Hij wil rust...

27-04-2017 20:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Twee weken geleden is er iets gebeurt waardoor ik mijn spullen bij mijn vriend heb opgehaald.

Wegens de angst om herkent te worden wil ik hier niet meer over vertellen.

Die avond belde hij mij op en heb ik per telefoon de relatie beëindigd. Ik heb mij verlaagd tot deze stommiteit door (terechte) boosheid...Ik besef mij ten zeerste hoe stom dat was!

Al heb je soms gelijk, weet ik dat gelijk krijgen iets totaal anders is.



Enfin, de volgende dag belde hij mij weer en ik heb onmiddellijk mijn excuses aangeboden voor mijn gedrag.

En heb de "schuld" van het hele gebeuren (al hetgeen dat vooraf ging aan het moment dat ik mijn spullen ophaalde, maar op mij genomen.

Ik vroeg of het weer aan was (misschien een term die je gebruikt als je 16 bent, maar ik wilde het gesprek niet onnodig zwaar maken) hierop gaf hij geen antwoord.

Hij wil rust gaf hij aan.



Nu kan ik mij heel goed voorstellen dat ik hem gekwetst heb en daarom gaf ik dan ook aan dat ik begreep dat hij rust wilde.

Afgezien van 2 noodzakelijke appjes over spulletjes hebben wij geen contract meer gehad.

De rust periode duurt nu al bijna een week.

Pas een week



Elk mannen forum dat ik heb terug kunnen lezen over de rust periode van een man geeft aan dat dit niet iets ongewoons is voor een man.

Mijn vraag aan jullie is:

hebben jullie ervaring met een rust periode en hoe verliep dat bij jou?



En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?



Novice
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 22:22:

Het is zeker nuttig om een rust periode in te lassen. Ik erken dat ook, van hem, voor mijzelf.

De impulsiviteit dat is zeker een dingetje waar ik nader bij mijzelf over moet gaan nadenken.

Geloof mij, normaal gesproken ben ik echt niet zo

Ik schrok er zelf ook van. En des te beter begrijp ik zijn schrik!berouw komt na de zonde. zomaar je relatie verbreken en dan weer goedmaken is een bom onder het vertrouwen. het is maar afwachten hoe groot de schade is daar kan je nu niks meer aan veranderen
Je snapt het gewoon niet, To. Soms is je excuses aanbieden, niet genoeg. Het was geen klein dingetje want jullie relatie is erop stuk gelopen. Nu is het een groot dingetje geworden, logisch dus dat mensen zeggen hier dat het geen zin meer heeft.



Want je lijkt de basisbeginselen van menselijke relaties niet te begrijpen. Je hebt iemand enorm gekwetst en het is niet aan jou om te beslissen, dat dat niet zo is. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Waar lees jij nou weer dat ik beslis dat ik mijn vriend niet heb gekwetst?

Want dat zou inderdaad betekenen dat ik de basis beginselen van menselijke relaties niet zou begrijpen.

Gelukkig voor mij verzin je dit uit je grote duim: ik erkende als eerste dat ik hem heb gekwetst.



Kun jij reageren op mijn openingsvraag? Of is dat te moeilijk voor een fantast zoals jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 22:58:

Waar lees jij nou weer dat ik beslis dat ik mijn vriend niet heb gekwetst?

Want dat zou inderdaad betekenen dat ik de basis beginselen van menselijke relaties niet zou begrijpen.

Gelukkig voor mij verzin je dit uit je grote duim: ik erkende als eerste dat ik hem heb gekwetst.



Kun jij reageren op mijn openingsvraag? Of is dat te moeilijk voor een fantast zoals jij?Gezellige toon. Ik zou heeeeel lang rust willen als ik je partner was.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat begrijp ik nou wel van jou dat je rust wilt, jij vond het toch in het begin van het topic al zoooooo vermoeiend. Fijn dat je wakker bent om zinnig te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Om op je openingsvraag te reageren: ik geloof niet in rustperiodes. Het is meestal gewoon een relatiebreuk in fasen. Heb eigenlijk nooit om me heen gezien of zelf meegemaakt dat zoiets leidde tot weer bij elkaar komen. Ik heb zelf een keer aangestuurd op een rustperiode, maar dat was omdat mijn ex een burn-out had. Ik wilde niet de genadeslag toebrengen, maar ik had geen enkele intentie om na die rustperiode weer bij elkaar te komen.



Jouw reactie is heel erg in de trant van: 'we maken allemaal fouten'. Nou nee, want niet iedereen maakt z'n relatie uit terwijl hij/zij dat achteraf helemaal niet wilde.
Wat heb jij er nu aan om te weten hoe de rustperiodes van forummers verliepen, dat zegt toch helemaal 0,0 over jouw relatie en hoe het bij jou zal verlopen?



Mijn mening: als een man een rustperiode inlast dan komt dat zelden meer goed
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens dat je je relatie niet verbreekt terwijl je dat eigenlijk niet wilt.

Op het moment dat ik dat deed, was het uit boosheid omdat hetgeen wat hij had gedaan niet besproken kon worden.

Dat bij elkaar opgeteld was waardoor ik zo vreselijk impulsief hysterisch reageerde.

Ik praat mijn gedrag niet goed. Ik leg uit wat the trigger was.

Dit zo op een forum schrijven is op een manier goed merk ik....



Ik ken niemand die een rust periode heeft gehad in een relatie.

Vandaar mijn vraag.

Fijn dat je antwoord gaf!
Alle reacties Link kopieren
Lolly pop, jouw mening of jouw ervaring?

Meningen heb ik ook genoeg over onderwerpen

Ervaringen met rust periodes gelukkig niet. Vandaar mijn vraag

En nee hoe het bij anderen ging zegt niks over hoe het bij mij zal gaan.



De vraag rees bij mij op vanuit onbekend zijn met het fenomeen "rust periode"

Daarom stelde ik deze
Alle reacties Link kopieren
TO, geen zinnig mens kan antwoord op je vraag geven als de oorzaak niet bekend is. De oorzaak bepaalt namelijk of een rustpauze überhaupt nuttig is of niet. Daarbij klinkt dit niet als een rustpauze in een volwaaardige relatie maar een puberverkering met dito gedrag. Om je toch een beetje op weg te helpen, mij heeft het nooit geholpen.
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Alle reacties Link kopieren
Pokingthebear, ik vraag niet of het bij ons nog goed komt. Daar kan inderdaad niemand antwoord op geven.

Mijn vraag is:

hebben jullie ervaring met een rust periode en hoe verliep dat bij jou?



En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid moet ik zeer vaag blijven om wat er vooraf ging. Ik begrijp dat met de summiere informatie die ik heb gegeven mijn relatie als puberaal overkomt.

Helaas kan ik je niet meer informatie geven

Ik ben net als een ander, gesteld op mijn privacy.



Jammer dat jouw ervaring met een rust pauze negatief was voor je relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 23:57:

Vanwege herkenbaarheid moet ik zeer vaag blijven om wat er vooraf ging. Ik begrijp dat met de summiere informatie die ik heb gegeven mijn relatie als puberaal overkomt.

Helaas kan ik je niet meer informatie geven

Ik ben net als een ander, gesteld op mijn privacy.



Jammer dat jouw ervaring met een rust pauze negatief was voor je relatie.Dat valt wel mee, niet elke relatie heeft het in zich om eeuwig te zijn. Waarom het voor mij niet gewerkt heeft was een vertrouwensbreuk, die helen niet gemakkelijk. Gaat het in jou geval om een verkleurde was omdat hij een balpen heeft laten zitten in zijn overhemd is er vast nog wel hoop. Ik chargeer een beetje maar probeer je hiermee aan te geven dat de oorzaak, die enkel bij jou bekend is, mede bepalend is voor succes of niet.
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Alle reacties Link kopieren
Het ging in eerste instantie om iets kleins. Niet onoverkomelijk. Wat er voor zorgde dat ik mijn spullen pakte was hoe het er daarna ging. Geen mogelijkheid om het te bespreken. De onbereikbaarheid, de boosheid daar weer over.

Die boosheid zorgde voor dat ik zo reageerde als ik deed op dat moment.

Ik realiseer mij zeker dat ik niet zo had mogen reageren. Ongeacht.



Vertrouwensbreuk is volgens mij inderdaad ook onoverkomelijk...

Zoals veel vrouwen heb ik dat soort issues ook meegemaakt.



Dat wat bij ons speelt is echt wel te bespreken. Iets groter dan een verkleurde was. Dat wel. Maar echt geen halszaak.



Ik heb oprecht spijt dat ik hem heb gekwetst door het dan ook uit te maken. Niet omdat ik wanhopig ben of bijvoorbeeld niet alleen kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar het duurt nu dus al een week. Dat is wel lang. Ik ziu dat zelf niet kunnen, maar toen de ex van een vriendin haar even een paar dagen niet wilde spreken, zei haar broer dat mannen hier heel "goed" in zijn.



Vrouwen willen vaak alles uitpraten, willen duidelijkheid. Volgens haar broer is dat bij mannen dus minder. Die kunnen je rustig een paar weken op de blaren laten zitten zeg maar.



Geldt natuurlijk lang niet voor alle mannen, maar dit is wel een goed voorbeeld van wat die broer dus beweerde. Ik zou nog een aantal dagen wachten TO, dan vragen of je kunt praten. Ik snap echt dat hij boos is, maar zo wordt het vanuit hem wel een beetje kinderachtig. Er zal toch vroeg of laat gepraat moeten worden lijkt me. Kan me iniedergeval niet voorstellen dat hij nu zoiets heeft van "ja het is boempats uit, toedeloe".
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
[...]
óu sont les neiges d'antan

quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 22:58:

Waar lees jij nou weer dat ik beslis dat ik mijn vriend niet heb gekwetst?

Want dat zou inderdaad betekenen dat ik de basis beginselen van menselijke relaties niet zou begrijpen.

Gelukkig voor mij verzin je dit uit je grote duim: ik erkende als eerste dat ik hem heb gekwetst.



Kun jij reageren op mijn openingsvraag? Of is dat te moeilijk voor een fantast zoals jij?



Toch snap je het niet. Je hebt hem dus genoeg gekwetst voor hem om de relatie niet meer terug te willen. Ik weet wel, een man gaat niet zeggen dat ie gekwetst is, en als hij normale zelfbeheersing heeft, ook niet dat hij boos is. Maar dit is nu hoe mannen laten zien, dat het genoeg geweest is met de hysterie en het kwetsen daarvan, dat ze rust willen. Ze gaan je niet aan je neus hangen, wat je met ze doet. Is in mijn ervaring maneigen.



En het was in eerste instantie een klein ding, toen blies jij het op tot proporties die nergens op slaan, geef je zelf toe. Toen was het dus wel een groter iets geworden en dat heb je zelf gedaan.



Maar om te reageren op je vraag, ik heb ooit mijn vriend de deur uit gedonderd. Hij wilde namelijk eigenlijk helemaal geen serieuze relatie, imo, want na 1,5 jaar vond hij het nog steeds moeilijk om 'ik hou van jou' te zeggen en om me zijn vriendin te noemen. Heel terecht dus. En toen hebben we elkaar wekenlang niet gesproken of gezien, terwijl we allebei stuk gingen van verdriet. Daarna zijn we weer bij elkaar gekomen en guess what, we zijn nog steeds samen.



Ik weet niet, of je dat een rustperiode kunt noemen, ik benoem de dingen nooit zo precies als het over relaties en de liefde gaat. Het is geen formulier met dingen die je af moet checken ofzo. Voldoet het aan de voorwaarden van een rustperiode. Je praat erover alsof het over een contract gaat en jij gewoon de kleine lettertjes vergeten bent te lezen en nu wil, dat er een rechtszaak komt over wie er gelijk heeft. Zo werkt het niet.



En zo boos als je hier op mensen wordt, zegt veel over je. Zo ga je dus om met conflicten. Wat mij vertelt dat de relatie geen kans meer heeft, precies om deze reden, je hebt geen gelijk maar wil dat toch krijgen, op wat voor manier dan ook. Ik zou ook klaar met je zijn. En ik ben een vrouw. Je neemt heel snel dingen aan, alsof je weet wie ik ben en of je mijn advies kunt vertrouwen. Dat weet je helemaal niet.



Fantast, nou, dat noem je intuitie. Op dit forum zijn veel mensen met goeie intuitie, veel vrouwen en die zijn daar gewoon goed in. Kissebissen over wie er gelijk heeft, als je uit elkaar gaat, geen schijn van kans dat het nog goed komt. Zegt mijn ervaring, intuitie en de manier waarop je reageert. Maar hee bewijs mijn ongelijk maar hoor. You go girl. Ik misgun je helemaal niks. Ik denk alleen dat het geen zin meer heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrienden zeggen ook dat voor een man een rust periode niks verontrustend is.

Mannen hebben immers de befaamde "nothing box"

En dat las ik ook terug op een mannen forum.

Een periode van 4 weken zoals Pluisi zei, vind ik acceptabel.

Daar hij gekwetst is vind ik ook dat een rust periode geen gek idee is. Ook al moet ik op mijn handen zitten.

Kinderachtig is hij niet. Als hij rust wilt, respecteer ik dat.

Nogmaals, niet omdat ik wanhopig smachtend op hem wacht.
Alle reacties Link kopieren
Merano, ik geloof dat jullie er dan beiden in de eerst periode nog niet volledig er een punt achter konden zetten? Dan was de rust periode op een andere manier nuttig!
Novice, waarom vraag je om ervaring van anderen met rustperiodes? Het ligt er denk ik heel erg aan wat de reden is van deze rustperiode. Is er vreemdgaan in het spel/geweld of is iemand niet altijd even tactisch/gevoel is minder etc etc.

Ik denk wel, aangezien je zelf juist in je OP aangeeft het terecht was dat je boos bent en je nooit eerder impulsief reageert, dat je bij jezelf na moet gaan of jij het nog wilt. Neem je eigen reactie/gevoel ook serieus...
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 21:45:

Ik nam de schuld op mij zodat hetgeen wat was voorgevallen en wat niet belangrijk was (het was alles bij elkaar opgeteld waarover ik boos was. Het niet kunnen bespreken op dat moment) niet het hoofd onderwerp te laten zijn. Zodat er weer een communicatie kan zijn zonder verwijten van mijn kant in elk geval.



Waarom zou je moeten doorzagen over iets dat niet belangrijk genoeg is om een relatie te beëindigen?



En nogmaals. Er is volgens mij niets mis mee om je spijt te betuigen. Ik was fout om zo de relatie te beëindigen. Ik vind het moreel gezien niet meer dan normaal om daar sorry voor te zeggen

Dat heeft niks te maken met bang zijn dat hij mij niet meer wilt.



Ik vind het getuigen van armoede als je geen sorry kunt zeggenZeg eens eerlijk, hoe vaak heb jij t zo uitgemaakt? Impulsief in een kwade bui?
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 22:14:

Dan kun je reageren wat je wilt op mijn topic, ook zonder maar 1 moment zinnig te zijn ingegaan op mijn openingsvraag, maar ik kan helaas vanwege je onbegrip niet meer op je reageren.

Fijne avond en dank je voor je verspilde moeiteNou ik reageerde weer te vroeg..nu ik dit lees had ik mijn vraag niet hoeven stellen. Gevalletje dramaqueen.
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 22:58:

Waar lees jij nou weer dat ik beslis dat ik mijn vriend niet heb gekwetst?

Want dat zou inderdaad betekenen dat ik de basis beginselen van menselijke relaties niet zou begrijpen.

Gelukkig voor mij verzin je dit uit je grote duim: ik erkende als eerste dat ik hem heb gekwetst.



Kun jij reageren op mijn openingsvraag? Of is dat te moeilijk voor een fantast zoals jij?Hij is jouw arrogantie spuugzat schat ik zo.
quote:Novice schreef op 28 april 2017 @ 00:35:

Mijn vrienden zeggen ook dat voor een man een rust periode niks verontrustend is.

Mannen hebben immers de befaamde "nothing box"

En dat las ik ook terug op een mannen forum.

Een periode van 4 weken zoals Pluisi zei, vind ik acceptabel.

Daar hij gekwetst is vind ik ook dat een rust periode geen gek idee is. Ook al moet ik op mijn handen zitten.

Kinderachtig is hij niet. Als hij rust wilt, respecteer ik dat.

Nogmaals, niet omdat ik wanhopig smachtend op hem wacht.



Nu doe je het weer. Doen alsof een relatie een optelsom is. Alsof dat kan in een relatie, optellen, de som bekijken en zeggen, nou we kunnen weer verder hoor want de cijfers zeggen dat dat kan. Zo werkt gevoel niet. Veel te rationeel bekeken, over iets waar ratio meestal niet zoveel vat op heeft. Een relatie is geen bedrijf, geen contract en is afhankelijk van de gevoelens van twee mensen.



Trouwens, hij heeft dus alleen gezegd 'ik wil rust'? Waarom denk je dat hij daarmee een rustperiode bedoelt? Heeft hij dat zo gezegd dan? Ik lees erin: ik ben klaar met jou. Als je een rustperiode wilt, zeg je, ik wil even de ruimte van je om na te denken of ik nog wel verder wil met je.



En je doet wel wanhopig, je benadrukt details die er niks toe doen. Geeft boos antwoord op mensen die zeggen dat het niks meer wordt. Ik denk ook dat dat klopt, die wanhoop, want het is echt voorbij en je wil er gewoon niet aan, om dat te beseffen. Herkenbaar hoor, veel meer dan je denkt. Doe ik ook wel eens, heel hard roepen dat het niet zo is, omdat ik weet dat het wel zo is maar dat niet wil accepteren. Maar ik kan eerlijk zijn tegen mezelf, jij (nog) niet.
Pluisi was sarcastisch, schat. Het was een grapje maar dat zie je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven