Hoe maak ik het goed??

29-02-2012 09:17 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva dames,



Ik heb vanmorgen heel iets doms gedaan. Ik heb m'n vriend geslagen na een knallende ruzie. Heb er nu zoveel spijt van. Heb m'n excuses inmiddels aangeboden en heeft die ook aanvaard.



Wil nu toch nog iets extra doen om het goed te maken. Alleen weet absoluut niet wat. Wie helpt me??
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 februari 2012 @ 10:19:

[...]



Dat snap ik ook nooit als mensen al niet goed rond kunnen komen er nog 'n grote blijvende kostenpost bij nemen.Eerst goed lezen, dan pas reageren.
Alle reacties Link kopieren
TO kwam pas krap bij kas nadat kindje kwam. Misschien niet goed vooruit gedacht maar feit is dat ze nu in die situatie zit. Kind wegdoen is hopelijk geen optie, dus nu heel snel goedkoop gaan wonen en ander werk zoeken
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niets 'extra' doen om het goed te maken. Denk er goed over na (hoe heeft dit zo kunnen komen?). Maak dan je excuses, rustig en oprecht, en leg uit wat (voor jou) de problemen zijn. Probeer gezamenlijk naar een oplossing te zoeken. Je kunt dan later altijd nog eens een kaartje geven of zo.



Ik kan mij voorstellen dat het met twee full time banen in een call center erg stressvol is, zeker in deze economische tijd. Helemaal als er dan ook nog een kind op komst is. En dan ook nog een kind.



Sterkte.
anoniem_141075 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 11:04
Reden: kind is er al
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een etentje lost niks op.

Ik raad je aan te bellen naar het steunpunt huiselijk geweld. Dat kan desnoods anoniem.



Ze kunnen je daar verder helpen. Denk: training angermanagement, agressie-regulatie.



Lijkt me constructief, voor jezelf, je relatie en het voorbeeld dat je je kind geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 10:01:

@ Ray_41 Het gaat om 2 fulltime banen in callcenters. Dus het inkomen is niet zo indrukwekkend.



@ Kettle Ons zoontje was al geboren voor dat we het financieel krap kregen.Hebben jullie het financieel krap gekregen door jullie kind of is er iets anders aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:35:

Ik vind het trouwens ook raar dat als een vrouw hier post dat ze gemept is de raad krijgen z.s.m. weg te gaan, en andersom krijgt de TO alleen het advies in therapie te gaan.



Als een man hier komt vragen "hoe hij het goed kan maken" zou ie een hele lading stront over zich heen krijgen (en terecht) maar een vrouw wordt er bijna niet op aangesproken.



Hoe bedoel je meten met 2 maten....



Ik denk dat het te maken met de impact van de klap.



Als een man een vrouw slaat dan is dat eigenlijk bijna altijd met een vuist. Blauwe plekken, gebroken botten en/of een flinke hersenschudding of erger is dan het gevolg.



Als een vrouw een man slaat, dan is dat eigenlijk bijna altijd met een vlakke hand. Een rode wang is dan het gevolg.



Ik keur het NIET goed. Ik denk dus alleen dat het te maken heeft met de impact/het gevolg van de klap.
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 09:42:

[...]





Je hebt zeker weten gelijk. Ik heb er zelf ook een bloedhekel aan. Raar om te zeggen, terwijl ik het vanmorgen zelf heb gedaan.

Het werd me ineens zwart voor m'n ogen en voor ik het wist had ik het al gedaan. Normaal gesproken los ik altijd alles verbaal op. ben altijd de rust zelf. Alleen vanmorgen dus niet.



Het hoeft niet het einde van de relatie te betekenen hoor.

Mss lost er al veel op als jij in therapie gaat om te leren wat je beweegt en wat je zo dwars zit?



Jij weet zelf dat je het niet had moeten doen, dus het komt wel goed met je!



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 29 februari 2012 @ 11:00:

[...]





Hebben jullie het financieel krap gekregen door jullie kind of is er iets anders aan de hand?Nee, we hebben het niet krap gekregen door onze zoontje. We hebben het krap gekregen door een hypotheekaanvraag. We hadden beide een krediet. M'n vriend een doorlopend krediet en ik een creditcard. Deze moesten we volledig aflossen en de rekeningen sluiten. Dit hebben we gedaan. Dus het geld wat we hadden gespaard voor bruiloft en verhuizing hebben we volledig hierin geinvesteerd. Dan zou de hypotheek rondkomen volgens de makelaar. Hypotheek is toch afgewezen door 2 verschillende banken, omdat we uitzendkrachten zijn. Hierdoor hebben we het dus financieel krap gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 11:26:

[...]





Nee, we hebben het niet krap gekregen door onze zoontje. We hebben het krap gekregen door een hypotheekaanvraag. We hadden beide een krediet. M'n vriend een doorlopend krediet en ik een creditcard. Deze moesten we volledig aflossen en de rekeningen sluiten. Dit hebben we gedaan. Dus het geld wat we hadden gespaard voor bruiloft en verhuizing hebben we volledig hierin geinvesteerd. Dan zou de hypotheek rondkomen volgens de makelaar. Hypotheek is toch afgewezen door 2 verschillende banken, omdat we uitzendkrachten zijn. Hierdoor hebben we het dus financieel krap gekregen.



Wat zegt u??? Je bent niet eerst naar de bank gegaan om je hierover te informeren?



Wat betreft je eerste vraag, hoe kan ik het goedmaken: Zorgen dat alles op de rit komt.

Als je nu al krap zit door het aflossen van je kredieten, hoe had je dan gedacht de hypotheek te kunnen betalen?



Is er geen mogelijkheid een beter betaalde baan te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Voor geldzaken moet je niet naar een makelaar gaan, die wil je alleen een huis verkopen. Ga dan naar een financieel adviseur, Hypotheker of je eigen bank. Een eigen huis kost meer dan alleen je hypotheek; verbouwing, onderhoud en verschillende belastingen. Ik zou maar even wachten tot je een vaste baan hebt en het kan veroorloven.

Over dat slaan. Niet meer doen. Of je krijgt een knal terug of je relatie gaat eraan. Ga praten met elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het als man niet accepteren om geslagen te worden. Ook al is het maar een "bitchslap". Het gaat om de intentie. Okay meestal komt de klap van de man harder aan, maar in principe is het 'tzelfde.



Ik bedoel, een vrouw mag een man best een veeg geven. In de situatie dat hij bijvoorbeeld alleen maar naar haar borsten zit te staren en dat ze elkaar verder niet kennen ofzo.



Betekend emancipatie dat je als man terug mag slaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:valerie__ schreef op 29 februari 2012 @ 11:31:

[...]





Wat zegt u??? Je bent niet eerst naar de bank gegaan om je hierover te informeren?



Wat betreft je eerste vraag, hoe kan ik het goedmaken: Zorgen dat alles op de rit komt.

Als je nu al krap zit door het aflossen van je kredieten, hoe had je dan gedacht de hypotheek te kunnen betalen?



Is er geen mogelijkheid een beter betaalde baan te zoeken?



Het ging om een makelaar inclusief financieel dienstencentrum, dan heb je geen bank nodig. Is te vergelijken met de hypotheker, hypotheekshop.

Kredieten hoef ik niet af te lossen, die zijn inmiddels afgelost.

En een maandbedrag voor een woning van een ton is ongeveer ¤ 450,-. Is gemakkelijker dan ¤ 700,- Dat betalen we nu dus.



En nee, er is jammer genoeg voor mij geen mogelijkheid te zoeken naar een betere baan. Mag me eigenlijk al gelukkig prijzen met m'n huidige baan. Heb namelijk geen diploma's.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen jullie samen in relatietherapie gaan.

Als je beter met elkaar leert praten dan ga je de ander ook beter begrijpen en waarderen. Dan lopen de frustaties ook minder hoog op en onstaan er minder ruzies. '
Alle reacties Link kopieren
En toch was zijn advies blijkbaar niet helemaal kloppend, gezien je door een aantal banken bent afgewezen.



Ik weet dat je krediet is afgelost, maar ik bedoel dat je als je daarom nu krap zit, je beter geen huis kunt kopen.



Bij het kopen van een huis moet je je niet blindstaren op je hypotheeklast. Er komt namelijk nog heel wat bij wat je met een huurwoning vaak niet hebt. Denk aan onderhoud, gemeentelijke belastingen, dat verschilt per situatie maar toch. Zal me niks verbazen als je met die hypotheek netto net zo hoog uitkomt als je die lasten erbij optelt. Denk daar goed over...



Diploma's kun je alsnog halen, intern bij een bedrijf of met een BBL opleiding. Bij het uitzendbureau kunnen ze je daar misschien ook bij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je man een doetje zeg.....je had een harde dreun terug moeten krijgen.

Gezellige omgeving voor je zoontje bij jullie thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 29 februari 2012 @ 12:12:

Wat is je man een doetje zeg.....je had een harde dreun terug moeten krijgen.

Gezellige omgeving voor je zoontje bij jullie thuis.Dit gebeurde niet thuis. Dus niet waar m'n zoontje bij was. Voor de rest hebben we ook een perfecte relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerie__ schreef op 29 februari 2012 @ 12:08:

En toch was zijn advies blijkbaar niet helemaal kloppend, gezien je door een aantal banken bent afgewezen.



Ik weet dat je krediet is afgelost, maar ik bedoel dat je als je daarom nu krap zit, je beter geen huis kunt kopen.



Bij het kopen van een huis moet je je niet blindstaren op je hypotheeklast. Er komt namelijk nog heel wat bij wat je met een huurwoning vaak niet hebt. Denk aan onderhoud, gemeentelijke belastingen, dat verschilt per situatie maar toch. Zal me niks verbazen als je met die hypotheek netto net zo hoog uitkomt als je die lasten erbij optelt. Denk daar goed over...



Diploma's kun je alsnog halen, intern bij een bedrijf of met een BBL opleiding. Bij het uitzendbureau kunnen ze je daar misschien ook bij helpen?



Dat vertellen ze je dus nooit bij een makelaar / financieel dienstencentrum. We staarden ons blind op de goedkope maandlasten. Dus als ik het goed begrijp zit ik er nu beter voor dan wanneer ik een huis ga kopen.



Bij het bedrijf waar ik werk heb ik vanmiddag m'n voortgangsgesprek. Hierin worden ook de mogelijkheden besproken om door te groeien binnen de organisatie. Via het uitzendbureau is het niet mogelijk om een opleiding te volgen, omdat het budget er niet voor is.

BBL opleiding had ik al een andere post over geopend. Stageplek is nog steeds moeilijk te vinden.
Ik zou het niet goed proberen te maken met een etentje ofzo. Dat zou op mij overkomen alsof je mijn vergeving wil afkopen ofzo, of de boel wil bagetalliseren door te denken dat een etentje opweegt tegen de klap. Je hebt je excuses al aangeboden, en hier zou ik het bij laten, zodat je man het zelf even kan verwerken. En nu gewoon zorgen dat het niet meer gebeurt, desnoods met therapie als blijkt dat je moeilijk je agressie kunt inhouden.
Alle reacties Link kopieren
Heb pas een huis gekocht, ze weten het mooi te vertellen.



Wij troffen ook een makelaar die ons vertelde dat het makkelijk te betalen was bij die-en-die bank, want de rente van daar 3 procent! (Ja, voor 5 jaar vast sukkel!) Echt, zoek het zelf goed uit want ze vertellen je vanalles om te verkopen.



Veel succes vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Heb net een sms van m'n vriend gehad. Ben er blijkbaar erger van geschrokken dan hij. Hij heeft m'n excuses zoals ik ook eerder al heb aangegeven geaccepteerd.

We gaan er vanavond even rustig over praten, maar hij vind therapie voor mij too much. Normaal ben ik dus nooit zo.

En hij wil nog steeds met me trouwen. Ik dacht echt dat het de einde van m'n relatie zou betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel..........een doetje
Alle reacties Link kopieren
Therapie zal je redding zijn
Alle reacties Link kopieren
Eens met Kettie
quote:peecee schreef op 29 februari 2012 @ 12:48:

Zie je wel..........een doetjejee zeg, mag een mens misschien een keer een fout maken?? Ze hebben verder een goede relatie (zo te lezen), dus zie ik niet waarom je zo lullig moet doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 29 februari 2012 @ 12:48:

Zie je wel..........een doetjeBen je zelf soms een keer gedumpt om een kleine fout, en dat dan iedereen toewenst. Uit je reacties begrijp ik dat je vind dat die mij direct zou moeten dumpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven