Hoe interpreteren jullie het gedrag van mijn collega?

28-04-2017 22:08 75 berichten
Ik wil even weten hoe jullie het gedrag van een collega interpreteren die ik - toegegeven - een heel klein beetje leuk vind.



Een half jaar geleden leerde ik via een forum X kennen, we deelden dezelfde passie. Achteraf bleken we voor dezelfde werkgever in hetzelfde gebouw te werken. Hij zit op een andere verdieping, dus we zien elkaar nooit. Ik vond hem in het begin wel al leuk, maar ik had niet het gevoel dat de interesse wederzijds was. Dat leidde ik af uit een opmerking van hem: hij begreep niet dat er koppels bij ons waren die samen naar het werk kwamen, samen de dag doorbrachten op de werkvloer en dan ook nog eens thuis samen waren. Leek me een hint alsin "ik wil geen relatie met een collega", dus ik liet het varen.



We hielden wel wekelijks contact via een app. Vorige maand hadden we ons personeelsfeest. In de voormiddag moesten we wel nog werken in ons gebouw. Toevallig nam hij dezelfde lift 's morgens. Ik had hem met mijn suffe kop niet direct herkend. Hij zei hallo en ik mompelde iets terug, maar had pas enkele seconden later door dat hij het was. Nadien zei hij op onze chat van het werk (waar we normaal nooit praatten) dat ik er mooi uitzag. Dit verbaasde mij, omdat hij erg verlegen is. Op het personeelsfeest zelf hebben we wat zitten sms'en maar ik zat bij mijn team en hij bij het zijne. 's Avonds stuurde hij dan opnieuw dat ik er echt goed uitzag in die jurk. "En dat mijn job mij erg goed afgaat". Vond die laatste opmerking raar (hij had me zien lopen met een camera, ik maak videomateriaal o.a.). Ik stuurde dan terug of hij soms gezopen had, maar hij ontkende dat. Hij typte ook vrij foutloos, dus het kan kloppen. De dag nadien stuurde hij een foto van eten dat ie had klaargemaakt (waarvan hij weet dat het mijn lievelingsgerecht is), met de opmerking dat zijn kookkunsten wel beperkt waren. Ik stuurde dan dat ze sowieso veel beter waren dan de mijne, waarop hij zei "dat we ze eens moesten vergelijken".



Sindsdien sturen we tot 's nachts met elkaar en vaak stuurt hij 's ochtends vroeg als eerste weer een sms. Het is altijd onschuldig, geen geflirt, geen erotische berichten. 1x ging het over sm, ik weet niet hoe we daarop zijn gekomen. Hij zei dat hij niet begreep dat sommige mensen dat afkeuren. Ik kick toevallig op sm, maar heb mijn mond gehouden en geen hints gegeven, want ik wil niet dat dit geweten is in mijn professionele kring. Gisteren heb ik hem dan eindelijk gevraagd of we vandaag samen zouden lunchen. Het was echter de laatste dag van zijn enige collega, die na 10 jaar weggaat. Hij zei dat volgende week perfect is om samen te lunchen + blozende smileys erbij. Vandaag stond hij plots aan mijn bureau met zijn collega die weggaat. Hij wist dat ik een probleem had op mijn pc en blijkbaar kon zijn collega daarbij helpen. Hij stond er eigenlijk maar gewoon bij, want enkel zijn collega kon me helpen dus we hebben niet echt veel gezegd tegen elkaar. Heb wel eens gelachen en iets aan hem gevraagd om toch maar iets te zeggen.



Wat maken jullie hieruit op? Totaal geen interesse? Louter vriendschappelijk? Beetje flirterig? Ik had een half jaar eerder de indruk dat hij echt geen interesse had, maar nu twijfel ik. En ik haat twijfels en verliefdheid en dit melig gedoe dus verlos me uit mijn lijden :P



Edit: we zijn allebei vrijgezel en zijn niet afhankelijk van elkaar op professioneel vlak. Onze jobs hebben niks met elkaar te zien. We staan ook op gelijk niveau in de hiërarchie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hieruit opmaak is dat het veel te langdradig allemaal is en het makkelijker is om op die man af te stappen en te zeggen wat je van hem vind of om te vragen of hij met je op date wil of weet ik wat...
If you can dream it, you can do it.
Het klinkt alsof hij je best leuk vindt!

Wees wat duidelijker naar hem. Dus nodig hem uit voor een etentje.
Alle reacties Link kopieren
1. Heeft hij een relatie ?

2. Heb jij een relatie ?

3. Ben jij ivm je werk afhankelijk van hem ?



Als een of meer van de drie vragen met "ja" beantwoord wordt, dan alle contact zakelijk houden.

Anders probeer het uit te zoeken of hij iets is voor jou.
Oh sorry, dat ben ik vergeten. We zijn allebei vrijgezel. We zijn niet afhankelijk van elkaar op het werk, we voeren een compleet andere job uit en onze bazen hebben ook niks met elkaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een man echt niet zoveel energie in je gaat steken als er niet meer achter zou zitten. Wij vrouwen kunnen oeverloos appen over koetjes en kalfjes. Mannen doen dit alleen als ze een vrouw leuk vinden. Dat is mijn ervaring met mannen.
you go girl
quote:mel.nl schreef op 28 april 2017 @ 22:13:

Wat ik hieruit opmaak is dat het veel te langdradig allemaal is en het makkelijker is om op die man af te stappen en te zeggen wat je van hem vind of om te vragen of hij met je op date wil of weet ik wat...Mwah het is wel een collega, dan ben je toch extra voorzichtig met dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt echt wel alsof hij interesse heeft. Als jij hem echt leuk vindt, zou ik toch maar eens iets laten merken, anders denkt hij misschien dat jij helemaal geen interesse hebt.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk dit, hij is in jou geïnteresseerd.

Wie zet de eerste stap tot een date?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft interesse en wil graag met je lunchen! Veel plezier alvast, niet laten gaan volgende week.. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ik denk dat dit nog heel lang kan gaan duren aangezien jullie beide klinken als verlegen/terughoudend.

Trek de stoute schoenen aan en vraag hem een keer mee uit, je hebt niks te verliezen als ik je verhaal zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Tot 's nachts appen en 's morgens vroeg weer verder betekent iig wel iets. "Gewone" collega's doen dat niet.
Hm ja dat is waar. Ik zal hem volgende week meteen herinneren aan onze lunchafspraak :P als dat bevalt, vraag ik hem wel uit in mijn privétijd. Hij is nog terughoudender dan ik denk ik dus op hem wachten is niet echt een optie. Ik ben zelf heel introvert, maar niet verlegen.
Ik denk dat hij jou leuk vindt!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!!! Ik denk dat hij je leuk vind en die zin van een half jaar geleden slaat niet helemaal op juliie aangezien jullie niet op dezelfde afdeling werken. Dan nog, hij kan hierover van gedachten veranderd zijn. Maar wat boeit het verder wat er 6 maanden geleden gezegd is? Hij stond aan je bureau en had er niets to zoeken behalve jou..Too cute! Ik geniet van jullie melige gedoe. Ik mis het een beetje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloody_Mary schreef op 28 april 2017 @ 22:16:

[...]





Mwah het is wel een collega, dan ben je toch extra voorzichtig met dit soort dingen.



Hoezo? Ook tegen een collega kun je toch zeggen, joh ik vind jou zo'n leuke man, zin om eens iets te drinken???



Ik zie het probleem niet zo, ze zegt net toch dat ze niets met elkaar te maken hebben op het werk..
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Nee Bloody-Mary.. niet volgende week helpen herinneren, maar zorgen dat het een afspraak is. :-) Voor je het weet is er weer een te begrijpen reden om het weer niet te doen. Zet m op!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, er op af!

Vind juist dat ongemakkelijke 'ik wil wel een stapje zetten maar voorzichtig want we zijn wel collegas' een goed teken!

(Zegt degene die al jaaaaren met een ex-collega is getrouwd )
Alle reacties Link kopieren
1 op de 3 relaties ontstaat trouwens op het werk dus ga ervoor
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je leuk, come on: hoe duidelijk wil je het hebben lieverd!?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hij vind je leuk.
Ik denk dat hij je wel leuk vind.
Ik twijfelde omdat hij toen hij die complimenten 's avonds stuurde misschien gedronken had + we sturen nooit flirterige dingen naar elkaar :P En hij vraagt me zelf niet uit (ok hij is verlegen maar toch, doesn't help!).



In ieder geval, ik heb net weer een bericht van hem ontvangen



we blijven rustig
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je gevraagd te komen eten.

Foto van je lievelingsgerecht. Kookkunsten vergelijken. Duidelijk toch dat dit een uitnodiging was.
Vertel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven