Hoe vaak ruzie? wat is 'normaal'?

12-08-2014 15:16 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben heel erg benieuwd naar hoe vaak jullie gemiddeld ruzie hebben met jullie partner. Ik kom hiervoor uit een relatie waar er tijden waren dat een dag zonder ruzie een uitzondering was: niet normaal! Nu heb ik een hele fijne relatie met soms ruzie maar merk dat ik me erg afvraag Hoe vaak anderen ruzie maken omdat ik zo'n raar referentiekader heb. Wij soms maanden niks en dan soms even 3 weken elke week. Is dat alsnog veel? anderhalf jaar bij elkaar, wonen samen.



Groeten!
Alle reacties Link kopieren
Weinig en als het al een keer voorkomt heb ik doorgaans wel een rake reactie waarmee ik de discussie sluit of ik zeg gewoon twee dagen niets.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt gewoon twee dagen niets???

Jij sluit de discussie??



Dat vind je echt normaal?
Alle reacties Link kopieren
De eerste jaren hebben we nauwelijks ruzie gehad, echt op een hand te tellen. Daarna, door de stress, wel regelmatiger maar maximaal 1x per week, meestal over de kinderen. Heerlijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hier in de afgelopen 9 jaar geen ruzie gehad. We discussiëren genoeg maar wij zijn geen types die aan stem verheffing doen of elkaar voor wat dan ook uitmaken.



Waarom ruzie maken wanneer je ook gewoon met elkaar kunt praten?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee wij hebben nooooooooit ruzie hoor, snap dat echt niet.

wij práten gewoon met elkaar als ons iets dwars zit... Netjes en beleefd.







Nee hoor ook wij hebben wel eens ruzie. Mensen die nooit ruzie hebben geloof ik niet of er klopt iets niet TO.
Zit niet echt een vast ritme in.. Wij zijn allebei behoorlijk heethoofden met volop temperament. Dus wij kunnen gerust bijvoorbeeld in een supermarkt een helse discussie hebben en vervolgens 10 minuten later is het weer goed, zijn wij tot bedaren gekomen en kunnen wij het rustig uitpraten. Kortom, wij discussiëren regelmatig, maar het loop niet echt uit op ruzies omdat wij wel blijven praten. Frustraties en gevoelens worden er meteen uit gegooid. Dus negeren, of opkroppen waar je vragen krijgt als 'wat is er?' hebben wij niet echt.



Echte ruzies maken wij meestal na gespannen, drukke periodes. Dan kan geen van ons beide wat goed doen en kunnen wij elkaar echt even niet luchten en zien. Dag later praten wij het uit.



Maar gemiddeld? Nee dat is er niet. Zolang je maar het gevoel hebt dat je beide je gevoelens en mening kan uiten en ook het begrip naar elkaar kan tonen om samen tot beslissingen en keuzes te komen. Dus niet een machtsstrijd wie er gelijk heeft. Bij ons is altijd de conclusie dat wij beiden iets deden wat niet juist was en dat wij daar beide mee aan de slag gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 12 augustus 2014 @ 15:23:

Hier in de afgelopen 9 jaar geen ruzie gehad. We discussiëren genoeg maar wij zijn geen types die aan stem verheffing doen of elkaar voor wat dan ook uitmaken.



Waarom ruzie maken wanneer je ook gewoon met elkaar kunt praten?Hier ook al jaren geen ruzie gehad. Ik weet niet precies hoe lang. Maar ik denk toch zeker 30 jaar zonder ruzie. Als tieners konden we wel wat gemeen tegen elkaar zijn. En als twintigers ook nog wel. Daarna hadden we denk ik genoeg geleerd en zijn we altijd erg leuk met elkaar omgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh kijk daar is de eerste al die nooit ruzie heeft.



Je kan een flinke discussie natuurlijk ook onder ruzie scharen he,

dat hoeft niet gooien met de deuren en schreeuwen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
En by the way, wij liggen voor 99% op 1 lijn met elkaar. Zowel op zakelijk gebied, opvoeding van ons kind als gewoon de manier waarop we tegen het leven aankijken en hieraan invulling geven.



Zou ook niet anders willen. Een ruzierelatie lijkt me erg vermoeiend. Ik wil geen vermoeiende relatie
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een gezellige relatie Marianne



Bij ons wisselt het heel erg. Écht ruzie hebben wij bijna nooit, wel irritaties of meningsverschillen. Het ligt er ook een beetje aan hoe druk we geweest zijn, hoe de situatie is (ik heb nu bijvoorbeeld heel weinig werk waardoor er vanuit mij sneller irritaties zijn) enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:25:

Oh nee wij hebben nooooooooit ruzie hoor, snap dat echt niet.

wij práten gewoon met elkaar als ons iets dwars zit... Netjes en beleefd.







Nee hoor ook wij hebben wel eens ruzie. Mensen die nooit ruzie hebben geloof ik niet of er klopt iets niet TO.



Pardon? Een kotssmiley nog wel?

Ik vind het heel naar voor jou dat jij dit niet kent. Blijkbaar ben je niet anders gewend. Denk daar eens over na.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en ik geloven beide dat het goed mogelijk moet zijn om een relatie te hebben zonder ruzie en dit is in de afgelopen vier jaar dan ook nog niet voorgekomen. Ik denk wel dat dit alleen kan als je goed met elkaar kán en blijft communiceren.
En nou is het afgelopen!
quote:3wieler schreef op 12 augustus 2014 @ 15:28:

[...]





Pardon? Een kotssmiley nog wel?

Ik vind het heel naar voor jou dat jij dit niet kent. Blijkbaar ben je niet anders gewend. Denk daar eens over na.Joh iedereen is hier toch anders in? Er zijn bepaalde dingen waar ik ook niet met m'n kop bij kan, maar dat is dan toch mijn probleem om dat niet te begrijpen? Zolang een ander maar weet of die gelukkig is of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 12 augustus 2014 @ 15:28:

[...]





Pardon? Een kotssmiley nog wel?

Ik vind het heel naar voor jou dat jij dit niet kent. Blijkbaar ben je niet anders gewend. Denk daar eens over na.

Hejo dam ff in. Het is wat mij betreft een sarcastische smiley. Jammer voor jou dat je direct aangesproken voelt.



Ik heb overigens een prima relatie, dank u.
Alle reacties Link kopieren
Echt, echt bonje is inmiddels 2 maanden geleden. Maar dat kwam puur omdat we beiden veel stress hadden en onder spanning stonden.



Als alles in kalm vaarwater is eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:25:

Nee hoor ook wij hebben wel eens ruzie. Mensen die nooit ruzie hebben geloof ik niet of er klopt iets niet TO. Waarom zou er iets mis moeten zijn als je nooit ruzie hebt?
En nou is het afgelopen!
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:25:

Oh kijk daar is de eerste al die nooit ruzie heeft.



Je kan een flinke discussie natuurlijk ook onder ruzie scharen he,

dat hoeft niet gooien met de deuren en schreeuwen te zijn.



Helaas voor jou, maar ik heb ook al jaren geen ruzie met mijn man. Zelfs niet eens een flinke discussie.



Moet ik een kleine irritatie af en toe onder ruzie scharen volgens jou? Zo een waar je gelijk wat van zegt en het dan ook klaar is. Dat gebeurd wel eens over en weer ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 12 augustus 2014 @ 15:32:

[...]





Waarom zou er iets mis moeten zijn als je nooit ruzie hebt?

Ik zei al, het is maar net wat voor definitie je van ruzie hebt.

Maar enkel "goh Jozef dat vind ik nou niet leuk van je"

"ja sorry Maria ik zal het nooit meer doen"

Dat vind ik soft gezeur van de bovenste plank. Dan levert er wat mij betreft 1 teveel in.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja mij lijkt het maar saai. Ik kan mijn man af en toe wel achter het behang plakken en wederzijds. Houdt de boel levendig.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 12 augustus 2014 @ 15:32:

[...]





Waarom zou er iets mis moeten zijn als je nooit ruzie hebt?Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Ruzie al een jaar of 15 niet meer. Af en toe even irritatie, dat wel - een keer per maand denk ik? Kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst langer dan een kwartier heeft geduurd.



In de loop der jaren steeds beter geleerd standpunt van de ander te begrijpen. Maar allebei van huis uit ook geen ruzie gewend.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:34:

Nou ja mij lijkt het maar saai. Ik kan mijn man af en toe wel achter het behang plakken en wederzijds. Houdt de boel levendig. zonder wrijving, geen glans
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 12 augustus 2014 @ 15:33:

[...]





Helaas voor jou, maar ik heb ook al jaren geen ruzie met mijn man. Zelfs niet eens een flinke discussie.



Moet ik een kleine irritatie af en toe onder ruzie scharen volgens jou? Zo een waar je gelijk wat van zegt en het dan ook klaar is. Dat gebeurd wel eens over en weer ja.





Helaas voor mij?? I could'nt care less hoor.



Nee ik bedoel je man oprecht ff een stomme zeursnor vinden en echt pissig op hem zijn, niet een kleine irritatie. Maar ook daarvoor geld weer dat dat heel persoonlijk is. Wat jij een kleine irritatie vind, vind ik met mijn temperament echt heel irritant. Tsja.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:34:

[...]



Ik zei al, het is maar net wat voor definitie je van ruzie hebt.

Maar enkel "goh Jozef dat vind ik nou niet leuk van je"

"ja sorry Maria ik zal het nooit meer doen"

Dat vind ik soft gezeur van de bovenste plank. Dan levert er wat mij betreft 1 teveel in.Wat heb jij hier een raar beeld van. Een partner is toch geen kind? Als je zo tegen mij zou doen in een relatie dan zou ik pislink worden ja. Wat jij omschrijft is kleuterpraat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven