest. Al heb ik hier wel van geleerd hoor!

Maar kan echt zeggen dat ik verder niks mankeer.
quote:Kirsten_ schreef op 12 mei 2012 @ 19:48:

[...]





Nee, ik heb geen bordeline oid. Ik kan echt zeggen dat ik geen flauw idee heb waarom hij zo tegen me doet. Dat gezegde van waar twee kijven hebben er twee schuld, maar dit kan hier echt niet op van toepassing zijn!



Ja, misschien ligt het ook wel een beetje aan mij in de zin van dat ik in het begin toch wat naief was, en dat ik niet zo'n zelfverzekerd type ben. Een ander had het wss minder snel gepikt en ben ik daarin te lief geweest. Al heb ik hier wel van geleerd hoor!

Maar kan echt zeggen dat ik verder niks mankeer.



Zo bedoelde ze het ook niet, ze bedoelde dat je zo kan worden afgeschilderd door die sneue vent en sneue vriendin.



En wat dan nog. Genoeg leuke mensen om wel mee op te trekken, ik zou ze ook links laten liggen (wel die aangifte doen )
Alle reacties Link kopieren
Nee dat bedoelde ik inderdaad niet :D Er mankeert niks aan je hoor, die man is gewoon niet goed bij zijn hoofd.



Ik kan me echt moeilijk verplaatsen in dat soort types. Als het voor beiden niet leuk was, waarom dan zo achterlijk moeilijk doen en zelfs dreigend gedrag vertonen? Vind dan gewoon een andere griet. Maar blijkbaar kan zijn brein dat niet verwerken?



"Holy shit ik moet PERSÉ die meid hebben waarbij de dates niet waren zoals ik verwachtte want.... want???"
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
Want ego, want controle drang, want niet kunnen hebben dat ze niet doet wat hij wil, want machtspelletje, want...dude spoort niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kirsten



Ik lees al vanaf het begin mee. Beroepshalve weet ik veel van dit onderwerp.Vanwege de anonimiteit wil ik er niet meer over kwijt op dit forum ,maar geloof me.... Deze jongen klinkt als een potentiele pleger van huiselijk geweld, en vertoont voortekenen van stalking, het spijt me dat ik het moet zeggen. Dat uiterst charmante trekje van hem is precies een van de kenmerken. Onderdeel van zijn 'tactiek' is dat hij jou volkomen ongeloofwaardig over laat komen bij de rest van de groep.

Pas alsjeblieft heel goed op. Hem negeren, vanaf nu... is het allerbelangrijkste wat je nu moet doen. Denk niet dat je met een 'redelijk' gesprek hem kan bereiken.Niet terug smsen, geen telefoon opnemen, ander nummer nemen. Begin voor de zekerheid met dossieropbouw (alles vastleggen. Zodra er een incident is dat zich ervoor leent: aangifte doen. Als je wilt kan ik je meer informatie geven.
Alle reacties Link kopieren
Poehee.... net hele topic gelezen en dit valt toch sllemaal niet mee. Ik heb heel veel bewondering voor je! Je hebt het goed aangepakt. Toen ik begon met lezen had het best nog op zo'n wanhopig topic uit kunnen lopen maar al snel bleek dat je uit ander hout gesneden bent.

Hou vol zoals je bent! Hopelijk raakt dit snel achter de rug.



Veel sterkte en ik hoop dat je hier terug blijft komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:margriet12345 schreef op 13 mei 2012 @ 17:30:

Onderdeel van zijn 'tactiek' is dat hij jou volkomen ongeloofwaardig over laat komen bij de rest van de groep.

En dit is dus ook de reden dat het zo verstandig is om niet met hem en deze groep op valantie te gaan. Goede post Margriet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:BubblyToes schreef op 12 mei 2012 @ 11:56:

Hm ik weet niet of ik hem op de hoogte zou stellen van het naar de politie gaan hoor. Straks kunnen ze niet zo snel iets doen en dan heb je hem alleen nog maar bozer gemaakt.Lijkt me verstandig dat Kirsten aangifte doet bij de politie, maar dan wel zonder dat die engerd dat weet. Stalking wordt wel degelijk door de politie serieus genomen (ook al was dat in het begin niet zo, toen stalken nieuw was of nog maar net als zodanig herkend werd), maar je moet wel bewijs hebben, mails, SMSjes, etc.



En ja, die vriendin vind ik een grote griezel. Komt niet vaak voor dat een man een vrouw een griezel vindt; het is eerder andersom.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ben ik met je eens Hans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven