Hoe heb jij je partner ontmoet?

06-05-2016 18:38 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic open ik naar aanleiding van het topic “34 jaar en single”. In dat topic ging het op zeker moment over hoe mannen en vrouwen* elkaar eigenlijk leren kennen en een relatie krijgen. Naar elkaar lonken in de collegebankjes? Vroeg jij hem ten dans tijdens een verjaardagsfeest en van het een kwam het ander? Jullie stonden samen in een lange rij, raakten aan de praat en wisselden (Gelukkig!) telefoonnummers uit? Gekoppeld door vrienden die jullie het perfecte stel vonden?



De kwestie in het topic “34 jaar en single” was ook, wie er op wie afstapte, of het 1e initiatief nam.

Dus: Hoe leerde jij je partner/ons/seksvriend(in) kennen en wie versierde wie?



* mannen en mannen of vrouwen en vrouwen mag uiteraard ook natuurlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Volgens goed gebruik trapt TO af, al heb ik nooit een partner of wederhelft gehad. Slechts een kortstondige scharrel. Via relatieplanet. Daar stond ik op uit nieuwsgierigheid en om alle profielen te kunnen bekijken (leuk joh!). Misschien om mijn schaarse vriendenkring wat uit te breiden, maar niet om seks of een relatie. Hij dacht daar duidelijk anders over, maakte na een paar ontmoetingen wat avances (zoenen, zinspelen op meer) en ik dacht op zeker moment: “Kom, laat ik maar eens van bil gaan dan.” Ik vond hem aardig, best aantrekkelijk en was nog maagd, en wilde het seksgebeuren weleens uitproberen. Achteraf gezien met hem en in zulk snel tempo niet zo'n strak plan misschien, maar vervelend was het ook niet. Alleen niet mijn ding. Ik heb er vrij snel een punt achter gezet.



Kort samengevat: via een datingsite, hij begon.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kroeg, hij kwam binnen, een vriendin attendeerde me op hem, ik stapte op hem en zijn vriend af, hij gooide bier over me heen omdat hij struikelde, we zoenden en we wisselender nummers uit. Hij wist toen ik belde niet meer hélemaal wie ik was, maar nog wel iets vaags over een leuk meisje, dus we spraken af. En we zijn nu 18 jaar verder.
Eerste vaste vriend op de kermis, tweede was een collega en de derde ontmoet bij het uitgaan.
Via "the box of love" honderd jaar geleden. Een van de eerste chatsites in Nederland.

Eerst paar keer gekletst, na 2 weken 1e date , na 2 maanden samen gaan wonen en inmiddels 15 jaar getrouwd en bloedjes van kinderen verder. En ook niet onbelangrijk; nog steeds in love
Alle reacties Link kopieren
Bij het uitgaan.

Ik had een shirt aan waar iets op stond wat te maken heeft met zijn bijnaam, vrienden van hem zagen dat en die maakte daar een opmerking over, opmerking klopte overigens niet helemaal, maar zo raakte we wel aan de praat en nu zijn we ruim acht jaar en twee kinderen verder



Dus wie nam het initiatief; zijn vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Via Paiq ( datingsite ) Lichtelijk onder dwang van vriendinnen me aangemeld en al na een paar dagen mijn grote liefde ontmoet. Nu 2.5 jaar super gelukkig samen...
Het gaat er in dit topic vooral om: wie nam het initatief.
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare zag hij mij staan. Op "schoolreis" heeft hij blijkbaar mij ook gezien (ik wist toen nog steeds niet van zijn bestaan af). Ik heb veel met hem gepraat tijdens vakantiewerk in de lunchpauzes, maar de echte relatie begon pas toen wij elkaar na een paar jaar tegenkwamen op het station. Ik sms'te nadat hij uitgestapt was: was jij dat?. Kort daarna naar de bioscoop geweest.
Niets hoeft, paarden wel
Oh; wij allebei waren even veel van het initiatief nemen. 16 uur achter elkaar chatten bijvoorbeeld, over en weer bellen. En toen hij belde met de mededeling:" kijk eens in je voortuin" woonden we samen. (Hij stond daar met rugzak) het was altijd evenveel initiatief.ik heb mij nooit af hoeven vragen wat hij van mij vond.
Alle reacties Link kopieren
Op een bospad inthe middle of nowhere....leuk gesprek gehad. Maar afscheid genomen zonder contactgegevens uit te wisselen.

Twee maanden later kwam ik hem tegen op een website van een gezamelijke hobby en schreef hem een pb'tje..... Nu al 1,5 jaar héél gelukkig samen!
quote:koekkie schreef op 06 mei 2016 @ 18:50:

Op een bospad inthe middle of nowhere....leuk gesprek gehad. Maar afscheid genomen zonder contactgegevens uit te wisselen.

Twee maanden later kwam ik hem tegen op een website van een gezamelijke hobby en schreef hem een pb'tje..... Nu al 1,5 jaar héél gelukkig samen!Bijzonder! Alsof het voorbestemd was.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik had mijn vriend al een tijdje in het vizier , maar hij toonde niet echt interesse. Toen hoorde ik dat zijn band audities hield voor een zangeres en heb ik mezelf kandidaat gesteld.. Was een goede move, want toen had ik zijn telefoonnummer en kon ik hem vragen of hij, ongeacht de uitslag van de auditie, een keer wat wilde gaan drinken.
In de kroeg met Oud&Nieuw.

We hadden elkaar al eens eerder ontmoet, toen was er echt zo een 'schok'. We zaten toen nog beiden aan het eind van onze vorige relatie. Dus niks meegedaan.



Tot we elkaar bij het Oud&Nieuw feest weer tegenkwamen. We gingen in elkaar op, en hebben elkaar niet meer losgelaten. Iedere vrije minuut brachten we samen door en we woonden binnen de kortste keren samen.
Alle reacties Link kopieren
Hij zag mij met carnaval en heeft mij aangesproken: "weet je tot hoe laat het hier vanavond open is"? De rest is history, we zijn inmiddels 36 jaar bij elkaar waarvan 31 jaar getrouwd.
Via een klein forum.



Het bleek dat hij op 1 km van mijn studentenkot woonde.

Dus na héél lang - echt maanden - twijfelen en online berichten sturen "laat ons es in de helft afspreken".



Nog diezelfde avond waren we een koppel .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man voor t eerst ontmoet in de tram. We botsten tegen elkaar aan in de drukte. Daarna kwamen we elkaar tegen in een restaurant en vervolgens weer tijdens het uitgaan. Toen vond hij het tijd dat we telefoonnummers uitwisselenden. Inmiddels 15 jaar getrouwd en 3 kinderen verder....
Find people who will make you better (M. Obama)
quote:TS_76 schreef op 06 mei 2016 @ 19:02:

Hij zag mij met carnaval en heeft mij aangesproken: "weet je tot hoe laat het hier vanavond open is"? De rest is history, we zijn inmiddels 36 jaar bij elkaar waarvan 31 jaar getrouwd. Dat wil ik ook!!
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 18:55:

[...]





Bijzonder! Alsof het voorbestemd was.Eigenlijk zou het mooiste verhaal van dit topic een prijs moeten krijgen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
In de kroeg. Ik bediende. Hij en zijn beste vriend zaten aan de bar en mijn collega hoorde hen een weddenschap afsluiten die om mij ging. Collega heeft de heren rijkelijk van drank voorzien in de hoop dat ze de weddenschap uit zouden voeren, maar ze werden alleen maar heeeel dronken. Zo dronken dat ik het niet over mijn hart kreeg om ze naar huis te laten kruipen. Dus heb ik ze beiden voor hun deur afgezet. De volgende dag stond hij met een bos bloemen en het schaamrood op zijn kaken opnieuw in de kroeg om excuses te maken. Waar ik dacht een zoentje op mijn wang te krijgen, viel dat net even anders uit Bleek dat hij me al tijden erg leuk vond.

Bijna 25 jaar verder en 18 jaar getrouwd. *En hij zoent nog steeds heeel lekker*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:tonkje schreef op 06 mei 2016 @ 19:08:

[...]





Eigenlijk zou het mooiste verhaal van dit topic een prijs moeten krijgen. Dat wordt lastig kiezen! Ik zie meerdere kanshebbers.
quote:Oudblond schreef op 06 mei 2016 @ 19:09:

In de kroeg. Ik bediende. Hij en zijn beste vriend zaten aan de bar en mijn collega hoorde hen een weddenschap afsluiten die om mij ging. Collega heeft de heren zo rijkelijk van drank voorzien in de hoop dat ze de weddenschap uit zouden voeren, maar ze werden alleen maar heeeel dronken. Zo dronken dat ik het niet over mijn hart kreeg om ze naar huis te laten kruipen. Dus heb ik ze beiden voor hun deur afgezet. De volgende dag stond hij met een bos bloemen en het schaamrood op zijn kaken opnieuw in de kroeg om excuses te maken. Waar ik dacht een zoentje op mijn wang te krijgen, viel dat net even anders uit

Bijna 25 jaar verder en 18 jaar getrouwd. *En hij zoent nog steeds heeel lekker*
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 19:11:

[...]





Ja he! En nog steeds kan ik die man af en toe wel opvreten van verliefdheid!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tinder, zij versierde mij. Ik had een kerstfoto met rendiergewei en lichtgevende neus, daar begon ze het gesprek mee, dat ze me leuk stonden
anoniem_256159 wijzigde dit bericht op 06-05-2016 19:19
Reden: Spelling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:michelleobama schreef op 06 mei 2016 @ 19:05:

Ik heb mijn man voor t eerst ontmoet in de tram. We botsten tegen elkaar aan in de drukte. Daarna kwamen we elkaar tegen in een restaurant en vervolgens weer tijdens het uitgaan. Toen vond hij het tijd dat we telefoonnummers uitwisselenden. Inmiddels 15 jaar getrouwd en 3 kinderen verder....Klinkt lekker nuchter en duidelijk! Je hoefde in elk geval niet te twijfelen of hij je leuk vond!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven