Hoe het bespreekbaar te maken: schoondochter met MO

03-05-2016 20:19 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
annie1964 wijzigde dit bericht op 08-05-2016 23:28
Reden: Alles is gezegd en uitgemolken. Men valt in herhaling en leest steeds slechter. Aannames, aannames
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet doen natuurlijk. Dat kan niet. Doe je ook nog de was van je zoon?
Een tip: niet mee bemoeien!!
Niet doen, ze weet zelf vast wel dat ze te dik is. Ik zou , het als ik haar was, het zeker niet op prijs stellen.
Alle reacties Link kopieren
Annie dat is niet aan jou.



Laat het bij jouw zoon en zijn vrouw.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ze is veertien en heeft geen eigen ouders?
Alle reacties Link kopieren
Is dit serieus? Het is echt NIET aan jou om hier iets van te zeggen.

En wat is je zoon een doetje dat hij het zelf niet bespreekbaar wil maken maar wel door zijn pappie en mammie. Bah!
Hakuna matata!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk. Ze zal die knop zelf moeten vinden. Zal ook vast een lief meisje zijn, maar ze lijkt me ook vreselijk inactief, anders word je niet zo dik. Dus wat vind je zoon van iemand die liever op de bank hangt dan in beweging komt? En welke interesses heeft ze dan, die vanuit haar hangend-op-de-bank positie kan uitvoeren die matchen met je zoon? Of is hij ook een bankhanger?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dus je zoon vindt het ook maar jullie mogen de klus klaren ?

Hou je er gwoon buiten denk je dat ze het zelf niet weet ?
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat moet zij zelf in zien.. Wie zijn jullie om dat haar te gaan vertellen? En waarom is je zoon met haar als het hem nu al tegen de borst stoot dat ze dingen niet kunnen doen ect?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel eens met haar gaan wandelen of lekker gezond voor ze koken, maar ik zou het niet aankaarten.



Laf van je zoon dat hij dat door jullie wil laten doen.
Hoe haal je het in je hoofd om een schoondochter aan te spreken over haar gewicht?



Je zoon kiest voor haar. Klaar.



En ze zal zelf wel enige notie hebben van het feit dat ze dik is, daar heeft ze jullie niet voor nodig. Je gaat echt over een aantal heel duidelijke grenzen als je dit gesprek aangaat.
Het eerste wat ik denk: waar bemoei je je mee? Je zoon vindt haar toch leuk doals ze is? Of is ze ineens aangekomen.



Tuurlijk is het gezondheidsaspect goed bedoeld, maar ik vind dit niet jou probleem. Hoezo worstel jij met het overgewicht van de vriendin van je zoon?
Je zoon zal het bespreekbaar moeten maken in hun relatie. Met nadruk op hun relatie.
Zeg schoondochter. Het is ons opgevallen dat je wat aan de zware kant bent. Dus we dachten, kom, we gooien het op tafel. Onze oogappel is daar ook niet zo van gecharmeerd, dus wat ga je er aan doen?





Zoiets?
Ik hoop dat je een grapje maakt. Ze weet echt wel wat ze weegt en ik zou zulk 'advies' van mijn schoonouders zacht gezegd niet waarderen.



Zijn relatie, zijn leven. Bemoei je met je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem met aankaarten ervan, en het sociale taboe dat erop rust iemand ronduit te zeggen dat hij/zij ongezond dik is.



Maar als je zou zien dat iemand een andere aandoening heeft, die dodelijk of schadelijk kan zijn, zou je dan ook je hoofd omdraaien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ooohhhh, morbide obees. Ik was al bang dat ze middelbaar onderwijs had.
Niet gehinderd door enige kennis denk ik dat ze goed bij elkaar passen en dat jij je er daarom niet mee moet bemoeien. Ik verwacht dat het gaat om twee inactieve mensen. Zij zit graag en hij wil dat een ander de kastanjes uit het vuur trekt. Ik zweer je, als je beiden zo bent dan kun je je zilveren bruiloft halen.
Wat zou je ervan vinden als zij jou zou vertellen dat opvoeding slecht is omdat je zoon een slappe vaatdoek is die zijn mammie de hete kolen uit het vuur laat nemen?
Ze heeft niemand nodig om haar dat te vertellen.



Het taboe gaat niet over het gewicht, het taboe gaat over met je zoon bespreken wat je van zijn vriendin vindt en dan je gqqn bemoeien met haar levensstijl. Of dat nu haar gewicht, haar hobby's, haar werk of haar huishouden zijn, het zijn als schoonouders je zaken niet.
Gewoon niet doen. Hebben mijn ouders ook ooit gedaan bij mijn schoonzusje, het is nooit meer helemaal goedgekomen daarna... Ze weet zelf heus wel dat ze minder moet eten en meer moet bewegen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 mei 2016 @ 20:29:

Ooohhhh, morbide obees. Ik was al bang dat ze middelbaar onderwijs had.Of een flesvoedende thuisblijfmoeder was.
Dus jouw zoon wilt dat zij afvalt voor hem, omdat hij een fietsvakantie wilt?

Waarom help je je zoon niet om een andere vriendin te zoeken die wel met hem kan fietsen? Ik vind het kwetsender voor haar dat jullie op deze manier over haar praten dat hij haar inruilt voor een smaller model..

En gun die arme meid een gozer die haar rondingen wel kan waarderen, of die zich zorgen maakt om haar gezondheid en niet of ze wel met hem kan wandelen..
Ga jij lekker je mond houden zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven