Hoe maak ik het goed??

29-02-2012 09:17 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva dames,



Ik heb vanmorgen heel iets doms gedaan. Ik heb m'n vriend geslagen na een knallende ruzie. Heb er nu zoveel spijt van. Heb m'n excuses inmiddels aangeboden en heeft die ook aanvaard.



Wil nu toch nog iets extra doen om het goed te maken. Alleen weet absoluut niet wat. Wie helpt me??
Ik schrik van de reacties en van de twee maten waar hier mee gemeten wordt. Zodra een vrouw wordt geslagen door een man zegt de meerderheid: als hij het 1x heeft gedaan doet hij het vaker; het is heel erg; je moet voor jezelf kiezen; ga bij hem weg, etc etc.



En nu is het de vrouw die slaat en dan is het niet zo erg?? Ik vind dit wel erg. Iemand slaan kan niet, nooit. En waarom zou voor een man wel gelden dat het nooit bij 1x blijft maar bij een vrouw wel? Volgens mij geldt het net zo goed bij vrouwen en zou je eens goed te rade moeten gaan bij jezelf wat je er aan wilt doen om dit te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw is normaal gesproken fysiek niet opgewassen tegen een man. Als een man slaat dan is dat dus in principe een gevaarlijke en intimiderende situatie. Andersom is dat niet zo. De man heeft niets te vrezen van het "fysieke geweld" van de vrouw.
quote:alfa-man schreef op 29 februari 2012 @ 14:18:

Een vrouw is normaal gesproken fysiek niet opgewassen tegen een man. Als een man slaat dan is dat dus in principe een gevaarlijke en intimiderende situatie. Andersom is dat niet zo. De man heeft niets te vrezen van het "fysieke geweld" van de vrouw.Fysiek misschien minder, maar wat denk je van psychische schade? Of telt dat ook niet voor mannen?
quote:datdus schreef op 29 februari 2012 @ 14:19:

[...]





Fysiek misschien minder, maar wat denk je van psychische schade? Of telt dat ook niet voor mannen?mwah, psychische schade door 1 klap? Beetje overdreven hoor. Ik denk dat de "psychische schade" voor TO groter is dan voor haar vriend, want hij was nauwelijks onder de indruk begreep ik.
Alle reacties Link kopieren
Psychische schade omdat je een pets op je wang hebt gekregen? Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 29 februari 2012 @ 13:48:

Als je je geintinideerd voelt/ niet meer veilig voelt doordat je partner je heeft geslagen, dan lijkt het mij dat je de relatie moet beeindigen. TO's vriend lijkt me echter niet in het minst geintimideerd en dat lijkt me normaal voor een kerel, want normaal gesproken heeft hij natuurlijk fysiek niets te vrezen van een vrouw (uitzonderingen daargelaten).

Eens en ik denk dat het heel goed is dat TO echt bang was dat hij zijn koffers zou gaan pakken.



@to:Leer anders communiceren en blijf met je handen van anderen af. Liefde betekent dat je de ander geen pijn doet. Gefrustreerd , boos, teleurgesteld het kan allemaal best , het geeft niemand het recht om te meppen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Van 1 klap zal dat meevallen, eens. Maar de manier waarop dit gebagatalliseerd wordt verbaasd mij enorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:datdus schreef op 29 februari 2012 @ 14:30:

Van 1 klap zal dat meevallen, eens. Maar de manier waarop dit gebagatalliseerd wordt verbaasd mij enorm.Vind het juist wel meevallen met het bagatelliseren, er zijn genoeg mensen die hier zeggen dat vriend de relatie moet verbreken ivm de klap. Of dat TO in therapie moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend ooit eens uit woede en schrik een pets op zijn wang gegeven omdat hij mij optilde en onhandig deed en mij zo per ongeluk bijna dwars door een ruit liet kukelen. Het deed nogal pijn en ik schrok van het idee dat ik voor hetzelfde geld met mijn kop kapot tussen de scherven had kunnen liggen.

Vriend was niet getraumatiseerd door de pets, wel door zijn eigen actie, en er zit ook geen deuk in de relatie. Ik weet ook zeker dat zoiets nooit zou gebeuren uit alleen maar boosheid, in een ruzie ofzo, het was echt de schrik.



Als het wel gebeurd puur uit woede en onmacht, dan zou ik er voor zorgen dat onder controle te krijgen, desnoods met therapie. Ik zou me kunnen voorstellen dat de ander daar niet op wil wachten en het risico niet wil nemen op een volgende klap en in dat geval zou ik tegen diegene zeggen: weggaan. Maar in dit geval lijkt het er niet op dat TO's vriend hierom bij haar weg wil, dat is zijn goed recht toch?



Wat betreft goedmaken: ik denk dat je een heel eind bent als je gaat zorgen dat het nooit meer gebeurd en als je hem (voor zover je dat niet gedaan had) uit kunt leggen waar het vandaan is gekomen en wat je zult doe om het te voorkomen ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 29 februari 2012 @ 13:48:

Als je je geintinideerd voelt/ niet meer veilig voelt doordat je partner je heeft geslagen, dan lijkt het mij dat je de relatie moet beeindigen. TO's vriend lijkt me echter niet in het minst geintimideerd en dat lijkt me normaal voor een kerel, want normaal gesproken heeft hij natuurlijk fysiek niets te vrezen van een vrouw (uitzonderingen daargelaten).



Hier ben ik het wel mee eens.



Die klap gaat net een stapje te ver maar je kan ook je zelfbeheersing verliezen en iemand ontzettend kwetsen met woorden. Dan zegt bijna niemand dat je gelijk weg moet gaan terwijl woorden soms nog veel harder aan kunnen komen dan een klap. Je maakt mij niet wijs dat iedereen ook tijdens een ruzie op rustige conversatietoon met elkaar blijft praten. Ik denk dat de scheidslijn tussen een duwtje of een klap en gaan schreeuwen best klein is.Sommige mensen gaan huilen tijdens een ruzie kunnen ze ook niet tegenhouden. Ik vind dat er nog een wereld van verschil zit tussen een klap waar to zelf ook van geschrokken is of iemand echt meerdere keren slaan. Waarmee ik de klap van to niet wil goedpraten.
Alle reacties Link kopieren
Om antwoord op je vraag te geven TO. Ik zou zijn lievelings kostje koken vanavond. Schuldbewust zijn, nogmaals oprechte excuses aanbieden en hem dan pijpen zoals je dat nog nooit hebt gedaan. Succes verzekerd!
Alle reacties Link kopieren
Pfff sja dat kan ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
DE oplossing. Wat moet het leven toch aangenaam zijn als je zo in elkaar steekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tip voor je.

Kun je blind typen? Doe een cursus juridisch secretaresse en je hebt zo een baan. Als snel en blind kunt typen zijn ze al lang blij. Er is zo veel werk in dit beroep en het is nog (relatief) goed betaald ook.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan ook kinderopvang voor je kind?



Ik vraag me af of het dan niet goedkoper is om minder te werken, omdat je daarmee wel in aanmerking komt voor een sociale woning, subsidies en je dagopvang bespaart. Komt bij dat je er ook meer voor je zoontje zijn, heb je wel eens bekeken wat je er op vooruit gaat?
Alle reacties Link kopieren
zo zeg wat oordelen ik vind zeker niet dat je in therapie moet soms kan het gewoon gebeuren zoiets in de hitte van de strijd of omdat je vol zit met emoties.



tis mij vandaag ook gebeurd terwijl ik ook helemaal niet zo ben, nu heeft uitmaken hier geen nut want we zijn al exen.



verder weet mijn ex ook waar het aan gelegen heeft en doet er dan ook niet moeilijk over



op callcenters verdien je idd niet erg goed maar er zijn callcenters die bv wel een euro of 10 per uur betalen (weet niet wat je nu verdiend maar bel. dienst betaald dus een tientje per uur)



je kunt er wel voor kiezen dat je zoveel mogelijk avonddiensten pakt want dan krijgt je weer iets extras (zolang er maar 1 iemand thuis is)



en heel hard zoeken naar een goedkoper huis
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1980 schreef op 29 februari 2012 @ 09:17:

Hoi Viva dames,



Ik heb vanmorgen heel iets doms gedaan. Ik heb m'n vriend geslagen na een knallende ruzie. Heb er nu zoveel spijt van. Heb m'n excuses inmiddels aangeboden en heeft die ook aanvaard.





Och ik zou het niet groter maken dan het is als je hem in een emotionele opwelling een dreun hebt verkocht en geen honkbalknuppel hebt gebruikt is het ook weer niet het einde van de wereld.



Hij heeft je excuses aanvaard en misschien is een mooie kaart met iets als "het zal nooit meer gebeuren" afdoende.



Persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen als ik een tik kreeg.



quote:datdus schreef op 29 februari 2012 @ 14:19:

[...]





Fysiek misschien minder, maar wat denk je van psychische schade? Of telt dat ook niet voor mannen?



Als ik van iedere klap die ik heb gehad in mijn leven (dolle jeugd)

psychische schade had opgelopen zat ik nu onder de rustgevende pillen ergens tussen zachte kleurtjes in een inrichting.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
geen klap terug gehad?!
Ik geloof toch echt dat ik een serieus probleem zou hebben als ik mijn vriend een klap verkoop. Daar helpt dan een etentje of een kaartje echt niets aan.



Ik denk dat we een goed gesprek met elkaar zouden hebben over hoe dat heeft kunnen gebeuren en wat ik zou kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Ik vind het een slap excuus.



En er word zeker gemeten met 2 maten.

Een man kan dit wel hebben? Nou, een vrouw ook hoor.



Maar je hoort het gewoon niet te doen.

Goedmaken?? vergeven ,maar vergeten doet ie het niet.

Bied nog maar een aantal keer je excuses aan en zoek hulp.
Hier snap ik dus ff helemaal niks van!

Als een man een vrouw slaat moet ze direct vertrekken, want dan word het alleen maar erger en is het geen liefde, maar als een vrouw een man slaat, dan is 1x sorry wel genoeg, want dan kan het gebeuren in de hitte van de strijd?!

Dat snap ik dus niet he!? dan moet je het niet groter maken dan het al is? Had eens andersom moeten zijn dan werd ie veroordeelt tot en met, en als je dan zegt dat hij sorry moet zeggen vragen ze waar je zelfrespect is gebleven dat je je zo laat behandelen door een man.

Ik kan het gewoon echt niet geloven!

Waarom krijgt een man niet het vertrouwen dan? dat het nooit meer gebeurt en een vrouw wel?

Misschien word dit ook wel erger.





(niet dat ik dat perse denk, maar bij een man ook niet altijd)



Ik vind elke reden een slap excuus, niet netjes, en niet onvergefelijk, ook niet als een man dat doet.

Maar ik vind wel dat er gemeten word met 2 maten! heel erg zelfs.

Pas geleden was een vrouw een keer geslagen en die moest direct maken dat ze weg kwam... en deze man niet?



TO begrijp mij niet verkeerd, ik reageer meer op de reacties dan op die klap die jij hebt gegeven.

Ik vind het wel een slap excuus, maar je moet je ook gewoon in leren houden.

Nu is de drempel wel lager om dit ooit weer te doen.

En als je van hem houd, dan moet je voor hem vechten, en zeker ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt.



Verder is dit ook niet persoonelijk, ik vind gewoon dat het het zelfde is, over emantipatie gesproken....
Als ik mijn vriend ooit een klap zou geven tijdens een ruzie, dan ging ik zelf bij hem weg.

Dan is er kennelijk iets in onze wisselwerking dat van mij een persoon maakt die ik niet wil zijn.

Ik zou me zo schamen voor mezelf dat ik niet geloof dat ik nog een relatie met hem kon hebben.
Ik kan ook geen mensen slaan waar ik van houd.
En ook geen mensen waar ik respect voor heb Dolores.

Is toch wel een vereiste in een relatie.
De laatste keer dat ik iemand heb geslagen was ik nog geen 18 jaar.. ik houd er niet van, want ik kan mezelf dan niet vergeven.

Lichamelijk heb ik ezelf zo goed onder controle, en dat wil ik ook nooit verliezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven