Hoe het bespreekbaar te maken: schoondochter met MO

03-05-2016 20:19 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
annie1964 wijzigde dit bericht op 08-05-2016 23:28
Reden: Alles is gezegd en uitgemolken. Men valt in herhaling en leest steeds slechter. Aannames, aannames
% gewijzigd
quote:Kwejeebo schreef op 03 mei 2016 @ 20:38:

[...]





Alsof ze dat zelf niet weet. En alsof je daar als jonge meid niet genoeg op aangesproken wordt... dat had ik als slanke jonge meid al dat iedereen me constant wilde controleren/opvoeden. Moet je nagaan als je te zwaar bent.



Of ben jij zo iemand die collega's die roken gaat aanspreken dat dat dodelijk of schadelijk kan zijn? Vind je dat ook 'je hoofd omdraaien' als je daar niet wat van zegt?Ze rookt zelf. Dus eigenlijk verwacht ik dat mensen in haar omgeving haar minstens een paar keer per week vertellen hoe ongezond en dodelijk dat roken is. En met overgewicht heb je alleen jezelf, met roken maak je ook je omgeving ziek.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:38:

Je zoon wil wandelen? Met zijn nieuwe vriendin? Een gezonde , hollandse knul zou de hele dag willen liggen kieren. Al dan niet op zijn Hobbits.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon heeft dus een redderssyndroom? Dat hebben die Hobbits vaak he; zijn zo behulpzaam altijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lekker dan. Heeft ze eindelijk een keer een vriendje, treft ze weer een zoutzak die geeneens weet hoe hij haar positief benaderen moet. Terwijl dat me toch wel het minste lijkt in een relatie, dat je elkaar een beetje positief benadert. Ik zou hem wegdoen als ik haar was.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:38:

Je zoon wil wandelen? Met zijn nieuwe vriendin? Een gezonde , hollandse knul zou de hele dag willen liggen kieren. Al dan niet op zijn Hobbits.
Dan heb je ook wel wat verkeerd gedaan als je thuiswonende zoon van begin 20 kennelijk alleen zo'n ernstig beschadigd exemplaar met extreem overgewicht wil, wil wandelen en op fietsvakantie en zelf niet met haar durft te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 mei 2016 @ 20:42:

. Ik zou hem wegdoen als ik haar was.Scheelt al gauw 80 kilo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 03 mei 2016 @ 20:40:

[...]





Ze rookt zelf. Dus eigenlijk verwacht ik dat mensen in haar omgeving haar minstens een paar keer per week vertellen hoe ongezond en dodelijk dat roken is. En met overgewicht heb je alleen jezelf, met roken maak je ook je omgeving ziek.Ik hoop maar voor haar dat haar omgeving dat doet. Is toch een sociaal taboe dat verbroken moet worden he.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:43:

[...]





Scheelt al gauw 80 kilo.Plus die rugzak
Alle reacties Link kopieren
Misschien valt je zoon gewoon op hele dikke vrouwen en vind hij dat opwindend. En ja dan worden fietstochten wel een beetje lastig. Maar ja, je kan het dan niet allemaal hebben hé...
Alle reacties Link kopieren
Dat is pas liefde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Point taken ????. Bedankt dames! Ook erg gelachen om de hobits Haha. Ik kan er wel wat mee.

We leggen de bal weer bij hem en haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annie1964 schreef op 03 mei 2016 @ 20:38:

Haha, dat is nog eens unanieme feedback! Zal er es over gaan nadenken. In iedere geval bedankt. Ter info: het meisje is behangen met een loodzware rugzak, een belast familie verleden en weinig zelfvertrouwen. T is niet dat zoonlief niet durft, hij wil niet de zoveelste zijn die haar "verwijt" dat ze te zwaar is, en dat m dat hindert... Wil haar positief benaderen, maar weet niet ze goed hoe... Dus wie daar tips voor heeft, ook die zijn welkom.



Hij Wil haar eerder helpen dan voordelen, ze heeft geen ouders om op terug te vallen of mee te praten (vanaf haar jeugd al niet gehad). Enne, ik doe niet meer de was hoor. Haha.



Nogmaals dank voor de adviezen (en ik vind dat ik n super zoon heb die rekening houdt met de kwetsbaarheid van zijn vriendin)Heel eenvoudig. De zomer komt eraan. Samen naar de Efteling, naar Artis, naar het zwembad, op de fiets de stad in, of naar het park. En dan ter plaatse een kop soep met een broodje ipv een zak friet-met of een picknickmand mee. Aanmelden voor dansles, dagje Amsterdam, dagje Utrecht..... Gewoon leuke dingen doen. Moet je eens zien, aan het einde van de zomer is ze vast tien kilo kwijt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dalfx schreef op 03 mei 2016 @ 20:45:

Misschien valt je zoon gewoon op hele dikke vrouwen en vind hij dat opwindend. En ja dan worden fietstochten wel een beetje lastig. Maar ja, je kan het dan niet allemaal hebben hé...



Of het is het enige vrouwtje wat hij kan krijgen. Omdat een dik vrouwtje hem minder succesvol laat lijken, willen zowel hij als ma haar nu in een dun vrouwtje vormen.



Kans is natuurlijk wel dat wanneer ze een dun vrouwtje is, ze met een ander mannetje ervan doorgaat,
Alle reacties Link kopieren
Of koop een mooie scooter voor je zoon veel stoerder en probleem opgelost



Alle reacties Link kopieren
quote:Dalfx schreef op 03 mei 2016 @ 20:45:

Misschien valt je zoon gewoon op hele dikke vrouwen en vind hij dat opwindend. En ja dan worden fietstochten wel een beetje lastig. Maar ja, je kan het dan niet allemaal hebben hé...Ik ben waarschijnlijk even dik als de bewuste schoondochter maar ik hou van fietsen! En wandelen. Het 1 sluit zeker het ander niet uit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Serieus wat genant. Het is haar keuze, daar heb jij je gewoon niet mee te bemoeien.



Misschien staan die stomme beeldjes in de vensterbank bij jou ook wel leuker in de afval container, maar je zou toch gek staan te kijken als je die opmerking kreeg op de verjaardag van je man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 mei 2016 @ 20:29:

Ooohhhh, morbide obees. Ik was al bang dat ze middelbaar onderwijs had.



Dat was ook mijn eerste gedachte



En verder zijn wij het hier wel weer met elkaar eens. Niet mee bemoeien!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen om haar gezondheid maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 03 mei 2016 @ 20:51:

Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen om haar gezondheid maakt.

Eens.



Maar het is niet haar plek om met schoondochter een gesprek aan te gaan omdat zoon niet weet hoe hij haar moet uitleggen dat hij zich zorgen maakt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 03 mei 2016 @ 20:53:

[...]



Eens.



Maar het is niet haar plek om met schoondochter een gesprek aan te gaan omdat zoon niet weet hoe hij haar moet uitleggen dat hij zich zorgen maakt.Zie mijn eerste reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 03 mei 2016 @ 20:54:

[...]



Zie mijn eerste reactie Ok!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 03 mei 2016 @ 20:51:

Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen om haar gezondheid maakt.Spijker op zijn kop! Ik gun haar n leuker leven, maar zoals gezegd.... Mag daar niks over zeggen. Taboe onderwerp voor schoonmoeders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annie1964 schreef op 03 mei 2016 @ 20:55:

[...]





Spijker op zijn kop! Ik gun haar n leuker leven, maar zoals gezegd.... Mag daar niks over zeggen. Taboe onderwerp voor schoonmoeders.Ja natuurlijk is dat taboe, jij hebt toch geen relatie met haar. Je zoon moet met dat soort dingen naar zijn vriendin gaan en niet naar jou. Het is geen papkindje, maar een volwassen vent toch.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Welke jonge vrouw wil er nou op fietsvakantie met haar schoonouders?! Zelfs met 50 kilo minder heeft ze vast echt wel wat beter te doen.



En je zoon mag in jouw ogen dan wel heel erg lief zijn, ik vind het maar een lamstraal die dit gewoon hoort te bespreken met zijn vriendin zelf in plaats met zijn ouders. Kom op zeg, volwassen vent hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven