Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heftig.



Ik hoop dat dit een nieuwe start voor jouw en je dochter is, want dit kan niet makkelijk voor je geweest zijn.
Gedoe

niet normaal wat een gedoe



TO ga op jezelf, hou op met al die mannen en richt je op je kind

zoek professionele hulp want je hebt je prioriteiten niet op orde
.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 25 april 2015 @ 11:43:

[...]





Dus je wilt dat dochter donor gaat zeggen tijdens skype en niet meer daddy? Biopappa en biodaddy is niet genoemd en ik heb het ook nog nooit gehoord, deze termen. Er is al een woord die dochter gebruikt, nl. daddy. Dus het woord donor nu haar laten gebruiken, dit zou niet mijn advies zijn. Heb zelf ook stiefouder gehad maar geen haar op mijn hoofd dat ik donor zou zeggen tegen mijn bio-ouder. Maar goed, zo zie je maar weer dat men hier heel anders tegen een woordje aan kijkt...

Ik blijf erbij dat ik je opmerking dat het meisje niks zal merken dat opa en oma haar niet willen zien (voor duidelijkheid, ouders van stiefvader) nog steeds raar. Dit is juist een groot onderdeel van alle heibel en is super negatieve situatie. Wat SaveTheDay zegt, er zijn alleen maar verliezers, en het is jammer dat ze niet gewoon kunnen genieten van het meisje!



Ik vind je hooghartige miss-know-it-all-toon het hele topic al schijtirritant, maar nou ben je wel heel slinks iemand anders woorden aan het verdraaien.



Biopappa is wel veel langs gekomen in dit topic, en babydaddy geeft 2,5 miljoen hits op google om je een indruk te geven.



Dit is gewoon reageren om het gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het echt met bijna alles met je eens Swifty. Maar uit respect voor de man die in haar leven was vanaf de geboorte zou ze haar vader ook bij naam kunnen noemen totdat zij oud genoeg is om zelf een beslissing hierover te maken.



Gelet op de precaire situatie zou ik het zelf ook niet fijn vinden als ik in de keuken aan het koken ben en ik mijn gezinnetje zie skypen met een man die daddy wordt genoemd die zich begeeft aan de andere kant van de wereld. Tel daar ook nog even een moeder bij bovenop die die man romantiseert voor de beeldvorming. Ik zou helemaal misselijk worden moet ik bekennen.



Maar goed de boodschap lijkt een beetje bij TO aan te komen dat haar gevoelens een tikkeltje misplaatst zijn en dat het tijd is om vooruit te kijken.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:goddess23 schreef op 25 april 2015 @ 12:07:

Ik ben het echt met bijna alles met je eens Swifty. Maar uit respect voor de man die in haar leven was vanaf de geboorte zou ze haar vader ook bij naam kunnen noemen totdat zij oud genoeg is om zelf een beslissing hierover te maken.



Gelet op de precaire situatie zou ik het zelf ook niet fijn vinden als ik in de keuken aan het koken ben en ik mijn gezinnetje zie skypen met een man die daddy wordt genoemd die zich begeeft aan de andere kant van de wereld. Tel daar ook nog even een moeder bij bovenop die die man romantiseert voor de beeldvorming. Ik zou helemaal misselijk worden moet ik bekennen.



Maar goed de boodschap lijkt een beetje bij TO aan te komen dat haar gevoelens een tikkeltje misplaatst zijn en dat het tijd is om vooruit te kijken.Ze zijn toch uit elkaar of ben ik alweer de draad kwijt
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, je gaat dat arme kind toch niet ineens 'donor' laten zeggen. In dat geval kunnen ze ook gewoon zijn eigen naam gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:thegirlnextdoor2609 schreef op 25 april 2015 @ 12:43:

[...]





Ze zijn toch uit elkaar of ben ik alweer de draad kwijt Ze zijn uit elkaar maar het is goed om te reflecteren op het aspect genaamd respect en als de aanwezige papa er alsnog bij wilt zijn tijdens de ontmoeting en/of in het leven van dochtertje wilt blijven, is het alsnog handig dat men rekening met elkaar houdt. Ik weet zeker dat dochtertje de man die overzees woont bij zijn naam noemt niet erg zal vinden hoor.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind biodaddy en biopappa ook niet echt lekker bekken. Maar iemand aanspreken met 'donor' is ook raar.

Ze kan toch gewoon beide met 'pappa' of desnoods de een met pappa en de ander met daddy blijven aanspreken? Het zijn toch allebei haar vaders?
Everyone has a plan until they get punched in the face
Volgens mij moet meneer Canada die titel nog verdienen hoor.



Je zal iemand maar "daddy" moeten noemen die jou voor de buitenwereld verborgen wil houden.

Iemand die getrouwd is met een vrouw die van jouw bestaan niets afweet, af mág weten.

Een halfzusje/-broertje krijgen dat wel volledig erkend wordt, ook door familie en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind dat ook erg raar, ja. Ik zou als ik TO was hem een ultimatum stellen. Als jij mijn dochter wilt zien, dan zorg je eerst maar dat ze geen dirty little secret meer is. Je maakt deel uit van haar leven, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat TO had geschreven dat haar dochter Canada 'daddy' noemde. En dat zij een schandaal is en verborgen moet blijven weet ze nu natuurlijk nog niet.



Maar ik ben het met je eens. Ik zou ook 'not amused' zijn als ik in haar dochter's schoenen stond en eenmaal oud genoeg om me dit te realiseren. Maar dat kan ze dan tzt met haar 'daddy' zelf uitvechten.
Everyone has a plan until they get punched in the face
Alle reacties Link kopieren
Wanneer kwam ie naar Nederland?... ben wel benieuwd hoe het afloopt. Je houd ons wel op de hoogte, toch?
Alle reacties Link kopieren
Als ie komt, en dat hangt wat mij betreft dus van zijn plannen omtrent openheid over dochter af, komt ie over twee weken hier. Dan is ie een poosje vrij.

Maar dat wacht ik dus even af. Dat gaan we over een paar uur horen.

Ik geef wel af en toe een update.
Alle reacties Link kopieren
Oke Oke, nou spannend
Alle reacties Link kopieren
quote:thegirlnextdoor2609 schreef op 25 april 2015 @ 13:44:

Ja ik vind dat ook erg raar, ja. Ik zou als ik TO was hem een ultimatum stellen. Als jij mijn dochter wilt zien, dan zorg je eerst maar dat ze geen dirty little secret meer is. Je maakt deel uit van haar leven, of niet.



Daarmee zou je het kind het contact met haar biologische vader ontzeggen.

Als je die beslissing voor een kind neemt heb je later erg veel uit te leggen. Voorkomen is beter dan genezen lijkt mij, oneens met deze handelswijze dus.
life's a beach and then you die
Lijkt me anders prima uit te leggen.

Lieve Marie, je biologische vader heet Joe en woont in Toronto. Het staat je natuurlijk vrij hem op te zoeken. Maar ik heb een bewuste keuze gemaakt hem totnutoe geen rol in jouw/ons leven toe te kennen omdat hij getrouwd is, zijn vrouw van niks weet en jij voor de rest ook geheimgehouden moest worden. Je verdient zoveel beter dan dat!

(nog afgezien van de duizenden kilometers en een oceaan die ons fysiek scheidt, zodat van een actieve vaderrol sowieso al geen sprake kon zijn)
Wat een gezuig over het woord "donor". Werkelijk niemand heeft gesuggereerd dat dochter haar Canadese verwekker maar donor moet gaan noemen. Zo wordt hij door sommige in deze discussie wel genoemd. Door forummers onderling.



Suggereren dat iemand zegt, dat dochter maar donor moet zeggen vind ik inderdaad de boel verdraaien. Waarom op zo'n foute manier je punt proberen te maken?



De verzorgers in mijn leven zijn niet mijn biologische familie. Toch zijn zij mijn echte familie. Mijn biologische ouders zijn inderdaad niet veel meer dan mijn verwekkers. Ze zijn af en toe in mijn leven aanwezig, maar hebben op geen enkel moment een ouderrol vervult.
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 25 april 2015 @ 15:06:

Lijkt me anders prima uit te leggen.

Lieve Marie, je biologische vader heet Joe en woont in Toronto. Het staat je natuurlijk vrij hem op te zoeken. Maar ik heb een bewuste keuze gemaakt hem totnutoe geen rol in jouw/ons leven toe te kennen omdat hij getrouwd is, zijn vrouw van niks weet en jij voor de rest ook geheimgehouden moest worden. Je verdient zoveel beter dan dat!

(nog afgezien van de duizenden kilometers en een oceaan die ons fysiek scheidt, zodat van een actieve vaderrol sowieso al geen sprake kon zijn)Feit blijft dat er voor het kind is gekozen dat biologische vader buiten het leven van het kind is gehouden. En niet zomaar iemand maar de enige op de wereld waar je genetisch van afstamt. Ik vind het nogal wat.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft maar naar Spoorloos te kijken om te zien hoe belangrijk en sterk een bloedband kan zijn.
life's a beach and then you die
Waar lees je dat hij buiten het leven van dochter is/wordt gehouden? Ik lees iets compleet anders (skypen, foto's, brieven, kaartjes etc.). Desondanks erkent hij haar niet en houdt hij zijn wettige echtgenote in het ongewisse. Kan hij zelf veranderen hè.
quote:Barbitura schreef op 25 april 2015 @ 15:16:

Je hoeft maar naar Spoorloos te kijken om te zien hoe belangrijk en sterk een bloedband kan zijn.Daar merk ik persoonlijk verrekte weinig van. En natuurlijk zie je bij Spoorloos geen mensen die het allemaal niet kan schelen.
quote:courtisane schreef op 25 april 2015 @ 15:06:

Lijkt me anders prima uit te leggen.

Lieve Marie, je biologische vader heet Joe en woont in Toronto. Het staat je natuurlijk vrij hem op te zoeken. Maar ik heb een bewuste keuze gemaakt hem totnutoe geen rol in jouw/ons leven toe te kennen omdat hij getrouwd is, zijn vrouw van niks weet en jij voor de rest ook geheimgehouden moest worden. Je verdient zoveel beter dan dat!

(nog afgezien van de duizenden kilometers en een oceaan die ons fysiek scheidt, zodat van een actieve vaderrol sowieso al geen sprake kon zijn)Eens
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 25 april 2015 @ 15:18:

Waar lees je dat hij buiten het leven van dochter is/wordt gehouden? Ik lees iets compleet anders (skypen, foto's, brieven, kaartjes etc.). Desondanks erkent hij haar niet en houdt hij zijn wettige echtgenote in het ongewisse. Kan hij zelf veranderen hè.



Maar dat kan de dochter in kwestie niet he?



Jij bekijkt het vanuit de vader, maar vanuit het perspectief van het kind wordt deze charlatan van een pappa wel degelijk uit haar leven gehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven