Hoe maak ik het goed??

29-02-2012 09:17 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva dames,



Ik heb vanmorgen heel iets doms gedaan. Ik heb m'n vriend geslagen na een knallende ruzie. Heb er nu zoveel spijt van. Heb m'n excuses inmiddels aangeboden en heeft die ook aanvaard.



Wil nu toch nog iets extra doen om het goed te maken. Alleen weet absoluut niet wat. Wie helpt me??
Alle reacties Link kopieren
Slaan = no go. Geen kleine fout maar GROTE fout. Door een man of door een vrouw. Dus ja, ik vind wel dat hij je zou moeten dumpen Caro.
Alle reacties Link kopieren
Therapie omdat je 1 x je zelfbeheersing verliest lijkt me een beetje overdreven. Fijn dat je vriend het je vergeeft Caro!



Maar wat betreft het geld snap ik het nog niet. Als jullie nu alle schulden hebben afbetaald, komt er toch juist meer geld binnen omdat je het niet meer kwijt bent aan aflossen en rente?
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg...je laat je toch niet slaan.

De tweede mep is makkelijke te geven dan de eerste.

Algemeen bekend....1 keer geslagen, dan zal je nog vaker klappen krijgen.

Je praat er nogal makklijk over.......en je zoontje?

Heb je die al een keer een mep gegeven omdat hij stout was?
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 29 februari 2012 @ 13:08:

Slaan = no go. Geen kleine fout maar GROTE fout. Door een man of door een vrouw. Dus ja, ik vind wel dat hij je zou moeten dumpen Caro.Waarom dan precies? Omdat het anders wellicht ooit nog wel een keertje zal voorkomen dat hij een rode wang oploopt? Volgens mij zijn er ergere dingen op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 29 februari 2012 @ 13:08:

Slaan = no go. Geen kleine fout maar GROTE fout. Door een man of door een vrouw. Dus ja, ik vind wel dat hij je zou moeten dumpen Caro.En kinderen door deze GROTE fout met gescheiden ouders laten opgroeien. Goeie adviezen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het getuigt van een totaal disrespect tegenover je partner. Het gaat niet om de fysieke schade die je de ander aandoet maar hoe jij tegen je partner aankijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja Caro. Ik heb liever ouders die gelukkig alleen zijn dan ouders die op die manier hun macht willen laten zien. Goed voorbeeld voor je kinderen ook.....



Maar hey, jij vraagt advies, vergeet dat niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 29 februari 2012 @ 13:15:

Omdat het getuigt van een totaal disrespect tegenover je partner. Het gaat niet om de fysieke schade die je de ander aandoet maar hoe jij tegen je partner aankijkt.Slaan hoeft geen disrespect te zijn en dat is het in dit geval blijkbaar ook niet. Het was onmacht, stress. Haar vriend reageert naar mijn idee volkomen normaal. Even uitpraten en zand erover. Hij kan wel tegen een stootje.
Alle reacties Link kopieren
Onmacht ja. Het niet met woorden kunnen oplossen. Wat een zwaktebod....
Ik vind slaan uiteraard ook niet goed, maar als je verder een goede relatie hebt geen reden om meteen maar je relatie te verbreken. Het lijkt me in het geval van TO wel verstandig om s goed te praten en dan niet alleen over de klap, maar over de hele situatie (geld enzo).
Alle reacties Link kopieren
Fysiek geweld is uit onmacht. Boos worden is verliezen.



Therapie is geen slecht idee, zeker als het een tweede keer gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het een zwakte bod en natuurlijk zijn een goed gesprek en welgemeende excuses op zijn plaats, maar maak er alstjeblieft geen drama van, want dat is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Omdat iemand 1 x zelfbeheersing verliest de relatie gelijk stoppen? Echt overdreven.



Las net andere topic waarbij man degene was die sloeg. Daar lees ik toch compleet ander verhaal wat betreft de relatie (man die controle wil houden, van alles eist, zich kinderachtig gedraagt). Zo'n benauwende, vervelende relatie lijkt Caro niet te hebben. Echt een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon mijn mening hè, en die is niet universeel. Maar ik heb dan ook geen respect voor mensen die denken dat geweld het antwoord is. Heel sneu vind ik dat..
Alle reacties Link kopieren
@Ster, ik keur het natuurlijk ook niet goed. Slaan is treurig, fout, zwaktebod, gemeen enzovoorts. Niemand zal bewust denken dat geweld een antwoord is op problemen (structurele vrouwen- en mannenmeppers uitgezonderd).
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 29 februari 2012 @ 10:07:

Ik vind het nogal een verschil of een vrouw een man slaat of andersom. Natuurlijk, slaan is nooit goed, maar als een veel sterkere man een vrouw slaat vind ik dat nogal wat ernstiger dan dat een vrouw een man slaat.





Wat een bullshit zeg... Er zijn ook vrouwen die sterker zijn dan sommige mannen hoor...

Moet je dan eerst een soort sterktetest doen ofzo om de te zien in welke categorie je valt??

En wat als een veel sterkere vrouw een man slaat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 29 februari 2012 @ 12:12:

Wat is je man een doetje zeg.....je had een harde dreun terug moeten krijgen.

Gezellige omgeving voor je zoontje bij jullie thuis.Ik zal dit niet snel zeggen, maar wat een onzinnige en onvolwassen reactie. Schaam je.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer met jou verder willen. Eens met de anderen zoek hulp om je te leren beheersen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:ketricken schreef op 29 februari 2012 @ 12:55:

[...]





jee zeg, mag een mens misschien een keer een fout maken?? Ze hebben verder een goede relatie (zo te lezen), dus zie ik niet waarom je zo lullig moet doen!Een fout maken? Dus als het een man (ook een mens) geweest was die zijn vrouw een klap had gegeven had je dat ook gezegd??
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 29 februari 2012 @ 13:34:

[...]





Een fout maken? Dus als het een man (ook een mens) geweest was die zijn vrouw een klap had gegeven had je dat ook gezegd??In dit verhaal? Ik wel ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 13:15:

[...]





En kinderen door deze GROTE fout met gescheiden ouders laten opgroeien. Goeie adviezen zeg.

Waarom zet je de kinderen in? Jij kiest er voor hem te slaan en wanneer je mogelijke gevolgen van jouw gedrag leest zet je de kinderen in?



De kinderen hebben een moeder die er voor kiest te slaan en zich dus niet kan beheersen. Iig in haar relatie met haar partner.

Is dat wel een goed voorbeeld vind je?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben nogal van het vergeven. Ik zou er niet vandoor gaan als mijn man mij zou slaan. Al zou onze relatie er een flinke deuk van op lopen. Zou hij mij voor de tweede keer slaan, dan is het wel exit. Dan waren die excuses namelijk gebakken lucht. TO, ik zou er hoe dan ook voor zorgen dat je dit nooit meer doet. Met één keer kun je nog wel wegkomen...
Alle reacties Link kopieren
Als je je geintinideerd voelt/ niet meer veilig voelt doordat je partner je heeft geslagen, dan lijkt het mij dat je de relatie moet beeindigen. TO's vriend lijkt me echter niet in het minst geintimideerd en dat lijkt me normaal voor een kerel, want normaal gesproken heeft hij natuurlijk fysiek niets te vrezen van een vrouw (uitzonderingen daargelaten).
Alle reacties Link kopieren
quote:kettle schreef op 29 februari 2012 @ 09:31:

[...]





Ja, ik vind fysiek geweld ordinair, blijkbaar heb je niet het vermogen verbaal het e.e.a. op te lossen. Vind ik bij mannen ook hoor.Dat gaat niet altijd op. Het kan ook zo zijn dat je wederhelf het onvermogen heeft om verbaal dingen uit te praten waardoor je alleen nog maar gefrustreerder raakt.
quote:Anthonius schreef op 29 februari 2012 @ 13:34:

[...]





Een fout maken? Dus als het een man (ook een mens) geweest was die zijn vrouw een klap had gegeven had je dat ook gezegd??In dit geval: ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven