Hoe vaak ruzie? wat is 'normaal'?

12-08-2014 15:16 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben heel erg benieuwd naar hoe vaak jullie gemiddeld ruzie hebben met jullie partner. Ik kom hiervoor uit een relatie waar er tijden waren dat een dag zonder ruzie een uitzondering was: niet normaal! Nu heb ik een hele fijne relatie met soms ruzie maar merk dat ik me erg afvraag Hoe vaak anderen ruzie maken omdat ik zo'n raar referentiekader heb. Wij soms maanden niks en dan soms even 3 weken elke week. Is dat alsnog veel? anderhalf jaar bij elkaar, wonen samen.



Groeten!
Alle reacties Link kopieren
Wij maken weinig ruzie. Hoeveel weet ik niet.

Mijn schoonouders maken volgens hen ook geen ruzie; zij discussiëren. Over de kleinste dingen. Vb hoeveel balletjes er in de soep moeten.Gelijk waar en wanneer. Zot word ik er van. Liever eens een echte ruzie dan alle dagen zo discussies te hebben.
Soms 3x per week en soms maanden niet.
Kleine irritaties, even kibbelen zonder stemverheffing: ik gok 2 x per maand.

Echte ruzie, met stemverheffing en boos zijn: ik gok eens in de 5 jaar.

Schelden: nog nooit gebeurd in 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 12 augustus 2014 @ 15:36:

[...]



zonder wrijving, geen glans Zo is dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 12 augustus 2014 @ 15:26:

En by the way, wij liggen voor 99% op 1 lijn met elkaar. Zowel op zakelijk gebied, opvoeding van ons kind als gewoon de manier waarop we tegen het leven aankijken en hieraan invulling geven.



Zou ook niet anders willen. Een ruzierelatie lijkt me erg vermoeiend. Ik wil geen vermoeiende relatie Dat maakt denk ik ook veel uit: mijn partner en ik lijken ook erg op elkaar. In levenshouding, hoe we met anderen omgaan, wat we wel en niet willen. En we hebben over de meeste dingen in het leven samen onze mening gevormd, op grond van alles wat we samen hebben meegemaakt. Dan gaat het een beetje vanzelf denk ik. Ik ben er erg blij mee!
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:36:

[...]





Helaas voor mij?? I could'nt care less hoor.



Nee ik bedoel je man oprecht ff een stomme zeursnor vinden en echt pissig op hem zijn, niet een kleine irritatie. Maar ook daarvoor geld weer dat dat heel persoonlijk is. Wat jij een kleine irritatie vind, vind ik met mijn temperament echt heel irritant. Tsja.Het kan je blijkbaar wel schelen, anders begin je je eerste opmerking al niet sarcastisch en met een kotssmiley. Waarschijnlijk zou ik met jou wel gelijk ruzie hebben, denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 12 augustus 2014 @ 15:36:

[...]





Wat heb jij hier een raar beeld van. Een partner is toch geen kind? Als je zo tegen mij zou doen in een relatie dan zou ik pislink worden ja. Wat jij omschrijft is kleuterpraat.oef. Ik geloof niet dat wij op 1 manier van lezen zitten. Dit is platgeredeneerd, snap je dat nou echt niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wanneer je weinig om handen hebt je eerder geneigd bent om te vitten op de ander.

Dus hoe ontevredener over jezelf hoe meer je neigt naar ruzie of irritaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Squirrel schreef op 12 augustus 2014 @ 15:35:

Ruzie al een jaar of 15 niet meer. Af en toe even irritatie, dat wel - een keer per maand denk ik? Kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst langer dan een kwartier heeft geduurd.



In de loop der jaren steeds beter geleerd standpunt van de ander te begrijpen. Maar allebei van huis uit ook geen ruzie gewend.Dat zou misschien ook een rol kunnen spelen, ja. Wij zijn ook allebei nogal opgevoed met goed communiceren.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 12 augustus 2014 @ 15:39:

[...]





Het kan je blijkbaar wel schelen, anders begin je je eerste opmerking al niet sarcastisch en met een kotssmiley. Waarschijnlijk zou ik met jou wel gelijk ruzie hebben, denk ik

zucht. Ja hoor. zoals ik verderop ook al zei, was dat inderdaad sarcastisch.



Nee inderdaad ik ben er van overtuigd dat als je nooit ruzie hebt dat er iets scheef zit, de 1 teveel slikt, je niks gemeen meer hebt of niks om voor te vechten hebt, ofwel het je geen reet kan schelen.



En alle bovenstaande gevallen niet? Dan lijkt het me in ieder geval dodelijk saai.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:40:

[...]





oef. Ik geloof niet dat wij op 1 manier van lezen zitten. Dit is platgeredeneerd, snap je dat nou echt niet?



Ik lees jou normaliter altijd graag hoor maar in dit onderwerp begrijp ik je inderdaad niet goed of zit je met je uitspraken in mijn allergiezone.

Ben ook zwanger dus kan daar aan liggen
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 12 augustus 2014 @ 15:42:

[...]





Ik lees jou normaliter altijd graag hoor maar in dit onderwerp begrijp ik je inderdaad niet goed of zit je met je uitspraken in mijn allergiezone.

Ben ook zwanger dus kan daar aan liggen

oh ik ben ook zwanger geweest dus ik snap het.



Nee ik denk inderdaad niet dat wij op hetzelfde kanaal zitten hierover. Laat maar gaan voor we ruzie krijgen. (GRAPJE)
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:41:

[...]



zucht. Ja hoor. zoals ik verderop ook al zei, was dat inderdaad sarcastisch.



Nee inderdaad ik ben er van overtuigd dat als je nooit ruzie hebt dat er iets scheef zit, de 1 teveel slikt, je niks gemeen meer hebt of niks om voor te vechten hebt, ofwel het je geen reet kan schelen.



En alle bovenstaande gevallen niet? Dan lijkt het me in ieder geval dodelijk saai.Saai? Valt wel mee hoor. We kunnen heel trots op elkaar zijn, heerlijk tegen elkaar aan liggen, genieten van onze kinderen en ons kleinkind, hebben spannende banen en kunnen elkaar ook leuk uitdagen op intiem gebied. Maar ruzie hoeft gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:34:



Ik zei al, het is maar net wat voor definitie je van ruzie hebt.

Maar enkel "goh Jozef dat vind ik nou niet leuk van je"

"ja sorry Maria ik zal het nooit meer doen"

Dat vind ik soft gezeur van de bovenste plank. Dan levert er wat mij betreft 1 teveel in.

Zeker ligt het aan wat voor definitie je van ruzie hebt.

Persoonlijk associeer ik ruzie met; lelijke en of gemene dingen tegen elkaar zeggen, stemverheffing cq schreeuwen, met deuren slaan of zaken kapot gooien. Allemaal zaken die bij ons werkelijk nooit voorkomen. Een verschil van mening? Zeker wel, dan praten we hier gewoon met elkaar over zonder dat daarbij een onvertogen woord valt.

Ik snap wel dat dit niet voor iedereen weggelegd is. Ikzelf ben erg rustig en kalm en mijn vriendin is dit ook, maar als één van de twee of allebei een wat korter lontje heeft zal het wellicht anders gaan.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:41:

[...]



zucht. Ja hoor. zoals ik verderop ook al zei, was dat inderdaad sarcastisch.



Nee inderdaad ik ben er van overtuigd dat als je nooit ruzie hebt dat er iets scheef zit, de 1 teveel slikt, je niks gemeen meer hebt of niks om voor te vechten hebt, ofwel het je geen reet kan schelen.



En alle bovenstaande gevallen niet? Dan lijkt het me in ieder geval dodelijk saai.



Of je hebt een relatie waarin je op 1 lijn zit, zoals ik al zei, over veel dingen hetzelfde denkt.

By the way, er is maar weinig waar ik echt pislink van wordt en dat is wanneer de ander me verteld wat ik moet doen. Niet doen dus en gelukkig heeft mijn partner hier ook geen enkele behoefte aan.



Soms match je gewoon goed. Kan er niets aan doen.

En onze relatie is alles behalve saai.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 12 augustus 2014 @ 15:44:

[...]



Zeker ligt het aan wat voor definitie je van ruzie hebt.

Persoonlijk associeer ik ruzie met; lelijke en of gemene dingen tegen elkaar zeggen, stemverheffing cq schreeuwen, met deuren slaan of zaken kapot gooien. Allemaal zaken die bij ons werkelijk nooit voorkomen. Een verschil van mening? Zeker wel, dan praten we hier gewoon met elkaar over zonder dat daarbij een onvertogen woord valt.

Ik snap wel dat dit niet voor iedereen weggelegd is. Ikzelf ben erg rustig en kalm en mijn vriendin is dit ook, maar als één van de twee of allebei een wat korter lontje heeft zal het wellicht anders gaan.

oh god nee ja dat is inderdaad ook ruzie, maar ik versta onder ruzie ook de vurige discussies die ik met mijn echtgenoot kan hebben omdat we elkaar gewoon niet begrijpen.

Dat ik het ook niet uitgelegd krijg en dat we allebei hoe langer hoe gefrustreerder raken.

Komen geen schreeuwen aan te pas of gooien of andere imo tokkie dingen, maar boos ben ik dan wel!!
paque_pink wijzigde dit bericht op 12-08-2014 15:48
Reden: Interpunctie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zowat 2,5 jaar samen, 1 x ruzie. En dat is knap want ik ben behoorlijk explosief, we zijn allebei niet de makkelijkste, en saai wil ik het ook al niet noemen.

Maar ruzie, daar komen we gewoon niet echt aan toe ofzo.
Zeg maar Spijker.
quote:paque_pink schreef op 12 augustus 2014 @ 15:41:

[...]



zucht. Ja hoor. zoals ik verderop ook al zei, was dat inderdaad sarcastisch.



Nee inderdaad ik ben er van overtuigd dat als je nooit ruzie hebt dat er iets scheef zit, de 1 teveel slikt, je niks gemeen meer hebt of niks om voor te vechten hebt, ofwel het je geen reet kan schelen.



En alle bovenstaande gevallen niet? Dan lijkt het me in ieder geval dodelijk saai.Of dat je gewoon op 1 lijn zit, dat kan ook nog. Ik heb heus wel ruzie gehad hoor, met man, maar tegenwoordig niet meer. Ik vind dat niet saai, maar heerlijk rustig. Ik heb een hekel aan ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Sjesis wat schrijf ik als een debiel, even wat enters er tussen plakken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic doet me denken aan een grappig gesprek dat mijn partner en ik ooit met een vriend hadden. We waren net gaan samenwonen en die vriend zei dat het hem niet leuk leek om nu al samen te wonen, "met al dat geruzie over spullen en de afwas". Mijn partner en ik keken elkaar totaal verbaasd aan en zeiden: "Wij ruzie? Zie je dat al voor je?" Hij keek even en zei: "Nee, eigenlijk niet. Misschien is dat meer wat ik voor me zie van mijn ouders..."
Hier een relatie van ruim 8 jaar, en de laatste keer ruzie kan ik mij niet herinneren. Echte ruzie maken we trouwens ook niet, maar ook de fellere discussies of echte boosheid zijn op één hand te tellen.

Wanneer ons iets dwars zit, praten we er over, maar dat noem ik geen ruzie.

Wij zijn allebei mensen die redelijk 'makkelijk' zijn, we laten elkaar in elkaars waarde en geven elkaar veel ruimte om ook dingen voor jezelf te doen. Wanneer een ander daar moeite mee zou hebben, kan dat gewoon gezegd worden. Verder hebben we karakters die veel op elkaar lijken, wat praktisch nooit botst.



Saai? Absoluut niet!! En dat er gezegd wordt dat dat 'niet kan' of dat dat niet goed is: iedere relatie is anders. Ik zou het niet anders willen dan dat wij nu hebben. Ben erg gelukkig in mijn relatie!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap het verband tussen 'geen ruzie' en 'saai' ook niet helemaal. Als we nou toevallig naast nooit ruzie ook nog eens veel samen lachen, leuke eigen levens hebben, samen genieten van de kinderen, van samen een avondje uit... ik noem maar wat. Hoe kan het feit dat we nooit ruzie hebben dan leiden tot de conclusie dat dat saai zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:keke91 schreef op 12 augustus 2014 @ 15:28:

Klinkt als een gezellige relatie Marianne



Bij ons wisselt het heel erg. Écht ruzie hebben wij bijna nooit, wel irritaties of meningsverschillen. Het ligt er ook een beetje aan hoe druk we geweest zijn, hoe de situatie is (ik heb nu bijvoorbeeld heel weinig werk waardoor er vanuit mij sneller irritaties zijn) enz.Liever zo dan een zinloze ruzie over iets dat nergens over gaat. Het werkt al zo'n 34 jaar.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 12 augustus 2014 @ 15:50:

[...]





Liever zo dan een zinloze ruzie over iets dat nergens over gaat. Het werkt al zo'n 34 jaar.Ja omdat je m goed onder de duim hebt en je vent denk: Laat maar gaan die kenau, zo te lezen. Nou jofel!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind iedere week of zelfs iedere maand ruzie al vrij veel eigenlijk. Maar het ligt er vooral aan hoe er ruzie wordt gemaakt.



Regelmatig een meningsverschil lijkt mij volstrekt normaal en zelfs gezond. Kwaad zijn op elkaar, schreeuwen of afsnauwen al een stuk minder. Maar soms zie ik stellen ruzie maken met elkaar op een manier waar duidelijk iedere vorm van respect, waardering of vertrouwensbasis ontbreekt. Dan zou het bij mij allang exit zijn.



Iemand die zijn of haar "geliefde" verrot scheldt, vernedert of afbrandt mist wat mij betreft gewoon een bepaald respect voor de ander. Op een dieper niveau is er dan volgens mij allang iets onherstelbaar kapot. En andersom zou ik ook mijn respect voor de ander verliezen die zich zo gedraagt en blijk geeft van een gebrek aan zelfbeheersing. Je kunt heus een keer je geduld verliezen, maar je gedragen als een kind dat zijn zin niet krijgt past gewoon niet in een relatie tussen gelijkwaardige volwassenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven