Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Was je vreemd gegaan dan? Of andere nare dingen dat hij de vader niet i z'n huis wil?

en dochter heeft vader 2 jaar lang vader nie gezien?
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het nou goed dat je drie jaar geleden bent vreemdgegaan en hier dus een kind uit is gekomen wat jouw vriend ondanks alles opvoed als zijn eigen kind? Nee ik begrijp heel erg goed dat hij geen enkele trek heeft om die man te zien om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat je als dit waar is al blij mag zijn dat hij hem accepteert in jullie huis. Meer kun je echt niet vragen en zeker niet dat die twee mannen het samen ook nog eens 'gezellig' gaan krijgen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Oh sorry. Ik begrijp dat dochter geboren is tijdens jullie 10jr durende relatie. Niet goed gelezen. Kan me wel voorstellen dat hij t lastig vind die man dan in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 23 april 2015 @ 12:31:

Begrijp ik het nou goed dat je drie jaar geleden bent vreemdgegaan en hier dus een kind uit is gekomen wat jouw vriend ondanks alles opvoed als zijn eigen kind? Nee ik begrijp heel erg goed dat hij geen enkele trek heeft om die man te zien om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat je als dit waar is al blij mag zijn dat hij hem accepteert in jullie huis. Meer kun je echt niet vragen en zeker niet dat die twee mannen het samen ook nog eens 'gezellig' gaan krijgen.Mee eens... maar hij kan wel normaal doen voor dochtertje, die hoeft van deze ellende niets mee te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook heel goed dat hij geen zin heeft om hem op de verjaardag zelf te laten komen bij jullie gezamenlijke familie. Als dat wat ik eerder schreef 'klopt', dan heb je dit 'gedoe' zelf veroorzaakt en is dit 'as good as it gets'. Daar heb je je bij neer te leggen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik dank god op mijn blote knieen dat ik niet in de schoenen van je vriend sta.

Die spanningen liggen aan de situatie die jij en biologische papa hebben gecreeerd, je vriend die de vaderrol vervult is emotioneel de sjaak in dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
dbbl
Alle reacties Link kopieren
Bespreek het met je vriend, stem jullie verwachtingen van het bezoek af.

Ik kan me voorstellen dat dit een bijzondere situatie wordt, en ook dat je vriend niet heel happig is op 'pa' z'n komst en liever even een vinger aan de pols houdt. Je bent immers tijdens jullie relatie ook zwanger van die gast geworden, en de kans dat 'ie waaizaad heeft en het er ingewaaid is, lijkt me niet heel groot?
Bio vader kan wel ergens anders verjaardag vieren toch.
Als ik het goed begrijp uit je OP zou je blij moeten zijn dat je vriend zich uberhaupt zo opstelt en zou ik zeker niet gaan pushen dat de 2 mannen `gezellig´ tegen elkaar moeten doen, sterker nog, ik denk dat je blij mag zijn dat de biologische vader in jullie huis mag komen.

Ik ken eerlijk gezegd geen enkele man die akkoord zou gaan met jullie situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 23 april 2015 @ 12:36:

...Ik ken eerlijk gezegd geen enkele man die akkoord zou gaan met jullie situatie.Ikke inderdaad beslist niet in ieder geval.
Ik vrees dat er in deze situatie altijd spanning zal zijn. Er is immers niets natuurlijks aan. Een kind dat na twee jaar plots haar biologische vader in het echt ziet. Dat is voor haar, jou, de vader en je vriend nieuw. Daar kun je niet omheen.



Ik weet niet wat er is gebeurd tussen jou en de biologische vader van je kind maar ook dat kun je denk ik niet uitvlakken. Het is al bijzonder dat je vriend jouw dochter opvoedt alsof hij de biologische vader is. Veel mannen zouden daar helemaal geen trek in hebben. Begrijpelijk. Die erkenning en ruimte moet je je vriend dus geven.



Het is vreemd om te verwachten dat al jouw bezoek het maar heeeel normaal vindt dat de biologische vader plots op de verjaardag van je dochter komt. Ik zou biologische vader apart uitnodigen zodat hij en dochter en vriend een beetje aan elkaar kunnen wennen. Het kan wel jóuw wens zijn dat het allemaal vanzelf loopt, maar de kans is erg groot dat dat niet zo is. Maar nogmaals, ik weet niet wat er zich allemaal heeft voorgedaan dat je vriend niet de vader van je dochter is. Hoe complex die situatie is (geweest).
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 12:37:

[...]





Ikke inderdaad beslist niet in ieder geval.Sterker nog, ik heb echt een hele leuke vent die ook nog eens verschrikkelijk lief is omdat er gewoon geen greintje 'kwaad' in de vent zit, maar die echt never nooit het kind van een andere man zou opvoeden. En helemaal niet als dat kind is gekomen uit een affaire van mij en een andere man ten tijde van onze relatie.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Wauw. En dan durf jij te vragen hoe je ervoor kunt zorgen dat vriend zich gedraagt
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn plan is om hem dan een dag of wat later hier te laten komen, zonder familie enzo erbij. Maar vriend wil er ook bij zijn als hij komt. En daar zit mijn stresspuntje. Ik ben bang dat hij ontzettend vervelend/kinderachtig/ uitdagend/jaloers gaat doen.



Je bedoelt dat zijn volkomen begrijpelijke oprechte emoties misschien zichtbaar aan de oppervlakte komen?



Merk je niet dat je in je woordgebruik de situatie al zo probeert te framen alsof kinderachtigheid van hem het probleem is?

Terwijl hij de lastigste en meest volwassen rol van allemaal op zijn schouders heeft genomen?
Spreek een uurtje met de biovader af in die twee weken.

Op neutraal terrein.

Betrek je vriend bij die afspraak, als in dat hij weet hoe laat en waar en duidelijk wanneer je weer terug bent met het kind wat híj opvoedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 23 april 2015 @ 12:37:

Ik vrees dat er in deze situatie altijd spanning zal zijn. Er is immers niets natuurlijks aan. Een kind dat na twee jaar plots haar biologische vader in het echt ziet. Dat is voor haar, jou, de vader en je vriend nieuw. Daar kun je niet omheen.



Ik weet niet wat er is gebeurd tussen jou en de biologische vader van je kind maar ook dat kun je denk ik niet uitvlakken. Het is al bijzonder dat je vriend jouw dochter opvoedt alsof hij de biologische vader is. Veel mannen zouden daar helemaal geen trek in hebben. Begrijpelijk. Die erkenning en ruimte moet je je vriend dus geven.



Het is vreemd om te verwachten dat al jouw bezoek het maar heeeel normaal vindt dat de biologische vader plots op de verjaardag van je dochter komt. Ik zou biologische vader apart uitnodigen zodat hij en dochter en vriend een beetje aan elkaar kunnen wennen. Het kan wel jóuw wens zijn dat het allemaal vanzelf loopt, maar de kans is erg groot dat dat niet zo is. Maar nogmaals, ik weet niet wat er zich allemaal heeft voorgedaan dat je vriend niet de vader van je dochter is. Hoe complex die situatie is (geweest).





Dit dus. Iets anders zit er niet op. En inderdaad, verwacht geen hartelijk samenzijn. Je mag al blij zijn als je vriend de elementaire beleefdheid aan de dag legt tijdens het bezoek van die biologische vader. En ik zou dat bezoek ook zeker niet te lang maken om de spanning niet al te zeer op te voeren. Een uurtje is genoeg, even een kopje koffie, misschien nog een tweede, maar dan is het, denk ik, wel mooi geweest.



En ga zelf niet al te enthousiast en close zitten doen richting die biologische vader tijdens dat bezoek. Je vriend moet al op eieren lopen op dat moment, je hoeft het er niet nog eens extra in te wrijven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dit laten verlopen zonder gedoe?



1) bouw een tijdmachine

2) ga terug in de tijd

3) zorg dat je óf niet zwanger raakt, óf zwanger raakt van je vriend.



ow wacht.. dat is geen optie zeker..



Dit ga je niet zonder gedoe redden. Ik vind het al bijzonder knap dat jouw vriend het kindje opvoedt als het zijne. Maar ik zou zelf mn geld inzetten op een rechtse hoek en een blauw oog voor de biologische vader als die ooit nog in de buurt komt. En ik zou hem nog groot gelijk geven ook.



edit: ik lees nu je bericht nog eens terug. Je wil de biologische vader zelfs een páár dagen laten langskomen en je wil dat je vriend daarbij rustig en zoet in een hoekje zit en gezellig doet.

Heb jij echt niet het gevoel dat dat een onrealistische verwachting is? Je vraagt echt nogal wat van die man..
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 12:42:

[...]





Je bedoelt dat zijn volkomen begrijpelijke oprechte emoties misschien zichtbaar aan de oppervlakte komen?

Dit. Het lijkt mij dat je gewoon niet 100% in de hand hebt hoe iemand zich voelt en gedraagt. Ik denk dat je vertrouwen moet hebben in je vriend. Niet alvast dicteren hoe hij zich wel of niet mag gedragen. Het is niet niks en dat hoeft het ook niet te zijn toch? Ik neem aan dat je vriend, als opvoeder van je dochter, ook rekening zal houden met het kleine meisje. Kan me wel voorstellen dat je het er bij voorbaat benauwd bij krijgt. Wij weten natuurlijk niet hoe dit precies in elkaar zit en hoe het allemaal zo gekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op de OP: Niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het kan dat je 10 jaar een relatie hebt en een dochter van 2 van een andere man dan je vriend, heeft invloed op mijn antwoord op je vraag.



Als het komt omdat je vreemd bent gegaan, eenmalig of affaire, vind ik dat je wat meer compassie kunt hebben voor je vriend. Je zou die biovader ook ergens anders een dag of middag met je dochter kunnen laten hebben, waarom moet dat bij jullie thuis?
Alle reacties Link kopieren
In geval van vreemdgaan, waarom verwacht je van je vriend dat hij zich gedraagt, terwijl je dat zelf blijkbaar niet kunt?
Alle reacties Link kopieren
Jij en de verwekker hebben gedoe gemaakt en als vriend niet reageert zoals jij het verzonnen hebt in je droomwereldje doet hij 'kinderachtig/uitdagend/gedraagt hij zich niet? Ik vind dat vrij arrogant.....



Volgens mij heeft er zich maar een niet 'gedragen door vreemd te gaan en nog zonder bescherming ook. Ik denk dat je je handjes wel mag dichtknijpen en je eisenlijstje in de prullenbak moet gooien verder.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Wie heeft voorgesteld om op de verjaardag van je dochter te komen?

Heeft biologische vader kinderen uit een huidige of vorige relatie? M.a.w., kan hij inschatten hoe het voor jouw dochter maar ook voor je vriend is dat hij dochter ontmoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven