Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 24 april 2015 @ 18:15:

[...]





Jij kunt je nog herinneren wat je dacht toen je twee was? Sure.



Dat de ene man niet mijn vader was en de andere man wel dat heb ik altijd gevoeld. Van wanneer dat bewust is geworden zal niet exact 2 jaar zijn nee, dat komt heel langzaam met net ietsje ouder worden wellicht. En sommige mensen herinneren zich dingen van voor hun 3 levensjaar ja.



Het gaat niet om gedachten, het gaat om sfeer aanvoelen, en daar was ik inderdaad heel goed in. Dus in die zin: sure.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 24 april 2015 @ 19:39:

[...]





Dat de ene man niet mijn vader was en de andere man wel dat heb ik altijd gevoeld. Van wanneer dat bewust is geworden zal niet exact 2 jaar zijn nee, dat komt heel langzaam met net ietsje ouder worden wellicht. En sommige mensen herinneren zich dingen van voor hun 3 levensjaar ja.



Het gaat niet om gedachten, het gaat om sfeer aanvoelen, en daar was ik inderdaad heel goed in. Dus in die zin: sure.

Ja hoor, vast. Je bent nu gewoon enorm het projecteren.

Kortom, je kletst maar wat!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 24 april 2015 @ 19:48:

[...]





Ik zie niet wat er mis is met dit bericht, zeker geen boude opmerking. en anders kan jij mij toch lekker wat updaten. Geen probleem, en fijn dat je die moeite wilt nemen, heb altijd al een secretaresse willen hebben .Me dunkt dat jij wel behoefte hebt aan een capabele secretaresse om jouw blunders goed te maken.
Wie gaat jou tegen jezelf in bescherming nemen marko...

Je slaat echt om je heen als een dolle.
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 24 april 2015 @ 19:53:

Wie gaat jou tegen jezelf in bescherming nemen marko...

Je slaat echt om je heen als een dolle.Is het onwaar wat ik zeg?
Tokkiestan? Omdat iemand slecht Nederlands schrijft?



Projecteren? Dat lijkt me voor jou toch een feest van herkenning in dit topic. Wat jij allemaal aan TO en haar vriend toedicht...



Blunders?



Wil je nou domweg aandacht of wil je een geloofwaardige, zinnige en respectvolle bijdrage leveren?
.
Alle reacties Link kopieren
Dus waar het nu op neerkomt, TO:



Je bent van je vriend af die twee jaar, met alle ups en downs, mede voor je dochter heeft gezorgd, want nu "opeens" heb je door dat het niet werkt met hem.



Mr. Canada komt op bezoek, maar wat wil je daar nou eigenlijk mee? Zijn vrouw is zwanger en weet van niks, en ook de rest van zijn omgeving mag voorál niet van het bestaan van jou en je dochter afweten. Ben wel benieuwd welk smoesje hij dan aan zijn zwangere vrouw heeft opgedist om zomaar, tijdens haar zwangerschap, even een paar weken naar Nederland te gaan. Laat me raden: zaken? Leugen op leugen.



Jij hebt jarenlang die vriend hier in Nederland aan het lijntje gehouden, hem een vader laten zijn voor jouw scharrel-dochter, maar nul-nada-niks geïnvesteerd in de relatie met hem, want je was nog helemaal "into" Canada. Dat skypen met hem deed je voor jezelf, niet voor je dochter, want een baby weet echt nergens van op dat gebied.



En nu ben je dan bij je vriend weg en verder? Als Mr. Canada ook weer naar huis is? Wat dan? Of ben je dan wéér zwanger omdat het op zijn hotelkamer toch iéts gezelliger werd dan een zoentje?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spiraal, want ik wil geen tweede. Nu niet, later niet, ook niet van van canada. Even daargelaten dat ik geen stomende nachten in de planning heb staan...

Als canada terug is (van zijn bezoek aan een 'vriend'), verwacht/hoop ik dat ik in mijn eentje mijn draai vind met dochter, en dan gewoon rust krijg. Tijd en ruimte om mijn wensen, gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten. Ik hoef geen relatie meer voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
quote:VitaNova_13 schreef op 24 april 2015 @ 20:48:

Ik heb een spiraal, want ik wil geen tweede. Nu niet, later niet, ook niet van van canada. Even daargelaten dat ik geen stomende nachten in de planning heb staan...

Als canada terug is (van zijn bezoek aan een 'vriend'), verwacht/hoop ik dat ik in mijn eentje mijn draai vind met dochter, en dan gewoon rust krijg. Tijd en ruimte om mijn wensen, gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten. Ik hoef geen relatie meer voorlopig.



Ik zou Mr. Canada een berichtje sturen dat de "vriend" opeens niet kan, sorry, maar wil jij nou écht nog meewerken aan het feit dat hij zijn zwangere vrouw belazert door met een smoesje naar jou toe te komen? Jouw dochter zal het echt geen ruk uitmaken, ze is 2. Dus als Canada niet komt, slaapt ze er geen nacht minder om, waarschijnlijk zal ze meer moeite hebben over het feit dat haar "papa" (jouw vriend) er opeens niet meer is.



Laat de leugens gewoon lekker nú eindigen, stuur een berichtje naar Canada dat die verzonnen vriend opeens héél andere dringende dingen te doen heeft en laat Mr. Canada lekker bij zijn zwangere vrouw blijven - waar hij hóórt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 april 2015 @ 20:16:

Dus waar het nu op neerkomt, TO:



Je bent van je vriend af die twee jaar, met alle ups en downs, mede voor je dochter heeft gezorgd, want nu "opeens" heb je door dat het niet werkt met hem.



Mr. Canada komt op bezoek, maar wat wil je daar nou eigenlijk mee? Zijn vrouw is zwanger en weet van niks, en ook de rest van zijn omgeving mag voorál niet van het bestaan van jou en je dochter afweten. Ben wel benieuwd welk smoesje hij dan aan zijn zwangere vrouw heeft opgedist om zomaar, tijdens haar zwangerschap, even een paar weken naar Nederland te gaan. Laat me raden: zaken? Leugen op leugen.



Jij hebt jarenlang die vriend hier in Nederland aan het lijntje gehouden, hem een vader laten zijn voor jouw scharrel-dochter, maar nul-nada-niks geïnvesteerd in de relatie met hem, want je was nog helemaal "into" Canada. Dat skypen met hem deed je voor jezelf, niet voor je dochter, want een baby weet echt nergens van op dat gebied.



En nu ben je dan bij je vriend weg en verder? Als Mr. Canada ook weer naar huis is? Wat dan? Of ben je dan wéér zwanger omdat het op zijn hotelkamer toch iéts gezelliger werd dan een zoentje?





Dit....



Ik snap werkelijk ook niet waarom je de verwekker op dit moment zo belangrijk voor je kind vindt. Ze is 2. Ze heeft/had een papa.

Dat je canada informeerde en foto's stuurde, oke. Die begrijp ik. Maar dat je een kind op zo'n jonge leeftijd in zo'n chaotische situatie brengt, willens en wetens. Nee, dat snap ik echt niet. Je hebt daarmee je vriend, de papa van je kind, buiten spel gezet. En de toekomst van je kind nog complexer gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo de toekomst complexer gemaakt? Ik wil vanaf het moment dat zij het begrijpt, eerlijk zijn over hoe het zit met de vaders. Het nu uitleggen, heeft nog niet veel zin, maar ik vind het wél belangrijk dat ze canada niet als een vreemde ziet. Vandaar ook al dat skypen, hij is nu wel een bekend gezicht voor haar. Ex blijft, als hij dat ook wil tenminste, wat mij betreft wel betrokken bij dochter. Ik vraag verder niks van hem, laat dat duidelijk zijn, maar ik ga het contact niet in de weg staan.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien, als canada niet in beeld was en ex en ik gingen uit elkaar, dan hadden we in hetzelfde schuitje gezeten. Qua moeten missen van papa bedoel ik. Enige verschil nu (voor dochter en haar papa-beeld), is dat canada in beeld is als een bekend gezicht. Als ze oud genoeg is, kunnen we uitleggen wat hij van haar is en dat er daarom regelmatig geskyped wordt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je niet eerlijk tegen jezelf, VitaNova. Meerdere mensen hebben het al gezegd: volgens mij hoop je nog steeds op iets van een happy end met de Canadees.



Als je echt wilde dat je dochter een 'papa' in haar leven had, dan zou je nu niet zo halfslachtig zeggen "ik vraag niks van vriend". Natuurlijk moet je wel wat vragen, je eerste prioriteit zou moeten zijn: okee, het werkt niet tussen ons, maar jij bent dochters papa dus hoe gaan we het regelen? Maar dat doe je niet, omdat je de Canadees als papa ziet. Wake up: dat is hij niet. Een papa houdt je bestaan niet geheim. Een papa komt niet stiekem bij je op bezoek terwijl het kind waarover hij straks wel Facebookt en trots foto's laat zien nog geboren moet worden. Een papa maakt zich er niet vanaf met af en toe wat centjes en een stiekem door zijn secretaresse verstuurd kaartje naar "een vriend". Een papa is degene die slaapliedjes voor je zingt, een kus op je zere knie geeft, spannende verhalen vertelt, je op zijn schouders zet, je helpt met je huiswerk en je hockeyteam coacht.



Al die dingen had jouw dochter kunnen hebben, een echte papa die echt in haar leven was. Dat had allemaal kunnen bestaan naast de wetenschap dat er in Canada iemand woont die haar vader is. Maar dat ontneem je haar, omdat je nog steeds hoopt dat de Canadees die rol gaat oppikken. Wat denk je dat er gebeurt als het uitkomt? Denk je dan werkelijk dat als hij moet kiezen tussen dit toch al geheime kind of de vrouw + kind die zijn leven kunnen ruïneren, hij voor jouw dochter kiest? Dan ben je echt ontstellend naïef.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen & van wat ik nu lees kan ik alleen een beeld vormen van hoe de relatie eruit zag die je zojuist heb verbroken. Dat zelfde geld voor je 'affaire' met Canada en gewoon de hele situatie.

Ik vind dat sommige hier op het forum af en toe wel erg kort door de bocht en als je niet de hele situatie met eigen ogen mee hebt gemaakt en niet weet wat er allemaal gezegd is en aan vooraf is gegaan, kan je niet zomaar conclusies trekken.

Ik zelf denk dat jij nu pas realiseert dat je je (nu ex-) vriend onbewust aan het lijntje heb gehouden. Hij is er altijd geweest, is super met je dochter. 10 jaar is niet niks en je had gewoon een stabiel gezinsleven. Canada wilt ineens langskomen en dan wordt het toch ineens heel echt. Een misstap die je een paar jaar geleden hebt gemaakt, wordt nu opeens weer op je bord gelegd. Ik kan me best voorstellen dat je niet zo'n moeder wilt zijn die met man en macht contact met haar kind en biologische vader probeert te voorkomen, want dat kan later in het leven van je dochter wel eens tegen gaan werken.

Dat is een heleboel om over na te denken.

Ik vind het goed van je dat je de relatie met je ex-vriend heb verbroken en je nu probeert te richten alleen op je dochter, want je hebt een relatie met elkaar omdat je van elkaar houdt en je samen oud wilt worden. Bij elkaar blijven omdat je nu het 'perfecte gezinnetje' bent is voor geen enkele partij eerlijk. Je kan ook beter uit elkaar gaan nu je dochter nog maar 2 is, want hoe ouder ze wordt hoe moeilijker het voor haar wordt.

Meid, doe je ding. Geniet van je dochter en werk aan een mooie toekomst voor jullie 2. Trek je niet teveel aan van de harde reacties en doe wat jij denkt of aanvoelt wat het beste is. Succes
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel missBehave. Ik kan inderdaad onmogelijk een volledig beeld schetsen van de situatie, zonder teveel in details te treden.



Fashionvictim, sorry maar halverwege jouw post moest ik toch even glimlachen. Ik bedoelde met niets vragen, dat ik niet reken op financiële of welke vorm van steun dan ook. En dat ik hem niet wil pushen in het contact met dochter.

Nogmaals: niet quoten aub, ik wil dit nog kunnen weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dan vind ik het helemaal schandalig dat hij zijn kind geheim houdt. Ik verwachtte minstens iemand die in de race was voor president of iets anders politieks.



Ik vind het overigens raar dat je je de man die jouw kind papa noemt niets vraagt. Wat voor boodschap geef je haar nu op zo'n jonge leeftijd wel niet mee? Echt, ik vind dat je er een ongelooflijke zooi van hebt gemaakt, door iemand die je niet wilde aan het lijntje te houden en haar het risico laten lopen dat ze op zo'n jonge leeftijd al gaat meemaken dat iemand waarvan ze houdt out of the blue voorgoed uit haar leven verdwijnt. Want dat zal waarschijnlijk gebeuren, niet? Je hebt die man gekwetst, geeft hem nu een trap na, en het enige echte slachtoffer is je dochter. Je was het aan haar verplicht om zelfs als het tussen jou en hem niet werkte, in ieder geval genoeg respect te bewaren dat hij in haar leven zou kunnen en willen blijven. Was je maar net zo zorgvuldig met hem omgegaan als je met die Canadees (die dat imo niet eens verdient, ene kind geheim houden, andere kind in een leugen geboren laten worden, wow, wat een held ben je dan, not) omgegaan bent.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ze heb al eerder gezegd dat hij haar gewoon mag blijven zien en deel kan blijven uitmaken van haar leven
Alle reacties Link kopieren
Zorgen om zijn reputatie? De beste man heeft een kind. Het is niet dat hij een moord heeft gepleegd he....Djezus. Geloof je die bull shit echt? Wanneer ga je nu eens echt aan het belang van je dochter denken?
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik nu moet lachen of huilen.



Je kind trauma's bezorgen om zo'n idiote "carrière"?



Edit: kinderen. Zijn nu-nog-ongeboren kind zal hier later ook niet mee kunnen lachen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Mijn lampje is uit hoor. Binnen een dag na het openen van dit topic heb je je relatie van 10 jaar verbroken, blijkt uit geen enkele reactie oprechte moederlijke zorg voor je dochter nu - en praat je als een verliefde bakvis over de vader van je kind die die titel vooralsnog op geen enkele wijze verdient.



Ik merk dat ik hoop dat dit hele verhaal niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt als een hamer is elk probleem als een spijker.

Jammer dat je kind het gereedschap lijkt te zijn in dit geval.



*edit, al voor het plaatsen, want dit is natuurlijk veel te kort door de bocht*

Ik mis in je berichten iets maar kan er de vinger niet op leggen.

Is er iets waar jij je op richt, wat jou een doel geeft dat je handelen verklaart?

Welke toekomst voor jou en je kind heb je voor ogen?
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Alle reacties Link kopieren
quote:not_me schreef op 25 april 2015 @ 00:42:





Ik mis in je berichten iets maar kan er de vinger niet op leggen.





Inlevingsvermogen, respect en realiteitszin.



Inlevingsvermogen in je vriend zijn gevoelens

Respect voor hem en zijn al dan niet terechte emoties en grenzen

Realiteitszin omdat je niet lijkt op te kunnen houden met dromen over wat je had kunnen hebben. Could've been, Would've been but never will be.



Kom ik in de buurt?



Ik dacht ook dat bio verwekker een belangrijke wereldverbeteraar was maar nee hoor. Goh dit maakt het alleen maar nog triester.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
wauw, wtf euhm oke... Wil toch me mening bijdraaien en moet voortaan toch echt beter de reacties doorlezen.

Heb me geprobeerd je in jouw te verplaatsen, proberen voor je op te komen ,maar jij hebt ze alle honderd niet op een rijtje en je prioriteiten ook niet.



Ik schaam mezelf gewoon dat ik in eerste instantie jouw partij koos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven