Hoe ga ik verder?

24-03-2016 22:43 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Januari een topic geopend dat ik net 2 weken vrijgezel was en hoe ik dit kon verwerken. Inmiddels ben ik morgen 10 weken vrijgezel en ik ben nog geen stap verder. Elke dag denk ik nog aan hem, huil ik en voel ik me waardeloos.



Leuke dingen ondernemen doe ik wel, maar hij is er nog altijd in mijn gedachten en ik kan het gewoon niet opzij zetten. Hoelang gaat dit nog duren? Nu beginnen alle onzekerheden te komen, straks heeft hij al met een andere meid gedate? Met die gedachten schiet ik gelijk alweer in de tranen, want voor mijn gevoel is hij nog van mij.



De relatie heeft bijna 3 jaren geduurd, voor vele mensen hier is dat niet lang, maar voor mij als 24 jarige wel! We hebben een jaar samen gewoond en ik woon nog in het huis. Ik heb alles al een beetje opnieuw ingericht zodat ik niet telkens er aan word herinnerd dat het ons huisje was.



Hoelang duurde jouw liefdesverdriet? Ik wil zo graag genieten van het leven, maar ik loop gewoon vast.

Ook doet het me even goed om van me af te typen.... Slaap lekker alvast lieve mensen!
Alle reacties Link kopieren
Super fijn om te horen Teddy! Ik ben heel blij voor je. Het doet me enerzijds ook best pijn om het te lezen, omdat ik mij dan realiseer dat mijn ex verder gaat.



Ik heb het gevoel dat ik stil blijf staan. Ik ben nu weer een vakantie na mijn vakantie aan het boeken. Maar de vreugde mist gewoon. Ik denk nog dagelijks aan mijn ex vriend en heb het gevoel dat geen jongen hem zou kunnen overtreffen, terwijl ik me goed realiseer dat hij mij op dit moment geen toekomst kan bieden. Hij leunde altijd op mij en dat heeft hij tot heden gedaan. Ik mis hem echt heel erg..
Alle reacties Link kopieren
@LOEC geef het tijd, over een tijdje gaat het beter echt!
Alle reacties Link kopieren
Woman: ik heb hem leren kennen via badoo, klinkt erg verkeerd maargoed. We hebben nu 2 keer afgesproken en zaterdag zien we elkaar weer.



Loec: ik snap dat het vervelend voelt dit te lezen en ik had dat gevoel eerder ook. Totdat ik hoorde dat mijn ex een meid had meegenomen naar een hotel om daar seks te hebben. Er is een knop om gegaan dat ik echt verder moet en niet moet blijven wachten. Ookal voelde ik me nog ontzettend rot hoor!!



Nu vragen vriendinnen van mij zich af of ik deze jongen gebruik om mijn ex te vergeten. Zo voelt het voor mij zelf niet, het klikt gewoon erg goed. Hij is het tegenovergestelde van mijn ex! Heeft ook een hekel aan drugs en wil ook in de toekomst dolgraag kinderen, wat mijn ex niet wou. Ik zie wel hoe het loopt.. Voor nu voelt het even fantastisch dat je ook kan denken van: zie je nou wel! Je kan wel iemand anders leuk gaan vinden.



Ik hoop dat jullie ook een moment krijgen om verder te gaan, het doet je echt zo goed! Een half jaar lang heb ik mezelf gek gemaakt en stiekem hoop gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames ik gun jullie ook zoveel geluk. Vooral ook de meiden hier met kids die lijken stil te staan. Jullie geluk komt nog wel! Met of zonder ex.
Alle reacties Link kopieren
Teddy, geniet ervan! Ik herken veel in wat jij beschrijft. Ik hou het ook nog een beetje stil....ik heb morgen de 5e date, terwijl ik pas ongeveer 2 maanden vrijgezel ben. Deze man is in alles anders dan ex: hij doet echt moeite, vindt mij (heel) aantrekkelijk en laat dat merken en nog veel belangrijker: hij vind dat directe/chaotische van mij mooi en voelt zich niet bereid omdat ik slimmer ben dan hem en ook een goede baan heb. Wat een verademing in tegenstelling tot ex!
Alle reacties Link kopieren
Met kinderen is het ook lastiger denk ik, dames heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Missmadame, ik zal mezelf niet moeten pushen en nu eroverheen willen zijn denk ik.



@Teddy. Ik ben gewoon te lief heb ik het idee. Mijn ex heeft de afgelopen twee maanden (!) zoveel gedaan waar anderen van walgen. Na twee weken met een meisje naar bed geweest, daarna een meisje leuk gevonden, vervolgens teruggekomen naar mij en daarna met de vriendin van zijn vriend naar bed geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy91 schreef op 21 juli 2016 @ 11:40:

Lieve dames ik gun jullie ook zoveel geluk. Vooral ook de meiden hier met kids die lijken stil te staan. Jullie geluk komt nog wel! Met of zonder ex.





Het is echt goed om te horen dat jij je beter begint te voelen teddy! Hoop dat het zo blijft gaan en dat je het over een tijdje echt helemaal achter je kunt laten.



Ik denk idd dat het met kids een lastiger verhaal wordt. Je moet elkaar wel blijven zien en spreken, zie dan maar eens emotioneel afstand te nemen als het fysiek dus niet kan.



Ik blijf volhouden.



Alle dames die lekker aan t daten zijn: geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
@LOEC ik herken mezelf zo erg in je! ik heb ook het gevoel dat ik stil blijf staan, maar dat is juist omdat we onszelf te hard pushen.. we willen niet meer dat ze ons pijn kunnen doen, we willen niet meer aan ze denken en missen.. dus pushen we onszelf... maar juist proberen toe te laten.. maar daar worstel ik ook nog mee hoor...



@woman denk inderdaad dat het met kinderen lastiger is, je wordt elke keer geconfronteerd met wat er kwijt is.. het beeld van een gezinnetje bij elkaar is weg.. je bent ineens een gebroken gezin... daar heb ik het nog erg lastig mee..



verder... heb ik leuk contact met iemand, hij is de eerste die me doet laten twijfelen of ik mijn ex nog wel terug zou willen, en dat vind ik een positieve vooruitgang!! Verder heb ik veel swings... ik doe aardig en afstandelijk tegen hem, maar van binnen schreeuw ik dat ik hem terug wil..



Maandag eerst op vakantie, mijn hoofd leeg maken, genieten en even helemaal niks...



Zijn er meiden die zich in dit zomerseizoen ook regelmatig afvragen of de ex naar een bepaald festival/evenement of weet ik het wat gaan? Ik vind het niet erg dat die plezier heeft enzo, maar wel dat hij daar een leuker iemand tegen komt dan dat die mij vindt...
Alle reacties Link kopieren
Misschien klinkt het heel arrogant, maar mijn ex moet vooral helemaal naar de klote gaan op feestjes of wat dan ook.

Hij moet vooral proberen om mij te vervangen en vooral andere meiden daten.

Die halen het toch niet bij mij.

´I would wish him the best, but he already had that.´



Ik weet dat dit vreselijk klinkt, maar zo denk ik er echt over....

Oh en ik ga zondag koffie drinken met een Tinder jongen. We gaan het meemaken... hij klinkt erg aardig.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
@beertje ik hoop dat ex een leuke tijd heeft. En dat ie wat nieuwe vrienden maakt en hopelijk een meisje tegenkomt dat beter bij hem past, want eerlijk is eerlijk ex en ik paste (achteraf) niet bij elkaar.



@jewel goed om dat te denken. Zo hard kan ik niet zijn, maar ik hoop gewoon dat ex gelukkig word. En ik ook weer, maar dat gaat wel lukken, ondanks dat ik af en toe **** momenten heb. Maar het is vooral het alleen zijn weer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex beseft nu ook pas wat hij had, en dat dat niet zo vanzelfsprekend was.. Ik zat de afgelopen dagen in italië en hij appte me redelijk veel die tijd: IRRITANT! Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer naar andere mannen begin te kijken en dat ik besef dat ik veel beter verdien. Ik krijg ook steeds meer aandacht omdat ik dat zelfvertrouwen uitstraal ofzo.. Ik denk dat ex beseft dat hij niet zo snel een nieuwe vriendin zal vinden die al zijn shit uit het verleden zal accepteren, of t feit dat hij 24 is en niet kan koken, niet met geld kan omgaan, geen opleiding heeft en eigenlijk gewoon geen toekomst heeft op dit moment. Het voelt bijna een soort van euforisch om te beseffen dat ik het allemaal veel beter voor elkaar heb, en dat ik uiteindelijk maar mooi beseft heb dat ik al die shit die hij me geflikt heeft (liegen over zijn studie, werk, hoeveel studieschuld maar ook constant afspraken niet nakomen) niet verdien. Ik ga gewoon een bloedmooie waanzinnig intelligente man aan de haak slaan ;-
Alle reacties Link kopieren
Zo denk ik er ook over. Hij heeft de leukste vriendin toch al gehad (ik). En zijn gedrag zal toch terugkomen bij de volgende vrouw. Als hij niet 70 uur in de week werkte lag hij te slapen overdag, amper initiatief nemen voor dingen, vond veel dingen niet leuk om te doen als ik ze voorstelde, hij was altijd wel gestrest of sagerijnig door zijn werk, als ik er niet was ging hij altijd bij zijn mama eten of fastfood. Mama deed zijn schone was en kwam bij hem schoonmaken. Hij kon wel 800 euro in een week uitgeven aan carnaval en vrij nemen maar een weekendje weg met mij was te duur, of geen tijd. blabla. Een enkele keer gingen we wat doen en was hij goedgezind. De bios of een etentje. Maar dat was het en ik hield me echt aan de goede momenten vast terwijl er meer slechte waren. Als ik een gezin met hem was begonnen dan zou hij er nooit zijn en zou de opvoeding volledig op mij komen.



Bah, echt.. om te bedenken dat ik dit allemaal heb geaccepteerd! Ik heb gewoon medelijden met zijn volgende slachtoffer....



Hij heeft een illusie van zichzelf gecreëerd in het begin van onze relatie, mij laten denken dat hij alles was wat ik zocht in een relatie. Puntje bij paaltje is het serieus helemáál geen leuke man.
Alle reacties Link kopieren
@Beertje_Pooh, ik denk inderdaad dat we het te graag willen waardoor het gevoel minder snel weggaat. Als ik mijn pijn toelaat, dan kom ik echt in een dip terecht en dat probeer ik te voorkomen. Ik raak steeds meer gewend aan het idee dat hij verliefd is op dat meisje, maar het doet nog steeds ontzettend veel pijn. Fijn om te horen dat je er maandag even tussen uitgaat! Ik vertrek woensdag naar de andere kant van de wereld, maar ik ben bang dat ik mijn pijn en verdriet zal gaan meenemen.. Wat betreft je vraag, ik herken de angst. Je kan er helaas niets aan doen wanneer dat gebeurt, maar houd de eer aan jezelf. Als jullie relatie echt iets heeft betekend voor hem, zal het voor hem ook lastig zijn om iemand te vinden die jou kan overtreffen. Mijn ex vriend gaf aan dat een relatie met dat meisje een stap terug zou zijn voor hem, dus ik ga hier maar vanuit. Een beetje wat @enchantedjewell zegt. Anders blijf ik mezelf maar pijn doen met gedachtes.



@Sheetsforthepiano, heel herkenbaar wat jij vertelt over je ex. Alleen heeft mijn ex een te groot ego om zich dat te beseffen. Ik realiseer me ook steeds meer dat hij mij (op dit moment) geen toekomst kan bieden aangezien hij telkens op mij leunde. Ik denk dat ik nog steeds te veel gevoelens heb om te beseffen dat ik beter verdien, omdat het een hele lieve, aardig jongen is.
Alle reacties Link kopieren
@ LOEC

Het zijn altijd aardige lieve jongens.. Ik durf bijna te zeggen dat ik misschien nooit meer een jongen vind die zo onwijs lief voor me is, die me echt op een voetstuk plaatst en waarbij de fysieke aantrekkingskracht/sex geweldig is. Grappig dat je op zulk soort momenten dan beseft dat dat dus ook niet alles is.. Iemands overtuiging/waarden en doelen in het leven zijn wellicht nog veel belangrijker.



Maar weetje LOEC, dat besef komt echt wel. Eerst zit je met een groot verdriet, probeer je alles tussen jullie op te hemelen. Na een tijdje ga je de barsten zien en beseffen dat de relatie helemaal niet geweldig was, en als je dan een nieuw fantastisch iemand tegenkomt dan zul je zien dat het ZO dus ook kan!
Alle reacties Link kopieren
@Sheetsforthepiano, super bedankt voor je steunende woorden! Ik heb mij de afgelopen maanden genoeg aangepast aan hem en het wordt tijd dat ik mijn eigen oude leventje weer ga oppakken. Het klinkt misschien heel hard, maar ik besef me steeds meer dat ik beter verdien. Ik gun hem al het geluk van de wereld en ik hoop oprecht dat dat meisje dit hem kan geven. Ik ga me nu ook richten op mezelf, mijn studie en mijn vakantie. Ik ben tenslotte de regisseur van mijn eigen leven. Bovendien krijg ik genoeg mannelijke aandacht, maar daar heb ik een lange tijd niets mee gedaan. Dus dat is wel goed voor mijn zelfvertrouwen haha.
Alle reacties Link kopieren
bah... zit weer even met mixed feelings..



aan de ene kant gaat het goed, zin in mijn vakantie, plezier, minder stress, en de pijn wordt minder.



aan de andere kant, hij zegt steeds dat er bij hem niks speelt met andere, maar ben soms zo bang dat hij daar niet eerlijk in is.. maar als ik dat zeg, dat als ik er toch in een zwak moment naar vraag en hij echt eerlihk moet zijn omdaf ik anders niet weet hoeveel pijn het gaat doen als ik erachter kom, en hoe ons contact dan gaat ivm onze zoon... want dat contact gaat nu juist heel goed..



En dan wil ik hem appen, hoe het gaat etc... hem weer soort terug winnen... maar ik weet dat het niet werkt, dus ik doe het uiteindelijk ook niet..



ik voel me heel verwarrend, vind het ook moeilijk om toe tegeven aan sommige gevoelens, juist omdat ik eigenlijk niet meer weet dat ik nou wel of niet voel...



ik weet ook zelf dat ik diep van binnen nog hoop heb, dat hij ons als gezin terug wil... pfff ik wil gewoon is klaar zijn met deze hele molen :(
Alle reacties Link kopieren
@beertje probeer je gevoelens toe te laten! En wil jij hem nog terug probeer je zelf dat eens terug te vragen.
Alle reacties Link kopieren
@Beertje_Pooh

Nu dat mijn ex vriend een ander meisje leuk vindt, heb ik het een plekje kunnen geven. De hoop dat het ooit nog goed zal komen heb ik niet meer. Het deed zo veel pijn van binnen. Maar het gaf me wel de kracht om het contact te verbreken. In jouw geval gaat dat nu dit ivm jullie zoontje, maar het zou voor jou ook kunnen zorgen voor een afsluiting. Anders blijf je maar de hoop houden en ben je in je achterhoofd onbewust telkens bezig met het terugwinnen van je ex. Dat zou eigenlijk niet moeten, omdat je liefde eenmaal niet onder controle hebt.



Ga lekker genieten van je vakantie. Laat het voor dan even los en richt je op jezelf. Neem je verdriet niet mee, dat zou zonde zijn. Ik ben er zelf ook heel erg bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb een leuk weekend achter de rug. Maar de reacties in mijn omgeving zijn niet altijd even leuk: een paar vrienden vinden dat ik te snel ben te gaan scharrelen (ja het is erg snel) en laten ook hun afkeuring blijken, niet altijd even leuk. Terwijl het nog niet serieus is. Moet ik het dan toch afkappen? Ik heg geen zin in gedoe met vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Update huilmomentje...



Ik was dus ontzettend blij dat ik een leuke man had leren kennen. We zagen elkaar voor de 3e keer en daarvoor klikte het goed, alleen was hij erg verlegen en ik dacht dit komt vanzelf goed.



Gisteravond zijn we opstap gegaan en daarna bleef hij slapen. Ik verheugde mij er ontzettend op maar het bleek een dikke flop te zijn! Hij sjokte tijdens het stappen wat achter mij aan en was erg stil. Ik praatte met de dj want die jongen kende ik. Vroeg hij vanochtend heel jaloers: heb je nog met die dj geappt? Ik zo uhh nee hoezo dat? Huh?



En nouja via de app zei hij aldoor dat ie me niet meer los zou laten en we die nacht heerlijk konden slapen. We lagen met de rug naar elkaar toe en heel soms voelde ik een arm maar na 1 min liet ie me alweer los.



Vandaag op de bank ook erg stil en hij was nog steeds erg verlegen. Ik ging afwassen en hij bleef mooi zitten bijv. Een uur lang zat ie tv te kijken en er kwam geen woord uit hem. Telkens moest ik het gesprek gaande houden anders was het stil.



Ik heb hem gevraagd wat er aan de hand was en of hij het misschien niet leuk vond? Hij zei er is niks hoor. Na heel lang doorvragen zei die eindelijk dat ie alles snel vond gaan, terwijl hij zelf aan gaf bij me te willen slapen. Hij is naar huis gegaan, terwijl die zou blijven eten. Heb van alles in huis gehaald eten en zelfs een 6pack bier.



En nu apptie me dat ie het rot vind en mij wel erg leuk vind. Ik voel me echt verdrietig nu, dat ie me zo laat zitten en nu groot doen via de app. Ik denk laat maar zitten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy91 schreef op 24 juli 2016 @ 18:51:

Update huilmomentje...



Ik was dus ontzettend blij dat ik een leuke man had leren kennen. We zagen elkaar voor de 3e keer en daarvoor klikte het goed, alleen was hij erg verlegen en ik dacht dit komt vanzelf goed.



Gisteravond zijn we opstap gegaan en daarna bleef hij slapen. Ik verheugde mij er ontzettend op maar het bleek een dikke flop te zijn! Hij sjokte tijdens het stappen wat achter mij aan en was erg stil. Ik praatte met de dj want die jongen kende ik. Vroeg hij vanochtend heel jaloers: heb je nog met die dj geappt? Ik zo uhh nee hoezo dat? Huh?



En nouja via de app zei hij aldoor dat ie me niet meer los zou laten en we die nacht heerlijk konden slapen. We lagen met de rug naar elkaar toe en heel soms voelde ik een arm maar na 1 min liet ie me alweer los.



Vandaag op de bank ook erg stil en hij was nog steeds erg verlegen. Ik ging afwassen en hij bleef mooi zitten bijv. Een uur lang zat ie tv te kijken en er kwam geen woord uit hem. Telkens moest ik het gesprek gaande houden anders was het stil.



Ik heb hem gevraagd wat er aan de hand was en of hij het misschien niet leuk vond? Hij zei er is niks hoor. Na heel lang doorvragen zei die eindelijk dat ie alles snel vond gaan, terwijl hij zelf aan gaf bij me te willen slapen. Hij is naar huis gegaan, terwijl die zou blijven eten. Heb van alles in huis gehaald eten en zelfs een 6pack bier.



En nu apptie me dat ie het rot vind en mij wel erg leuk vind. Ik voel me echt verdrietig nu, dat ie me zo laat zitten en nu groot doen via de app. Ik denk laat maar zitten!



Vervelend teddy!



Dat zijn precies dingen die mij ervan weerhouden me weer bezig te houden met mannen.

Doe het eventjes rustig aan met hem. Probeer gewoon "je opties" open te houden.

Verwachtingen scheppen teleurstellingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:womansintuition schreef op 24 juli 2016 @ 19:24:

[...]





Vervelend teddy!



Dat zijn precies dingen die mij ervan weerhouden me weer bezig te houden met mannen.

Doe het eventjes rustig aan met hem. Probeer gewoon "je opties" open te houden.

Verwachten scheppen teleurstellingen.

Hij negeert me nu weer. Ik denk laat het maar rusten, het leek me eerst zo perfect en hij zei vd week nog ik ga echt voor jou! :(



Nu denk ik weer... laat dat hele date gebeuren maar zitten! Ik fleurde heel erg op en nu ben ik weer een wrak. MANNEN!!!
Alle reacties Link kopieren
Het is denk ik belangrijk dat je je in je eentje gelukkig en goed gaat voelen. Niet dat je hoe je je voelt laat afhangen van een man.



Dat is iets wat ik wel heb geleerd inmiddels. Je bent de enige die jezelf gelukkig zou moeten kunnen maken, want uiteindelijk zit je zelf altijd met jouzelf "opgescheept".

Niks is zeker, dingen zijn vaak maar tijdelijk, maar jij zelf blijft.

Probeer de focus naar jezelf te leggen..

Jezelf echt leren kennen. Kijken wie jij bent, wat jij wil. Los van een man.

Dat moet een aanvulling zijn, maar niet de reden om vrolijk en gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Womansintuition

Hele inspirerende woorden! Hetgeen wat je zegt is ook hetgeen waar ik nu naartoe wil werken. Weer gelukkig met mezelf worden, terwijl ik alleen ben zodat ik niet meer afhankelijk wordt van een man.





Sinds gisterenochtend sta ik heel anders in mijn liefdesverdriet. Ik heb me die ochtend overladen met pijnlijke gedachtes en heb toen alle verdriet en pijn eruit gehuild. Elke keer als er een gedachte in me hoofd oppopt, weet ik het redelijk snel weer te relativeren en doet het geen pijn meer. Het is zo'n rare wending.. Ik ben heel erg bang dat de grote klap of verdriet nog moet komen, terwijl ik de afgelopen weken al best veel heb gehuild en me zo down heb gevoeld. Dit gevoel voelt opeens heel onwerkelijk. Ik geniet van alle aandacht en heb hele oude vriendschappen weer opgebouwd. Natuurlijk denk ik nog wel dagelijks aan hem, maar het is op een andere manier dan voorheen.. Bij iemand herkenbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven