Hoe onderhoud je je LAT-relatie met kinderen!

18-11-2014 15:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim een jaar een relatie met een man, die net als ik, 2 kinderen heeft. Beide hebben we jonge kids, wel in dezelfde leeftijdscategorie.

We kunnen niet samenwonen omdat hij een co-ouderschap heeft en woont op zeker een half uur afstand van mij. Ook willen we niet met de kinderen heen en weer gaan trekken.

Onze kinderen zien elkaar gemiddeld 1 nachtje in de 14 dagen, dit gaat goed. In de vakanties is het meer maar hou ik me nu n.a.v. de laatste vakantie aan mijn schema met mijn ex en mijn kids want anders vinden ze het "teveel op elkaars lip worden" met zijn kinderen. Ik merk dat aan mijn kinderen en heb daarin gelijk mijn maatregelen genomen zodat ze gewoon in hun ritme blijven van het schema van mijn ex en mij.



Ook ben ik het meer voor mijn kinderen op gaan nemen omdat ik het niet eens ben altijd met zijn manier van opvoeden en dingen te zeggen/over te brengen aan de kinderen.

Ik ben meer iemand die veel met mijn kinderen praat, dingen overlegd en ook mijn momenten alleen met de kids bewaak!

Mijn vriend is meer van "ik heb een relatie en mijn kids moeten zich daarin/daarnaar aanpassen".



Hij komt nu 1 of soms 2 avonden in de week bij mij en dan in het weekend 1 nachtje, met of zonder kids in het weekend, we hebben hetzelfde weekend onze kinderen bij onze exen.



Ik wil eigenlijk wel graag samenwonen, hij ook, maar eigenlijk wil ik het ook weer niet! dit omdat ik dan met 4 kinderen dagelijks zal zijn en hij gaat werken en dat zie ik niet zo zitten maar ook omdat het eigenlijk gewoon niet kan door de afstand.



Dus al met al denk ik dat samenwonen nu zeker niet goed is. Maar aan de andere kant als ik dan denk dat we zeker nog 10-15 jaar zo verder moeten....



Waar het me dus vaak om gaat is hoe we dan de relatie onderhouden, hoe doen jullie dat ?



Ik ben van mening dat ze niet voor niks de Whatsapp, Skype, Mobiel etc uit hebben gevonden. Wat is normaal contact zo door de week bij jullie?



niet samenwonen en apart wonen elkaar toch dagelijks spreken (al is het via Skype) om toch een duurzame gelijkwaardige relatie te hebben vind ik toch wel belangrijk en dan bedoel ik ook echt even tijd voor elkaar hebben, dit gaat dan beter via een telefoongesprek dan op de app want ik merk dat dit bij mijn vriend niet goed werkt omdat hij zijn aandacht dan niet bij de app of het gesprek houd en mij vaak dezelfde dingen vraagt die ik hem toch echt allang daarvoor had verteld.

maar je begrijpt dat dagelijks elkaar écht spreken is bij ons niet, ik bedoel we appen alleen af en toe. Is dit normaal of vinden jullie dat het anders moet kunnen? ik vind nl. van wel en mis dat echt en voel me ook echt niet prettig de dagen dat ik hem niet zie en ook weinig contact met hem krijg (behalve op de app af en toe)



Ik hoop dat jullie mijn warrige verhaal begrijpen, Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet gaan samenwonen, jullie verschillen in zaken kinderen fundamenteel van mening.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het samenwonen gewoon nog effe niet doen. Jullie zijn een jaar samen, er zijn vier kinderen in het spel en jullie verschillen in opvoedingsaanpak. Denk je werkelijk dat je kinderen daar heel gelukkig van worden?
Alle reacties Link kopieren
Samenwonen lijkt mij geen optie.



Als ik jou was dan zou ik ook graag dagelijks contact hebben via de telefoon.

Maar als hij daar andere opvattingen over heeft dan houdt het op. Je kan iemand niet dwingen om te bellen.



Dan is het wel meteen de vraag passen jullie wel echt bij elkaar als je beiden een andere behoefte hebt aan de manier en hoeveelheid contact.
Alle reacties Link kopieren
nee samenwonen kan ook niet in deze situatie dat weet ik ook en dat wil ik ook niet zo, maar vooral de dagen dat hij er niet is dan denk ik vaak ik wilde dat ik samenwoonde zodat we samen de dingen kunnen doorspreken van die dag , gewoon de dagelijkse beslommeringen. Maar ook dat doen we niet echt, ja een paar appjes heen en weer en we wensen elkaar welterusten maar ik heb ook vaak dat ie er gewoon niet bij is met zijn hoofd, hij is natuurlijk zijn eigen dingen aan het doen en dan merk ik dat ik alleen maar gefrustreerd word, heb het hem ook al vaker gezegd maar toch blijft het steeds zo. Hij belt mij wel eens als hij op de terugweg van zijn werk is maar onderhand begin ik het te zien als even tijdverdrijf voor zijn reis. Ik bedoel meer dat ik s avonds als zijn en mijn kids op bed zijn dan gewoon ff lekker op de bank en elkaar bellen. Ik heb het ook al wel eens geprobeerd maar dan merk ik dat het soms niet uitkomt of dat hij er geen zin in heeft of zo. en die appjes vind ik vaak zo standaard worden, het lijkt alsof hij denkt van deze dingen moet ik even zeggen anders vind ze het niet leuk.



Nu weet ik dat ik niet zoveel moet denken voor een ander en dat kost ook energie maar ik zou graag met met jullie erover hebben of ik dan teveel vraag van hem, hij is misschien zo en hij hoeft ook niet te veranderen maar rekening met elkaar houden kan toch wel?
Blijkbaar heeft hij niet zo de behoefte om dagelijks de hele riedel door te nemen. En ja dan wordt je snel een verplicht nummer, omdat hij dat dan doet voor jou.



Heb je hem dat weleens gevraagd, waar zijn behoefte ligt?
Alle reacties Link kopieren
Bel 's avonds je moeder of een vriendin?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Geniet zoveel mogelijk van de weekends die jullie samen hebben en laat de tijd daartussen een beetje op z'n beloop en zie waar het heengaat. Zolang de kwaliteit van het contact maar goed is zou ik de kwantiteit wat minder belangrijk vinden.

Mannen zijn vaak niet zo "bellerig" het is natuurlijk het fijnst wanneer je de dagelijkse beslommeringen kunt delen maar het is toch wel vaak dat mannen daar niet zo'n behoefte aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou twee of drie vaste avonden in de week afspreken om te bellen of Skypen. Dat is niet elke dag, maar wel regelmatig zodat je van elkaar op de hoogte blijft.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
En dan ben je de andere dagen ook minder gefrustreerd.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind woont 24/7 bij mij, mijn vriend heeft geen kinderen en woont op 5 minuten afstand. Wij zien elkaar ongeveer 2x in de week. Verder veel appcontact en regelmatig bellen. Beiden volle/drukke levens.



Het is denk ik maar net waar je jezelf het prettigste bij voelt.



Samenwonen zou ik nog lang niet doen. Kijk gewoon waar jullie je in kunnen vinden. Dit is toch een.mooie frequentie?
Alle reacties Link kopieren
Zoals je het nu omschrijft klinkt het of hij 0,0 interesse in je heeft.

Weet je zeker dat je echt een relatie met hem hebt en je niet alleen een scharrel bent voor de seks?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft geen kinderen, dat zal schelen. Wel een demente moeder (telt dat ook? )

Wij hebben nu 9 jaar een relatie waarvan we de laatste 7 latten, door omstandigheden.

Wij hebben idd bijna iedere avond Skype aanstaan. Gewoon je ding doen, je hoeft niet de hele avond achter het scherm, maar je hoort elkaar wel en je kunt nog eens iets tegen elkaar zeggen. Ik roep auw hij roept wat is er bv.

Ook nu met een nieuwe telefoon kan hij via Skype kind naar bed brengen, hartstikke leuk want dan is hij er toch een beetje bij. Hij hoort me lopen met de borden dan zegt hij eet smakelijk etc.

Net of ie om een hoekje van de kamer zit. Voor ons gaat het prima zo. Een paar appjes zou ik geen relatie willen noemen. Ik zou het raar vinden als mijn vriend niet zijn dagelijks leven met me zou delen. Niet fysiek, dat gaat nu ff niet maar iig wel via Skype. Als wel eens niet de hele avond thuis zijn word er iig ff gebeld. Over de dag, zijn werk, mijn dingen, werkjes en bezigheden. Gewoon belangstelling. En idd dat je even de dag door wilt nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke manier hebben jullie gevonden nina1966

Moet aan die reclame denken dat de ene vriend dan mee voetbal kijkt vanuit de andere kant van de wereld.

Ik ga dat eens opperen met vriend. We willen wel eens samen iets kijken op tv maar bellend gaat dat niet want dan volg ik de tv niet.



On topic

Vriend en ik hebben periodes dat wij heel veel contact met elkaar hebben doordeweeks, maar ook periodes dat wij elkaar alleen weltrusten wensen via een appje. Of zelfs niet eens op sommige dagen.

Dat heeft ook met onze ploegendiensten te maken, maar ook dat het er niet van komt.

er is geen standaard voor. Het is waar jullie behoefte aan hebben. Zo heb ik een paar collega's die ieder vrij moment met hun partner aan de lijn hangen. Dat is niks voor mij. Zou er helemaal ielig van worden.

maar ik merk trouwens zelf wel dat als vriend en ik een drukke week achter de rug hebben waarbij we elkaar weinig hebben gesproken ik héél erg uitkijk naar het weekend om lekker uren bij te kletsen op de bank.

Kan je niet zoeken naar een gulden middenweg? Om de dag even bellen? Of bijv op de woensdag wat langer?



Ook spreek ik soms gewoon af om savonds te bellen met vriend. Als het echt te gortig word dan zeg ik echt wel dat ik hem wil spreken.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb na een aantal jaren niet meer het gevoel dat het geen echte relatie is als wij elkaar weinig spreken.

Maar de eerste jaren wou ik wel iedere dag zijn stem horen of hem zien.

Dat is er wel vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook andere contacten naast je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke manier nina1966, dat zou ik nou ook wel willen en zo had ik het me ook wel gedacht dat het dan zou zijn als je een LAT-relatie hebt. Ik ga het er toch eens met hem over hebben!!



Bungaa ja dat is misschien ook een oplossing om de dag bellen of gewoon afspreken om te bellen. Hij (mijn vriend) is gewoon niet gemaakt om te appen, bij hem is/word het nu bijna een sleur, gewoonte, of zoiets. Als ik wat app dan appt hij maar terug omdat ik anders ga stuiteren of zeuren (zijn woorden he) en ik heb zoiets van maar het is toch normaal dat je antwoord geeft als je een berichtje krijgt?

Hij gaat veel op in zijn dagelijkse beslommeringen en werkt erbij dat snap ik ook wel maar ik vind dat je best s avonds af en toe gewoon tijd voor elkaar maakt en elkaar belt.

En aangezien hij appen niet de leukste bezigheid vind, is het misschien idd een goed idee Bungaa om daar eens iets over af te spreken.



Sugarmiss ik neem toch aan dat je na anderhalf jaar geen "scharrel" meer bent, nee ik weet dat hij ontzettend opgaat met hetgene dat hij op dat moment aan het doen is..... Hij is geen persoon dat graag appt, hij kan met een aardappel schillen heel intensief bezig zijn, afwasmachine uitruimen bijv. kost een half uur omdat alles nog eens intensief afgedroogd wordt, snap je? dus ik denk niet dat ik een scharrel ben.

Hij is erg op zichzelf maar vind het prettig dat hij gezelschap heeft volgens zijn zeggen. Ik kom er steeds meer achter dat dat dus idd zo is. Natuurlijk is hij meer dan gek op me zoals hij zegt.



Ik denk dat hij gewoon op gaat in zijn leventje en de sleur van alledag alweer nu na anderhalf jaar en ik ben degene die steeds zegt van kom op we hebben een relatie laten we er wat mee doen, ik wil aandacht en ook de dagen dat we elkaar niet zien contact! maar dat werkt niet of hij gaat het krampachtig doen en dat is ook niet leuk.

ik zoek gewoon een manier dat het anders kan
Alle reacties Link kopieren
en waterval70 wat bedoel je met contacten naast mijn vriend? ik heb genoeg sociale contacten ja maar sommige dingen bespreek je toch met diegene die naast je staat? of bedoel je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tiener woont ook 24/7 bij mij. Mijn vriend heeft 2 tieners die bijna elk weekend (vanaf donderdag) bij hem zijn. We wonen ruim 3 kwartier van elkaar wanneer het verkeer meezit :-). En wij weten eerlijk gezegd ook niet zo goed hoe we het moeten doen. De kinderen hebben hun eigen dingen en hebben geen zin om naar de vriend van mam of de vriendin van pap te gaan. En ja, ik begrijp het wel. Dus laveren we overal maar een beetje tussendoor en proberen elke dag elkaar wel even te spreken. Ik lees mee, wie weet steek ik er nog wat van op!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker niet gaan samenwonen. Jullie kinderen zullen daar niet blij van worden. Wacht maar gewoon nog een jaartje of 10.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend in ik hebben allebei twee kinderen, pubers. We kennen elkaar nu zo'n vier jaar en hebben na de eerste vakantie samen besloten niet te gaan samenwonen. We wonen 1,5 uur rijden van elkaar af.



Zijn kinderen wonen fulltime bij hem. Mijn ex en ik doen birdnesting, wij wonen om de beurt bij onze kinderen. De helft van de tijd woon ik bij mijn vriend, ik werk dan ook in zijn woonplaats. De weekenden ben ik of bij hem en zijn kinderen of bij mijn eigen kinderen. Ik ben betrokken geraakt bij de opvoeding van zijn kinderen omdat ze nu altijd bij hem zijn, dat was toen ik hem leerde kennen niet zo.



Alleen de vakanties doen we met zijn zessen en af en toe een weekend. Feest- en verjaardagen doen we wel samen. Bewust de leuke dingen samen, het gewone leven apart. Het is zwaar, ook vanwege de afstand maar samenwonen is geen optie. Het zou de kinderen geen goed doen en ons dan ook niet.



Als we niet samen zijn houden we contact via skype, bellen en appen. We appen de hele dag door, stomme en onbelagrijke dingen. We bellen iedere avond als de kinderen in bed liggen/op hun kamer zijn. We hebben echt in de loop van de jaren moeten leren wat wij prettig vonden, hoe we het missen draaglijk konden houden.



Je moet dat echt samen met je vriend zelf uit gaan vinden. Een modus waar je je allebei goed bij kunt voelen. Succes. Wij hopen over een jaar of tien samen te kunnen wonen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
quote:meis123 schreef op 19 november 2014 @ 16:55:

en waterval70 wat bedoel je met contacten naast mijn vriend? ik heb genoeg sociale contacten ja maar sommige dingen bespreek je toch met diegene die naast je staat? of bedoel je dat niet?





Ik zie mijn vriend ongeveer 2x per week. Daarnaast heb ik daardoor ook nog wat ruimte voor familie en vriendinnen. Combi werk en fulltime zorg is pittig en balans met mijn vriend, maar ook famie en vriendinnen heb ik broodnodig.

Groot verschil is wel dat ik eigenlijk heel de dag door, mits mijn werk dat toelaat, app met mijn vriend.



Ik snap goed dat je je vriend vaker wilt zien en hem mist. Afstand is dan groot struikelblok. Skype vindt je vriend misschien wel een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wij latten ook al 6 jaar. Ik heb kinderen,hij niet, al kan hij het prima vinden met mijn kinderen en vice versa, samenwonen dat doen we nog even niet (heeft meer met wat praktische redenen te maken).We wonen 10 min bij elkaar vandaan en we zien elkaar en eten 5 x per week bij elkaar. De overige 2 dagen bellen we elkaar 2 x, 1x rond etenstijd als hij net thuis komt van zijn werk en 1x rond bedtijd. En dan spreken we de dag even door, soms 10 minuutjes en soms hangen we wel ruim half uur aan de telefoon,dat is maar net wat we elkaar te vertellen hebben.

De dagen dat we elkaar niet zien hebben we het beiden druk met van alles, en als we elkaar zien, maken we tijd voor elkaar, ja als hij bij mij is besteed ik ook aandacht aan de kinderen, maar hij evengoed.

Ik heb nu een mooie balans, 2 dagen helemaal voor de kinderen (al hebben ze tegenwoordig niet altijd meer tijd voor mij haha,het zijn 3 pubers), 3 x per maand 2 dagen helemaal voor mijn vriend en de overige dagen delen we de aandacht met elkaar en de kinderen. Gaat prima zo, laatst was mijn oudste zelf op de scooter naar mijn vriend gegaan,ze moest daar inde buurt zijn en dacht ik ga eerst even wat drinken bij hem.

Maar we hebben iedere dag contact, zien we elkaar niet dan bellen we, en zelfs als we elkaar zien dan bellen we vaak nog eventjes.Niet klef hoor ,maar gewoon eventjes contact
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!!



Ja onze relatie begon ook met veel app en dat vind ik prwttig! Als we niet bij elkaar Zijn dat je toch wen beetje deel uitmaakt van elkaars leven !! Maar dat is het m juist..... Dat appen word steeds minder , overdag te snappen er moet gewerkt worden maar s avonds? En als ik er wat van zeg dan is t of beetje sarcastische opmerkingen of hij is bozig en zegt niks meer en of het is dat ie l, zo lijkt het voor mij zeker, alles een beetje op de standaarsmodus doet dus zo van ik stuur haar maar een app anders..... Hij leest mijn app ook niet goed en vraagt vaak t zelfde dus ik denk dan dat ie t niet leest. In t begin hadden we Hangouts wel aanstaan en deden we ondertussen gewoon ons ding maar ook dat is niet meer! Ik heb t gevoel dat ik steeds moet afwachten..... En als ik dan zelf maar bel dan lijkt hij zowat overvallen..... Ik heb t met hem erover gehad gisteren. Over dat we misschien moeten afspreken elkaar te bellen , tijd maken maar daar doet ie niks op uit, tja een keer hou ik dan weer op met dingen zeggen.... Ben benieuwd of hij er wat mee doet
Alle reacties Link kopieren
To, lastige situatie sowieso met kinderen en afstand. Alleen nav je laatste post vraag ik me af of je vriend nog wel hetzelfde in de relatie staat? Het komt zo een beetje over alsof hij ergens mee zit en het niet zegt. Zeker als je vertelt dat er eerder wel veel geappt enzo werd, en nu moet jij er steeds om vragen, zelf gesprekken beginnen. Misschien is een goed gesprek met je vriend over de relatie beter dan alleen praten over contactmomenten.



Als de relatie goed zit voor allebei dan is er over contact ook niet zo veel "gesteggel".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven