hoe krijg ik het voor elkaar?

11-06-2015 11:02 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen, .

wie wil er met me meedenken?

Sinds vorige topic, over het ontmoeten van het kind van vriend, wat overigens heel gezellig verlopen is... kind is keileuk en helemaal fan van mij dus dat zit allemaal super.... alleen gaat het nu minder super tussen ons. Het lijkt een beetje ' buit is binnen' achtig gedrag. Nou is dat natuurlijk waar, ik ben niet van plan om de stekker eruit te trekken nu ik net die kleine meid heb ontmoet.... maar

(zucht)

Ik maak me wel zorgen.

Zijn gedrag naar mij is wisselend tussen normaal/ afwezig dus min of meer gezellig, maar iets extra's zit er niet in. (Denk aan wat afleiding bieden na een vervelend voorval, of iets leuks doen)

Niet als ik hints geef/grapjes maak, niet als ik direct om aandacht vraag (hee, kom eens gezellig naast me zitten) niet als ik een behoefte aangeef, mijn verwachtingen uitspreek. Niks nada. Sterker nog, gisteren gooide ik het over de ' ik ben eigenlijk niet zo blij' boeg en sindsdien is het hommeles. Hij voelde zich aangevallen, was boos en heeft zelfs meteen maar zijn spullen opgehaald

Inmiddels een dag verder heb ik de excuses binnen. Hij kan niet goed met emoties (lees kritiek) omgaan... eh duhh...

Maar wat nu? Ik moet zeggen dat ik dit niet tof vind. Ik wil niet steeds mijn zin krijgen ofzo maar het zou leuk zijn als er wat meer ruimte was voor mijn behoeftes in deze relatie (ik kies wel steeds dominante types uit... meh) en als dit de voorbode is van de toekomst (dit is niet de eerste keer dat hij uit zijn plaat gaat omdat ik 'onmogelijk' doe) dan heb ik me vergist. Het is nu eigenlijk alleen maar leuk als ik altijd de kar trek en gezellig ben voor twee. Huishouden komt inmiddels steeds meer op mij neer, hij doet alsof ik een hotel ben. Sex word steeds matiger, voor mij met name. Hoe geef ik hier nog een positieve wending aan?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaeva schreef op 24 juni 2015 @ 12:25:

Ik ben een meelezer hier en heb een aantal jaren geleden ook actief meegeschreven op dit forum.



Turquasi, speciaal voor jou log ik sinds al die tijd in. En ik vind het heel erg om te zeggen en wellicht ook ongenuanceerd, maar meid, zorg dat je wegkomt.



Als je al zoveel van hem houdt dat je hem in de toekomst niet wil verliezen zorg dan alsjeblieft dat je altijd zelfstandig blijft en je nooit afhankelijk maakt van deze persoon, in de zin van: behoudt in je eigen woonruimte, behoudt je baan en je salaris, houdt hem aan als platonische vriend of op basis van Friends with benefits, als je dat zo nodig wil, maar ga nooit zo'n relatie met hem aan dat, als de nood aan de man komt, je niet direct wegkunt.



Je trekt aan een dood paard, dit wordt jaren van trekken, duwen, pleasen, streng zijn, gefrustreerd in bed liggen piekeren en vooral spijt krijgen, heel veel spijt krijgen.



Sorry, dit topic raakt maar ik zit in dezelfde positie en ik heb die fouten wel gemaakt. De liefde is er zeker maar het leven is heel heel moielijk en als ik het over zou moeten doen....

Nou nou...poe poe, speciaal ingelogd dus he>?....zo zo...

Niet eerder dat gevoel gehad zeg maar?

Maar speciaal nu dus?

.

hahaha....nou sucses er maar mee.

Sterkte voor jou.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Doreia heeft gewoon volledig gelijk, voor mij gevoel.



Ik vind het gewoon beangstigend hoe Turquasi zichzelf met vernieuwde energie opzij zet nu het probleem een naam/label heeft gekregen. Het perspectief op de toekomst is er geen spat beter op geworden, met het oog op de laatste alinea van de openingspost die als een hartekreet las en leest.
Alle reacties Link kopieren
Ze ''draaien'' om elkaar heen, zij ontevreden''ik moet de kar trekken''...en hij die zich alles aan ''liet leunen''.

Iets anders gaat hier vaak aan ten grondslag...winnen?..macht?..wie bepaald?,, zoiets, moeilijk om zo woordelijk uit te leggen...ze kennen elkaar nog niet zo lang...dus ''leren'' elkaar nog kennen...en dat duurt vaak lang, geen 6 maandjes dus.

.

Ik geef ze nog een kans......zo erg is het nu ook weer niet, wat hier gespeeld heeft.

.

En het mooiste vind ik wel.dat zij zichzelf nog een kans geeft, hem.

En hij haar...hij deed op zijn m anier zijn best om het ''goed te maken''.

Ze kwamen weer bijelkaar.

.

En dat.....dat was niet voor niks.

''Tijd''....leert.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 12:32:

[...]



Nou nou...poe poe, speciaal ingelogd dus he>?....zo zo...

Niet eerder dat gevoel gehad zeg maar?

Maar speciaal nu dus?

.

hahaha....nou sucses er maar mee.

Sterkte voor jou.

Wat is dit nu voor onsympathiek gezemel?

Jij mag wel om de haverklap benoemen dat je het allemaal zo goed van Turquasi vindt, licht aan de tunnel blabla maar je zeikt even een tegengeluid af?



Zelf heb ik ook een relatie gehad met een man waarvan ik vermoed dat hij een diagnose in het autistisch spectrum heeft en zoals ik al eerder zei, liefde alleen is soms niet genoeg.

Of je moet er van uitgaan dat aanpassen bij je hoort, dat voorspelbaarheid lekker veilig is, dat niet kunnen praten over je gevoelens handig is, dat bijna alle initiatieven van jouw kant praktisch is en dat seks op steeds dezelfde manier niet saai is.

En je loopt er waarschijnlijk in het eerste half jaar er nog niet zo dik tegenaan, pas later ga je merken dat het allemaal gevoelsarm en tamelijk oppervlakkig is.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van... ''met zijn allen op een''.

Allemaal dezelfde mening aandragen, aanjagen>?....ik geef zeker tegengeluid.

.

Zij gelooft?.......ik geloof.

En wie er hier ook een ''kruis'' gaat aandragen,... dan zal zij diegene zijn!

.

En daarmee..''.wint ''zij alles.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
25 jaar lang werk ik al met mensen...

ik zal jullie even een geheimpje verklappen.

Iemand maakt pas een keuze, als hij of zij daar zelf aan toe is.

.

Je mag je mening geven, maar draai goddomme geen munt om!

Dat is wat jullie doen!

En daar....daar heb ik een hekel aan.

.

Laat en geef ruimte.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je eens dat men pas een keuze maakt als diegene er zelf aan toe is. Absoluut.

Maar als je een topic opent met een vraag zal je meningen en ervaringen horen.

Ik sprak je aan op het feit dat je Vivaeva's reactie in het belachelijke trok en dat vind ik niet fair.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
quote:pausini schreef op 24 juni 2015 @ 13:03:

Ben het met je eens dat men pas een keuze maakt als diegene er zelf aan toe is. Absoluut.

Maar als je een topic opent met een vraag zal je meningen en ervaringen horen.

Ik sprak je aan op het feit dat je Vivaeva's reactie in het belachelijke trok en dat vind ik niet fair.

Dus zeg maar 50 dezelfde meningen?...en dan gaat iemand ook nog speciaal inloggen, om godverdomme hetzelfde even te melden?

Komen we op 51.



Nu ja...het zal wel.

Mischien heb je gelijk, mischien niet...........maar daar hebben we het hier niet over.

Een levenskeuze, waarop iedereen even zijn of haar mening mag geven, weggeven....

Klopt...dan ben ik mischien niet fair.

Maar als er nu weer iemand speciaal inlogt....zeg ik weer hetzelfde.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dat jij nou nooit uitlogt
Hatsjikideee...
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 12:55:

25 jaar lang werk ik al met mensen...

ik zal jullie even een geheimpje verklappen.

Iemand maakt pas een keuze, als hij of zij daar zelf aan toe is.

.

Je mag je mening geven, maar draai goddomme geen munt om!

Dat is wat jullie doen!

En daar....daar heb ik een hekel aan.

.

Laat en geef ruimte.

Ik wil graag Turquasi een par blinde vlekken laten oplossen. Dat zij helemaal niet hard, harder, hardst hóeft te werken voor een relatie. Dat ze zich niet tot in het belachelijke hóeft aan te passen na zes (6 !) maanden, en dat zij echt tegen zichzelf mag zeggen: nee, dit is niet waarvoor ik tekenen wil. Sommige mensen moeten soms horen dat het oke is om ergens bij weg te lopen, dat dit geen falen is, geen fout, geen vernedering en geen schaamte. Dat je gewoon na een paar maanden zeggen kunt, nee, dit is toch niet de relatie waarvoor ik wil gaan. En dat je er dan met opgeheven hoofd, jezelf in de spiegel aankijkend, bij weg mag lopen. Voor jezelf. Om jezelf gelukkig te maken.



Voor nu lees ik alleen iemand die op zoek is naar trucjes en maniertjes en manieren om zelf heel hard te werken om de ander, die achterover leunt en een 'ik weet het niet' houding heeft, aan zich te binden. Turquais dénkt wel dat ze achterover leunt, maar het is maar schijn. Feitelijk zit ze er bovenop, wil gesprekken voeren over 'de toekomst'. Zodat ZIJ zekerheid heeft waar dit naartoe gaat. Omdat zij hier niet bij (wederom een nieuwe relatie??) weg kan lopen.



Het gaat hier om Turquasi en hoe zij hangt aan een relatie. Zij zoekt er een. En zal er alles aan doen om dat te behouden. Wat erg jammer is, want een zelfverzekerde, weet wat ze wil, onafhankelijke vrouw, weet precies welke man bij haar past en welke niet. Dit kan alleen maar op een teleurstelling uitdraaien, dan kan het maar beter nu afgelopen zijn. Maar inderdaad Elle, pas als bij turquasi de schellen van de ogen vallen, dan pas zal dat gebeuren.
Ik vermoed dat turquasi een heel heftige week heeft doorgemaakt. Ze is zich gaan inlezen in autisme en dat is geen kattenpis. Ondertussen steeds geconfronteerd met haar vriend en de veranderingen die al dan niet plaats vinden in zijn gedrag en hun interactie.

Het is pas een week geleden dat hij haar vertelde van zijn ASS. Ze schreef hier pas nog dat ze erg verliefd was. Ik begrijp dus heel goed hoe klote dit moet zijn. En dat ze haar schellen graag nog even op de ogen houdt. Ik hoop alleen dat dit niet haar gaat afbreken, want dat gun ik niemand. Misschien kan zij het wel, zo'n soort relatie. Misschien komt ze binnenkort toch tot de conclusie dat het niks wordt. Misschien verandert of verdwijnt haar gevoel, misschien wordt het sterker. Dat is nu allemaal niet zo boeiend, denk dat ze meer heeft aan wat begrip voor de rotsituatie die het nu ks geworden waar ze in zit. Ongeacht wat se doet , en wanneer.

Vanaf de zijlijn is het ook gewoon veel makkelijker om te zeggen stop ermee. Hal die plaat voor je kop weg. Maar er zelf midden in zitten is heel wat anders.

Ik hoop dat het gesprek vandaag je wat duidelijkheid geeft turquasi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 juni 2015 @ 13:14:

[...]



Ik wil graag Turquasi een par blinde vlekken laten oplossen. Dat zij helemaal niet hard, harder, hardst hóeft te werken voor een relatie. Dat ze zich niet tot in het belachelijke hóeft aan te passen na zes (6 !) maanden, en dat zij echt tegen zichzelf mag zeggen: nee, dit is niet waarvoor ik tekenen wil. Sommige mensen moeten soms horen dat het oke is om ergens bij weg te lopen, dat dit geen falen is, geen fout, geen vernedering en geen schaamte. Dat je gewoon na een paar maanden zeggen kunt, nee, dit is toch niet de relatie waarvoor ik wil gaan. En dat je er dan met opgeheven hoofd, jezelf in de spiegel aankijkend, bij weg mag lopen. Voor jezelf. Om jezelf gelukkig te maken.



Voor nu lees ik alleen iemand die op zoek is naar trucjes en maniertjes en manieren om zelf heel hard te werken om de ander, die achterover leunt en een 'ik weet het niet' houding heeft, aan zich te binden. Turquais dénkt wel dat ze achterover leunt, maar het is maar schijn. Feitelijk zit ze er bovenop, wil gesprekken voeren over 'de toekomst'. Zodat ZIJ zekerheid heeft waar dit naartoe gaat. Omdat zij hier niet bij (wederom een nieuwe relatie??) weg kan lopen.



Het gaat hier om Turquasi en hoe zij hangt aan een relatie. Zij zoekt er een. En zal er alles aan doen om dat te behouden. Wat erg jammer is, want een zelfverzekerde, weet wat ze wil, onafhankelijke vrouw, weet precies welke man bij haar past en welke niet. Dit kan alleen maar op een teleurstelling uitdraaien, dan kan het maar beter nu afgelopen zijn. Maar inderdaad Elle, pas als bij turquasi de schellen van de ogen vallen, dan pas zal dat gebeuren.

Dorea..oke, ik snap je best.

Maar als wij jou motto even lezen, van drie keer.....is het dan niet dat TO hier, het allerbeste doet?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 12:53:

Ik hou niet van... ''met zijn allen op een''.

Allemaal dezelfde mening aandragen, aanjagen>?....ik geef zeker tegengeluid.

.

Zij gelooft?.......ik geloof.

En wie er hier ook een ''kruis'' gaat aandragen,... dan zal zij diegene zijn!

.

En daarmee..''.wint ''zij alles.



Dit gaat niet om waar miss Elle van houdt

En dit gaat ook niet om z'n allen op één

Als jij daar je mening op baseert, is dat weinig waard he.



Dit gaat er om dat je een persoon niet zo wezenlijk kan veranderen en ook niet moet willen en in zo'n geval voor je zelf moet kiezen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat een ieder een keuze op z'n eigen tempo maakt. En hopelijk komt turquasi er snel genoeg achter..
quote:Stormkraft schreef op 24 juni 2015 @ 13:22:

Ik vermoed dat turquasi een heel heftige week heeft doorgemaakt. Ze is zich gaan inlezen in autisme en dat is geen kattenpis. Ondertussen steeds geconfronteerd met haar vriend en de veranderingen die al dan niet plaats vinden in zijn gedrag en hun interactie.

Het is pas een week geleden dat hij haar vertelde van zijn ASS. Ze schreef hier pas nog dat ze erg verliefd was. Ik begrijp dus heel goed hoe klote dit moet zijn. En dat ze haar schellen graag nog even op de ogen houdt. Ik hoop alleen dat dit niet haar gaat afbreken, want dat gun ik niemand. Misschien kan zij het wel, zo'n soort relatie. Misschien komt ze binnenkort toch tot de conclusie dat het niks wordt. Misschien verandert of verdwijnt haar gevoel, misschien wordt het sterker. Dat is nu allemaal niet zo boeiend, denk dat ze meer heeft aan wat begrip voor de rotsituatie die het nu ks geworden waar ze in zit. Ongeacht wat se doet , en wanneer.

Vanaf de zijlijn is het ook gewoon veel makkelijker om te zeggen stop ermee. Hal die plaat voor je kop weg. Maar er zelf midden in zitten is heel wat anders.

Ik hoop dat het gesprek vandaag je wat duidelijkheid geeft turquasi.Ben het volledig met je eens Stormkraft. Alles kan op dit moment. Ik denk alleen wel dat het fijn is als je ook te horen krijgt dat je er ook bij weg mág lopen. Ik zat in het voorjaar bij de bewindvoerdersbijeenkomst en verzuchtte hoe lastig het soms is om iets van een bank gedaan te krijgen omdat het formulier van de bank voorwaarden heeft waaraan in nog niet voldoe. Zegt de vrouw naast mij: je moet niet zoveel respect hebben voor het formuliertje van de bank. Gewoon invullen en opsturen. Wat zij vragen is niet relevant, jij bent door de rechter benoemd en de bank heeft het gewoon uit te voeren. Wow, wat een eye opener was dat voor mij! En sindsdien heb ik ook geen last meer van de bank en gaat het als een tierelier. Soms moet je gewoon ook even horen dat je een andere kant op mag gaan.
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 13:23:

[...]



Dorea..oke, ik snap je best.

Maar als wij jou motto even lezen, van drie keer.....is het dan niet dat TO hier, het allerbeste doet?Alles wat je doet, komt 3x terug. Jij denkt dat als zij maar hard genoeg werkt, de beloning daarvoor uiteindelijk zich in drievoud zal terugverdienen? Zo werkt het niet helemaal in de Wicca. Hier is het meer: wat je zaait, zal je oogsten van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anijsje0123 schreef op 24 juni 2015 @ 13:24:

[...]





Dit gaat niet om waar miss Elle van houdt

En dit gaat ook niet om z'n allen op één

Als jij daar je mening op baseert, is dat weinig waard he.



Dit gaat er om dat je een persoon niet zo wezenlijk kan veranderen en ook niet moet willen en in zo'n geval voor je zelf moet kiezen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat een ieder een keuze op z'n eigen tempo maakt. En hopelijk komt turquasi er snel genoeg achter..

Er zijn zoveel aan ziektes, zoveel aan aandoeningen, zoveelheid aan ellende...waar zo voor de hand geen oplossingen voor zijn.

Het'' aangaan''...dat wel.

.

dan zou de halve wereld bevolking geen relatie meer aan kunnen gaan,...gelukkig zijn ze er nog.

de echte helden, de helden die durven, die lef hebben, die het ''aangaan''....

TO is er zo,n een.

.

daar vind ik heel, heel veel voor te zeggen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:vivaeva schreef op 24 juni 2015 @ 12:25:



Sorry, dit topic raakt maar ik zit in dezelfde positie en ik heb die fouten wel gemaakt. De liefde is er zeker maar het leven is heel heel moielijk en als ik het over zou moeten doen....



Kreeg je toen ook van anderen het advies om die fout niet te maken?



Hoe dik het er hier ook bovenop ligt dat dit een uitputtingsslag gaat worden die to gaat verliezen, het is wel haar eigen keuze en elke vrouw heeft het recht om zo 10 jaar van haar leven door de plee te trekken. Jij hebt die kans ook gepakt toen je 'm kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo hard moet werken om een relatie te laten slagen, dan klopt het niet.



En wil je kinderen, dan niet deze man. Ga eens met zijn ex praten. Dat hij leuk doet met zijn dochter, betekent nog niet dat hij haar begrijpt.

Kijk eens naar babyfoto's van haar. Houd hij een pop vast of liefdevol zijn dochter?



Turquasi, ik vind dat je gebaat bent bij een goede therapeut voor jezelf. Ik lees erg herkenbaar gedrag. Je wil te graag een relatie en neemt genoegen met te weinig.
Alle reacties Link kopieren
''Hechten is lijden''...

.

de ander aan jou, en jij aan een ander.

ieder huisje, zijn eigen kruisje.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 13:35:

''Hechten is lijden''...

.

de ander aan jou, en jij aan een ander.

ieder huisje, zijn eigen kruisje.Hechten is lijden? Serieus? Jeetje, wat een wonderlijke kijk op het hebben van een relatie zeg. Lijden nog wel... Ik ben heel erg gelukkig met mijn man en ik lijdt niet onder mijn innige hechting met hem. Ik kan wel verdrietig worden bij het idee dat hij (als hij 100 is) komt te overlijden en ik zonder hem verder zou moeten. Maar het is bepaald geen lijdensweg met hem. Apart.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 13:31:

[...]



Er zijn zoveel aan ziektes, zoveel aan aandoeningen, zoveelheid aan ellende...waar zo voor de hand geen oplossingen voor zijn.

Het'' aangaan''...dat wel.

.

dan zou de halve wereld bevolking geen relatie meer aan kunnen gaan,...gelukkig zijn ze er nog.

de echte helden, de helden die durven, die lef hebben, die het ''aangaan''....

TO is er zo,n een.

.

daar vind ik heel, heel veel voor te zeggen.



Hou toch op. Je weet niet over welke bak ellende je het hebt. En omdat er zoveel helden zijn, worden bepaalde problemen telkens aan de volgende generatie door gegeven.

En helden zijn het niet. Het zijn mensen die zichzelf niet genoeg waard vinden. Ik spreek uit mijn eigen ervaring.



Tweedehands ervaring: zoon van asperger die zei dat hij in zijn puberteit besloten had dat zijn vader niet spoort. Dat is toch treurig.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 24 juni 2015 @ 13:35:

''Hechten is lijden''...

.

de ander aan jou, en jij aan een ander.

ieder huisje, zijn eigen kruisje.



Stop eens met snuiven.



Er is nog geen huisje, dus To kan kiezen om het kruis te laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 juni 2015 @ 13:37:

[...]



Hechten is lijden? Serieus? Jeetje, wat een wonderlijke kijk op het hebben van een relatie zeg. Lijden nog wel... Ik ben heel erg gelukkig met mijn man en ik lijdt niet onder mijn innige hechting met hem. Ik kan wel verdrietig worden bij het idee dat hij (als hij 100 is) komt te overlijden en ik zonder hem verder zou moeten. Maar het is bepaald geen lijdensweg met hem. Apart.

trek het niet de verkeerde kant op.

het is van een geloof, ik heb het onthouden, van een boedistisch geloof dacht ik..

En ja...als jou man overlijd, dan verga jij ook van verdriet.

In die zin''hechten is lijden''...maar jij bent dus volkomen gelukkig?...geen problemen, geen obstakels zeg maar..geen hobbels?

Zo ZO.....dan ben jij wel de uitzondering op de regel zeg.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Heb ik hard voor gewerkt Elle om daar te komen. Heb vaak op mijn bek gelegen om dit te bereiken.



Omdat ik het mezelf waard vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 24 juni 2015 @ 13:40:

[...]





Stop eens met snuiven.



Er is nog geen huisje, dus To kan kiezen om het kruis te laten liggen.

Jubel, ik praat meestal in symbolische taal, wen er maar aan.

Maar dat doe je al, merk ik...want je bent net een fucking papagaai.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven