Hoe maak ik het goed??

29-02-2012 09:17 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva dames,



Ik heb vanmorgen heel iets doms gedaan. Ik heb m'n vriend geslagen na een knallende ruzie. Heb er nu zoveel spijt van. Heb m'n excuses inmiddels aangeboden en heeft die ook aanvaard.



Wil nu toch nog iets extra doen om het goed te maken. Alleen weet absoluut niet wat. Wie helpt me??
Alle reacties Link kopieren
In therapie gaan om te zorgen dat je je woede leert beheersen?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Mss mee uit nemen? Etentje of zo? Even in een andere omgeving.
Omg, hoe ordinair.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 29 februari 2012 @ 09:18:

In therapie gaan om te zorgen dat je je woede leert beheersen?



Dit was ik zelf ook zeker van plan te gaan doen. De frustraties worden me de laatste tijd echt teveel. Elke maand moeten we de eindjes aan elkaar knopen om de huur en de andere verplichtingen te kunnen betalen. We werken beide fulltime. En hebben een particuliere huurwoning, omdat onze inkomen te hoog is voor een huurwoning in de sociale sector.



En we hebben een kindje van 16 maanden, waarvan ik heel veel mis door die lange werkweken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:28:

Omg, hoe ordinair.???
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat dan het enige is wat je nog méér kan doen. Aangeven dat je merkt dat het je teveel wordt, dat de klap absoluut de druppel is, dat je daar vreselijk spijt van hebt en dat je je leuke zelf weer wil zijn en daarom in therapie gaat.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook gaan voor therapie, cursus woedebeheersing ofzo. Alleen dan laat je zien dat je werkelijk van plan bent het niet nog eens zover te laten komen en hiervoor stappen onderneemt.



Als ik geslagen was zou diegene niet hoeven aankomen met een lullig goedmaaketentje. Dat zou me alleen maar kwader maken. Maar ik zou dan ook niet blijven bij iemand die me slaat. Voor mij zou het direct over zijn. Dat jij een vrouw bent en hij een man verandert daar voor mij niets aan. Ik duld geen fysieke agressie in mijn relatie.



Ik hoop voor jou dat dit goedkomt, maar zou het zoeken in een gebaar waarmee je laat zien dat je er alles aan wilt doen om herhaling te voorkomen en niet in een "goedmakertje".
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 09:28:

[...]





???Ja, ik vind fysiek geweld ordinair, blijkbaar heb je niet het vermogen verbaal het e.e.a. op te lossen. Vind ik bij mannen ook hoor.
Ik vind het trouwens ook raar dat als een vrouw hier post dat ze gemept is de raad krijgen z.s.m. weg te gaan, en andersom krijgt de TO alleen het advies in therapie te gaan.



Als een man hier komt vragen "hoe hij het goed kan maken" zou ie een hele lading stront over zich heen krijgen (en terecht) maar een vrouw wordt er bijna niet op aangesproken.



Hoe bedoel je meten met 2 maten....
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 09:28:

[...]





Dit was ik zelf ook zeker van plan te gaan doen. De frustraties worden me de laatste tijd echt teveel. Elke maand moeten we de eindjes aan elkaar knopen om de huur en de andere verplichtingen te kunnen betalen. We werken beide fulltime. En hebben een particuliere huurwoning, omdat onze inkomen te hoog is voor een huurwoning in de sociale sector.



En we hebben een kindje van 16 maanden, waarvan ik heel veel mis door die lange werkweken.



Asl je fiancieel zo krap zit had je je beter af kunnen vragen of het verstandig is nu al een kind op deze wereld te zetten.



Smoesjes, smoesjes.
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:35:

Ik vind het trouwens ook raar dat als een vrouw hier post dat ze gemept is de raad krijgen z.s.m. weg te gaan, en andersom krijgt de TO alleen het advies in therapie te gaan.



Als een man hier komt vragen "hoe hij het goed kan maken" zou ie een hele lading stront over zich heen krijgen (en terecht) maar een vrouw wordt er bijna niet op aangesproken.



Hoe bedoel je meten met 2 maten....Eens.
Alle reacties Link kopieren
Kettle, zij post, hij niet, dus ik kan hem moeilijk aanraden de relatie te verbreken he?

Als een man hier dezelfde vraag komt posten als TO heeft gedaan, zeg ik ook dat ie in therapie moet.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:31:

[...]





Ja, ik vind fysiek geweld ordinair, blijkbaar heb je niet het vermogen verbaal het e.e.a. op te lossen. Vind ik bij mannen ook hoor.



Je hebt zeker weten gelijk. Ik heb er zelf ook een bloedhekel aan. Raar om te zeggen, terwijl ik het vanmorgen zelf heb gedaan.

Het werd me ineens zwart voor m'n ogen en voor ik het wist had ik het al gedaan. Normaal gesproken los ik altijd alles verbaal op. ben altijd de rust zelf. Alleen vanmorgen dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Als een man 1x zijn vrouw heeft geslagen en daarvan vreselijk veel berouw heeft raad ik hem ook aan in therapie te gaan. (Als een man of vrouw vaker slaat moet hij of zij in mijn ogen trouwens net zo goed in therapie.)



Een klap kan je niet goedpraten, maar één klap hoeft niet altíjd het einde van een relatie te betekenen. Wat het in mijn ogen wel altijd betekent is dat degene die de klap heeft uitgedeeld zichzelf niet in de hand heeft en daar moet wat mee gebeuren.

Het is aan de ontvangende partner om te beslissen of één klap voldoende reden is om de relatie te verbreken (wat ik me kan voorstellen) of dat de wil er is de relatie in stand te houden.

Het is niet aan de slaande partij om dat te besluiten, die kan er alleen maar alles aan doen om te zorgen dat het nooit weer gebeurt - en dat doe je niet met loze beloftes, maar met concrete acties.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Therapie lijkt me een beetje overdreven. Je kunt beter eens gaan zoeken naar manieren om jullie leven een beetje te veraangenamen. Ik kan me voorstellen dat het je tot híer zit, als je allebei fulltime moet werken om de eindjes aan elkaar te knopen en ook nog een baby hebt. En dat de frustraties dan hoog op kunnen lopen, lijkt me bijna onvermijdbaar. Slaan is nooit goed, maar dat vind je zelf ook al, dus dat zal hopelijk niet nog eens gebeuren.

Is er geen mogelijkheid om goedkoper te gaan wonen, in een andere woonplaats of wijk, zodat jullie meer geld overhouden of zelfs iets minder kunnen gaan werken?
..
Alle reacties Link kopieren
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:35:

Ik vind het trouwens ook raar dat als een vrouw hier post dat ze gemept is de raad krijgen z.s.m. weg te gaan, en andersom krijgt de TO alleen het advies in therapie te gaan.



Als een man hier komt vragen "hoe hij het goed kan maken" zou ie een hele lading stront over zich heen krijgen (en terecht) maar een vrouw wordt er bijna niet op aangesproken.



Hoe bedoel je meten met 2 maten....



Mee eens.!

Ik zou de man van to willen aanraden om zo snel mogelijk met zijn kind te vertrekken.

Als het 1 keer gebeurd is dan is de drempel voor een volgende klap niet zo hoog meer en zal het dus vaker gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Een man kan dat wel hebben, moet alleen geen gewoonte worden.

Twee full-time banen en niet rond kunnen komen? Het lijkt me dat daar iets niet goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Tsja ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn man wel eens een flinke duw heb gegeven, waar ik zelf ook al van schrok. In de pure frustratie van dat moment kon ik het ook niet met woorden af. Ik deed hem weliswaar geen pijn oid maar kwam voor mijn gevoel toch al bij een grens. Goedmaken met een cadeautje ofzo vind ik onzin, praat erover en zoals al meer is geopperd; als je het zo moeilijk hebt moet je daar wat mee doen. Daar helpt geen etentje voor...



Bij ons is het gelukkig nooit meer voorgekomen... Ik was er zelf meer van ontdaan dan hij; mijn kracht is niet zo indrukwekkend...
Alle reacties Link kopieren
hoe kun je met 2 fulltime salarissen de eindjes moeilijk aan elkaar kunnen knopen? Huur je een huis van 2000 netto per maand?
Alle reacties Link kopieren
@ Ray_41 Het gaat om 2 fulltime banen in callcenters. Dus het inkomen is niet zo indrukwekkend.



@ Kettle Ons zoontje was al geboren voor dat we het financieel krap kregen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn inziens zou er niets zijn waarmee je dit kan goed kan maken. Actief bezig met het zoeken naar therapie en in therapie gaan omdit nooit meer te laten gebeuren zou wel een reden kunnen zijn er vertrouwen in te willen geven dat dat nooit meer voor gaat komen.



Kadootjes of andere dingen zouden niets maar dan ook niets betekenen. Eigenlijk zou ik er zelfs boos om worden, een kadootje of iets anders maakt dit niet goed en als mijn partner zou denken van wel zou ik zeer teleurgesteld zijn en zou ik zijn excuses niet meer serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal een verschil of een vrouw een man slaat of andersom. Natuurlijk, slaan is nooit goed, maar als een veel sterkere man een vrouw slaat vind ik dat nogal wat ernstiger dan dat een vrouw een man slaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 29 februari 2012 @ 10:07:

Ik vind het nogal een verschil of een vrouw een man slaat of andersom. Natuurlijk, slaan is nooit goed, maar als een veel sterkere man een vrouw slaat vind ik dat nogal wat ernstiger dan dat een vrouw een man slaat.



Ik vind het beiden even ernstig.!

Maar goed het is nogal een taboe,mannen die door hun vrouw geslagen en zelfs mishandeld worden.
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:38:

[...]





Asl je fiancieel zo krap zit had je je beter af kunnen vragen of het verstandig is nu al een kind op deze wereld te zetten.

Dat snap ik ook nooit als mensen al niet goed rond kunnen komen er nog 'n grote blijvende kostenpost bij nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven