Hij wilt nog niet samenwonen

24-07-2016 21:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben nu 27 en drie jaar samen met mijn vriend. Ik heb hem leren kennen toen hij net was afgestudeerd en is begonnen met werken. Zelf ben ik inmiddels ook een jaar aan het werk.

Ik heb altijd wel de wens gehad om na mijn studie te gaan samenwonen. Ik ben op m'n 20ste zelfstandig gaan wonen en ik merk wel dat ik nu toe ben aan iets serieuzer dan kamers.

Vorig jaar heeft mijn vriend vrij plotseling een appartement gekocht omdat hij deze voor een mooie prijs in een lastige markt kon kopen. Hij gaf toen aan dat hij voorlopig nog niet wilde samenwonen.

Inmiddels zijn we een jaar verder en ben ik net mijn studentenhuis uitgegaan. Ik ben ook opzoek naar een koopwoning voor mezelf maar ik weet dat ik eigenlijk helemaal niet meer "alleen" wil zijn. We werken en wonen allebei in verschillende steden en zien elkaar meestal 1x doordeweeks en 1x in het weekend. Hij geeft aan dat hij de aankomende drie jaar nog alleen wil blijven wonen.

Op alle andere punten loopt het echt prima in onze relatie. We hebben het leuk samen en kunnen het nog altijd goed met elkaar vinden. Ik twijfel alleen of het samenwonen een dealbreaker is. Ik zie mezelf toch echt niet nog drie jaar in m'n uppie in m'n appartementje.

Ik vroeg me af of jullie in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Ik twijfel of ik een punt achter m'n relatie moet zetten omdat we andere ideeën bij samenwonen hebben :(
Wil*



En verder zou ik het niet kunnen. Van m'n 27e tot 30e alleen terwijl je een leuke en goede relatie hebt.



Is hij bang voor de overgang tussen nu en fulltime samen? Jullie zien elkaar niet bijzonder veel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zag het al meteen maar ik mag geen titels aanpassen op m'n telefoon :/ oeps. Stomme Nederlandse grammatica haha
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ook 27
Alle reacties Link kopieren
Is hij open over wat hij wil? Wil hij het nu nog niet of is latten iets wat beter bij hem past? Als hij wil blijven latten hoeft dat helemaal niks te zeggen over zijn gevoelens voor jou, maar het kan natuurlijk wel zijn dat jullie toekomstbeelden te verschillend zijn. Ik weet niet of je ook een kinderwens hebt..? Daar zou ik het denk ik dan ook over hebben met hem.
Alle reacties Link kopieren
Oké, tsja. Ik zou het ook te lang vinden.
Weet hij dat je graag wil samenwonen?
Wij latten ook en mijn vriend heeft het wel eens uitgemaakt omdat hij samenwonen als hoogste ideaal in de relatie ziet. Daar had hij vrij snel spijt van omdat hij zichzelf met niemand anders dan ik ziet oud worden. We zullen dus zeker nog wel 8 jaar latten (dan zijn wellicht mijn kinderen het huis uit), tenzij hij of ik een andere bevlieging krijgt

Als je nog samen moet beginnen zou ik het wel lastig vinden als mijn partner niet wil samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil hij dan nog zo graag alleen blijven wonen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 24 juli 2016 @ 21:58:

Waarom wil hij dan nog zo graag alleen blijven wonen?Hij wil niet alleen blijven, hij wil gewoon latten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Jij twijfelt of het een dealbreaker is omdat je niet meer alleen wil zijn. Wat wil je gaan doen dan, als je je relatie verbreekt? Een nieuw vriendje zoeken en in een jaar tijd gaan samenwonen om maar niet alleen te zijn?

Ben je eigenlijk wel met je vriend omdat je van hem houdt en met hem je toekomst wil delen? Of omdat je dacht dat je na 3 jaar niet meer alleen hoefde te zijn? En zou dat misschien de reden kunnen zijn waarom hij nog helemaal niet wil samenwonen?
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerlijk gezegd ook te lang vinden.



Toen mijn ex na 5 jaar nog steeds niet wilde samenwonen voelde ik mij eerlijk gezegd ook een beetje beledigd. Hij zei dat hij het wel wilde maar hij verzon steeds excuses om eronder uit te komen.



Als beide partijen het ermee eens zijn is er natuurlijk niks mis met latten.
Alle reacties Link kopieren
Is de liefde groot genoeg?

Mijn ex wou op zijn 25e ook nog niet samenwonen, uiteindelijk kwam het erop neer dat we niet genoeg van elkaar hielden.



Ik zou het absoluut niet prettig vinden. En als er verder ook maar een beetje twijfel is zou ik ermee kappen.
Sorry TO maar je vriend heeft groot gelijk. Het lijkt zo leuk, 24/7 samen zijn met iemand maar ik weet uit ervaring dat dat in RL niet altijd zo leuk is.

De spanning gaat er op die manier in ieder geval wel af, de welbekende sleur.

En het klinkt misschien raar maar je moet wel altijd rekening houden met een ander terwijl je in je uppie kunt doen en laten wat je wil. Het kan zomaar zijn dat je vriend dat prettig vindt.



Ik snap echt dat je onzeker wordt, maar ik denk niet dat je het op jezelf moet betrekken dat je vriend dit nog niet wil.

Er zijn namelijk mensen die toch ook echt af en toe hun eigen ruimte nodig hebben.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.



Ok het kan aan de persoon liggen maar ik heb 10 jaar samen gewoond, woon nu al 2 jaar weer alleen en dat wil ik de komende 40 jaar zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is t geen type voor samenwonen. Daar hoef je echt niet minder door van je partner te houden.
Shoot first, ask questions later!
quote:Castle_Witch schreef op 24 juli 2016 @ 22:03:

Jij twijfelt of het een dealbreaker is omdat je niet meer alleen wil zijn. Wat wil je gaan doen dan, als je je relatie verbreekt? Een nieuw vriendje zoeken en in een jaar tijd gaan samenwonen om maar niet alleen te zijn?

Been je eigenlijk wel met je vriend omdat je van hem houdt en met hem je toekomst wil delen? Of omdat je dacht dat je na 3 jaar niet meer alleen hoefde te zijn? En zou dat misschien de reden kunnen zijn waarom hij nog helemaal niet wil samenwonen?Dit vind ik een goede!
Als je het uitmaakt weet je zeker dat je alleen bent.

Je bent nu niet alleen, je deelt alleen niet dezelfde pleepot. Als jij die gedeelde pleepot belangrijker vindt dan de relatie ansich dan moet je inderdaad zorgen dat je er echt alleen voor komt te staan.
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2016 @ 22:07:

Misschien is t geen type voor samenwonen. Daar hoef je echt niet minder door van je partner te houden.

Juist, dat probeerde ik uit te leggen.

Maar TO, wij kunnen niet voor je vriend denken. Waarom vraag je het niet aan hem?

Van je kwetsbaar opstellen ga je niet dood hoor ;)
Als je vriend serieus is, maar nog even wil wachten...wat is dan drie jaar op een mensenleven?



Je zou die tijd kunnen gebruiken om rustig in stappen en weloverwogen te kunnen gaan samenwonen.



Eerst wat vaker logeren bijvoorbeeld, weekje bij hem. Kijken hoe dat gaat. Rustig opbouwen.



Dan verlies je jezelf niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij/ willen jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Tja wij wonen niet officieel samen maar we zijn wel altijd bij elkaar. Mede door eerdere ervaringen willen we ook niet anders. Wel allebei eigen huis. Het mooie is dat we zeker weten dat we van elkaar houden omdat we echt alleen bij elkaar zijn omdat we van elkaar houden en niet omdat het zo'n gedoe is om uit elkaar te gaan. Ik kan elk moment weggaan als ik wil.



Dus vraag goed wat hij wil. En vooral ook wat zijn huis betreft.
Alle reacties Link kopieren
Latten sluit houden van niet uit hoor.

Ik geloof echt niet dat je perse moet samenwonen (ik ben ook niet zo n samen lever)in een relatie.

T wordt een probleem bij verschillende verwachtingen/levens doelen etc.

Waarom wil jij zo graag ?
Alle reacties Link kopieren
Dus dan zou hij op jullie 30ste pas willen samen wonen? Als je een kinderwens hebt denk ik gelijk aan het volgende scenario: Je leert elkaar pas echt echt kennen wanneer je samenwoont. Straks komen jullie er dan achter dat jullie toch niet bij elkaar passen na een jaar en beëindigen jullie de relatie. Dan ga je opzoek naar een andere partner. Daar kan een aantal jaar over heen gaan en dan moet je elkaar ook nog eerst goed leren kennen voordat je aan kinderen begint.. heb je daar zin in?
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 24 juli 2016 @ 22:03:

Jij twijfelt of het een dealbreaker is omdat je niet meer alleen wil zijn. Wat wil je gaan doen dan, als je je relatie verbreekt? Een nieuw vriendje zoeken en in een jaar tijd gaan samenwonen om maar niet alleen te zijn?

Ben je eigenlijk wel met je vriend omdat je van hem houdt en met hem je toekomst wil delen? Of omdat je dacht dat je na 3 jaar niet meer alleen hoefde te zijn? En zou dat misschien de reden kunnen zijn waarom hij nog helemaal niet wil samenwonen?Ik twijfel of het een dealbreaker is omdat een van ons beiden een compromis moet sluiten. Ik ben zeker bij hem omdat ik van hem hou daarom wil ik hem juist graag vaker zien. En het is echt niet zo dat ik niet nog drie jaar zelfstandig zou kunnen wonen, maar als ik kon kiezen dan woon ik gewoon liever met hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven