Hoe vaak zie je je ouders en hoe vaak je kinderen?

02-08-2015 09:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf zie ik mijn moeder sinds ze hoogbejaard is om de week, ze woont een uur reizen van mij vandaan.

Mijn kinderen zijn achter in de twintig en ik zie ze ongeveer een keer per maand, wel tussendoor even appen of bellen.



Ik zou mijn kinderen best vaker willen zien maar ze hebben een heel druk leven. Toen ik hun leeftijd had ging ik ongeveer 1 keer in de 2 maanden naar mijn ouders. Ik dacht er gewoon niet aan.

Het initiatief tot contact met mijn ouders is altijd van mij uit gegaan ook als jong volwassene. Mijn moeder was wel altijd een beetje boos als ze lang niets van mij hoorde. Het contact met mijn kinderen komt wel van beide kanten.



Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is of is gegaan. Ik heb namelijk het gevoel dat de generatie van de ouderwetse huisvrouwen (zal ik maar zeggen) er van uit gaan dat het contact van de kinderen dient uit te gaan. Van de andere kant zou ik het spaans benauwd krijgen van een moeder die iedere dag zou bellen of op de stoep zou staan als ik jong was. Dat maakt ook dat ik niet te veel wil appen en mailen naar mijn kinderen.

Ik vind het een beetje ingewikkeld om de juiste maat te houden in het contact zodat het voor iedereen prettig voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn moeder een paar keer per week. Vroeger was dat veel minder, maar sinds ik alleenstaand moeder ben is het veranderd. Fijn voor mijn kind, mijn moeder en mij.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ouders en schoonouders elke week, heel soms zit er langer tussen. Kinderen zijn klein dus elke dag. Mijn Opa ongeveer 2x per jaar maar helaas. Hij woont voor ons echt letterlijk aan de andere kant van het land
Ik snap wat je bedoeld met de generatie huisvrouwen. Mijn moeder is er zo eentje en zou nooit zelf bellen om een langs te komen. Ze heeft snel het gevoel dat ze inbreekt op onze privacy, denk ik. Ik probeer toch 1x per week te bellen of langs te gaan bij mijn moeder, soms zit er meer tijd tussen. Maar ik zie haar gewoon graag en wil altijd wel weten hoe het met haar is. Ik weet ook dat ik haar een groot plezier doe als ik mijn dochter meeneem.



Tja, mijn eigen kind is net 1 dus die woont nog gezellig bij ons. Ik ben benieuwd hoe het later zal gaan maar ik zou graag willen dat ze zich niet verplicht voelt om langs te komen.
Mijn moeder zie ik minimaal 1x per week als we daar met zijn alle eten en loop vaak wel paar keer binnen. Mijn vader 1x in 2 weken. Mijn schoonouders ook wel 1 keer per week en mijn stiefdochter door omstandigheden om de week. Ik ben halverwege de 20
Mijn ouders wonen in de buurt dus die zie ik wekelijks, mijn schoonouders wonen ver en hen zie ik maandelijks, wij/zij blijven dan hier of daar slapen.

Onze baby zie ik dagelijks haha
Ik zie ouders en schoonouders wekelijks. Korte flitsbezoeken om kind te brengen en te halen. Ze passen beiden op.

Eens in de twee drie weken op zondag naar ze toe ihkv een bezoek. Plusminus 1,5 uur.



Vaker vind ik ze niet prettig ivm eigen agenda's en tijd voor elkaar als gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 30 (geen kinderen), en zie mijn (gescheiden) ouders om de 2-3 maanden denk ik. Ene keer moeder, andere keer vader. Ze wonen ongeveer een uurtje hiervandaan, en afwisselend ga ik naar daar of komen zij naar hier.

Schoonouders zien we 2-3 keer per jaar, omdat die in het buitenland wonen.
Toen ik in de 20 was zag ik mijn ouders 1 keer per maand. Je bent dan druk, inderdaad.

Nu ik dertiger en moeder ben, zie ik ze eens per 3 weken ofzo.
Ik zie mijn vader & moeder bijna elke dag, we wonen naast elkaar. Mijn zusjes zie ik een paar keer per week, wij werken ook samen.



Mijn opa & oma zie ik 1 keer per week. Toen mijn zoontje nog niet was geboren zag ik die wel wat minder. Schoonmoeder 1/2 keer per week, waarvan 1x omdat ze oppast op zoontje die ik nog elke dag zie.



We hebben ook familiechats op Whatsapp met allebei de families, daar wordt bijna dagelijks gebruik van gemaakt. Benauwd zooitje hè ;)? Maar zo ervaar ik het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn ouders iedere week wel een keer. Ben midden 20. Kind zit nog in mn buik.

Mijn opa en oma zie ik ongeveer 1x per maand, tenminste, dat probeer ik..

Bij hen komt het contact alleen vanuit mij, maar ik krijg wel tussen neus en lippen door allerlei verwijten als de tussentijd wat langer is. Ik herken dus wel wat jij zegt, dat de oudere generatie verwacht dat het vanuit de kinderen komt. Ik kan me ook wel voorstellen dat je je als ouder of grootouder al snel te veel voelt of bang bent dat je te veel eist, maar ga dan niet klagen als je vindt dat het te lang duurt. Stuur dan zelf eens een leuk kaartje oid..
Mijn moeder (met stiefvader) 2x per maand, overigens vaak zonder man en dochter, want ik help mijn moeder met haar huishouden. Gezamelijke bezoekjes beperken zich tot ongeveer 6x per jaar, verjaardagen meegerekend. Ze zijn graag thuis en in de zomer kunnen we ze nog wel eens overhalen om te barbequen, in de winter komen ze hun appartement niet uit.



Mijn schoonmoeder zo weinig mogelijk. Die is nogal... apart zeg maar.



Mijn dochter is pas 15 dus afgezien van af en toe een logeerpartijtje eet en slaapt die gewoon hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn ouders ongeveer 1x per week danwel 1x per 2 weken. Geen vaste afspraken, wanneer het uitkomt of om samen een uitstap te maken. Mijn schoonouders zie ik nooit want zij hebben geen kinderen. Ik heb geen kinderen en zie mijn kat bijna elke dag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb geen ouders en schoonouders meer. Toen ze nog leefden zag ik ze elke week. Geen verplichtingen hoor door bv elke zondag langs te gaan maar gewoon spontaan. Zoon is 22 en woont thuis.
Sorende, als dat voor jullie werkt is dat toch mooi?



Ikzelf zou dat inderdaad wel benauwend vinden. Naast ouders of schoonouders wonen zou ik never willen. Ook loopafstand is voor mij to much.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 30. Mijn kinderen zijn nog klein en wonen nog thuis. Die zie ik dus dagelijks.

Mijn ouders leven helaas niet meer maar mijn schoonouders nog wel en die zie ik ( als ze niet op vakantie zijn want dat doen ze veel) wekelijks. Mijn demente oma probeer ik wekelijks of om de 2 weken te bezoeken of haar op te halen zodat ze bij ons is.

Ik vind familie belangrijk. Ik app ook veel met mijn schoonouders. Ze zijn de enige ouders die ik heb en die koester ik
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ja, ik vind het hartstikke mooi hoor troelalaatje Bij ons is het ook zo gegroeid, door ons familiebedrijf. Ik ben het ook gewend dat familie & vrienden zomaar binnenlopen, want als het bedrijf open is kun je zo ons huis inkomen en we doen de deur nooit op slot. Dus eigenlijk hebben we heel weinig privacy, maar ik vind het wel gezellig en je raakt er ook aan gewend. Volgend jaar gaat het bedrijf verhuizen en dan zal ik het zelfs missen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ouders en schoonouders zien wij ook 2 x per week, wij wonen allen in dezelfde wijk en wippen altijd wel bij elkaar binnen voor een kopje thee.

Mijn moeder (ouderwetse huisvrouw) bel/app ik wel dagelijks.

Zij heeft best veel moeite mte het lege nest syndroom.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel dagelijks. We werken met zijn allen bij hetzelfde bedrijf. 1x per week eten we ook met zijn allen. Broer met gezin, ik met gezin. Een gezellige heksenketel dan. Schoonma 1x per week.
Ik zie mijn ouders nu ik weer wat dichter bij ze woon, minstens 1x per week. Toen ik verder weg woonde, meestal 1x per 2 of 3 weken. Vind et prettig om gewoon 'even' langs te kunnen gaan zonder gelijk 2 uur onderweg te zijn. Nu kan ik rustig een koffie drinken met m'n moeder of even samen boodschappen doen en dan weer naar huis.

Schoonouders heb ik niet, want geen partner. En na mijn ex-schoonouders is dat een hele, hele, hele grote opluchting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn ouders 2 keer per week en dat is helemaal goed. Heb ook bewust gekozen om dichtbij hen te gaan wonen (een dorp verderop) zodat dat ook makkelijk te realiseren is.

Lijkt me echt heel naar als je jaren in 'n kind geinvesteerd hebt en ze willen je als volwassene nog maar eens in de paar maanden zien.
Shoot first, ask questions later!
Ik heb recent het contact met mijn ouders verbroken, dus die zie ik helemaal niet meer.

Mijn schoonouders zie ik meestal eens per week en tussendoor bellen of appen we ook nog wel.
Toen mijn ouders nog leefden zag ik ze meestal 2 x per week en vrijwel elke dag sprak ik ze even aan de telefoon.
Ouders en schoonouders ongeveer 1 X per maand, ene keer hier en andere keer daar.

Hebben ook familie-whatsapp groepen dus daar is regelmatig contact. Mijn moeder probeer ik 1 X per week te spreken, soms lukt dat niet. Man belt minder met zijn ouders.

Kind zien we elke dag, is bijna 2.
Ik zie mijn moeder iedere week, en we appen iedere dag. Vanuit beide kanten. Dit vinden we allebei prettig. Kinderen heb ik nog niet. Schoonouders zien we 1 a 2 keer per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven