Hoe blijft je relatie goed?

17-01-2017 12:09 82 berichten
Ben benieuwd wat anderen hieraan, hiervoor doen of juist niet.



Wij doen er eerlijk gezegd niet veel bijzonders aan. We doen gewoon normaal (althans dat vind ik ), denk dat het misschien goed is om er eens over na te denken en dit wellicht wel meer te gaan doen, kan geen kwaad lijkt me zo. Stiekem op zoek naar inspiratie....
.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er ook niks bijzonders voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 17 januari 2017 @ 12:15:

Aandacht voor elkaar nemen. Ongevraagd iets liefs voor de ander doen. Met elkaar meedenken. Het beste in elkaar naar boven halen. Intimiteit. Humor. Nieuwe dingen met elkaar ondernemen. Elkaar vrijlaten.In mijn ogen zijn dat zo'n beetje de standaard dingen die je automatisch doet als je om elkaar geeft.
Alle reacties Link kopieren
Zoek je nou naar problemen terwijl er niks aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
quote:[mes

sage=25732179,noline]KennyBee schreef op 17 januari 2017 @ 12:16[/message]:

Zoek je nou naar problemen terwijl er niks aan de hand is?Zeg Kenny, is het misschien een ideetje om naar FOK te verhuizen?
quote:Annelleke schreef op 17 januari 2017 @ 12:16:

[...]



In mijn ogen zijn dat zo'n beetje de standaard dingen die je automatisch doet als je om elkaar geeft.Dus?
Alle reacties Link kopieren
Wij deden ook nooit iets heel bijzonders, vind ik dan. We gingen wel vaak wandelen op zondag in de bossen of de hei. Dan kun je lekker praten of gewoon lekker zwijgen. Samen iets doen ( ook bijv woonwinkels) wordt altijd gevolgd of voorafgegaan aan lekker koffie drinken. We houden ook van uit eten gaan. Op verzoek van mij af en toe winkelen in een andere stad. Heel soms weekendje weg. Samen backpack reizen maken.

Maar ook samen uitslapen en naar de appie om lekkere dingen te halen voor ontbijt, hele dag in pyama netflixen omdat het kan. De inrichting veranderen op zat avond omdat we daar zin in hebben. Dat was voor de baby. Nu draait ons leven om werk, baby en huishouden. De weinige vrije tijd die we hebben brengt vriend sportend door en ik op de bank. We zorgen dat we ook samen nog tijd hebben maar dat is meestal op de bank met een filmpje want dan zijn we moe. In het weekend gaan we nu met zn 3 op pad. Lekker wandelen, lunchen bij de bijenkorf, naar de ikea, dat soort dingen. Baby is 9 maanden en we zijn 1 x samen uit eten geweest. Komt er niet van en vinden beiden moeilijk om kind achter te laten. Spannende dingen op seksueel gebied zijn we niet zo van.
Alle reacties Link kopieren
Elkaar verrassenAf en toe weer optutten alsof er weer de eerste date isAngsten en onzekerheden uitspreken zo nu en dan en geen ruzie hier ommaken, maar begrip tonen en luisteren naar elkaarNieuwe dingen uitproberen (restaurants, stad, omgeving, land)
Alle reacties Link kopieren
Wij proberen om de week een avond samen te eten als de kinderen op bed liggen. Dan kook ik (of man) uitgebreid, glaasje wijn erbij, eens een keer geen tv aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 17 januari 2017 @ 12:19:

[...]





Dus?Niks dus, gewoon precies wat ik zeg.
Nijs bijzonders. En we zijn al 30 jaar getrouwd. Ons motto is: wie wil ons nu nog hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 17 januari 2017 @ 12:25:

Nijs bijzonders. En we zijn al 30 jaar getrouwd. Ons motto is: wie wil ons nu nog hebben?
Life is though, but it's thougher when you're stupid
De dingen die snowfall noemt zijn ook de dingen die wij doen en ik dus als normaal zie. Nieuwe dingen ondernemen doen wij nooit zo bewust, wat doe je dan voor een nieuwe dingen?



Nee, ik ben geen problemen aan het zoeken. Ik wil er liever op zo over denken dan met een topic (over een paar jaar ofzo) als "bleh we zijn elkaar kotsbeu", "we lijken wel broer en zus" of iets anders in deze strekking.

We hebben het heel goed samen, dat wil ik graag zo houden. Na verloop van tijd is alles wat je doet voorspelbaar voor de ander (zo is het althans bij ons), ik denk dat een relatie van lange duur leuker blijft als het soms niet zo voorspelbaar is.



Hier ook een druk gezin, kinderen, werk, andere verplichtingen, dat maakt het toch wel anders dan dat je met z'n 2en bent. Niet per definitie minder leuk, maar wel anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 17 januari 2017 @ 12:25:

Nijs bijzonders. En we zijn al 30 jaar getrouwd. Ons motto is: wie wil ons nu nog hebben? wij zijn vooral te lui om uit elkaar te gaan
Alle reacties Link kopieren
wat bij ons werkt, is veel tijd voor jezelf hebben. Wij doen eigenlijk niet veel samen. Beiden een ft-baan, dan nog ft-kinderen. Dan hebben we allebei ons eigen sociale leven; sport, vrienden, bestuurswerk etc. Als het te gek wordt en we elkaar te weinig zien (altijd 1 van beiden die aangeeft de ander te missen), trekken we aan de noodrem. Maken we tijd voor elkaar, soms lukt dat niet direct. Maar door al te weten dat we a.s. zondag een middag samen op de bank ploffen is dan al voldoende.
Elkaar aardig vinden, dat scheelt een slok op een borrel.
quote:lilalinda schreef op 17 januari 2017 @ 12:34:

[...]



wij zijn vooral te lui om uit elkaar te gaan



Zo zie ik dat helemaal niet, lijkt mij juist heel fijn, op mij komt het over als zonder moeilijk doen gelukkig zijn met elkaar, verwoord in een stom grapje dat bij jullie past.



Dat koken klinkt heel leuk, maar hoe laat/ vroeg stop je de kinderen dan al in bed?
Alle reacties Link kopieren
quote:sporadisch schreef op 17 januari 2017 @ 12:39:

[...]





Zo zie ik dat helemaal niet, lijkt mij juist heel fijn, op mij komt het over als zonder moeilijk doen gelukkig zijn met elkaar, verwoord in een stom grapje dat bij jullie past.he gezellig topic!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Walvis schreef op 17 januari 2017 @ 12:18:

[...]





Zeg Kenny, is het misschien een ideetje om naar FOK te verhuizen?

+1000

Wat een zure zinloze schijt reacties op elk topic zeg.
Alle reacties Link kopieren
Vooral met elkaar blijven praten, vaker de tv uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
-Als je ergens mee zit, zo snel mogelijk er samen over praten. Zodat er niets blijft hangen/ onderhuids zeuren.

-Veel lichamelijk contact; bijvoorbeeld ook even als de ander staat te koken of af te wassen, je handen om zijn/haar middel vouwen.

-Als je wakker wordt een goedemorgen wensen met een zoen. En als je gaat slapen, welterusten met een kus. Daar even aandacht voor nemen.

-Elkaar waarderen en deze waardering uitspreken. Bijvoorbeeld dat de ander zo lekker heeft gekookt, of bedanken dat de ander er aan heeft gedacht om het brood uit de vriezer te halen. Ook dus in de kleine dingen.

En ook waarderen voor het hard werken waardoor jullie samen kunnen doen/kopen wat jullie willen/nodig hebben.

-De lievelingskoekjes van de ander in huis halen. Of dat speciale drankje.

-De ander gunnen om fijne dingen buiten jullie om te doen; naar vrienden kunnen gaan, of in zijn/haar eentje een dag naar t strand ofzo.

-Praten over elkaar toekomstwensen en kijken hoe jullie deze samen kunnen verwezelijken.
Wij zijn hier gek op stomme grapjes, dat voelt dan echt als iets van ons.
Alle reacties Link kopieren
Partner niet als vanzelfsprekend zien. En vooral... niemand is perfect en het gras is elders niet groener. Ja misschien is die ene mannelijke collega knap en is het even spannend hoe hij naar je kijkt. Maar ook hij heeft zweetpoten, een ochtendhumeur en stinkt uit zn bek... dus... waardeer wat je hebt en dat je hjezelf kunt zijn en dat hij je door en door kent.
quote:orkenflow schreef op 17 januari 2017 @ 12:38:

Elkaar aardig vinden, dat scheelt een slok op een borrel.

Dat gaan wij dit jaar ook proberen.



Een hypotheek nemen die je niet alleen kunt betalen helpt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven