Hoe kom ik van haar af?

23-01-2017 12:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meisje leren kennen via een vriendin van mij. Ik ga af en toe met haar om en laatste tijd zijn wij vaker uitgegaan (clubs). Altijd leuk maar haar karakter match niet de mijne. Afgelopen vrijdag waren we weer uitgegaan en ik was te zat om ''nee'' te zeggen had ze drie mannelijke vrienden van haar uitgenodigd in mijn huis na het feestje. Ik voelde mij erg ongemakkelijk omdat het van die type mannen waren ''foute mannen'' tattoes, wiet roken,criminele achtergrond en ik ken hun niet maar weet niet wat mij bezielde. Die avond was gelukkig rustig verlopen, niemand kon naar huis terug omdat het te laat was dus wij zijn met ze allen gaan pitten in mij bed, voor de rest waren die jongens gewoon netjes, oftwel gedroegen zich netjes maar ik kreeg gewoon een naar gevoel bij het feit dat ze weten waar ik woon....in ieder geval nu belt ze mij heel de tijd vragen of ik wil chillen of shoppen of komt ze onverwachts langs, ik heb geen tijd om heel de tijd te chillen, wil graag mijn tijd aan iets nuttigs besteden zoals school en werk, doelen etc. Zelf (ze is 23) werkt ze niet, ze doet niks heel de dag, woont thuis, leeft van een uitkering, gaat niet naar school, heeft geen andere vriendinnen, en slaapt met best veel mannen en tijdens het uitgaan raakt ze al helemaal in paniek als ik haar even verlaat om een drankje te halen of met een leuke jongen te gaan praten en raakt ze boos. Ik oordeel haar niet maar...niet echt mijn type mens, vind haar niet echt netjes en wil ook daarom langzaam contact verbreken....zonder haar teveel pijn te doen. Hoe kan ik dit aanpakken zonder dat ze straks met haar matties op me staat te wachten of me haar uit me hoofd trekt?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nee zeggen?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Minder drinken.

En gewoon nee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer drinken
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Nee zeggen en niet meer zoveel drinken.
Wacht even... de foute criminele mannen waar je bang voor was heb je binnengelaten in jouw huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:intothewild schreef op 23 januari 2017 @ 12:20:

Wacht even... de foute criminele mannen waar je bang voor was heb je binnengelaten in jouw huis?Jaa, was niet bij me hoofd.... heb naderhand gehoord van een vriendin dat ik die jongens maar beter niet in had kunnen laten.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op de titel: naar de kapper gaan. Helpt ook tegen de angst die je in je laatste zin noemt.





.

quote:ik was te zat om ''nee'' te zeggen

Misschien even héél goed naar jezelf kijken in plaats van met je vinger naar de ander te wijzen? Zorg er maar gewoon voor dat je niet te dronken bent om nee te zeggen (holy crap, hoe dronken moet je dan zijn?!) en draag de consequenties als je je hebt laten gaan.



Dus kijk naar jezelf en werk aan jezelf. Doe leuke dingen met haar als je dat wil en anders niet, heel simpel eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 23 januari 2017 @ 12:21:

[...]





Jaa, was niet bij me hoofd.... heb naderhand gehoord van een vriendin dat ik die jongens maar beter niet in had kunnen laten.Het advies dat je misschien ietsje minder moet drinken, lijkt ook niet heel verkeerd te zijn...........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je meer ruggengraat krijgt. Wie laat er nu mannen in huis die je niet in huis wil?

Wat meer op je strepen gaan staan en zeggen dat je er niks voor voelt om vriendinnen te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 23 januari 2017 @ 12:21:

[...]





Jaa, was niet bij me hoofd.... heb naderhand gehoord van een vriendin dat ik die jongens maar beter niet in had kunnen laten.Goed dat je je dit realiseert, dat is alvast stap één. Nu nog ervan leren en niet meer zo dom doen.
Wow, misschien inderdaad wat minder drinken.

Nee, wacht. Ik denk dat het probleem eerder ligt bij je grenzen leren aangeven.
Haar een keer uitnodigen en zeggen dat je het niet prettig vindt als ze onverwacht langskomt omdat je moet studeren.

Geen iniatief meer nemen tot uitgaan en als zij wat wil doen kun je niet.

Verre blijven van een mening over haar leefwijze, want voor je het weet kom je arrogant of veroordelend over en gaat het gesprek daar ineens over. En ben jij de gebeten hond.
Alle reacties Link kopieren
TO, dit is het zoveelste topic waar vooral uit blijkt, dat jij hulp nodig hebt.

Echt, doe jezelf een lol (voor je een keer echt in de problemen komt), maak een afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing.
quote:lilalinda schreef op 23 januari 2017 @ 12:31:

TO, dit is het zoveelste topic waar vooral uit blijkt, dat jij hulp nodig hebt.

Echt, doe jezelf een lol (voor je een keer echt in de problemen komt), maak een afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing.





Dit.



Hoe HAAL je het in je hoofd om wildvreemde foute mannen in je huis te laten en ook nog bij je te laten slapen in bed? Zoek hulp TO, dat heb je echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet persé vriendinnen te zijn? Je kunt haar ook zien als een kennis. Kom je haar toevallig tegen tijdens het stappen, maak je het lekker gezellig met elkaar. Geef wel aan dat je verder geen behoefte hebt om buiten dat om af te spreken
Alle reacties Link kopieren
gewoon zeggen tegen die meid dat je geen toekomst ziet in de vriendschap, omdat jullie verschillen in karakter.

zo moeilijk is dat niet toch, en waarom laat je mensen toe als je dat niet wilt, het is toch jou huis jou regels. als die vriendin dat niet leuk zou vinden dan moet zij maar met die mannen mee naar hun huis gaan en daar verder feesten.

denk dat het probleem meer bij jou ligt dan bij de andere dus je zult ruggengraat moeten kweken en dat doe je door te beginnen te zeggen dat je er niet mee wil omgaan. jij bent niet verplicht om maar met iedereen vriendinnen te zijn.
Beste Nicole, heb je nu inmiddels hulp gezocht? Dit mede naar aanleiding van even loepen. Ook nu je eindelijk op jezelf bent lijkt het meteen weer fout te gaan.



Hoe lang wil je hier nog mee door gaan?
quote:Orangetree schreef op 23 januari 2017 @ 12:34:

[...]





Dit.



Hoe HAAL je het in je hoofd om wildvreemde foute mannen in je huis te laten en ook nog bij je te laten slapen in bed? Zoek hulp TO, dat heb je echt nodig.Eens. Hoe kom je erbij om met zijn vijven (?!?) in jouw bed te gaan liggen. Vind het nogal een apart verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 23 januari 2017 @ 13:05:

[...]





Eens. Hoe kom je erbij om met zijn vijven (?!?) in jouw bed te gaan liggen. Vind het nogal een apart verhaal.ik heb maar 1 bed en toen ik zei dat twee weg moesten...luisterde ze niet en vielen ze in slaap. dus we schoven allemaal op en zo lagen we naast elkaar... er is NIETS gebeurd ze waren respectvol en ze hebben geen 1 van ons aangeraakt of iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 23 januari 2017 @ 13:05:

[...]





Eens. Hoe kom je erbij om met zijn vijven (?!?) in jouw bed te gaan liggen. Vind het nogal een apart verhaal.Ja precies....1je kende ik via iemand al die andere twee niet....was echt mijn fout gelukkig is er niks gebeurd.
Geef je ook nog antwoord op mijn vraag of negeer je die maar even voor het gemak?
Alle reacties Link kopieren
Dat is mijn probleem ik durf nooit nee te zeggen, ik weet niet waarom, ik durf het gewoon niet ben altijd bang dat iemand mij daarna niet mag of iets aandoet
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 23 januari 2017 @ 13:11:

Dat is mijn probleem ik durf nooit nee te zeggen, ik weet niet waarom, ik durf het gewoon niet ben altijd bang dat iemand mij daarna niet mag of iets aandoetDaarom raden we je ook aan om hulp te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 23 januari 2017 @ 13:03:

Beste Nicole, heb je nu inmiddels hulp gezocht? Dit mede naar aanleiding van even loepen. Ook nu je eindelijk op jezelf bent lijkt het meteen weer fout te gaan.



Hoe lang wil je hier nog mee door gaan?overdrijven is ook een vak....iedereen maakt fouten. zit al in therapie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven