Hij wilt nog niet samenwonen

24-07-2016 21:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben nu 27 en drie jaar samen met mijn vriend. Ik heb hem leren kennen toen hij net was afgestudeerd en is begonnen met werken. Zelf ben ik inmiddels ook een jaar aan het werk.

Ik heb altijd wel de wens gehad om na mijn studie te gaan samenwonen. Ik ben op m'n 20ste zelfstandig gaan wonen en ik merk wel dat ik nu toe ben aan iets serieuzer dan kamers.

Vorig jaar heeft mijn vriend vrij plotseling een appartement gekocht omdat hij deze voor een mooie prijs in een lastige markt kon kopen. Hij gaf toen aan dat hij voorlopig nog niet wilde samenwonen.

Inmiddels zijn we een jaar verder en ben ik net mijn studentenhuis uitgegaan. Ik ben ook opzoek naar een koopwoning voor mezelf maar ik weet dat ik eigenlijk helemaal niet meer "alleen" wil zijn. We werken en wonen allebei in verschillende steden en zien elkaar meestal 1x doordeweeks en 1x in het weekend. Hij geeft aan dat hij de aankomende drie jaar nog alleen wil blijven wonen.

Op alle andere punten loopt het echt prima in onze relatie. We hebben het leuk samen en kunnen het nog altijd goed met elkaar vinden. Ik twijfel alleen of het samenwonen een dealbreaker is. Ik zie mezelf toch echt niet nog drie jaar in m'n uppie in m'n appartementje.

Ik vroeg me af of jullie in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Ik twijfel of ik een punt achter m'n relatie moet zetten omdat we andere ideeën bij samenwonen hebben :(
Wil*



En verder zou ik het niet kunnen. Van m'n 27e tot 30e alleen terwijl je een leuke en goede relatie hebt.



Is hij bang voor de overgang tussen nu en fulltime samen? Jullie zien elkaar niet bijzonder veel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zag het al meteen maar ik mag geen titels aanpassen op m'n telefoon :/ oeps. Stomme Nederlandse grammatica haha
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ook 27
Alle reacties Link kopieren