Hoe ga ik verder?

24-03-2016 22:43 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Januari een topic geopend dat ik net 2 weken vrijgezel was en hoe ik dit kon verwerken. Inmiddels ben ik morgen 10 weken vrijgezel en ik ben nog geen stap verder. Elke dag denk ik nog aan hem, huil ik en voel ik me waardeloos.



Leuke dingen ondernemen doe ik wel, maar hij is er nog altijd in mijn gedachten en ik kan het gewoon niet opzij zetten. Hoelang gaat dit nog duren? Nu beginnen alle onzekerheden te komen, straks heeft hij al met een andere meid gedate? Met die gedachten schiet ik gelijk alweer in de tranen, want voor mijn gevoel is hij nog van mij.



De relatie heeft bijna 3 jaren geduurd, voor vele mensen hier is dat niet lang, maar voor mij als 24 jarige wel! We hebben een jaar samen gewoond en ik woon nog in het huis. Ik heb alles al een beetje opnieuw ingericht zodat ik niet telkens er aan word herinnerd dat het ons huisje was.



Hoelang duurde jouw liefdesverdriet? Ik wil zo graag genieten van het leven, maar ik loop gewoon vast.

Ook doet het me even goed om van me af te typen.... Slaap lekker alvast lieve mensen!
geef het een jaar, dan kan het meevallen
Alle reacties Link kopieren
Kleine jaar, als je niet eerder een andere kerel vindt.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Och meisje...

Het is niet zomaar over. Geef jezelf een jaar, minstens, om alles weer een plek te geven.
Alle reacties Link kopieren
Komttt
Alle reacties Link kopieren
Oh zo herkenbaar, zit er zelf ook in. Liefdeverdriet is zo rot, het heeft invloed op alles wat je doet en denkt en het zal nooit wennen. Enige wat heelt is tijd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste echte ludeveduh? Dik een jaar!



Het is klote maar komt goed, op een dag realiseer je je ineens dat je al dagen niet aan hem gedacht hebt. Tot die tijd veel leuke dingen doen en je hart luchten bij vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het uit gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Heeft helaas tijd nodig...
Alle reacties Link kopieren
Pfff een jaar?! Ik ben nog hele dagen met hem bezig in mijn hoofd. Hebben jullie je ook angstig gevoeld? Bang dat hij met een ander zal gaan daten of erger nog seks of een relatie met diegene krijgen? Ik kan hem gelukkig niet daarmee controleren en dat is maar goed ook, dat wil ik ook niet! Maar toch ga ik heel stom denken. Ik vind dat niet normaal van mezelf, want ik moet mij daar niet druk om maken en ook proberen verder te gaan.



Het liefst was ik nu weer vrolijk pff! Over 2 weken start ik met een opleiding en hoop zo dat ik me daar op kan focussen en hem een beetje los kan laten. Ook aldoor vragen in mijn hoofd, waarom moest dit gebeuren? En ineens is hij in mijn ogen geweldig, terwijl ik dat in de laatste maanden van de relatie niet meer dacht, want alles was zo gewoon. :(
knuffel voor jou

liefdesverdriet kan zo uitputtend zijn, en al het potentiële plezier bedekken met een verdrietige deken…

wellicht is het een platitude, maar ik meen gelezen te hebben dat er een soort handvat is: voor elk jaar een maand herstellen. Dan zou je nu al een heel eind op streek moeten zijn - maar natuurlijk maakt het doorslaggevend uit hoe intens de relatie was, hoe het afscheid ging, of je er vrede mee hebt, of je een opgetogen gevoel op kan lopen bij het idee van alles wat je nog mee gaat maken de rest van je leven zonder deze man… tja, dus eigenlijk heb ik dus geen advies of zinnige posting geplaatst

desondanks, ik leef met je mee, sterkte
Een jaar vind ik echt heel lang en is niet mijn ervaring. Dacht dat ik doodging toen het pas uit was met mijn ex ik kwam alleen nog uit bed om naar de wc te gaan echt heel drama maar een maand of twee later was ik hem al bijna vergeten, af en toe nog wel een steek maar meer ook niet. Je kiest zelf hoelang je erin blijft hangen
quote:Vivaneesje schreef op 24 maart 2016 @ 23:30:

Een jaar vind ik echt heel lang en is niet mijn ervaring. Dacht dat ik doodging toen het pas uit was met mijn ex ik kwam alleen nog uit bed om naar de wc te gaan echt heel drama maar een maand of twee later was ik hem al bijna vergeten, af en toe nog wel een steek maar meer ook niet. Je kiest zelf hoelang je erin blijft hangen



Wat een domme opmerking!



Het is een rouwproces en helaas staat daar geen tijd voor. Heel cliché, maar tijd is wat je nodig hebt.
quote:loisnvt schreef op 24 maart 2016 @ 23:43:

[...]





Wat een domme opmerking!



Het is een rouwproces en helaas staat daar geen tijd voor. Heel cliché, maar tijd is wat je nodig hebt.Dat jij het er niet mee eens bent wilt nog niet zeggen dat het dom is. Een ieder zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er misschien ook aan hoelang je relatie duurde en wat je samen hebt beleefd. Kijk ik heb wel een jaar met hem samengewoond in het huis waar ik nu nog woon, dus misschien vrij logisch dat ik er wat langer in blijf hangen? Als je bijvoorbeeld een jaar een relatie hebt gehad en je hebt niet samen in 1 huis gewoond, dat het dan anders is.



We hebben gelukkig geen ruzie met elkaar en bellen elkaar nog wel eens, en heb hem 3 keer gezien in de afgelopen 10 weken. Het contact verbreken zou ik heel erg moeilijk vinden! Zal dat toch beter zijn voor het verwerken? Ik heb sowieso geen hoop meer, ik zou hem ook niet terug willen, maar het loslaten is en blijft gewoon heel erg moeilijk. We hebben geen ruzie meer gehad na de breuk en ik vind het fijn dat we elkaar nog kunnen bellen om een praatje te maken met elkaar. Hij weet niet dat ik er nog verdriet om heb, ik laat gewoon zien dat ik een sterke meid ben.



Hij heeft het er veel makkelijker mee en denkt niet veel meer aan mij. Wel vindt hij het fijn dat hij me nog kan spreken en dat hij me voor zijn gevoel niet helemaal is kwijt geraakt in zijn leven. Het voeld zo onwerkelijk dat hij er niet mee zit en ik nog steeds...
quote:Teddy91 schreef op 24 maart 2016 @ 23:54:

Ligt er misschien ook aan hoelang je relatie duurde en wat je samen hebt beleefd. Kijk ik heb wel een jaar met hem samengewoond in het huis waar ik nu nog woon, dus misschien vrij logisch dat ik er wat langer in blijf hangen? Als je bijvoorbeeld een jaar een relatie hebt gehad en je hebt niet samen in 1 huis gewoond, dat het dan anders is.



We hebben gelukkig geen ruzie met elkaar en bellen elkaar nog wel eens, en heb hem 3 keer gezien in de afgelopen 10 weken. Het contact verbreken zou ik heel erg moeilijk vinden! Zal dat toch beter zijn voor het verwerken? Ik heb sowieso geen hoop meer, ik zou hem ook niet terug willen, maar het loslaten is en blijft gewoon heel erg moeilijk. We hebben geen ruzie meer gehad na de breuk en ik vind het fijn dat we elkaar nog kunnen bellen om een praatje te maken met elkaar. Hij weet niet dat ik er nog verdriet om heb, ik laat gewoon zien dat ik een sterke meid ben.



Hij heeft het er veel makkelijker mee en denkt niet veel meer aan mij. Wel vindt hij het fijn dat hij me nog kan spreken en dat hij me voor zijn gevoel niet helemaal is kwijt geraakt in zijn leven. Het voeld zo onwerkelijk dat hij er niet mee zit en ik nog steeds...Ik spreek uit ervaring. Contact houden maakt het allemaal veel en veel moeilijker om los te laten. Zorg eerst dat je over hem heen komt daarna kunnen jullie altijd nog vriendschappelijk contact houden. Nu ben je jezelf alleen maar aan het pijnigen en mischien ook valse hoop aan het scheppen voor jezelf terwijl hij allang met zijn hoofd bij een ander zit. Zonde van je tijd hoor.
Ik was 16 toen mijn verkering met mijn eerste grote liefde uitging. Of: Toen hij ging samenwonen met een meisje en ik er ivm afstand achter kwam toen ik hem moest bereiken en ik uit wanhoop z'n moeder had gebeld en die zei van goh, jullie hebben toch al lang niets meer? Dit verdriet heeft een half jaar geduurd. Toen mijn huidige man tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet er een bepaalde tijd voor staat het is maar net hoe heftig je relatie was! Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy91 schreef op 24 maart 2016 @ 23:54:

Ligt er misschien ook aan hoelang je relatie duurde en wat je samen hebt beleefd. Kijk ik heb wel een jaar met hem samengewoond in het huis waar ik nu nog woon, dus misschien vrij logisch dat ik er wat langer in blijf hangen? Als je bijvoorbeeld een jaar een relatie hebt gehad en je hebt niet samen in 1 huis gewoond, dat het dan anders is.



We hebben gelukkig geen ruzie met elkaar en bellen elkaar nog wel eens, en heb hem 3 keer gezien in de afgelopen 10 weken. Het contact verbreken zou ik heel erg moeilijk vinden! Zal dat toch beter zijn voor het verwerken? Ik heb sowieso geen hoop meer, ik zou hem ook niet terug willen, maar het loslaten is en blijft gewoon heel erg moeilijk. We hebben geen ruzie meer gehad na de breuk en ik vind het fijn dat we elkaar nog kunnen bellen om een praatje te maken met elkaar. Hij weet niet dat ik er nog verdriet om heb, ik laat gewoon zien dat ik een sterke meid ben.



Hij heeft het er veel makkelijker mee en denkt niet veel meer aan mij. Wel vindt hij het fijn dat hij me nog kan spreken en dat hij me voor zijn gevoel niet helemaal is kwijt geraakt in zijn leven. Het voeld zo onwerkelijk dat hij er niet mee zit en ik nog steeds...





Oh nee hé. Dit verklaart ook een hoop: contact houden.

Toen ik nog contact met mijn ex had terwijl wij uit elkaar waren, was het echt vreselijk om hem te vergeten. Wij hebben ook zoveel leuke dingem meegemaakt en samengewoond.

Ik huilde constant en ik kwam er maar niet overheen. Gedachten dat hij met iemand in bed lag waren vreselijk maar ik had besloten om contact te verbreken. Het was vreselijk maar daarna begon ik weer te leven. Ik heb veel mensen leren kennen en ik ging nieuwe dingen ondernemen. Ik ben echt niet iemand van one night stands maar ik heb me echt afgesloten van mijn huil en gevoelige gedoe en als een vent gedragen puur uit wanhoop omdat ik echt niet meer wist hoe ik mijn ex kon vergeten. heel beschamend maar een onenight stand heeft me toch echt een klein beetje geholpen om niet meer aan mijn ex te denken . Ik kreeg meer zelfvertrouwen en niet alleen door een sexuele aandacht maar ook een normale aandacht van mannen op random plaatsten zoals een restaurant of tijdens het uitgaan, zelfs een lief glimlach van een knappe onbekende man op straat gaf mij meteen zelfvertrouwen en het gevoel dat ik er wel mag wezen en ooit zeker mijn ware tegen zou komen. Bij mij heeft het 3 a 4 maanden geduurd tot dat ik niet meer aan hem dacht.



Ik zeg niet dat een one night stand een goed idee is om niet meer aan jouw ex te denken maar want ik weet niet hoe jij persoonlijk in elkaar zit maar dat is gewoon wat mij toch een beetje duwtje heeft gegeven. Niet zo zeer een onenight stand maar gewoon aandacht van mannen en dat ik lekker veel ging ondernemen met vriendinnen.



Het komt goed lieverd en over een jaar ga je jouw topic met een slappe lach terug lezen.
Alle reacties Link kopieren
Er zit geen tijd aan verbonden waar je je aan vast kan houden denk ik.

Hier is het al ruim een jaar bezig, ex heeft ook al een tijd een ander en ik kan maar niet verder komen.

Niet dat ik nog elke dag in tranen ben, maar ik heb zeker wel momenten dat ik het er weer heel moeilijk mee heb en alleen maar kan huilen.

Wij waren btw 8 jaar samen en 2 kids... dus ik moet hem wel blijven zien en contact hebben.

Dus nee.. hier nog langer niet er overheen.

Ik denk wel dat geen contact het een stuk makkelijker zou maken overigens. (Is hier geen optie ivm de kids, maar moet bij jou wellicht wel mogelijk zijn?)
Alle reacties Link kopieren
Heb je vriendinnen waar je leuke dingen mee kunt doen? Ik was ook van streek toen een relatie jaren geleden uitging, verschrikkelijk. Ik ben toen naar veel feestjes gegaan, nieuwe vrienden gemaakt, alles wat in mijn huis aan mijn ex deed denken weggegooid. Ik kwam overigens rap over mijn liefdesverdriet heen toen een vriendin belde, mijn ex was met zijn hoofd in haar WC in slaap gevallen. Wat een afknapper.



Geef het tijd en je voelt je vanzelf weer beter. Babysteps.
Alle reacties Link kopieren
Aan de afleiding ligt het niet! Ik doe genoeg leuke dingen en blijf niet hele dagen thuis zitten. Maar waar ik ook ben, toch denk ik steeds aan hem!! Hij zat al vrij snel op Tinder, dacht na een week al. Ik vind dat echt ongelooflijk dat iemand dat zo snel kan doen na een serieuze relatie. Ook zit hij ineens op Snapchat, en dat soort dingen waren eerder totaal niet zijn ding!



Ik weet soms gewoon niet hoe ik verder moet, verder moet met genieten van het leven.
Alle reacties Link kopieren
Geen aandacht meer aan schenken. Zoek afleiding. Het onvermijdelijke ( hij date een ander ) gaat toch wel gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Het zal steeds beter gaan, echt waar. Ik kom ook net uit een lange relatie. Het is bij mij qua liefdesverdriet wat minder heftig (vooralsnog), maar ik probeer deze periode te gebruiken om dingen te doen die ik al heel lang wilde doen. Niet dat hij me daarin tegenhield, maar ik wel echt een beetje een nieuwe start maken denk ik? Dat geeft energie, op een bepaalde manier.



Sowieso zou ik voorlopig het contact met hem verbreken als ik jou was. Misschien kunnen jullie ooit weer met elkaar praten, maar het lijkt me voor nu het handigst als jullie daar niet over nadenken en het even laten gaan.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
O en meid, het is gewoon schijnbaar bewezen dat mannen veel slechter alleen kunnen zijn dan vrouwen. Dus dat hij op Tinder zit, dat heeft niet te maken met of jullie relatie wel of niet serieus was... ze hebben gewoon sneller en vaker die aandacht nodig.

(Dit is mij ook allemaal verteld, door mijn psycholoog e.d. dus ik zeg het hier nu heel makkelijk, maar ik ben zelf niet voor niets depressief geworden zelfs....)

Ik kan je geen tips geven wat te doen, want ik ben er zelf na meer als een jaar ook nog steeds niet achter. Wat wel wrrkt is idd geen contact meer.

En die dingen die mensen zeggen als "het onvermijdelijke, dat hij andere gaat daten, gebeurt toch wel", dat klopt, maar dat wil je niet horen en dat snap ik helemaal!

Ik werd daar altijd enorm verdrietig en boos om (en nog steeds, als mensen me zeggen "sja hij heeft nou eenmaal een andere vriendin met wie hij nu dingen gaat doen met jullie kids). Ja, dat weet ik zelf ook wel, maar dat hoef ik niet te horen van een ander.

Dus die dingen ga ik je ook niet zeggen.

Probeer leuke dingen te doen. Al ben je er maar een half uur door afgeleid, het is toch weer een half uur moet je maar denken.

Verder kan ik je alleen maar sterkte wensen. Ik weet écht hoe je je voelt. En het is ronduit meer dan kut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven