Hoe kunnen jullie mannen nog vertrouwen na alle onderzoeken?

16-03-2012 22:03 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
We weten allemaal hoe mannen zijn. Toch willen we geloven in iets wat niet bestaat.



Mannen kunnen opzich wel van een vrouw houden, daar geloof ik in MAAR



Als ze de kans krijgen gaan ze vreemd. Nu kun je wel zeggen van mijn man doet dat niet enzo. Als een aantrekkelijke vrouw zich aanbied zal geen enkele hetero man nee zeggen, vooral als hij weet dat niemand er achter zou komen. Ze blijven ontkennen geven het nooit toe echt nooit tenzij er keihard bewijs is. Zelfs mannen met de mooiste vrouwen gaan nog steeds mis dus hoeveel hoop is er voor ons?



Je kunt het gewoon accepteren dat ze vreemdgaan en liegen dan heb je een kans op een goede relatie maar aub hou jezelf niet langer voor de gek.
Okee, bedankt voor jouw waarheid.



Ik heb mijn eigen
Alle reacties Link kopieren
Pffff... Zelf 1 klotervaring meegemaakt??? en nu alle mannen over 1 kam gaan scheren... Dat is oneerlijk.
Voor mij is er veel hoop. Voor jou, als persoon met weinig vertrouwen in zichzelf, is die hoop momenteel aan de lage kant.



Kortom: dat vertrouwen zit in jou. Welk type man trek jij steeds aan? Wat mis je in jezelf dat je dit soort mannen aantrekt? Richt je blik eens op jezelf.... en je blik naar buiten zal dan ruimer worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 16 maart 2012 @ 22:04:

Okee, bedankt voor jouw waarheid.



Ik heb mijn eigen
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen keurt vreemdgaan af.....
Alle reacties Link kopieren
Jullie negeren waar het om gaat. De onderzoeken, statistieken en feiten die toch bewijzen dat ik gelijk heb. Er zal wel een klein percentage zijn die trouw blijft denk aan te lelijk, sociaal ongemakkelijk en dat soort dingen, maar daar moet je dan ook maar mee samen willen zijn, een win situatie is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja. Ik geloof dat wel MAAR = ik geloof dat niet.



Prima, jij gelooft niet dat mannen monogaam kunnen zijn. Helder. Duidelijk. Met die zekerheid en die focus kun je eigenlijk niet anders dan mannen vinden die inderdaad vreemd zullen gaan.



Wat kun je hier aan doen? Focus verleggen. Jezelf trainen om toch maar iets anders te geloven. Of je domweg niet druk maken over de vraag of een man vreemd gaat. Kies er zo eentje uit en spreek af dat je een open relatie hebt.



Overigens, welke onderzoeken bedoel je eigenlijk in je topic titel? Ik heb niet zo veel met onderzoeken. Maar mijn man is dan ook nog nooit onderzocht.
Alle reacties Link kopieren
Welke onderzoeken?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Uit onderzoeken is juist gebleken dat vrouwen nog erger zijn. Maar daarvan komt het minder vaak uit omdat zij beter zijn in het bewaren van geheimen.



Vrouwen.... niet te vertrouwen. Zoiets...
Alle reacties Link kopieren
quote:wgaca schreef op 16 maart 2012 @ 22:10:

Jullie negeren waar het om gaat. De onderzoeken, statistieken en feiten die toch bewijzen dat ik gelijk heb.



Over wat voor een percentage mannen die 'als de kans zich voordeed zou vreemdgaan' hebben we het dan?

Wat komt er precies uit die onderzoeken en statistieken?



Je maakt me nieuwsgierig!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn wij vrouwen van die heilige boontjes .



Ik zou me niet zo prettig voelen als verbitterd mens in een slachtofferrol.

Maar ieder zijn ding...succes daarmee.
Mijn man was denk ik ziek toen ze de hele mannelijke bevolking ondervraagd hebben.



Wij hebben een relatie gebaseerd op respect en vertrouwen. Als een van ons gevoelens voor een ander ontwikkelt, kunnen we daar m.i. als volwassenen over praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:wgaca schreef op 16 maart 2012 @ 22:10:

Jullie negeren waar het om gaat. De onderzoeken, statistieken en feiten die toch bewijzen dat ik gelijk heb.

Laat eens zien, die onderzoeken, statistieken en doe ook maar een paar feiten als je toch bezig bent.





Er zal wel een klein percentage zijn die trouw blijft denk aan te lelijk, sociaal ongemakkelijk en dat soort dingen, maar daar moet je dan ook maar mee samen willen zijn, een win situatie is er niet.



Dus je hebt - volgens jou - de keus uit lelijk en trouw of leuk en ontrouw? Meer smaken zijn er niet?

Nou, dan zal die van mij wel niet trouw zijn; die is namelijk errrrug leuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In die onderzoeken waar je het over hebt, zat mijn man niet.



En nee, hij is niet te lelijk, sociaal onhandig of wat dan ook. Gewoon een lieve, eerlijke, normale vent, die trouw is aan zijn vrouw en gezin. Zoals wel meer mannen dat zijn.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Er zijn echt aardige, trouwe mannen. Maar misschien voel je je juist aangetrokken tot avontuurlijke types.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de ontrouwe vrouwen niet de kost willen geven! Vreemdgaan is van alle tijden en alle seksen en zelf van alle geaardheden. Je wil niet weten hoeveel lesbische vrouwen hun vriendin bedonderen (niet dat ik het aantal weet, maar ik weet wel dat het bij die stellen ook gebeurd).
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 16 maart 2012 @ 22:04:

Okee, bedankt voor jouw waarheid.



Ik heb mijn eigen

In combinatie met jouw motto.

100%
Meerderheid zal dit vast ook heus wel doen. Maar wie ben ik om te beslissen dat mijn vent bij de meerderheid hoort? Dat weet ik toch echt niet tot hij het tegendeel bewijst hoor. En ik vind het ook erg belangrijk om elkaar los te laten en te vertrouwen. En te blijven communiceren. Als hij wat beters kan krijgen dan moet hij daar zeker voor gaan. Dat zien we dan wel weer. Ik ga mijn relatie toch zeker niet opgeven omdat het uit onderzoek blijkt dat de meerderheid vreemd gaat bij een goede kans? Weet je hoeveel dingen trouwens slecht zijn? Volgens mij mag je amper iets als je alleen afgaat op wetenschappelijk onderzoek. Gelukkig heb je je eigen ratio en emotie die je de weg wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu voor je dat jij altijd de verkeerde treft.
Alle reacties Link kopieren
Mannen die zich in een buitenechtelijke relatie storten, doen dat meestal voor hun 55ste jaar. Wij zijn een stuk eerder in liegen en bedriegen. Wij doen dat namelijk voor we 45 zijn. Uit onderzoek is gebleken dat dit verschil verband houdt met de mogelijkheid om kinderen te krijgen. En aangezien "de voordelen van voortplanting in de levenscyclus van de man langer duren dan bij de vrouw", blijft de kans op overspel bij mannen langer bestaan, gemiddeld tot hun 55ste". Yeah right…alsof je daar tijdens het vreemdgaan echt bij nadenkt.



Uit het onderzoek bleek dat mannen 7 procent vaker geneigd zijn om vreemd te gaan dan vrouwen, maar dat vrouwen daarbij vaak rekening houden met een "kosten-baten analyse", met de financiële stabiliteit, opleiding en "vaderschapstalenten" van de minnaar, terwijl overspelige mannen met dergelijke berekeningen helemaal niet bezig zijn.



Volgens de onderzoekers spelen ook opvoeding en intelligentie een rol en zijn vrouwen uit de hogere sociale klasse vaker geneigd (met 8 procent) dan vrouwen uit lagere sociale klassen. Ook wat dit betreft is er een verschil tussen de geslachten, want bij de mannen blijkt de sociale achtergrond minder zwaar te wegen, al blijken mannen met een universitaire opleiding iets minder vaak vreemd te gaan dan lager opgeleiden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 16 maart 2012 @ 22:04:

Okee, bedankt voor jouw waarheid.



Ik heb mijn eigen Beste antwoord, iets beters valt er niet te zeggen.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen gaan niet vreemd voor een nachtje of een paar keer. Als wij een scheven schaats rijden, doen we dat langdurig en heftig. Gemiddeld duurt ons vreemdgaan namelijk langer dan een half jaar, zo blijkt uit onderzoek van Second Love, een datingsite voor mensen met behoefte om vreemd te gaan. Mannen houden het vaak bij een one night stand (41 procent), terwijl vrouwen dus gemiddeld langer dan een half jaar vreemdgaat (39 procent).De voornaamste reden om vreemd te gaan voor vrouwen is een gebrek aan aandacht in de huidige relatie. Onlangs kwam uit een onderzoek van de Cosmopolitan naar voren dat steeds meer vrouwen vreemdgaan. Gaf 18 jaar geleden 7 procent toe ’het met een ander gedaan te hebben’, nu is dat percentage gestegen naar 25 procent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 16 maart 2012 @ 22:09:

Niet iedereen keurt vreemdgaan af.....

Er is een verschil tussen vreemdgaan en een open relatie.

In mijn ogen, vreemdgaan is een vorm van liegen.



Liegen is niet de beste kwaliteit die een mens bezit.
Alle reacties Link kopieren
Uit een onderzoek van de Associatie van Italiaanse echtscheidingsadvocaten blijkt dat gemiddelde leeftijd voor vreemdgaan 44 jaar is. In het land van Latin Lovers zou verder 55% van de mannen en 45% van de vrouwen seks met een andere dan de eigen partner hebben of hebben gehad. Resultaten die niemand zullen verbazen!



In Nederland lijken de percentages rooskleuriger. Volgens een onderzoek van psycholoog Henk Noort zou 25% van de mannen en 27% van de vrouwen vreemdgaan. Noort beperkte zich bij zijn onderzoek echter tot de leeftijdsgroep van 20 tot 45 jaar en zegt niets over de leeftijd waarop het meest wordt vreemdgegaan, iets waar we eigenlijk wel benieuwd naar zijn.

Plaats dit artikel op Facebook



Wel merkt Noort op dat de percentages die zijn onderzoek opleverden wel eens aan de lage kant zouden kunnen zijn. Reden hiervoor is dat men in het algemeen niet graag toegeeft dat men vreemdgegaan is. Noort vindt het opmerkelijk dat het onderzoek uitwijst dat vrouwen even vaak vreemd gaan als mannen. Als verklaring voert hij daarvoor aan dat vrouwen eerlijker zijn over hun seksleven en dat de verschillen tussen mannen en vrouwen kleiner zijn geworden.



Sinds het onderzoek van Noort zijn er alweer enige jaren voorbijgegaan en de redactie van Trendystyle heeft er - voor wat recente cijfers - zelf een enquête aan gewijd. De resultaten bevestigen dat een substantieel percentage van de vrouwen vreemdgaat of dat tenminste één keer heeft gedaan.



Van de 966 deelneemsters aan de Trendystyle-enquête gaf 21% aan meerdere keren vreemd gegaan te zijn. 16% keer gaf aan één keer in haar leven tijdens een relatie seks met een andere partner te hebben gehad. 10% geeft toe dat de verleiding groot was en het niet veel gescheeld heeft of er werd vreemdgegaan. En 53% zegt nooit vreemdgegaan te zijn.



Een snelle rekensom laat zien dat in totaal 37% van de deelneemsters aan de enquête wel eens vreemd gegaan is. Een aanmerkelijk percentage.



Uit ander onderzoek blijkt dat er veel wordt vreemdgegaan met mensen uit de eigen werkomgeving. Verder scoren ook beste vrienden van de eigen partner hoog (omgekeerd gaan mannen vaak vreemd met de beste vriendin van hun vrouw, dus let op!). De beweegredenen zijn voor mannen vaak anders dan voor vrouwen. Vrouwen laten zich meer door emoties leiden, bij mannen gaat het vaak om de seks of ijdelheid. Wil je meer weten over vrouwen en vreemdgaan, lees dan ook eens ons artikel 'Waarom vrouwen vreemd (zouden kunnen) gaan' en de interessante reacties die we daarop van jullie hebben gehad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven